Permalänk
Medlem

Jobbar som personlig assistent till en kille som gillar teknik och spel precis som jag, så när jag jobbar sitter vi och snackar datordelar, skärmar, spel eller så spelar vi ihop. Vi i personalen har en egen dator som vi kan spela på. Är ingen värsting men den duger: Z97, 16gb ddr3, i5 4670, GTX 770 (ibland tar jag med mitt eget 1060 om vi skall spela PUBG). Man jobbar i 24-25 timmar sen är man ledig i 48-72 timmar och kan göra andra saker vid sidan av jobbet. Så jag har ett annat "jobb" med, dock tjänar jag inga pengar på det än. Men gör konst på social media och är sponsrad av både Gigabyte och BenQ. Så livet leker just nu, är mer än nöjd

Permalänk
Medlem

Bytte jobb till operatör på papperbruk för ett halvår sedan, kunde inte vara mer nöjd! Jobbar 6-skift (jobbar 4v, ledig 2v) och det är det bästa med jobbet helt klart.

Permalänk
Medlem

Jobbar som traktorförare eller vad man nu ska kalla det. Sitter och pressar ensilage balar hela dagarna nu under sommaren. Det är antagligen inte det roligaste man kan göra, men man får lära sig att mecka på köpet och det är rätt avslappnande att bara sitta i traktorn. Enda jobbiga är att mina arbetstider varierar kraftigt från dag till dag, ena dagen kan det vara från 9-13, andra dagen är det 9-01.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

Jobbar som traktorförare eller vad man nu ska kalla det. Sitter och pressar ensilage balar hela dagarna nu under sommaren. Det är antagligen inte det roligaste man kan göra, men man får lära sig att mecka på köpet och det är rätt avslappnande att bara sitta i traktorn. Enda jobbiga är att mina arbetstider varierar kraftigt från dag till dag, ena dagen kan det vara från 9-13, andra dagen är det 9-01.

Oj det måste vara väldigt särskilda saker som kräver att du jobbar mellan 09.00-01.00.

Permalänk
Medlem

@Bosseh: Nja egentligen inte. Men ska man pressa 60-80 hektar med hästfoder på en dag så tar det tid. Att sluta så sent händer dock inte så ofta, vanligtvis så är jag hemma igen vid 18-19.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

Själv är jag nätverkstekniker och sitter i Jämtland men jobbet ligger i Stockholm, kommunikationen är kass och vi försöker jobba "LEAN" och efter ITIL, det går så där och passar mig inte alls.

Hmmm....du jobbar som nätverkstekniker men ogillar jobbet för att kommunikationen är kass?

Permalänk
Medlem

Nä jobba eller plugg då blir det elvanse.

Säkert rätt vanligt att folk tar nåt uppiggande

Permalänk
Medlem

Skrev i början av tråden att jag hade sagt upp mig, nu en dryg månad på nya jobbet så känner jag att jag verkligen gjorde rätt! Ångrar ingenting att jag bytte!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Det går an.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jobbar som ordningsvakt i Göteborg på ett köpcenter, sjukt kul jobb med mycket social kontakt och många ingripanden. Jobbar en hel del civilt med, vilket är minst lika kul.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem

Jobbar som pressoperatör. Trivs jättebra med kollegorna. Nästan aldrig tråkigt på jobbet vilket gör att jobba övertid är roligt. Annars suger jobbet i sig. Smutsigt och tungt. Skall eventuellt plugga nästa år

Visa signatur

Born to raise hell