Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av XPerion:

Det är naivt att tro bara Monster namnet står på produkten gör att den kan kosta mycket mer än andra billigare märken. Köpte själv en Monster spänningskydd för många år sen för över 1000:- och det var naivt av mig.
Samma som Monster/Supra HDMI kablar som kostar över 1000 tals kronor och funkar samma som 50-100kr Deltaco HDMI kabel.

Alla hus/lägenheter har åskledare vid blixtnedslag, om man inte bor i ett urtiden byggda hus utan åskledare. Spänningskydd skyddar vis spikar ifall det händer, som chansen är minimalt att blixten slår ner direkt på huset och alla spänningskydd har samma likadan funktion.

Men visst, om Monster namnet gör dig bekvämare, så köp den.

Jag vet inte varför du tror att märket gjorde mig mer köpsugen. Det var raka motsatsen, vilket var varför jag frågade här.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dew87:

Är inte insatt när det kommer till ljud och undrar om någon av 2.1 högtalarna från Trust är värt pengarna. Är på 24 timmars rean på komplett. Ska användas till datorn där jag spelar, lyssnar på musik och ibland film.

Trust BYRON 2.1 PC Högtalare https://www.komplett.se/product/908820/gaming/ljud/hogtalare/...

Trust GXT 38 2.1 Ultimate PC Högtalare https://www.komplett.se/product/919272/datorutrustning/kringu...

Trust Byron verkar vara dåliga enligt hardware.info

https://us.hardware.info/reviews/6857/7/11-pc-speakersets-rev...

Utdrag från testet hos hardware.info

We can keep it short when it comes to test results. The Logitech Z533 disappoints the most, with almost painfully shrill vocals and a bass that is clearly truncated. The subwoofer starts to bang at low frequencies and midtones are pretty much absent. In our opinion the Z533 is outperformed by the cheaper Z333.

The Trust Byron is barely any better. Vocals sound dull, almost as if you are submerged. There is barely any definition meaning individual instruments cannot be placed and the bass is uncontrolled. At higher volumes in the low the subwoofer starts to bang. For half the price we would not be enthusiastic, but at this price all we can do is discommend the Byron.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Samma som Monster/Supra HDMI kablar som kostar över 1000 tals kronor och funkar samma som 50-100kr Deltaco HDMI kabel.

Fast det som är bra med de sjukt dyra HDMI kablarna är att du får ny gratis varje gång det kommer en ny standard. Tex HDMI 2.0. Så räcker med 1 HDMI kabel per liv

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dynax87:

Okej det jag har nu är ju en iPad air 2 eller en bärbar med Intel Core i5 2410M, kan man rekommendera nått annat i liknande prisklass som Microsoft plattan ?

Blev det att du köpte Microsoft Pro 4?
Jag "bokade" det i Sickla butiken och tänkte åka dit. De har ju Öppet köp på sina produkter så länge man sköter dem pedantiskt.
Prövade en Surface Pro 3 för ca 1 år sedan och jag var ganska nöjd, men det vart rätt dyrt att gå från min Chromebook (3500:-) till en Surface Pro.

För mig är det huvudsakligen studier (där jag inte kan välja om jag ska lämna Evernote för OneNote, eller ej).

Permalänk
Medlem

För er som köpte G610 så finns det en firmware update som löser det jobbiga ljudet. Funkade perfekt på mitt tangentbord.

http://support.logitech.com/en_us/product/g610-orion-red-keyb...

Permalänk
Medlem

@Naki: NOD32 är det minst resurskrävande antiviruset av de alla, Norton är ju känt för att slösa på resurser + ta bort saker som inte är virus egentligen, störande. Själv kör jag sunt förnuft+Defender, vill inte slösa resurser+pengar på något som inte kommer till användning.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

@Swe.Stars: tjena japp jag köpte den,det funkar då bra att kolla film på den tittade lite igår när jag fixat till den.
Har inte hunnit använt den så mycket mer än så

Permalänk
Medlem

någon som kan rekommendera ett av dessa överspänningsskydd:
Monster Core Power 800 USB
Brennenstuhl Secure-Tec 15.000A 6-Way Switch 3m

vill inte lägga mer än 400kr på ett grenuttag

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Dunder:

Någon som har erfarenhet av överspänningsskyddet "monster core power 800" som reas ut på Komplett idag?

Gör det någon som helst skillnad om blixten faktiskt slår ned?

Det beror på var blixten slår ner, de skyddar mot mindre överspäningar som uppstår när blixten slår nån annan stans än i ditt hus eller direkt i elsystemet, de flesta åskskador beror inte på att blixten slår i huset utan uppstår när den tex slår mellan 2 moln eller i marken i närheten av elledningar.

Skrivet av Wasp:

En blixt kan hoppa kilometer igenom luften, den ger blanka fan i gapet i brytaren på den. Några tusen volt kan jag tänka mig att den skyddar mot.

Nää, ska det skyddas mot blixt så är det åskledare i huset som gäller.

En åskledare skyddar mot direkta nedslag i huset och inte om blixten slår nån annan stans.

Skrivet av XPerion:

Det är naivt att tro bara Monster namnet står på produkten gör att den kan kosta mycket mer än andra billigare märken. Köpte själv en Monster spänningskydd för många år sen för över 1000:- och det var naivt av mig.
Samma som Monster/Supra HDMI kablar som kostar över 1000 tals kronor och funkar samma som 50-100kr Deltaco HDMI kabel.

Alla hus/lägenheter har åskledare vid blixtnedslag, om man inte bor i ett urtiden byggda hus utan åskledare. Spänningskydd skyddar vis spikar ifall det händer, som chansen är minimalt att blixten slår ner direkt på huset och alla spänningskydd har samma likadan funktion.

Men visst, om Monster namnet gör dig bekvämare, så köp den.

Nej alla hus har inte åskskydd och det är mätbara skillnader på hdmikablagen så väljer du en certifierad kabel så vet du att den fungerar och eftersom det hela tiden kommer trådar om kablar som inte fungerar så finns det verkliga problem men det handlar inte om utifall bilden blir bra eller dålig utan om kabeln klarar en viss bandbredd vid en viss kängd och förläggning. Men jag håller med om att Monster oftast är oprisvärt och säljer på varumärket, Supra är däremot ofta mycket prisvärt och fungerar som man kan förvänta sig.

Skrivet av Zyzlite:

Fast det som är bra med de sjukt dyra HDMI kablarna är att du får ny gratis varje gång det kommer en ny standard. Tex HDMI 2.0. Så räcker med 1 HDMI kabel per liv

Kablarna har inga versioner utan ska klara vissa bandbreddskrav från ca 4 till 20 Gbit/s, (lämpligtvis vid den längd som kabeln skall ha så den tex inte testas vid 1m men säljs som 10m för då blir det problem) för att klara vissa certifieringar, sedan vad man gör med bandbredden beror på apparaterna som sitter i änden på kabeln.

Skrivet av Dew87:

Är inte insatt när det kommer till ljud och undrar om någon av 2.1 högtalarna från Trust är värt pengarna. Är på 24 timmars rean på komplett. Ska användas till datorn där jag spelar, lyssnar på musik och ibland film.

Trust BYRON 2.1 PC Högtalare https://www.komplett.se/product/908820/gaming/ljud/hogtalare/...

Trust GXT 38 2.1 Ultimate PC Högtalare https://www.komplett.se/product/919272/datorutrustning/kringu...

Om inte annat så finns Trust på Jula och GXT 38 är lite billigare också
http://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/hemelektronik/hogt...
http://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/hemelektronik/hogt...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Men det är ju därför det finns en jordfelsbrytare i alla elcentraler.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Men det är ju därför det finns en jordfelsbrytare i alla elcentraler.

Skickades från m.sweclockers.com

JFB skyddar inte mot åsknedslag och finns inte i alla elcentraler.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Tänker tipsa om Office 365 igen då ingen har gjort det ännu. För er som missade förra gången.
Finns på Kompletts rea så det gäller endast idag.

Office 365 Home (5st användare)
för endast 339:-! Ligger runt ca 850:- annars.
Verkar även som CDON har rea men komplett är billigast.

https://www.komplett.se/product/892568/datorutrustning/progra...
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1639969

Någon som vet om det går att köpa flera och lägga in så man har 2 års prenumeration?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Någon som vet om det går att köpa flera och lägga in så man har 2 års prenumeration?

Ja, upp till 5 år.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Komplett hade 24 timmars rea igår. De kostade då 450 repektive 500 kr.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Min bror plockade nyss hem CM 212 Evo kylaren från Elgiganten. Men se upp, tydligen hade de inte koll på det förändrade priset. Han fick betala 349, men efter jag sa åt honom att den ska kosta 199 gick han tbx och fick 150kr tillbaka.

Värt köp iaf. Nå återstår AM4 fäste bara

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

LG 29" Ultrawide skärm 21:9 för 2497kr (256€) inkl fri frakt från Amazon Tyskland.
Lägsta pris i Sverige är 2916kr.

Länk till Amazon.de: https://www.amazon.de/gp/product/B01AWG59V6/ref=ox_sc_act_tit...

Responstid är 5ms enligt LG. Och Input lag 10ms (Excellent) enligt enligt displaylag.com . Bör vara en ok skärm för casual gamern som vill ha en ultrawide IPS skärm med bättre färger, jämnare bild och bredare tittvinkel än TN-panelerna. Och den har AMD Freesync.

LG 29UM68
Size (Inch) 29" Flat
Panel Type IPS
Colour Gamut (CIE1931) sRGB over 99%
Colour Depth (Num of Colours) 8bits (6bit+FRC), 16.7M
Pixel Pitch (mm) 0.2628(H) x 0.2628(V)
Resolution 2560 x 1080
Brightness (Typ.) 250(Typ), 200(min) cd/m2
Contrast Ratio (Original) 1000:1 (Typ)
(DFC) Mega
Response Time_Typ. (on/off) 14ms
(GTG) 5ms (High)
Viewing Angle (CR≥10) 178/178 (CR≥10)
Audio output (watt) 5W x 2ch
Audio Tuning Maxx Audio

Order summary Items
EUR 256,30
Estimated Postage & Packaging FREE
Estimated Order Total EUR 256,30

Mer info hos LG

https://img.kogan.com/IY8Dr4_svJKay76gm6tf2XPq4Z0=/600x400/assets.kogan.com/files/product/aub/lge/LGE-29UM68-P.jpg

Skrivet av Mumu55:

Lightning deal gäller endast någon timme. From kl 17.00 för Amazon Prime och kl 17.30 för vanliga dödliga. Begränsat antal!
LG 34" Ultrawide skärm 21:9 för 4967kr (509€) inkl fri frakt från Amazon Tyskland.
https://www.amazon.de/dp/B01AWG5XU8/ref=twister_B01DBXNU2W?_e...

Går att gå med i Amazon Prime och sedan gå ur närsomhelst (tror jag).

Lägsta pris i Sverige är 6712kr.

Responstid är 5ms enligt LG. Och Input lag 11ms enligt Prad.de.
Även detta bör vara en riktigt ok skärm för casual gamern som vill ha en ultrawide IPS skärm med bättre färger (sRGB 99% och 10-bit färg), jämnare bild och bredare tittvinkel än TN-panelerna. Och den har AMD Freesync. Se bara till att du har ett grafikkort som orkar skyffla runt 5M pixlar (3440x1440)

34UM88P
Size (Inch) 34" Flat
Panel Type IPS
Colour Gamut (CIE1931) sRGB over 99%
Color Depth(Number of Colors) 10bits (8bit+FRC), 1.07B
Pixel Pitch(mm) 0.2325 mm x 0.2325 mm
Resolution 3440 x 1440
Brightness (Typ.) 300(Typ), 240(min) cd/m2
Contrast Ratio (Original) 1000:1 (Typ)
(DFC) Mega
Response Time_Typ. (on/off) 14ms
(GTG) 5ms (High)
Viewing Angle (CR≥10) 178/178 (CR≥10)
Audio output (watt) Speaker 7W*2
Audio Tuning Maxx Audio

Items EUR 602,94
Estimated Postage & Packaging FREE
Total EUR 602,94
Promotion Applied -EUR 93,94
Estimated Order Total EUR 509,00

Mer info hos LG
http://www.lg.com/uk/monitors/lg-34UM88

http://www.mcrecycle.com/blog/wp-content/uploads/2016/01/DSC_0420-470-75.jpg

Hej,
Jag tänkte försöka inhandla en ny skärm innan kemikalieskatten införs.
Jag har just nu en 24 " crt skärm som jag tänkte byta ut samt en 19" LCD skärm.
Det jag undrar över är:

  • Ifall båda fungerar med Geforce GTX 660?

  • Är båda lämpliga för att spela med?

  • Vilken rekommenderar ni?

Är det lugnt att handla från amazon.de? inget man behöver tänka på?

Tack på förhand
/Jontepo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dynax87:

@Swe.Stars: tjena japp jag köpte den,det funkar då bra att kolla film på den tittade lite igår när jag fixat till den.
Har inte hunnit använt den så mycket mer än så

Alright! Valde du att köpa med det nya tangenbordet eller det till Surface Pro 3 för 399:-?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Alright! Valde du att köpa med det nya tangenbordet eller det till Surface Pro 3 för 399:-?

Tangentbordet fungerar till surface pro 4 och den nya varianten men magneterna för att hålla upp kanten är inte tillräckligt starka. Ligger kvar så länge man inte flyttar på sig och sedan täcker det en liten bit av skärmen i nederkant. Så rekommenderar ett surface pro 4 tangentbord eller ett av dom nya som släpps nästa månad. Inte så mycket pengar ändå om man kan leva med detta.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Surface pro 4 tangentbordet är felfritt i princip...

Permalänk
Medlem

@Swe.Stars: köpte bara själva plattan inget tangentbord

Permalänk
Medlem

@jontepo:

http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-660/...
Så länge du kär med digital signal och inte VGA så har du upp till UHD i upplösning.

Om du har CRT så blir du nöjd med i princip vad du än köper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Demoexemplar av MSI GTX 1080 Gaming X på komplett för 5 390 kronor:

https://www.komplett.se/product/894899/demovaror/datorutrustn...

Danke schön, med MSI cashback på 475:- så blev det ett bra kort till bra pris

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/harddisk-...

Är detta en bra hårddisk? Verkar vara den billigaste 2.5" man kan få per GB just nu och läste även att man kan ta ut den ur chassit och koppla den via SATA (ingen fastlödd USB port).

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av FireFlower:

Massdrop kör återigen Sennheiser 6XX (Skall prestera som ett par HD650)

Går för 199 dollar just nu i 16 timmar till.

Massdrop Sennheiser 6XX

Prisjakt Sennheiser HD650

Det blir ~215$ med frakt för mig, är det någon som vet om det blir extra tull/moms på köp sen? Det skickas från USA om jag inte har helt fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrbanHazard:

Det blir ~215$ med frakt för mig, är det någon som vet om det blir extra tull/moms på köp sen? Det skickas från USA om jag inte har helt fel?

Ja det kommer nog tyvärr bli tull + moms på den, speciellt när det handlar om dessa summor :/

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Påminner alla om §9

Citat:

§9 Marknadsföring och annonsering
Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Tangentbordet fungerar till surface pro 4 och den nya varianten men magneterna för att hålla upp kanten är inte tillräckligt starka. Ligger kvar så länge man inte flyttar på sig och sedan täcker det en liten bit av skärmen i nederkant. Så rekommenderar ett surface pro 4 tangentbord eller ett av dom nya som släpps nästa månad. Inte så mycket pengar ändå om man kan leva med detta.

Köpte en Surface Pro 4 + tangenbord och är sjukt övertygad om hur bra den är.

.. men, det är inte några enorma skillnader som är tydliga nog för mig om jag jämför med min Chromebook C720P (också touchskärm) som jag använder mestadels för skolarbeta och att streama Twin Peaks (HBO) till Chromecast.

Jag fick alltså Surface Pro 4 + tangenbord för 6555:-. Min studentrabatt (Mecenat) gör att jag kan få köpa den för 9 998:-(!?), vilket gör att jag rent ekonomiskt gör ett klipp - om det inte vore för att den inte erbjuder något som min Chromebook inte redan kan göra (i det avseenden jag använder den till).

Min batteritid är tom bra mycket bättre på Chromebooken. Har pluggat större delen av fredagen nu och den har dragit i sig åtminstone 60% av batteriet. Chromebooken klarar minst två heldagar av plugg utan att behöva ladda.

Fakk. Det blir nog att återlämna. Kanske köpa en Gear S3 istället och byta ut min stackars handikappade Pebble Time... :/

Skrivet av Dynax87:

@Swe.Stars: köpte bara själva plattan inget tangentbord

Vad hade du tänkt hade din platta till? Mest film och så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFlower:

Massdrop kör återigen Sennheiser 6XX (Skall prestera som ett par HD650)

Går för 199 dollar just nu i 16 timmar till.

Massdrop Sennheiser 6XX

Prisjakt Sennheiser HD650

Leverans 20 dec 2017?
Lite väl tidigt att börja tänka på julklapp till sig själv kan jag tycka

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Köpte en Surface Pro 4 + tangenbord och är sjukt övertygad om hur bra den är.

.. men, det är inte några enorma skillnader som är tydliga nog för mig om jag jämför med min Chromebook C720P (också touchskärm) som jag använder mestadels för skolarbeta och att streama Twin Peaks (HBO) till Chromecast.

Jag fick alltså Surface Pro 4 + tangenbord för 6555:-. Min studentrabatt (Mecenat) gör att jag kan få köpa den för 9 998:-(!?), vilket gör att jag rent ekonomiskt gör ett klipp - om det inte vore för att den inte erbjuder något som min Chromebook inte redan kan göra (i det avseenden jag använder den till).

Min batteritid är tom bra mycket bättre på Chromebooken. Har pluggat större delen av fredagen nu och den har dragit i sig åtminstone 60% av batteriet. Chromebooken klarar minst två heldagar av plugg utan att behöva ladda.

Fakk. Det blir nog att återlämna. Kanske köpa en Gear S3 istället och byta ut min stackars handikappade Pebble Time... :/

Tack för din mini-review! Jag funderar själv på att slå till på erbjudandet för att använda den för on-the-go programmering. Dock är det väldigt konstigt att sen har så "dålig" batteritid (åtminstone jämfört mot övriga Surface Pro, många som verkar kommentera på detta) fastän den har en M3 CPU.

Har du för övrigt testat att programmera/kompilera på den? Blir den väldigt varm under load (med tanke på att ingen fläkt finns)?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Tack för din mini-review! Jag funderar själv på att slå till på erbjudandet för att använda den för on-the-go programmering. Dock är det väldigt konstigt att sen har så "dålig" batteritid (åtminstone jämfört mot övriga Surface Pro, många som verkar kommentera på detta) fastän den har en M3 CPU.

Har du för övrigt testat att programmera/kompilera på den? Blir den väldigt varm under load (med tanke på att ingen fläkt finns)?

Fast den har ju inte så dålig batteritid. Jämför man den dock med en Chromebook med en 720p panel så ja. Då har den säkert det men då får man ha i åtanke att man har betydligt mer pulver under huven och en betydligt bättre skärm på alla sätt och vis.
Jag kör just nu med den senaste surface pron med m3 och den ska ha en batteritid på 13,5 timmar och det är siffror jag inte tvivlar på.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023