Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Skrivet av ekeee:

Precis hämtat ut mitt och det låg en switch+zelda i paketet 😊

Minns du / Har du mail på vad det paketet vägde?

Mitt Zelda + Switch ska va skickat från ICA Men paketet väger 0.6kg enligt PostNord vilket låter väldigt lågt för båda?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av znorlaxvbg:

Minns du / Har du mail på vad det paketet vägde?

Mitt Zelda + Switch ska va skickat från ICA Men paketet väger 0.6kg enligt PostNord vilket låter väldigt lågt för båda?

1.8kg 36cm x 22cm x 12cm enligt postnord appen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CrazyBlueberry:

Det ser ut som att Breath of the Wild har fått ett officiellt betyg och recension av samtliga spelhemsidor. Här är några:

IGN - 10/10

Gamespot - 10/10

GiantBomb - 10/10

Polygon - 10/10

Destructioid - 10/10

Metro - 10/10

Gamereactor - 10/10

Edge - 10/10

Metacritics - 98/100

" If there’s a better game out there than Breath of the Wild, I haven’t played it. Nintendo has created, for me, the greatest game of all time. It’s everything I want from a game and one of the most rewarding experiences I’ve ever had. " - Trusted Reviews

Äkta System Seller med andra ord, längesedan en så stark titel kom som launch title.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av ekeee:

1.8kg 36cm x 22cm x 12cm enligt postnord appen

Nu blev jag genast nojjig Verkar som jag fått leveransbekräftelse för 1 paket med båda i men vikt indikerar bara spelet och ingen konsol

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

@ekeee: Jag tror fan att jag hatar dig, fast på ett snällt sätt

Permalänk
Medlem

Fortfarande inte hört något från Media Markt som gick ut i tisdags med att dem skulle skicka det på onsdag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

@ekeee: Jag tror fan att jag hatar dig, fast på ett snällt sätt

Det är ok:) Har en del plugg att bli klar med ändå så jag tänkte vara snäll och avvakta med spelandet till ikväll

Permalänk
Medlem

@znorlaxvbg: Mitt Switch och Pro controller från ICA ska tydligen väga 0,86kg så du kan nog vara lugn.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av korbevel:

när la ni eran order på webhallen?

Oktober

Permalänk
Skrivet av Trebsor:

@znorlaxvbg: Mitt Switch och Pro controller från ICA ska tydligen väga 0,86kg så du kan nog vara lugn.

De låter dock mer rimligt än 0.6kg. Med tanke på att tablet+joycons väger strax under 400g vad jag förstått. Med Enhet, spel osv borde de endå landa över 0.6.

Hoppas jag har fel dock, tack

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Ser ut som andra har fått hem idag från Webbis:

Min från webhallen skickades igår. Hämtade ut den på posten nu.

Va fan, min registrerades för utskick redan i tisdags och det har fortfarande inte hänt ett skit. Står bara "Försändelsen har ännu inte lämnats in till PostNord för transport."

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Inaktiv

Tänk på att vikten kan ändras under transport då de verkar vägas flera gånger på vägen.
Min Switch från CDON väger 1,6kg just nu. Det är av CDON angiven vikt, posten har inte hämtat den ännu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har någon som valt att hämta ut konsolen någon av webhallens butiker fått en bekräftelse från butiken i fråga? Har ju fått ett mail från webhallen där de förklarade att jag kommer få en konsol på releasedagen men att jag skulle vänta på ett mail från min butik. Ordern står nämligen fortfarande i "mottagen".

Permalänk
Medlem

@znorlaxvbg: Jag jämför det lite med mitt Switch ifrån CDON som ska väga 1,6kg så jag tror att ICA fuskar lite med vikterna

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Tänk på att vikten kan ändras under transport då de verkar vägas flera gånger på vägen.
Min Switch från CDON väger 1,6kg just nu. Det är av CDON angiven vikt, posten har inte hämtat den ännu.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Trebsor:

@znorlaxvbg: Jag jämför det lite med mitt Switch ifrån CDON som ska väga 1,6kg så jag tror att ICA fuskar lite med vikterna

Alright! Har beställt mycket via ombud senaste åren men aldrig tänk på vikt så mycket så därför jag blev lite fundersam.

Tack för svaren

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Trebsor:

@znorlaxvbg: Mitt Switch och Pro controller från ICA ska tydligen väga 0,86kg så du kan nog vara lugn.

Skumt vikt med emballage är 1,6 kg på kompletts sida.
Sen väger eneheten 297g.

Skrivet av anon5930:

Tänk på att vikten kan ändras under transport då de verkar vägas flera gånger på vägen.
Min Switch från CDON väger 1,6kg just nu. Det är av CDON angiven vikt, posten har inte hämtat den ännu.

Fick du mail från ICA-hemma? Min prokontroller var försenad, sen vet jag inte om de hinner skicka skylanders idag.
Beställde en prokontroller till på reto kan hämta den imorrn med. Pallar inte strul med joy-consen

Skrivet av antinho:

Har någon som valt att hämta ut konsolen någon av webhallens butiker fått en bekräftelse från butiken i fråga? Har ju fått ett mail från webhallen där de förklarade att jag kommer få en konsol på releasedagen men att jag skulle vänta på ett mail från min butik. Ordern står nämligen fortfarande i "mottagen".

Läste på en annan sida att de skulle skicka mail till dem efter stängningsdags. Testa och ring dem det har andra gjort för att vara säker.

Skrivet av Gender Bender:

Va fan, min registrerades för utskick redan i tisdags och det har fortfarande inte hänt ett skit. Står bara "Försändelsen har ännu inte lämnats in till PostNord för transport."

Skumt testa att ringa till dem och se så inte postombudet har glömt din levervens på webbis eller nåt annat har hänt. Är sällsynt men jag hade provat att kolla vad som har hänt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cb33:

De har inte skickat mitt paket heller och börjar väl bli för sent snart om den nu ska ha en chans att komma imorgon. Dålig information får jag också när jag snackade med support. Jag är helt okej med att den blir försenad pga att posten är seg för det är ju nästan standard men jag tycker inte det känns okej att de segar med att skicka iväg den, blir riktigt besviken på elgiganten då jag verkligen sett fram emot att spela under helgen

Goda nyheter! Fick mail nu att mitt paket är iväg från elgiganten, med bring. Antar att man får den imorgon då. Väger 1.6kg

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Skumt vikt med emballage är 1,6 kg på kompletts sida.
Sen väger eneheten 297g.

Fick du mail från ICA-hemma? Min prokontroller var försenad, sen vet jag inte om de hinner skicka skylanders idag.
Beställde en prokontroller till på reto kan hämta den imorrn med. Pallar inte strul med joy-consen

Läste på en annan sida att de skulle skicka mail till dem efter stängningsdags. Test och ring dem det har andra gjort för att vara säker.

Skumt testa att ringa till dem och se så inte postombudet har glömt din levervens på webbis eller nåt annat har hänt. Är sällsynt men jag hade provat att kolla vad som har hänt.

Jag har två kontroller på gång, den från ICA ska gå att hämta imorrn. Min andra från Komplett har stått still. Funderar på att avbeställa den men fick bra pris på den och förr eller senare vill man ha en till med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Jag har två kontroller på gång, den från ICA ska gå att hämta imorrn. Min andra från Komplett har stått still. Funderar på att avbeställa den men fick bra pris på den och förr eller senare vill man ha en till med.

Ja jag har beställt två med kanske beställer en till med koden jag fick från ICA.

Komplett skickade iväg mitt zelda paket som strulade först var den bekräftad den 2:e Mars sen 8:e och nu är den skickad. Gick inte att stoppa orden heller då jag ringde 20 min efter de hade ändrat till behandlad.

Skrivet av anon5930:

...den från ICA ska gå att hämta imorrn.

Fick mail att mitt skylanders har skickats med kollinr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Skumt testa att ringa till dem och se så inte postombudet har glömt din levervens på webbis eller nåt annat har hänt. Är sällsynt men jag hade provat att kolla vad som har hänt.

Kollade nyss och nu verkar det som att det äntligen är rörelse på paketet

När jag beställer från Webhallen så brukar leveransen oftast bara ta en dag, så förhoppningsvis får jag det imorgon

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredro:

Goda nyheter! Fick mail nu att mitt paket är iväg från elgiganten, med bring. Antar att man får den imorgon då. Väger 1.6kg

Skickades från m.sweclockers.com

Fortfarande inget för mig. Men får väl upp hoppet litegrann i alla fall.

Kul att höra att du fick bekräftelse i alla fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Vilken tid började din röra på sig/skickas? Inte hänt något med min ännu, är inte så många timmar kvar att skicka på nu.

Får hoppas något intressant dyker upp i eShop annars. Sedan har jag andra spel samt en dator att skruva ihop. Hade föredragit att spela Zelda dock.

Skickades från m.sweclockers.com

10.58 fick jag mailet från Ginza.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Skrivet av Fredro:

Goda nyheter! Fick mail nu att mitt paket är iväg från elgiganten, med bring. Antar att man får den imorgon då. Väger 1.6kg

Skickades från m.sweclockers.com

Fick också mail nu från elgiganten om att paketet är skickat med bring. Bring känns dock ännu inte vid paket2.Hopas det kommer fram imorgon.

Permalänk
Skrivet av DocStargazer:

Fick också mail nu från elgiganten om att paketet är skickat med bring. Bring känns dock ännu inte vid paket2.Hopas det kommer fram imorgon.

Bring har varit allra sämst för mig. Tappa bort min surfplatta och sen skickades den nästan tbx direkt när den väl kom

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Synd att man köpt från Inet :/ får min den 7'e

Visa signatur

<i7-8700K CPU><Crucial 2x8GB DDR4 3000MHz><ZOTAC GAMING GeForce RTX 3080 Ti Trinity OC><Fractal Design Celsius S24 240mm><Fractal Design Define R6 Black>

Permalänk

Jaha, Postnord, beräknad leverans 4 dagar... Precis hämtat upp paketet från Spelbutikens lager

Visa signatur

GTX970 --Intel i5-10600K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Grattis va najs kom gärna med updates hur det funkar.

Pillat några minuter på den nu och den känns väldigt gedigen. Har spelat något än, får bli att göra det ikväll. Återkommer med updates om det.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av linkon18:

Synd att man köpt från Inet :/ får min den 7'e

Har de skickat idag? Jag har fått mitt skickat idag från Inet kommer trolightvis hämta ut det imorrn.

Skrivet av tribute87:

Jaha, Postnord, beräknad leverans 4 dagar... Precis hämtat upp paketet från Spelbutikens lager

Du menar retro spelbutiken, spelbutiken kan man inte hämta upp på men deras lager är samma som retro:s lager och det ligger i Varberg? Kunde du hämta ut det idag?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av ekeee:

Pillat några minuter på den nu och den känns väldigt gedigen. Har spelat något än, får bli att göra det ikväll. Återkommer med updates om det.

Najs patchen är uppe att ladda ned med:

Features the update adds:

- ability to connect to the internet via Wifi hotspots that require authentication
- post screenshots on social media
- get news via the News feature
- access the Nintendo eShop
- play online
- link a Nintendo Account to the console
- use the Parental Controls app
- redeem retail games on My Nintendo
- and more…

Other notable details

- brings the firmware up to Ver. 2.0.0
- allows you to automatically turn on your TV when you put the Nintendo Switch into its dock
- this feature only works with a TV in standby and you may need to change HDMI settings
- day-one update takes 10 to 20 minutes to download it
- takes about 10 seconds to install
- if it takes longer than expected to download the update, make sure to avoid turning off the console
- don't turn off the console while the update is installing
- can be downloaded in the background while playing a game

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Njas patchen är uppe att ladda ned med:

Features the update adds:

- ability to connect to the internet via Wifi hotspots that require authentication
- post screenshots on social media
- get news via the News feature
- access the Nintendo eShop
- play online
- link a Nintendo Account to the console
- use the Parental Controls app
- redeem retail games on My Nintendo
- and more…

Other notable details

- brings the firmware up to Ver. 2.0.0
- allows you to automatically turn on your TV when you put the Nintendo Switch into its dock
- this feature only works with a TV in standby and you may need to change HDMI settings
- day-one update takes 10 to 20 minutes to download it
- takes about 10 seconds to install
- if it takes longer than expected to download the update, make sure to avoid turning off the console
- don't turn off the console while the update is installing
- can be downloaded in the background while playing a game

Så ingen fix för Joycons i Day 1-patchen?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi