Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Medlem

Man är aldrig ensam när man lever med ett par katter. Här är Zelda och Kara i mitt badrum där de just suttit och tittat på när jag borstar tänderna.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Yes, Karas svans är enfärgad. Förutom det vita så har Kara bara en färg till, typ röd. Enligt stamtavlan är beteckningen röd, oddögd eller på engelska auburn, odd eyed. Tycker det stämmer bättre på engelska då auburn betyder kastanjebrunt.

Din kisse är uppenbarligen tvåfärgad utöver det vita vilket gjort att den fått den fina randiga svansen.

Min andra katt Zelda har däremot en väldigt randig svans.

http://i.imgur.com/JcFLXXe.jpg

PS! Roliga bilder!

PPS! Kom igen nu alla Catclockers, mera fina bilder till tråden!

Jag citerar mig själv här, ett svar till @mrqaffe huruvida Turkisk Van har randig svans. Jag har märkt att min kisse Kara ju äldre han blir ju randigare blir svansen. När jag hämtade honom fem månader gammal var svansen enfärgad, nu fyra månader senare börjar ränderna komma fram. Kanske svårt att se på bilden men väldigt uppenbart in real life.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Är kanske lite som Ragdolls, som inte får sin slutgiltiga färg, förens de är 2-3 år..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Ett par random bilder på Zelda och Kara.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Är kanske lite som Ragdolls, som inte får sin slutgiltiga färg, förens de är 2-3 år..

Det verkar så, har varit en ganska tydlig skillnad de senaste månaderna.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bascule666:

Jo, fem centimeter högre ben vore fint. Ser dock inget enkelt sätt att lösa det. Nu får jag leva med att ligga på knä tio gånger om dagen...

Tänkte just säga att det är enkelt men har ingen aning om hur händig du är eller vilka verktyg du har tillgång till.
En väldigt enkel lösning är att fylla ut den bakre halvan med bråte, lådor, vikta handdukar osv. Syns väldigt lite samt så kommer kissen åt sin leksak själv

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Tänkte just säga att det är enkelt men har ingen aning om hur händig du är eller vilka verktyg du har tillgång till.
En väldigt enkel lösning är att fylla ut den bakre halvan med bråte, lådor, vikta handdukar osv. Syns väldigt lite samt så kommer kissen åt sin leksak själv

Skickades från m.sweclockers.com

Jenga klossar? Har det för att palla upp alla media spelare och få lite luftspalter

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Tänkte just säga att det är enkelt men har ingen aning om hur händig du är eller vilka verktyg du har tillgång till.
En väldigt enkel lösning är att fylla ut den bakre halvan med bråte, lådor, vikta handdukar osv. Syns väldigt lite samt så kommer kissen åt sin leksak själv

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av oqvist:

Jenga klossar? Har det för att palla upp alla media spelare och få lite luftspalter

Är lite krångligare än det ser ut vid första anblicken. Utöver de synliga åtta benen så sitter det fyra stycken metallben i mitten av sektionerna för att förhindra att de säckar ihop. Visst, jag skulle kunna lösa problemet om jag verkligen gav mig sjutton på det men nu känns lite meh.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Min katt tror att hon är mer högt uppsatt än de gemena katter som håller sig på golvet, Hon har hittat en ny tron alldeles under taket där hon har bra utsikt över sina undersåtar.
https://www.pixeltopic.com/files/2017/6/ixcvcdhmhhjpdac.jpg
Vettefasiken hur hon gör för att landa där när hon hoppar dit för det är trångt och åtminstone 130 cm upp och en meter framåt att hoppa upp och in där från lättaste platsen hon kan utgå från.

Kul! Du borde skaffa en kamera som kollar läget på natten. Påminner mig om min lilla kisse Zelda som regelbundet ligger och sover uppe på mina köksskåp (bilden har varit i tråden tidigare).

Det är närmare tre meter till taket, här sitter lilla kissen bra nära.

Jag tog fram måttbandet och mätte upp 134cm upp till kanten på köksskåpet från köksbänken Zelda laddar ifrån. Inte illa av en liten katt som knappt är 40cm lång (utan svansen). Lite som en människa skulle hoppa 6 meter i höjdhopp.

Kartongen som sitter uppe på köksskåpet är en tillfällig lösning för att förhindra katthopp till köksfläkten. Fick byta fläkt förra året då den stora kupan jag hade då blev en landningsplats för Zelda och lossnade givetvis från taket. Kartongerna i bakgrunden är mina samlade internetköp senaste halvåret, katterna älskar att leka där.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Kul! Du borde skaffa en kamera som kollar läget på natten. Påminner mig om min lilla kisse Zelda som regelbundet ligger och sover uppe på mina köksskåp (bilden har varit i tråden tidigare).

Det är närmare tre meter till taket, här sitter lilla kissen bra nära.

http://i.imgur.com/MppjycW.jpg

Jag tog fram måttbandet och mätte upp 134cm upp till kanten på köksskåpet från köksbänken Zelda laddar ifrån. Inte illa av en liten katt som knappt är 40cm lång (utan svansen). Lite som en människa skulle hoppa 6 meter i höjdhopp.

Kartongen som sitter uppe på köksskåpet är en tillfällig lösning för att förhindra katthopp till köksfläkten. Fick byta fläkt förra året då den stora kupan jag hade då blev en landningsplats för Zelda och lossnade givetvis från taket. Kartongerna i bakgrunden är mina samlade internetköp senaste halvåret, katterna älskar att leka där.

http://i.imgur.com/qaBaJAT.jpg

Min katt är gammal och orkar inte hoppa så högt längre. Ibland får jag lyfta upp henne för annars ramlar hon ner igen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bascule666:

Jag citerar mig själv här, ett svar till @mrqaffe huruvida Turkisk Van har randig svans. Jag har märkt att min kisse Kara ju äldre han blir ju randigare blir svansen. När jag hämtade honom fem månader gammal var svansen enfärgad, nu fyra månader senare börjar ränderna komma fram. Kanske svårt att se på bilden men väldigt uppenbart in real life.

http://i.imgur.com/DL0kFOe.jpg

Det kanske är vuxenpälsen som blir mer randig på din katt. apropå hoppande så är det inte sträckan i sig som är det som imponerar men att kunna pricka rätt och landa där uppe på hyllan under taket för det är så trångt att hon inte kan stå där, jag har inte sett hur hoppen går till utan bara hört dem.
Det måste vara lite besvärligt att landa ihopkrupen för att få plats men det är så det måste gå till för det förekommer inget klättrande för att komma dit.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bascule666:

Är lite krångligare än det ser ut vid första anblicken. Utöver de synliga åtta benen så sitter det fyra stycken metallben i mitten av sektionerna för att förhindra att de säckar ihop. Visst, jag skulle kunna lösa problemet om jag verkligen gav mig sjutton på det men nu känns lite meh.

Ja men då är det tom ännu enklare! Bara att fixa plank\socklar i rätt storlek och ställa mot metallbenen. Bauhaus osv brukar tom såga till åt dig om du har måtten

Permalänk
Medlem

Det går ju också att sätta en "sarg" på insidan av benen, så slipper man höja bänken.. om den är i "rätt" höjd.
Då åker ju inget under bänken...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Rekommenderar inte att köra VR med katt på lekhumör fy fasen.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Givet balkongmys under sommartider...

Permalänk
Inaktiv

Spenderade midsommar tillsammans med min mor som är ägare till en katt som vi hade förut.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon42512:

Spenderade midsommar tillsammans med min mor som är ägare till en katt som vi hade förut.
http://i.imgur.com/edmm3AK.jpg

Låt mig gissa en hon katt?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Katt nummer två Tiamat (honkatt) som är väldigt svår att ta kort på helsvart med en lite strimma av vitt under halsen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superegg:

Låt mig gissa en hon katt?

Jao...vadå då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Låt mig gissa en hon katt?

Det finns inte trefärgade hankatter. Så det var ju inte så svårt att lista ut...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon42512:

Jao...vadå då?

Mycket fin katt.

Skrivet av iller:

Det finns inte trefärgade hankatter. Så det var ju inte så svårt att lista ut...

Skickades från m.sweclockers.com

Man ser på katten att det är hoa.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Ny grill införskaffad i söndags, man ville gärna vara behjälplig och stötta husse i att sätta ihop den.

Sen upptäckte man den stora kartongen den hade legat i och då blev allt annat ointressant

Blev en lite mer permanent inrättning, varför köpa massor av dyra kattleksaker när det roligaste ändå är en kartong

Blev att grilla med stängd balkongdörr

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Guestah:

Ny grill införskaffad i söndags, man ville gärna vara behjälplig och stötta husse i att sätta ihop den.

http://i.imgur.com/Y9o4nPl.jpg

Sen upptäckte man den stora kartongen den hade legat i och då blev allt annat ointressant

http://i.imgur.com/mduRhmr.jpg

Blev en lite mer permanent inrättning, varför köpa massor av dyra kattleksaker när det roligaste ändå är en kartong

http://i.imgur.com/mrxX4pN.jpg

Blev att grilla med stängd balkongdörr

http://i.imgur.com/wk0c1uE.jpg

Så det var ännu en kartongexpert, gamla kartonger är nog den mest prisvärda multifunktionskattprylen som finns, undrar vad det är som gör katterna så förtjusta i kartong att de kan använda det till nästan allt förutom som mat, visserligen kan de bita och slicka på kartong men det ger inte nån näring, getter kan nog smälta kartong betydligt bättre för de betar ju av allt som innehåller cellulosa och kan de inte tugga i sig grenarna för att de är för tjocka så äter de upp barken

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Låt mig gissa en hon katt?

Nu kanske du inte menade som det, men sådan frågeställning brukar användas i nedsättande ton.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Var i Göteborg och köpte lite finskt bröd, korv och piroger:

https://goo.gl/photos/kJ2q9ekKxEvqWxKA8

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ohem:

Nu kanske du inte menade som det, men sådan frågeställning brukar användas i nedsättande ton.

När jag kollar på kattbilden så såg man att den var en honkatt då man ser det på hennes utseende och då ville jag dubbelkolla om det var en honkatt.

Sen så förstår jag inte hur det skulle vara nedsättande med att fråga om det är en honkatt men du får jättegärna förklara för mig hur du upplever det som nedsättande?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

När jag kollar på kattbilden så såg man att den var en honkatt då man ser det på hennes utseende och då ville jag dubbelkolla om det var en honkatt.

Sen så förstår jag inte hur det skulle vara nedsättande med att fråga om det är en honkatt men du får jättegärna förklara för mig hur du upplever det som nedsättande?

Förstå mig rätt, det kan användas i god ton också men "Låt mig gissa" i formuleringen är enkelt att koppla till negativ benämning. Det är inte så att språket eller grammatiken har bestämt eller definierat det - men har använts (missbrukats?) många gånger i dålig attityd av andra. Som du ser i citatet nedan så fick du ett lite av ett defensivt "ja".

Skrivet av anon42512:

Jao...vadå då?

Det kan ju ju visserligen bara ren förvirring från han sida, men jag tolkade som att han förväntade sig någon form av negativ kommentar.

Sen att du svarade med "Mycket fin katt" fick mig tänka på denna scen

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ohem:

Förstå mig rätt, det kan användas i god ton också men "Låt mig gissa" i formuleringen är enkelt att koppla till negativ benämning. Det är inte så att språket eller grammatiken har bestämt eller definierat det - men har använts (missbrukats?) många gånger i dålig attityd av andra. Som du ser i citatet nedan så fick du ett lite av ett defensivt "ja".

Det kan ju ju visserligen bara ren förvirring från han sida, men jag tolkade som att han förväntade sig någon form av negativ kommentar.

Sen att du svarade med "Mycket fin katt" fick mig tänka på denna scen
https://www.youtube.com/watch?v=sWf-kLN4itE

Ibland tänker man inte när man skriver och jag vet inte vad jag förväntar att få för svar.

Ledsen om någon tog lila upp.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Några ett par år gamla bilder på Fanta.

fanta2 by Kimmo Räsänen, on Flickr

20141003_DSC_0417 by Kimmo Räsänen, on Flickr

20150108_DSC_0426 by Kimmo Räsänen, on Flickr

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Inaktiv

Nämen vilken söting Ovanligt utseende