IP kamera utan fördröjning i live view

Permalänk

IP kamera utan fördröjning i live view

Hej

Har ett problem, kör med lite värre ipkameror i 7-10 tusen klassen. Använder en samsungplatta och kör trådlöst via wifi. Kan man på något sätt få bort fördröjningen jag har på bilden? Den ligger på 0,8-1,2 sekunder.

Finns det någon bra app som kan styra ipkameror har en optiskzoom motor som måste kunna styras. Den får kosta vad den vill bara det fungerar bra. Använder idag tillverkarens app.

fördröjningen är konstant oavsett om jag kör 1080p 30fps eller 480p 30fps

Permalänk
Medlem
Skrivet av peter1336:

Hej

Har ett problem, kör med lite värre ipkameror i 7-10 tusen klassen. Använder en samsungplatta och kör trådlöst via wifi. Kan man på något sätt få bort fördröjningen jag har på bilden? Den ligger på 0,8-1,2 sekunder.

Finns det någon bra app som kan styra ipkameror har en optiskzoom motor som måste kunna styras. Den får kosta vad den vill bara det fungerar bra. Använder idag tillverkarens app.

fördröjningen är konstant oavsett om jag kör 1080p 30fps eller 480p 30fps

Du ger inte mycket information men generellt uppstår fördröjningen vid komprimering av bilderna och när data packas ner i ip-paket.

Kör du mpeg så kan du testa att minska GOP.
https://en.wikipedia.org/wiki/Group_of_pictures

Du borde även kunna minska MTU så kameran sänder mindre paket oftare.

Permalänk
Medlem

För att förstår lite mer. Vad kräver att du har så låg fördröjning?
1 sek fördröjning är inte så farligt med tanke på att du kollar via en platta och wifi

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Skrivet av madtop:

Du ger inte mycket information men generellt uppstår fördröjningen vid komprimering av bilderna och när data packas ner i ip-paket.

Kör du mpeg så kan du testa att minska GOP.
https://en.wikipedia.org/wiki/Group_of_pictures

Du borde även kunna minska MTU så kameran sänder mindre paket oftare.

Ska kolla, detta sker via kamerans interface? låter mest rimligt?
vad vill du ha för mer information?

tack försvaret.

Skrivet av Mr_Lazy:

För att förstår lite mer. Vad kräver att du har så låg fördröjning?
1 sek fördröjning är inte så farligt med tanke på att du kollar via en platta och wifi

Jag vet att det inte är så mycket men jag vill helst att det inte skall vara någon fördröjningen alls då den övervakar maskiner och människor runt maskiner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peter1336:

Jag vet att det inte är så mycket men jag vill helst att det inte skall vara någon fördröjningen alls då den övervakar maskiner och människor runt maskiner.

Om det är viktigt med mindre fördröjning så känns platta via wifi som en dålig lösning.

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Om det är viktigt med mindre fördröjning så känns platta via wifi som en dålig lösning.

Det är inte optimalt, men jag måste ha touchskräm och den får inte vara över 13" och det får inte vara trådad anslutning. Valmöjligheterna är inte oändliga tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Om det är viktigt med mindre fördröjning så känns platta via wifi som en dålig lösning.

Just så. Likaså om noll delay är ett krav, skulle man tittat på en analog lösning istället.
Video över IP kommer alltid vara lika med med en viss fördröjning.

Permalänk
Medlem

Kan ju lika gärna vara "uppspelaren" som håller en buffer.

Prova spela upp i ett annat program och sätt buffern till så lite som du önskar och se om det hjälper.