Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

den största skillnaden mellan systemen har tidigare varit att det endast är HTC Vive som haft stöd för 360 room scale men det fungerar nu även med Oculus Rift och de flesta säger sig få bra resultat så länge man köper till en tredje sensor (€69)

Precis, det är mest detta som har fått mig att överväga. Även med den tredje sensorn, är priset långt under HTC Vive.

Skrivet av ågren:

Det har ryktats om att kampanjen ska pågå i sex veckor men det är obekräftade uppgifter och med tanke på åtgången skulle jag inte tveka, det är ju som sagt en ganska ordentlig besparing och det dröjer troligtvis länge innan de når denna prisnivå igen.

Sant. Men, köper nog inte heller gärna något som inte passar mig. Har tyvärr inga butiker i närheten som demoar varken Vive eller Rift, så känner att jag får läsa på så gott det går och sedan chansa. Råkar det ta längre tid än rean, kanske det var lika bra.

Att mäta sina glasögon på millimetern, utan att ha dem på sig, var intressant.
Tyvärr ligger jag lite över gränsen där. Ska kika mer på detaljer som denna, stort tack för länken, och för bra info!

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Sant. Men, köper nog inte heller gärna något som inte passar mig. Har tyvärr inga butiker i närheten som demoar varken Vive eller Rift, så känner att jag får läsa på så gott det går och sedan chansa. Råkar det ta längre tid en rean, kanske det var lika bra.

Att mäta sina glasögon på millimetern, utan att ha dem på sig var intressant.
Tyvärr ligger jag lite över gränsen där. Ska kika mer på detaljer som denna, stort tack för länken, och för bra info!

Vive brukar finnas att testa på olika elektronikkedjor, särskilt El-Giganten, men som någon nämnde tidigare så verkar det tyvärr inte finnas några ställen där man kan testa Rift. Jag vill passa på att nämna att jag varken har glasögon själv eller har provat något av de två VR-systemen och infon i mina inlägg är baserat på vad jag läst mig till i diverse recensioner, forum m.m.

Förhoppningsvis finns det några glasögonbeprydda forumiter som kan dela med sig av sina erfarenheter men det är nog viktigt att poängtera att vad som fungerar perfekt för någon annan kanske inte alls fungerar för dig med tanke på alla variabler man måste ta hänsyn till.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Ang. glasögon så ska Vive vara bättre anpassad för spelare med glasögon men det beror naturligtvis på vad du har för bågar t.ex. Vissa påstår sig även kunna spela utan glasögon med Rift/Vive men även där beror det så klart på faktorer som vad man har för typ av synfel, vilken styrka osv. och du bör nog testa dig fram.

Kompisen skulle pröva min Vive. Han tog av sig glasögonen. Jag körde theBlu och när den enorma valen kommer simmande bara två meter framför honom utbrister han "Det kommer något stort här! En haj eller något!". Så med hans synfel såg han inte speciellt bra utan glasögon.

Permalänk
Avstängd

Jag har fått microrepor både på vivens linser och på mina galsögon. Glas mot glas gnid under lång tid gör tydligen det. Märker inget på viven, men tyvärr märks det mer på mina bågar. Så måste nog byta

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mmm, ska man ha glasögon behöver de vara små och sitta rätt tätt mot ögonen så att de inte tar i mot varken linsen eller någon annan del av insidan av hjälmen.

Jag kör rätt små glasögon i Riften och det funkar OK nu när jag vant mig lite... Men det vore smidigare utan
(linser är dock inget för mig)

Glasögon gör det tveklöst bökigare att komma in och ut ur headsetet: man måste liksom dyka in med nyllet först, istället för att bara kunna haka på strappen i bak och sen glida ner hjälmen framför ögonen.

...

jag har inte provat glasögon i Riften men gissar problematiken är liknande. Tror den klarar snäppet större bågar dock av vad jag läst.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Läste idag att det ryktas om en ytterligare sänkning iår på riften, nere på 200 dollar och nosar. Notera bara rykten. Men det är en bra sida tkr jag, om man vågar vänta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tänk på att man kan öka avståndet mellan glasögonen och vivens linser med rattarna på sidan. FOVen minskar men man riskerar inte att skrapa linser eller glasögon

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mellander90:

Läste idag att det ryktas om en ytterligare sänkning iår på riften, nere på 200 dollar och nosar. Notera bara rykten. Men det är en bra sida tkr jag, om man vågar vänta

Skickades från m.sweclockers.com

Källa? Låter för bra för att vara sant.

Permalänk
Skrivet av DozeN:

Källa? Låter för bra för att vara sant.

https://uploadvr.com/

notera enbart headset. men köper man kontrollerna nu billigt o senare headset

läs andra artikeln

Permalänk

Känner att det är kontrollerna som skiljer de två åt. Personligen så gillar jag Oculus kontroller mera.
Sen får man se vem som är först (förmodligen samtidigt) med trådlöst headset, men det är ju inte aktuellt för dig.
Kontrollerna hos HTC håller på att få en remake, i en mindre och mer ergonomisk variant liknande Oculus, eller om det var de kontrollerna som @Dimestam hade turen att få testa kanske?

EDIT:
Men herre jösses va gammal trådstart jag svarade på!?!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Källa? Låter för bra för att vara sant.

Det handalr om en produkt mer likt en samsung gear än en rift, dvs utan postional tracking. Rätt ointressant imo men kañ väl vara bra med billiga och kvalitativa produkter som gate openers för den stora massan som knappt hört talas om vr 🖒

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Skrivet av SoilBleed:

Känner att det är kontrollerna som skiljer de två åt. Personligen så gillar jag Oculus kontroller mera.
Sen får man se vem som är först (förmodligen samtidigt) med trådlöst headset, men det är ju inte aktuellt för dig.
Kontrollerna hos HTC håller på att få en remake, i en mindre och mer ergonomisk variant liknande Oculus, eller om det var de kontrollerna som @Dimestam hade turen att få testa kanske?

EDIT:
Men herre jösses va gammal trådstart jag svarade på!?!

dags att blåsa liv i denna igen när det hänt endel sen sist

Skrivet av TotalF:

Det handalr om en produkt mer likt en samsung gear än en rift, dvs utan postional tracking. Rätt ointressant imo men kañ väl vara bra med billiga och kvalitativa produkter som gate openers för den stora massan som knappt hört talas om vr 🖒

jaha är det så det är, haha trodde dom blivit galna

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Det handalr om en produkt mer likt en samsung gear än en rift, dvs utan postional tracking. Rätt ointressant imo men kañ väl vara bra med billiga och kvalitativa produkter som gate openers för den stora massan som knappt hört talas om vr 🖒

Ja, jag läste det. Knappast jämförbart med Rift

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Det handalr om en produkt mer likt en samsung gear än en rift, dvs utan postional tracking. Rätt ointressant imo men kañ väl vara bra med billiga och kvalitativa produkter som gate openers för den stora massan som knappt hört talas om vr 🖒

Fixar de det men mer högupplöst panel så är det superintressant för virtuell Cinema. Det är vad jag använder riften allra mest till. Finns ju primax förvisso men vill inte ha lcd.

Apropå glasögon jag har för stora bågar för att ens kunna köra vive med panelen längst bak och tjockaste foam för att det ska va hundra säkert mot att råka repa. Tror mina bågar är månne något större än medel för herrbågar förvisso.

Jag har speciella linser till riften vinns till vive också som både skyddar originallinserna och ger bättre skärpa. Till kostnad då du vänder linserna åt fel håll för att inte skrapa mot originallinserna som vanliga glasögon så kan de ge lite geometrifel men inget grövre iaf.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

EDIT:
Men herre jösses va gammal trådstart jag svarade på!?!

Så länge man har något vettigt att bidra med spelet det väl ingen roll? Det finns många trådar som är lastgamla men där diskussionerna fortfarande är aktiva.

Det går att spela Mario Kart och en del andra spel via DolphinVR. Naturligtvis utan stöd för specialkontroller men det kan vara en trevlig upplevelse ändå.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

kan rekommendera blaze rush. Har förvisso aldrig lirat mario kart

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av ågren:

Så länge man har något vettigt att bidra med spelet det väl ingen roll? Det finns många trådar som är lastgamla men där diskussionerna fortfarande är aktiva.
Det går att spela Mario Kart och en del andra spel via DolphinVR. Naturligtvis utan stöd för specialkontroller men det kan vara en trevlig upplevelse ändå.

Oki men är detta ngt Nintendo släppt eller ngn modd?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Med tanke på priset på Oculus Rift så är det ett svårslaget alternativ i dagsläget. Tillräckligt för mig som skeptiker att tillslut slå till. Blir mest att använda till simulatorer i väntan på att något AAA-spel får stöd. Hade älskat Witcher 3 exempelvis, teknikdemos har för lite innehåll för min smak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mellander90:

Oki men är detta ngt Nintendo släppt eller ngn modd?

Skickades från m.sweclockers.com

Nintendo släpper mig veterligen inga spel utanför sina egna konsoler bortsett från mobilsidan

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av mellander90:

Oki men är detta ngt Nintendo släppt eller ngn modd?

Skickades från m.sweclockers.com

Dolphin är en emulator för Gamecube/Wii/Wii U så det är grundspelet som anpassats av communityn för att kunna spelas i VR. Precis som med alla andra emulatorer kräver det givetvis att du har en lagligt inköpt kopia av spelet (i enlighet med §7).

Skrivet av anon5930:

Med tanke på priset på Oculus Rift så är det ett svårslaget alternativ i dagsläget. Tillräckligt för mig som skeptiker att tillslut slå till. Blir mest att använda till simulatorer i väntan på att något AAA-spel får stöd. Hade älskat Witcher 3 exempelvis, teknikdemos har för lite innehåll för min smak.

Fallout 4 och Doom ska vara exklusiva till Vive men vad jag förstår går i stort sett alla exklusiva titlar att spela även på konkurrerande plattform. Ett stort problem som det inte finns någon riktig lösning på (än) är att väldigt många människor blir illamående av rörelser i spelet samtidigt som ens kropp är stationär och det är nog en stor anledning till varför det inte finns fler AAA-spel i VR.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ågren:

Fallout 4 och Doom ska vara exklusiva till Vive men vad jag förstår går i stort sett alla exklusiva titlar att spela även på konkurrerande plattform. Ett stort problem som det inte finns någon riktig lösning på (än) är att väldigt många människor blir illamående av rörelser i spelet samtidigt som ens kropp är stationär och det är nog en stor anledning till varför det inte finns fler AAA-spel i VR.

Personligen tycker jag att det är löjligt att Zenimax inte kan ta sin skit i domstol där det hör hemma utan måste irritera möjliga kunder, gamla kunder och splitta en redan ganska så känslig marknad. Förhoppningsvis dyker det även här upp just någon lösning som möjliggör att spela med ett icke-Vive HMD.
Nu är det ganska oklart vad som exakt gäller här men intrycket jag fått är att man bör förvänta sig att Zenimax kommer maxa idiotometern. :/

Sant, misstänker att jag kommer ha problem med just rörelser också. Men det behövs tunga titlar för att driva försäljningen. Eller rejält sänkta priser så att försäljningen får fart med. Vore bra med en kampanj på VR-titlar till veckan eller så, känns som man kan vilja göra något mer spelköp för att prova utrustningen lite till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Sant, misstänker att jag kommer ha problem med just rörelser också. Men det behövs tunga titlar för att driva försäljningen. Eller rejält sänkta priser så att försäljningen får fart med. Vore bra med en kampanj på VR-titlar till veckan eller så, känns som man kan vilja göra något mer spelköp för att prova utrustningen lite till.

Jag vet inte hur de har löst problemet i Resident Evil 7 men å andra sidan kanske långsammare spel lämpar sig ganska väl för VR. Jag har i alla fall inte läst några negativa kommentarer kring RE7 och det öppnar helt klart upp för fler stora titlar.

Jag tror som sagt att det här är ett stort steg för VR och tittar man på olika teknikforum, reddit m.m. verkar det vara väldigt många som känner att priserna äntligen har sjunkit till en realistisk nivå och känner sig nu bekväma med att investera i tekniken. När man köper Rift får man med sju olika spel så att man kan testa sig fram lite men en rea vore väldigt välkommen och är förhoppningsvis något de planerar i och med rean på hårdvaran.

Dead and Buried, Dragon Front, Lucky's Tale, Medium, Robo Recall, Quill and Toybox.

Dold text

Tyvärr verkar det som att man får göra ganska mycket efterforskningar för att ta reda på vilka Steam-/Vivespel som fungerar på Rift och allt på grund av att man vill låsa in kunderna till en specifik lösning, suck...

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Dolphin är en emulator för Gamecube/Wii/Wii U så det är grundspelet som anpassats av communityn för att kunna spelas i VR. Precis som med alla andra emulatorer kräver det givetvis att du har en lagligt inköpt kopia av spelet (i enlighet med §7).
Fallout 4 och Doom ska vara exklusiva till Vive men vad jag förstår går i stort sett alla exklusiva titlar att spela även på konkurrerande plattform. Ett stort problem som det inte finns någon riktig lösning på (än) är att väldigt många människor blir illamående av rörelser i spelet samtidigt som ens kropp är stationär och det är nog en stor anledning till varför det inte finns fler AAA-spel i VR.

Största anledningen är att det VR är så pass nytt. Därav det är bara simulationerna som lyckas dra full nytta av VR på kort tid de behöver bara fixa de visuella grunderna är rätt redan. Om man nu kan kalla dem triple A de har ju regel inte budget i 300 miljonersklassen eller vad minimibudgeten är för Triple AAA. Spelupplevelsen är ju ofta kvadrupel A dock. Sen sekundärt så är de inte tillräckligt antal miljoner som kör VR än. Jag hade hoppats på mycket billiga konvertioner alltså inget stöd för motionkontroller bara stöd för vr perspektivet och 3D men de verkar gå trögt att få ens bara det av befintliga eller nysläppta spel.

Kostar mer än de smakar antar jag men med tanke på hur långt de kan komma med vorpx ändå så borde de gå att få till betydligt bättre optimera sin egen kod. Ex Far Cry fungerar så pass bra att hade jag inte kört det redan är det möjligt jag kört det i VR skrud i stället.

Får se vad som händer med Fallout VR hoppas verkligen de ger oss samma rörelseschema som originalliret utöver de nerfade spellägena. Kommer knappast köpa det i alla fall då jag redan kört originalliret men lär väl testa 2h i alla fall om de inte släpper något demo.

Spännande vad de gör med Skyrim 2. Känns spontant mer intressant med pilbåge, svärd, sköld och drakar

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ågren:

Jag vet inte hur de har löst problemet i Resident Evil 7 men å andra sidan kanske långsammare spel lämpar sig ganska väl för VR. Jag har i alla fall inte läst några negativa kommentarer kring RE7 och det öppnar helt klart upp för fler stora titlar.

Jag tror som sagt att det här är ett stort steg för VR och tittar man på olika teknikforum, reddit m.m. verkar det vara väldigt många som känner att priserna äntligen har sjunkit till en realistisk nivå och känner sig nu bekväma med att investera i tekniken. När man köper Rift får man med sju olika spel så att man kan testa sig fram lite men en rea vore väldigt välkommen och är förhoppningsvis något de planerar i och med rean på hårdvaran.

Dead and Buried, Dragon Front, Lucky's Tale, Medium, Robo Recall, Quill and Toybox.

Dold text

Tyvärr verkar det som att man får göra ganska mycket efterforskningar för att ta reda på vilka Steam-/Vivespel som fungerar på Rift och allt på grund av att man vill låsa in kunderna till en specifik lösning, suck...

Jag minns att jag läste Ars Technicas VR-recension vid lanseringen och de hade en del synpunkter men överlag var det riktigt väl implementerat. Vilket förvånade mig ganska mycket faktiskt. Jag hoppas många tog lärdom av lanseringen, om det såväl är spelkritiker, konsumenter, utvecklare och för den delen utgivare. Och då rullade dessutom spelet på en PS4 som inte är något kraftpaket i dagsläget direkt.

Låter riktigt lovande, ju fler som köper in sig i tekniken ju mer kul kan ju faktiskt hända också.

Bundlingen var riktigt bra med, är ju en hel del spel som medföljde vilket jag såg som ett stort plus i det redan bra priset. Lite osäkert om vi får Xbox One-kontrollern och Rift-Remote då @Tiamat noterade att de var bortplockade: #16906187
Intressant att se hur det ser ut i paketet från de första som får hem den. Och om det skiljer något med de som fått senare leveranser.

Ren galenskap att låsa in kunder med, Såvida jag inte får en Vive för typ 2000kr så lär jag nöja mig med min Rift tills en nyare generation kommer som kan motivera prislappen och ett byte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Största anledningen är att det VR är så pass nytt. Därav det är bara simulationerna som lyckas dra full nytta av VR på kort tid de behöver bara fixa de visuella grunderna är rätt redan. Om man nu kan kalla dem triple A de har ju regel inte budget i 300 miljonersklassen eller vad minimibudgeten är för Triple AAA. Spelupplevelsen är ju ofta kvadrupel A dock. Sen sekundärt så är de inte tillräckligt antal miljoner som kör VR än. Jag hade hoppats på mycket billiga konvertioner alltså inget stöd för motionkontroller bara stöd för vr perspektivet och 3D men de verkar gå trögt att få ens bara det av befintliga eller nysläppta spel.

Kostar mer än de smakar antar jag men med tanke på hur långt de kan komma med vorpx ändå så borde de gå att få till betydligt bättre optimera sin egen kod. Ex Far Cry fungerar så pass bra att hade jag inte kört det redan är det möjligt jag kört det i VR skrud i stället.

Får se vad som händer med Fallout VR hoppas verkligen de ger oss samma rörelseschema som originalliret utöver de nerfade spellägena. Kommer knappast köpa det i alla fall då jag redan kört originalliret men lär väl testa 2h i alla fall om de inte släpper något demo.

Spännande vad de gör med Skyrim 2. Känns spontant mer intressant med pilbåge, svärd, sköld och drakar

Det beror lite på vad man har för förväntningar. Det är ganska självklart att fullt kontrollstöd krävs för den fulla VR-upplevelsen men de flesta spel är nog rätt häftiga att spela i VR även om de inte är utvecklade för det och som du säger borde det inte vara allt för svårt att 'porta' spelen.

Det blir ju en form av fattigmans-VR där det i stort sett är det vanliga spelet på en större skärm men det är en början i alla fall och ett sätt att dryga ut det ganska snåla spelutbudet. Tack för tipset om Vorpx! Jag ska försöka att läsa på lite mer om det men det verkar spännande.

Skrivet av anon5930:

Lite osäkert om vi får Xbox One-kontrollern och Rift-Remote då @Tiamat noterade att de var bortplockade: #16906187
Intressant att se hur det ser ut i paketet från de första som får hem den. Och om det skiljer något med de som fått senare leveranser.

Det var riktigt fult gjort. Å andra sidan har nog många redan en handkontroll och det är väl ett helt OK sätt att få ner priset på men då borde de vara tydliga med det också. Jag kan dock förstå valet att plocka bort handkontrollen om nu alla spel är kompatibla med touchkontrollerna, att man fick med en Xbox-kontroll var ju just p.g.a. avsaknaden av 'riktiga' kontroller.

Du skrev tidigare att du ville spela Witcher 3 och när jag googlade på Vorpx hittade jag en Reddittråd där en användare skriver 'Last night I got Witcher 3 working perfectly! I have a first person mod (Absolut Camera) and just to be in that rich and detailed world is amazing!'.
https://www.reddit.com/r/oculus/comments/4l8850/vorpx_isnt_wo...

Som sagt, en fattigmanslösning men det kan vara häftigt för det

Dold text
Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ågren:

Det var riktigt fult gjort. Å andra sidan har nog många redan en handkontroll och det är väl ett helt OK sätt att få ner priset på men då borde de vara tydliga med det också. Jag kan dock förstå valet att plocka bort handkontrollen om nu alla spel är kompatibla med touchkontrollerna, att man fick med en Xbox-kontroll var ju just p.g.a. avsaknaden av 'riktiga' kontroller.

Du skrev tidigare att du ville spela Witcher 3 och när jag googlade på Vorpx hittade jag en Reddittråd där en användare skriver 'Last night I got Witcher 3 working perfectly! I have a first person mod (Absolut Camera) and just to be in that rich and detailed world is amazing!'.
https://www.reddit.com/r/oculus/comments/4l8850/vorpx_isnt_wo...

Som sagt, en fattigmanslösning men det kan vara häftigt för det

Dold text

Jo, känns som att Oculus borde ha haft koll på detta redan innan. Att de sedan smygit med ändringen känns inte direkt bra. Får se hur det hela slutar.

Tack! Blir att titta närmare på.
I kid you not, jag har spelat Witcher 3 i lite drygt 350 timmar totalt. Inne på tredje genomspelningen nu och trots att jag har rätt stor koll på spelet så tar det en jäkla tid att spela igenom det. Gillar det dock fortfarande lika mycket.

Såg att samma person i tråden nämnde att GTA V fungerar bra med, kanske dags för en femte genomspelning av det spelet. har en påbörjat genomspelning som jag kom av mig rätt fort på.
Fem gånger? Jo.... PS3-utgåvan två gånger, första genomspelningen kraschade lagringen och mina sparfiler försvann, starta om spelet helt från början så fort jag bytt lagring och körde igenom spelet igen. PS4-utgåvan en gång och PC-utgåvan en gång. Även det spelet håller väldigt bra i mitt tycke.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Jo, känns som att Oculus borde ha haft koll på detta redan innan. Att de sedan smygit med ändringen känns inte direkt bra. Får se hur det hela slutar.

Har sett ett par som öppnar bundle paketet och de har både x-box + oculus remote:n med.
Om de sen strular med att sända iväg för att ta bort dessa verkar underligt:

10:13 in så ser du x-box kontrollen i början av filmen ser det ut som han har köpt den från Best buy med då Valkyrie är med på kartongen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Har sett ett par som öppnar bundle paketet och de har både x-box + oculus remote:n med.
Om de sen strular med att sända iväg för att ta bort dessa verkar underligt:

https://www.youtube.com/watch?v=cB0nnAgJmQE&t=10m13s
10:13 in så ser du x-box kontrollen i början av filmen ser det ut som han har köpt den från Best buy med då Valkyrie är med på kartongen.

Fast påståendet har aldrig bekräftats, det är bara folk som har noterat att xbox-kontrollen inte finns listad på produktsidan och det kan lika gärna vara för att undvika missförstånd. Någon skrev på Oculus supportforum att 'en vän' hade kontaktat dem och fått det bekräftat men det får nog anses som väldigt tveksamma uppgifter.

Om det nu stämmer skulle jag i så fall tro att de har ett äldre lager av enheter där xbox-kontroller medföljer men att de i framtiden kommer att övergå till att sälja touchpaketet utan handkontroll och att vi just nu är i en övergångsperiod. Anledningen till att man fick med handkontrollen över huvud taget var ju p.g.a. avsaknaden av touchkontrollerna, nu när de finns och man köper Riften ihop med touchkontroller finns det ingen som helst användning för Xbox-kontrollen.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av ågren:

Fast påståendet har aldrig bekräftats, det är bara folk som har noterat att xbox-kontrollen inte finns listad på produktsidan och det kan lika gärna vara för att undvika missförstånd. Någon skrev på Oculus supportforum att 'en vän' hade kontaktat dem och fått det bekräftat men det får nog anses som väldigt tveksamma uppgifter.

Om det nu stämmer skulle jag i så fall tro att de har ett äldre lager av enheter där xbox-kontroller medföljer men att de i framtiden kommer att övergå till att sälja touchpaketet utan handkontroll och att vi just nu är i en övergångsperiod. Anledningen till att man fick med handkontrollen över huvud taget var ju p.g.a. avsaknaden av touchkontrollerna, nu när de finns och man köper Riften ihop med touchkontroller finns det ingen som helst användning för Xbox-kontrollen.

Ja det är svårt att avgöra det var en på supporten som sa det och det kan vara fel det med standard supporten har inte alltid koll. Har själv jobbat på support och ingen från Oculus teamet har svarat på tråden heller.

Skrivet av I just received my best buy bundle order and i have it ... :):

Vet att spelare använder kontrollen till Lucky's tale istället för touch.

Det var väl mer en förvåning att de inte har sagt något om de har tagit bort vad som finns med i det du har beställt.
Och som det ser ut nu kan vi bara spekulera eftersom ingen har öppnat sin beställda i SWE.