Permalänk
Avstängd

Hitta namnet på en spelkonsol

Hej,

Jag har litat men kan inte hitta denna spelkonsol vet inte vad den heter eller så men vet hur den ser ut.

Den ska ha "super mario" "tank spel" inbyggt i sig.

Den är ganska rund av sig den har en röd lampa som lyser när den är på den har även plast på någon typ av kassett eller vad dom kallas.

Ledsen för dålig beskrivning. :/

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

jag slänger bara ut några gissningar, kan det vara nintendo 64? eller någon sega konsol? eller rent av gamecube?

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Vadå "tank spel"? Menar du ett spel med pansarvagnar? Är det en bärbar eller stationär konsol? Är den ny eller gammal?

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Med beskrivningar som "en har en röd lampa som lyser när den är på", "super mario" och "någon typ av kassett" för det tankarna till antingen NES, SNES eller Nintendo 64.

Permalänk
Medlem

Super mario sunshine kanske på gamecube?
Ett mario-spel där man har en vattentank på ryggen

Är ju inte kadett dock :/

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Moderator
Forumledare

@superegg: Det logiska (som många påpekat) när det gäller mariospel är Nintendos egna konsoler.

Jag slänger dock in ett wildcard och föreslår Philips CD-i (med hotel mario)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kethsi:

jag slänger bara ut några gissningar, kan det vara nintendo 64? eller någon sega konsol? eller rent av gamecube?

Det är inte nintendo 64 och jag har kollat på alla Sega konsoler men inga av dom är det och gamecube är det inte och sen så är den inte rund.

Skrivet av Jonny Myran:

Vadå "tank spel"? Menar du ett spel med pansarvagnar? Är det en bärbar eller stationär konsol? Är den ny eller gammal?

Det är en stationär konsol och det är pansarvagnar och man kunde spela två st och man kunde även bygga en egen banna.
Den är gammal.

Skrivet av bardbard:

Super mario sunshine kanske på gamecube?
Ett mario-spel där man har en vattentank på ryggen

Är ju inte kadett dock :/

Denna som jag lita efter har ingen cd och den är rund.

Skrivet av NordhNet:

@superegg: Det logiska (som många påpekat) när det gäller mariospel är Nintendos egna konsoler.

Jag slänger dock in ett wildcard och föreslår Philips CD-i (med hotel mario)

Jag har kollat på alla nintendo som jag kunde hitta på google men ingen av dom ser ut som den som jag lita efter.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Dreamstation?

Visa signatur

ASUS Rog Strix X-570 E-Gaming | AMD R9 3900X 12 Cores @ 4.3GHz @ 1.28Vcore, 24/7 Stable | 16GB DDR4 Corsair Vengance @ 3600MHz CL16, 21, 21, 38 | Asus RX 6800 TUF Gaming @ 2450/2130 Mhz | Corsair AX 1200W | Custom vattenkylning av EKWEB och Phobya (CPU) | ASUS Essence STX II Ljudkort | Sennheiser HD598 | Corsair Force GT 120GB SSD (OS Drive) | Samsung 850 Pro 256GB SSD (Some Games) | WD Black SN750 NVMe 1TB SSD @ game mode | 4x WDC diskar 3.8TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Det är inte nintendo 64 och jag har kollat på alla Sega konsoler men inga av dom är det och gamecube är det inte och sen så är den inte rund.

Det är en stationär konsol och det är pansarvagnar och man kunde spela två st och man kunde även bygga en egen banna.
Den är gammal.

Denna som jag lita efter har ingen cd och den är rund.

Jag har kollat på alla nintendo som jag kunde hitta på google men ingen av dom ser ut som den som jag lita efter.

de måste ju vara en snes och tank spelet super battletank, det är de enda jag kan komma fram till i alla fall som skulle passa mario och tank spelet.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk

@superegg: Möjligtvis en "vectrex"?

Permalänk
Medlem

Minns tankspelet! Skulle gissa på en Famicom

EDIT: Är det måhända detta tankspelet?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| ASUS P8Z77-V| Intel® Core i7-3770K Processor |EVGA GTX 970 ACX 2.0 |Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB |Silver Power SP-S650M 650W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av captianpontap:

@superegg: Möjligtvis en "vectrex"?

Dock har ju bara Vectrexen Mine Storm inbyggt, i alla fall på min version.
Sen låter det lite för high tech att man skulle kunna bygga banor i ett tank spel (Armor Attack?)

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Inaktiv

iQue Player?

Permalänk
Medlem

Låter snarare som en piratkonsol om den hade Nintendospel inbyggt.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daz:

Minns tankspelet! Skulle gissa på en Famicom

EDIT: Är det måhända detta tankspelet?

Rätt spel dock inte den konsolen.

För man kunde bygga egen banna på det spelet.

Skrivet av Zunil:

Låter snarare som en piratkonsol om den hade Nintendospel inbyggt.

Har ingen koll på det.

Den har det spelet som skrivs ovan för.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Rätt spel dock inte den konsolen.

För man kunde bygga egen banna på det spelet.

Ganska säker på att det går att bygga banor i det spelet.

Kan det kanske vara en Super Famicom då? NTSC versionen ser ju lite annorlunda ut.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Rätt spel dock inte den konsolen.

För man kunde bygga egen banna på det spelet.
Har ingen koll på det.

Den har det spelet som skrivs ovan för.

Spelet du menar är Battle City och finns på NES. Om det inte är NES du menar som konsol så har du haft någon form av piratkonsol och då är det nog omöjligt att ta reda på vilken det är.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daz:

Ganska säker på att det går att bygga banor i det spelet.

Kan det kanske vara en Super Famicom då? NTSC versionen ser ju lite annorlunda ut.
http://www.funstockretro.co.uk/image/data/RetroGaming/snes-vs-super-famicom-comparison%20-%20pal%20and%20ntsc.jpg

Det är ingen av dom på bilden.

Skrivet av Tokas:

Spelet du menar är Battle City och finns på NES. Om det inte är NES du menar som konsol så har du haft någon form av piratkonsol och då är det nog omöjligt att ta reda på vilken det är.

Hmm om Battle City bara ingår i Nintendo konsoler då måste det vart en piratkonsol.

Hur många piratkonsoler finns det?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Om det är en konsol som såldes i leksaksbutiker runt om Sverige sent på 90-talet så kanske jag vet vilken konsol du menar. Hade nämligen en piratkonsol som både innehöll 8bit nes mario(med modifierade banor) och pansarspelet någon länkade tidigare. Ska leta rätt på lådan och återkomma, minns inte namnet på enheten. Minns iallafall att spelen redan fanns i konsolen sparade.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheBodyLotion:

Om det är en konsol som såldes i leksaksbutiker runt om Sverige sent på 90-talet så kanske jag vet vilken konsol du menar. Hade nämligen en piratkonsol som både innehöll 8bit nes mario(med modifierade banor) och pansarspelet någon länkade tidigare. Ska leta rätt på lådan och återkomma, minns inte namnet på enheten. Minns iallafall att spelen redan fanns i konsolen sparade.

Gött jag väntar tack så mycket för att du lägger din tid på detta.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

The one million dollar question, ingen har lyckats pricka rätt ännu
Nu är jag jävligt intresserad av att förhoppningsvis få veta vilken konsol det handlar om.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

En sån här kanske? Den har Battle City inbyggt i alla fall, men det verkar ha funnits mängder av s.k. famiclones.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RVX:

The one million dollar question, ingen har lyckats pricka rätt ännu
Nu är jag jävligt intresserad av att förhoppningsvis få veta vilken konsol det handlar om.

Jag håller med är själv nyfiken.

Skrivet av perost:

En sån här kanske? Den har Battle City inbyggt i alla fall, men det verkar ha funnits mängder av s.k. famiclones.

Jag har kollat på den även google på bilder men ingen av dom är det.

Jag som trodde att detta skulle vara enkelt.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Permalänk
Medlem

Denna lista hjälper inte då vi redan kommit fram till att det är en piratklon vi snackar om, vilket finns i hundratals, kanske tusentals, och ingen av dom är i den listan.

Jag tror att detta är en hopplös jakt. Att pricka precis rätt klon är nästan som att vinna ett lotteri..