Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Konsolgrävare

Uppdaterad tråd!

Uppdaterade tråden lite med vidoes, trailers och linte mer info!

Sjukt taggad nu! Kommer vara en lååååååååååång arbetsdag imorgon....

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Sjukt taggad nu! Kommer vara en lååååååååååång arbetsdag imorgon....

Själv lyckades man ta ledig i 10 dagar, ibland ska man ah tur

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Denna veckans Nintendo spel på Switch Nintendo

The Legend of Zelda: Breath of the Wild(+ Expansion Pass) och Super Bomberman R blir fyskisk kopia och Snipperclips - Cut it out, together!, FAST RMX, I Am Setsuna, Shovel Knight Treasure Trove och VOEZ blir digitalt imorgon!

Sen med Switchen, Pro kontrollen, Laddare och Case så är man otroligt tacksam att man har haft ett Nintendo Switch sparkonto haha!

Skrivet av kiyoshi:

Själv lyckades man ta ledig i 10 dagar, ibland ska man ah tur

Inte alls avundsjuk!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Hittar nu mitt paket hos bring men på deras trackingsida står som mottagar och även leveransadress enbart mitt postnr och postadress. Ska det verkligen vara så?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

The Legend of Zelda: Breath of the Wild(+ Expansion Pass) och Super Bomberman R blir fyskisk kopia och Snipperclips - Cut it out, together!, FAST RMX, I Am Setsuna, Shovel Knight Treasure Trove och VOEZ blir digitalt imorgon!

Det där är DL länken inga fysiska kopior: This week's European downloads - March 3 (Switch line-up edition)

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Det där är DL länken inga fysiska kopior: This week's European downloads - March 3 (Switch line-up edition)

Jo vet! Har bokat Zelda och Bomberman från webhallen!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

Jo vet! Har bokat Zelda och Bomberman från webhallen!

Men det är inte billigt att ladda ned Zelda 70 Euro suger hårt. Kostar 60 $ i USA.

Permalänk
Medlem

Har någon beställt från amazon france?
just nu skicka de ej till sverige, tror ni det det blir möjligt att beställa från de om 2-3 veckor?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Men det är inte billigt att ladda ned Zelda 70 Euro suger hårt. Kostar 60 $ i USA.

Nä verkligen inte...
Dock kör jag alltid fysiskt! Köper bara digitalt om det inte kommer ut i fysisk kopia.

Har beställt The Binding of Isaac: Afterbirth + från USA just för den inte släpps i EU i fysisk kopia och Has Been Heroes från Gamestop(Exklusivt från den butiken)!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Segge:

Har bara tänkt spela Zelda och det har komplett skickat igår till mitt Wii U så bara den kommer så är jag nöjd, switchen nöjer jag mig med om den kommer i början på nästan vecka. Skulle det skita sig helt så verkar det åtminstone blir bra väder i helgen och nysnö har det kommit så ska nog lyckas fördriva helgen i backen.

Nice!
Verkar som det löste sig för dig under dagen vilket är bra. Men finns säkert några minuter för annat i helgen med hehe.

Skrivet av pinkified:

Under Nintendo-showen som sagt, 13 januari klockan 05:17.

Jag har fått ledigt från jobbet av andra anledningar imorgon så under eftermiddagen tänkte jag börja om allting kommit fram som det ska, annars blir det en deppig helg. Värsta hade varit om jag får spelet men ingen Switch haha.

Tiden rullar på i bra takt och jag kikade precis på MetaCritic-betyget som mudde nämnde i tråden. Trailern som visades på sidan gav mig rysningar! Musiken, grafiken, mmh! Hypen börjar sätta sig på riktigt nu och vad jag eller vi än kommer tycka om spelet i slutändan så är jag säker på att det är en magisk helg som väntar oss.

Riktigt härligt med ledigt.
Nu har jag följt tråden sådär under dagen men ser det ut som om allt bör vara framme imorgon?

Jag vågar varken kolla recensioner eller trailers, gör det nog bara svårare att invänta att Zelda dyker upp. Men snart så... spelets omdömmen är galet bra. Väl spenderade pengar och tid förhoppningsvis.

Skrivet av znorlaxvbg:

Alright! Har beställt mycket via ombud senaste åren men aldrig tänk på vikt så mycket så därför jag blev lite fundersam.

Tack för svaren

Min Switch har vid nästa uppdatering gått från 1,6KG till 2,02kg hehe. Sedan kan det vara skillnad i vikt på paketet beroende på hur återförsäljaren skyddat produkten.

Skönt att den är på väg iallafall.

Skrivet av Tiamat:

Fick du mail från ICA-hemma? Min prokontroller var försenad, sen vet jag inte om de hinner skicka skylanders idag.
Beställde en prokontroller till på reto kan hämta den imorrn med. Pallar inte strul med joy-consen

Hehe, jag fick samma meddelande kl 16:00. Nåja, jag kan vänta på den någon dag till. Mest Zelda jag vill ha hem just nu.

Skrivet av Segge:

10.58 fick jag mailet från Ginza.

Klockan är 18:16 i skrivande stund och min order har inte rört sig en millimeter fortfarande. Och Ginza har inte meddelat något heller. Har jag tur är det de som inte uppdaterat men mest troligt så har de av någon anledning inte skickat något. Återstår att se imorgon.

Hade varit värre om jag fått Zelda och ingen Switch tror jag, nu kan jag iallafall peta lite på Switchen i väntan på leverans. Alltid något.

Skrivet av markiiie:

Pratade med Dustin tidigare under dagen och konsolen var paxad och skulle skickas idag så att den skulle komma fram i morgon. Såg nyss att de inte fick in Zelda BotW idag som planerat så jag ringde dit och skulle avboka bara spelet och se om jag kunde köpa det själv i morgon istället.

Det visar sig att konsolen inte heller har blivit skickad eftersom att spelet låg på samma order och fanns inte inne. En aning besviken.

Riktigt trist.
Kolla om du får tag i en på annat håll, lokala butiker exempelvis.

Skrivet av Tiamat:

Denna veckans Nintendo dl-spel på Switch Nintendo

I Am Setsuna (Square Enix) - €39.99
The Legend of Zelda: Breath of the Wild - Expansion Pass (Nintendo, Add-on Content) - €19.99

Då jag ser ut att bli utan Zelda imorgon blir det nog att fundera på I am Setsuna, även om jag inte tycker det verkar värt sitt pris. Synd Stardew Valley inte är dag 1-lansering bara.
Zelda-expansionen blir det köp av ASAP dock.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Min Switch har vid nästa uppdatering gått från 1,6KG till 2,02kg hehe. Sedan kan det vara skillnad i vikt på paketet beroende på hur återförsäljaren skyddat produkten.

Skönt att den är på väg iallafall.

Jaa mitt uppdaterades i Segeltorp till 1.9kg vid 4 tiden så de är lite tryggare nu!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Då jag ser ut att bli utan Zelda imorgon blir det nog att fundera på I am Setsuna, även om jag inte tycker det verkar värt sitt pris. Synd Stardew Valley inte är dag 1-lansering bara.
Zelda-expansionen blir det köp av ASAP dock.

Läste att I am Setsuna har engelsk text om man beställer import från Japan:

I Am Setsuna har stöd för engelsk text om man importerar den fysiska versionen från Japan!

Om det är engelska på titlar där så kommer jag importera andra spel som inte har kommit ut.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Läste att I am Setsuna har engelsk text om man beställer import från Japan:

I Am Setsuna har stöd för engelsk text om man importerar den fysiska versionen från Japan!

Om det är engelska på titlar där så kommer jag importera andra spel som inte har kommit ut.

om detta stämmer så ska jag beställa det direkt! Amazon.jp

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

tråkigt bara att priset är fullständigt galet 3,7k skulle jag aldrig ge för den + att det är bara zelda jag är intresserad av :/

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

tråkigt bara att priset är fullständigt galet 3,7k skulle jag aldrig ge för den + att det är bara zelda jag är intresserad av :/

Jag tycker det är gansak rimligt för en konsoll, vad skulle du tycka är ett vettigt pris?

Permalänk
Skrivet av kiyoshi:

Jag tycker det är gansak rimligt för en konsoll, vad skulle du tycka är ett vettigt pris?

Jag håller med. Med tanke på att man får en handkonsol OCH en TV konsol med helt okej hårdvarukraft och många roliga exklusiva titlar som just nintendo har är det fenomenalt i mitt tycke.

Jag är dessutom ingen TV-spels snubbe. Senaste konsollen jag skaffa va Nintendo DS & PS2. Annars spelar jag hellre spelen på datorn.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Läste att I am Setsuna har engelsk text om man beställer import från Japan:

I Am Setsuna har stöd för engelsk text om man importerar den fysiska versionen från Japan!

Om det är engelska på titlar där så kommer jag importera andra spel som inte har kommit ut.

vart fick du denna information ifrån btw?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av znorlaxvbg:

Jaa mitt uppdaterades i Segeltorp till 1.9kg vid 4 tiden så de är lite tryggare nu!

Bra det.

Skrivet av Tiamat:

Läste att I am Setsuna har engelsk text om man beställer import från Japan:

I Am Setsuna har stöd för engelsk text om man importerar den fysiska versionen från Japan!

Om det är engelska på titlar där så kommer jag importera andra spel som inte har kommit ut.

Intressant, den fysiska utgåvan kommer bara dit eller?

Skrivet av Kethsi:

tråkigt bara att priset är fullständigt galet 3,7k skulle jag aldrig ge för den + att det är bara zelda jag är intresserad av :/

Folk betalar (mycket) mer för telefoner och andra prylar som de dessutom byter ut ganska ofta. Switchen är relativt unik sett till vad den gör. Beror på hur man ser det helt enkelt.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Intressant, den fysiska utgåvan kommer bara dit eller?

yep!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

någon som har fått mejl ifrån webhallen om att man kan hämta upp switch? de brukar skicka några minuter efter 19:00

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Medlem

Vilka amiibos är värda att skaffa för breathe of the wild?
Och finns det ingen fysisk release för snipperclips? Hittar inte det i nån affär.

ser ganska ljust ut för mig förresten, jag tror jag får mitt imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av korbevel:

någon som har fått mejl ifrån webhallen om att man kan hämta upp switch? de brukar skicka några minuter efter 19:00

Nope, väntar också på det.. känns inte som att jag åker in utan att veta att jag har en tilldelad.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

vart fick du denna information ifrån btw?

Nån från loading: Källa

Var mer sugen på Dragon Quest Heroes I & II. Men vet inte om den har engelsk textning. Har frågat en som säljer spelen i Japan men väntar på svar.

Skrivet av anon5930:

Intressant, den fysiska utgåvan kommer bara dit eller?

Ja som det ser ut nu så finns den endast från Japan i fysiskt format.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiyoshi:

Jag tycker det är gansak rimligt för en konsoll, vad skulle du tycka är ett vettigt pris?

3000kr max, runt 2,7-2.8k tycker jag vore mer rimligt för någonting som nintendo switch särskilt när det inte finns särskilt mycket spel och dom som finns är svindyra och en någorlunda kontroll kostar 800kr också..

orginal kontrollerna ser fruktansvärt obekväma ut.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Riktigt trist.
Kolla om du får tag i en på annat håll, lokala butiker exempelvis.

Ringde till Media Markt och reserverade en Switch över telefon samt Zelda BotW. Fick ordernummer och allt direkt på telefon så det ska vara fixat. Ringer och avbokar Switchen från Dustin i morgon så att de inte skickar något i onödan.

Hoppet är uppe igen!

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Nån från loading: Källa

Var mer sugen på Dragon Quest Heroes I & II. Men vet inte om den har engelsk textning.

Ja som det ser ut nu så finns den endast från Japan i fysiskt format.

tackar! Väntar tills det är mer comfirmed!

Dragon Quest Heroes I & II kommer dock till EU

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

tackar! Väntar tills det är mer comfirmed!

Dragon Quest Heroes I & II kommer dock till EU

Du kan alltid fråga nån av de som säljer på ebay finns ett antal uppe där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halfbeast:

Hade inte fått någon bekräftelse om leverans från Netonnet. Skrev ett mail tidigare om dom skulle skicka i tid så den skulle dyka upp till fredagen även i Norrland. De sa att enligt direktiv från Nintendo så fick de inte börja skicka ut några enheter för än på torsdag (2/3). Men nu gick jag in och kollade Postnords app och där var sändelsen som är förväntat att dyka upp imorgon, skickad onsdag (1/3).

Jag fick min pro-kontroll från netonnet idag, utan någon bekräftelse, så du kan nog va lugn:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tveksamt om jag kommer få Switchen imorgon... Förväntad leverans 6/3 klockan 18:00. Stått som skickad sedan 28e Februari men skickades först idag eftermiddag. Miss att inte från början ha koll att lagret ligger i Danmark.

Visa signatur

GTX970 --Intel i5-10600K

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:
Skrivet av Tiamat:

Nån från loading: Källa

Var mer sugen på Dragon Quest Heroes I & II. Men vet inte om den har engelsk textning. Har frågat en som säljer spelen i Japan men väntar på svar.

Ja som det ser ut nu så finns den endast från Japan i fysiskt format.

Ah, där ser man.

Skrivet av markiiie:

Ringde till Media Markt och reserverade en Switch över telefon samt Zelda BotW. Fick ordernummer och allt direkt på telefon så det ska vara fixat. Ringer och avbokar Switchen från Dustin i morgon så att de inte skickar något i onödan.

Hoppet är uppe igen!

Härligt!

För min del blir det, beroende på hur det ser ut med leverans imorgon, att åka in till Elgiganten och köpa spelet. Får se hur jag känner mot kvällen, känns fan snopet att sitta med konsoll men inget spel.

Skrivet av tyvar1:

tackar! Väntar tills det är mer comfirmed!

Dragon Quest Heroes I & II kommer dock till EU

Skickades från m.sweclockers.com

Lovande, jag hoppas även att övriga Dragon Quest-titlar släpps här samt att Dragon Quest Builders portas.