Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Fast om ni seriöst tror att Ryssarna har hackat sig in i USA valsystem och gett Trump fler röster så har ni helt fel.

Ryssland har läckt mail från Hillarys mail server vilket har påverkat hennes medverkan i valet negativt. Dom har inte hackat sig in och plussat på trump rösterna med 2 miljoner till..

Det dom gjort är att få USA befolkning att Hillary är rutten hon också.

Först sade ju media och demokraterna att ryssland hade just hackad valet, det var därför man kontrollräknade delstater tills man insåg hur fel man hade. Sen efter det skyller man på att folk har röstat fel och att dom har blivit hjärntvättade till det. Har inte utländsk media för usa försökt påverka valet (genom att få folk att rösta clinton) tror du? Sverige som exempel, har dom inte kört massiv hat kampanj mot trump och vart riktigt pro clinton? Tom statsminister och andra högt uppsatta har ju förtalat trump i princip. Jag tror att pro clinton sidan har kört med massiv desinformation och massiv propaganda mot trump och ändå förlorar dom, dom är sådana dåliga förlorare att man finner inga ord.

Detta är en 'False flag operation' för att flytta fokus på innehållet i mailen, att misskreditera folks röster, att vägra släppa makten och att krossa oppositionen med odemokratiska spelregler. Dom har kommit på att dom kan inte få folk att rösta som dom vill med media längre och nu vill dom säkert förbjuda alla nyheter och inlägg på sociala medier som inte passar deras politiska agenda., dom kallar detta för "desinformation" och "fake news" och det är dom själva som ska granska vad som är vad. Staten har totala makten och ingen kan kritisera den, hallå ringer det inte varnings klockor en? Ni undrar säkert hur vissa länder kunde bli komunistiska och andra diktaturer, ja det är så lätt så, man märker ju på hur folk går på det dras med i "hatet" som dom skapat och är totalt blinda över lagstiftningarna som kommer (för dom är ju för vååååran skull, mot hoooootet).

Det är med FAKTA man motbevisar falskheter.

Putin har fört samma desinformation i ryssland, han är inget bättre men han har inte avgjort valet USA. Helt, helt absurt att tro det.

Permalänk
Inaktiv

Edit: Ähh, blir roligare om jag håller tyst.

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

För att Aftlonbladet säger det? Det finns en del ryssälskare bland SDs kommunpolitiker osv, men det finns det gott om hos vänstern också ska jag säga dig. SDs ledning är nog den som tagit störst avstånd från Putin, och de har varit de som mest talat om hotet från öst och vurmat för ett starkare försvar.

Ett annat propagandaknep vi inte hunnit nämna ännu är ju att ta saker ur sitt sammanhang. Plockar man ut 10 Sverigedemokrater som gillar Ryssland och gör ett stort reportage om det i Aftonbladet så råder sedan konsensus att SD är ryssvänliga.

Ett exempel är ju Putilov som målades upp som rysk agent. Vinsten från att ha sälja en bostad dyrare än han köpt den var beviset. Och att han köpte den av någon som hade ett samband med ryska myndigheter. Men hur det sambandet såg ut i detalj utreddes aldrig så tydligt. Han köpte den av en sketen anställd på skatteverket i St Petersburg, som för det första hamnat i onåd hos den Putintrogna ledningen och dessutom fått se sin man fängslas efter anklagelser från myndigheterna om droghandel. Putilovs koppling till ryska myndigheter var alltså negativ. Det var människor i onåd i Ryssland han haft kontakt med. Hela affären kan ha handlat om att rädda tillgångar för andra människor i onåd. Han är också en av de främsta förespråkarna frö NATO-medlemskap och har ägnat många artiklar för att varna för Ryssland. Men eftersom han skrev obekväma saker om asylsystemet i Sverige så var han inte uppskattad. Så han målades upp som rysstroll i ett karaktärsmord. Folk pratar om källkritik hela dagarna, men man köper historien om Putilov rakt av utan att kontrollera en endaste detalj.
Aftonbladet skäms inte för att använda alla sina fulaste knep för att måla upp SD som Rysslandsvänligt.

Sverigedemokraterna tar inte tillräckligt med avstånd och vänder och vrider i frågorna och SD partiledare står och hånler mot dom som påstår att SD är ryssvänliga, nej förlåt men jag kan inte lita på ett parti som vänder i ryssfrågan lika fort som sverigedemokraterna gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Du förstår varför man inte röjer hur man upptäckt det hela hoppas jag? Problemet med underrättelsetjänst är att man inte kan avslöja metoder offentligt.

Håller med dig på en punkt men på en annan så vill jag påstå att där finns utrymme för att publicera delar utav/hela bevismaterialet utan att röja metoderna.

Det är så det fungerar inom KUT. Informationen som behövs som bevis kommer hela vägen fram till åklagaren och sedan får försvaret ta del av det. Inget konstigt men KUT avslöjar inte sina icke uppenbara metoder.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Hur löser vi detta problemet?

Ser inget problem.

Skrivet av gabriel15:

Hur vet vi att det är Ryssar som hackar och inte Norrmän t.ex?

Varken norrmän eller ryssar bryr sig om vem som styr Sverige, således saknas intresse för att påverka vårt 2018 val.

Skrivet av gabriel15:

Kommer detta påverka vårt val 2018?

Nej.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Om Ryssarna verkligen "hackade" amerikanska valet, så finns det inte en chans i helvetet att de skulle lämna spår som pekade mot dem..

Inte tal om att "beviset" som presenterats visar att "hackern" var en total amatör som använde sig av utdaterade verktyg med öppen källkod..

En stats sponsrad hacking grupp lär ha sina egna verktyg som inte lämnar direkta spår mot dom..

Sen är det också em möjlighet att Demokraterna inte ens blev hackade. Då Assange hävdar informationen Wikileaks fick, kom från en insider läcka.
Som får mig att undra ifall det inte var demokraterna själva som anlitade en hacker för att hacka deras egna servrar och lämna bevis som pekar ut Ryssarna, i ett desperat försök att sopa undan läckan under mattan.
För allt median fokuserar på är hacken.. men knappt någon nämner vad som läcktes ur denna "hacken".

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Om Ryssarna verkligen "hackade" amerikanska valet, så finns det inte en chans i helvetet att de skulle lämna spår som pekade mot dem..

Inte tal om att "beviset" som presenterats visar att "hackern" var en total amatör som använde sig av utdaterade verktyg med öppen källkod..

En stats sponsrad hacking grupp lär ha sina egna verktyg som inte lämnar direkta spår mot dom..

Sen är det också em möjlighet att Demokraterna inte ens blev hackade. Då Assange hävdar informationen Wikileaks fick, kom från en insider läcka.
Som får mig att undra ifall det inte var demokraterna själva som anlitade en hacker för att hacka deras egna servrar och lämna bevis som pekar ut Ryssarna, i ett desperat försök att sopa undan läckan under mattan.
För allt median fokuserar på är hacken.. men knappt någon nämner vad som läcktes ur denna "hacken".

Lysande resonemang, man kan alltså aldrig bevisa att det är ryssen eftersom ryssen per definition aldrig lämnar ledtrådar.

Självklart så ska främmande makter motas fråån valrörelsen oavsett vem eller vilka de gynnar och de som lapar rubel från Putins ymniga bröst ska givetvis ställas till svars.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Sen efter det skyller man på att folk har röstat fel och att dom har blivit hjärntvättade till det.

Vad då "skyller på"? Alla vet ju att ryssarna har skickat upp satelliter med microvågsgeneratorer bara för att ligga och pumpa ut grönt brus som hjärntvättar de mottagliga delarna av den amerikanska, och egna befolkningen.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Oavsett hur mupparna i Usa håller på så blir jag fan rädd av att läsa all jävla ryssproganda och Putinism i Internetmedia och på forum. Är det något Ryssarna har lärt sig de sista åren är att använda Internet för propaganda och de är fan inte dåliga på det.

Visa signatur

Studio Datorn: INTEL NUC I7 SKULL CANYON | M.2 SAMSUNG 960 EVO 500 GB|32GB DDR4 KINGSTON HYPER X | SAMSUNG 28" U28E590D 4
Speldatorn: NODE 304 | Ryzen 5 3600 | Asus ROG STRIX B550-1 Gaming ITX | 16 GB DDR4 | 0 Graffe :( | CORSAIR H70 / COOLER MASTER M2 650W SILENT PSU |MSI Optix MAG322CQR Curved QHD 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ÖrjanKlas:

Sverigedemokraterna tar inte tillräckligt med avstånd och vänder och vrider i frågorna och SD partiledare står och hånler mot dom som påstår att SD är ryssvänliga, nej förlåt men jag kan inte lita på ett parti som vänder i ryssfrågan lika fort som sverigedemokraterna gör.

Bara för att Aftonbladet inte publicerar deras avståndstaganden så betyder inte det att de inte gör ordentliga avståndstaganden.

Permalänk
Inaktiv

@Cr0wl3y: Tja, alla parter kör ju propaganda så det skriker om det i dagsläget. Jag tycker nog att det är mer skrämmande att folk har börjat gruppera sig rätt rejält, även i ett land som Sverige. Och framför allt när jag väl förstod hur lätt folk har för att bli påvärkade utav det.. Hade vart trevligt om alla tog "information" med en nypa salt, istället för att blint lita på det ena eller andra. Tidningar och liknande bör ju inte fungera som en religiös rörelse ändå.. kan jag tycka..

Permalänk
Avstängd

Alla varnar nu för för att Trump och Putin är vänner. Alla tidigare politiker i USA har fått hur mycket plus som helst om de åkt till Ryssland och pratat med Putin men nu när Trump är vald och som jag förstått redan fått inbjudan från Putin så är det fel. Vad är rätt egentligen.

Jag vet inte om Trump eller Hillary var det bästa för USA, tror det hade varit bättre att välja någon helt annan då båda två känns som idioter men på olika sätt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Ni tror att lådor och lappar kommer rädda oss från att bli hackade av ryssen under nästa val, men jag sitter på information som säger att man just nu håller på att träna nästa generations hackare, som använder sig av spetsiga instrument för att "hacka" sig in i röstlådorna och fylla på med egna röster. Dessa röster har man hackat ut ur större pappersark, så det är sofistikerade grejer vi talar om.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Tro inte på allt vad du läser.
Det där med att det var en ryssattack är fake och ren politik från USA.
"Svensken" som är vän med USA tar ju dock såklart åt sig och måste nu rusta upp sitt försvar mot kommande fienden "Ryssen".

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Inaktiv

Gick inte många hacks till på sättet att hackern skriver ett mail till någon anställd och påstår att de är en granne och de säger att de har glömt bort sitt användarkonto och lösenord till deras mailkonto och frågar om de kan få använda deras?
Visst det fanns några hacks på ett steg ovanför, där de skickade länkar där de kunde skriva in sitt lösenord på.

Jag ser alltså det allvarligaste problemet att det är för mycket skit bakom sparkarna på folk som har höga poster.

Sedan är dataintrång alltid ett problem och det handlar inte bara om valet, jag ser valet som något som borde vara enkelt att skydda emot.

Att det sedan finns falska nyheter som sprids i aftonbladet, expressen och liknande så är det inget att göra något åt. Folk får vända sig till bättre källor som en En ding ding värld etc.
https://sv.wikipedia.org/wiki/En_ding_ding_v%C3%A4rld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

För att Aftlonbladet säger det? Det finns en del ryssälskare bland SDs kommunpolitiker osv, men det finns det gott om hos vänstern också ska jag säga dig. SDs ledning är nog den som tagit störst avstånd från Putin, och de har varit de som mest talat om hotet från öst och vurmat för ett starkare försvar.

Ett annat propagandaknep vi inte hunnit nämna ännu är ju att ta saker ur sitt sammanhang. Plockar man ut 10 Sverigedemokrater som gillar Ryssland och gör ett stort reportage om det i Aftonbladet så råder sedan konsensus att SD är ryssvänliga.

Ett exempel är ju Putilov som målades upp som rysk agent. Vinsten från att ha sälja en bostad dyrare än han köpt den var beviset. Och att han köpte den av någon som hade ett samband med ryska myndigheter. Men hur det sambandet såg ut i detalj utreddes aldrig så tydligt. Han köpte den av en sketen anställd på skatteverket i St Petersburg, som för det första hamnat i onåd hos den Putintrogna ledningen och dessutom fått se sin man fängslas efter anklagelser från myndigheterna om droghandel. Putilovs koppling till ryska myndigheter var alltså negativ. Det var människor i onåd i Ryssland han haft kontakt med. Hela affären kan ha handlat om att rädda tillgångar för andra människor i onåd. Han är också en av de främsta förespråkarna frö NATO-medlemskap och har ägnat många artiklar för att varna för Ryssland. Men eftersom han skrev obekväma saker om asylsystemet i Sverige så var han inte uppskattad. Så han målades upp som rysstroll i ett karaktärsmord. Folk pratar om källkritik hela dagarna, men man köper historien om Putilov rakt av utan att kontrollera en endaste detalj.
Aftonbladet skäms inte för att använda alla sina fulaste knep för att måla upp SD som Rysslandsvänligt.

Tyvärr så gillar folk att läsa aftonblaskan rakt av, utan faktiskt kolla upp om källkritiken är sann eller inte, t.ex är The Mirror och BBC UK likadan... Ju större en blaska är, desto mer korrupt är den, så enkelt är det! Sedan finns det alltid en redaktionschef som går igenom det innan det publiceras, och då beror det på vilket håll i politiken han sitter på såklart

Många verkar fortfarande ha glömt vem som skapade terroristen i första hand.. Bara att googla CIA och Usama Bin Laden.. Men många verkar gilla ignorera sann fakta, och istället peka finger utan någon grund alls

Så det som händer i Mellanöstern i dagens läge, kan vi tacka en av våra världens "stornation" för..

+ ett intressant klipp som väldigt många har troligtvis missat när dom Youtubar https://www.youtube.com/watch?v=OQuceU3x2Ww

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

@Cr0wl3y: Tja, alla parter kör ju propaganda så det skriker om det i dagsläget. Jag tycker nog att det är mer skrämmande att folk har börjat gruppera sig rätt rejält, även i ett land som Sverige. Och framför allt när jag väl förstod hur lätt folk har för att bli påvärkade utav det.. Hade vart trevligt om alla tog "information" med en nypa salt, istället för att blint lita på det ena eller andra. Tidningar och liknande bör ju inte fungera som en religiös rörelse ändå.. kan jag tycka..

Visst jag håller med, jag är inte särskilt imponerad av nästan någon media idag, då det antingen är "sensationsjournalistik" eller "påverkan av egen sak" i både mainstreammedia och annan fulmedia på nätet. Nästan inga medier idag tar sig tid att sätta sig in i ämnen och belyser dem objektivt. Tyvärr så styr politik och kapital det mesta idag.

Skrivet av Dizzö:

Tro inte på allt vad du läser.
Det där med att det var en ryssattack är fake och ren politik från USA.
"Svensken" som är vän med USA tar ju dock såklart åt sig och måste nu rusta upp sitt försvar mot kommande fienden "Ryssen".

För min egen del så tror jag att ryssen har försökt lägga sig i på något sätt. Sen om det har varit att försöka påverka opinionen eller rent "hacka" något det låter jag vara osagt. Kan nog tänka mig att för vilken underrättelsetjänst som helst som ser någon påverkan lätt börjar jaga mer än vad som finns också, men att Ryssen inte skulle ha försökt påverka överhuvudtaget det tror jag inte ett smack på.
Sen förövrigt, så hoppas jag att saker som detta påverkar oss att rusta upp vårt försvar oavsett om det är sant eller inte. Bara och tacka och ta emot om det får den bieffekten. När det gäller Ryssen så tro fan att de är ett större hot för oss militärt än någon annan.

För övrigt så tror jag världen befinner sig i ett sämre läge än på länge. En egotrippad profitör med storhetsvansinne på ena sidan dammen och en likadan Tsar törstande ryss på andra sidan. Upplagt för katastrof för många mindre länder som kommer bli brickor i det spelet. Ett hot mot frihet och demokrati och miljön i hela världen.

Visa signatur

Studio Datorn: INTEL NUC I7 SKULL CANYON | M.2 SAMSUNG 960 EVO 500 GB|32GB DDR4 KINGSTON HYPER X | SAMSUNG 28" U28E590D 4
Speldatorn: NODE 304 | Ryzen 5 3600 | Asus ROG STRIX B550-1 Gaming ITX | 16 GB DDR4 | 0 Graffe :( | CORSAIR H70 / COOLER MASTER M2 650W SILENT PSU |MSI Optix MAG322CQR Curved QHD 165 Hz

Permalänk
Avstängd

Inte bara Ryssen som hackar utan en del kommer inifrån också. Är det inte underbart när våran egen rikspolischef går in i valrörelsen på sitt sätt.

http://nyheteridag.se/rikspolischef-eliasson-kopplar-in-sapo-...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr0wl3y:

Visst jag håller med, jag är inte särskilt imponerad av nästan någon media idag, då det antingen är "sensationsjournalistik" eller "påverkan av egen sak" i både mainstreammedia och annan fulmedia på nätet. Nästan inga medier idag tar sig tid att sätta sig in i ämnen och belyser dem objektivt. Tyvärr så styr politik och kapital det mesta idag.

För min egen del så tror jag att ryssen har försökt lägga sig i på något sätt. Sen om det har varit att försöka påverka opinionen eller rent "hacka" något det låter jag vara osagt. Kan nog tänka mig att för vilken underrättelsetjänst som helst som ser någon påverkan lätt börjar jaga mer än vad som finns också, men att Ryssen inte skulle ha försökt påverka överhuvudtaget det tror jag inte ett smack på.
Sen förövrigt, så hoppas jag att saker som detta påverkar oss att rusta upp vårt försvar oavsett om det är sant eller inte. Bara och tacka och ta emot om det får den bieffekten. När det gäller Ryssen så tro fan att de är ett större hot för oss militärt än någon annan.

För övrigt så tror jag världen befinner sig i ett sämre läge än på länge. En egotrippad profitör med storhetsvansinne på ena sidan dammen och en likadan Tsar törstande ryss på andra sidan. Upplagt för katastrof för många mindre länder som kommer bli brickor i det spelet. Ett hot mot frihet och demokrati och miljön i hela världen.

Ja men nu blir ju Trump och Putin polare.
Trump kommer till att koncentrera sig på Mexiko och olagliga invandrare i USA.
Putin kommer ha fullt upp med Ukraina och Krim och kommer samtidigt försöka hålla någorlunda bra kontakt med EU för att kunna fortsätta leverera gas och casha in $.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

9.11 var ett insider jobb, wait what?

Men ja, go Ryssland, gör mig inget

Permalänk
Inaktiv

@Cr0wl3y: Absolut, de har nog försökt, men om de lyckats med något vette tusan.
Personligen så skulle jag nog fokusera på att UPU utnyttjas duktigt utav en av de andra stora aktörerna, som verkligen inte har kul politik eller historia heller.. Ryssland.. Mehh.. Med någon som heter "stoppa in" i spetsen kan nog inte mycket inträffa
Skämt osido så är det absolut lite mycket oroligheter/osäkerheter i världen för att någon ska känna sig helt bekväm.

Permalänk
Medlem

Hur får man ryssar att gråta?
Be dem hacka en lök.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Det hade varit trevligt med en tråd där man inte tjatar om att SD är enda lösningen. Jag kommer inte rösta på SD bara för att ni tjatar så.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Bara för att Aftonbladet inte publicerar deras avståndstaganden så betyder inte det att de inte gör ordentliga avståndstaganden.

Fast det finns ju inget som tyder på att dom tar avstånd.

Permalänk
Medlem

@Aleshi: Aftonbladet blev ju anklagade för att va ryssvänliga av nån undersökning nyligen, antagligen pga att de är NATO motståndare. Känns som det är nya grejjen man anklagar sina politiska fiender för.

Visa signatur

| i7 2600k | Custom loop | Asus maximus IV gene-Z | 16gb 2133mhz | FD newton r3 1000W sleavat MDPCX | 2x Asus R9290X DCII | Caselabs Mercury s8 vit | LG 34uc88-b | Crucial mx100 512gb | Xonar essense STX | Little Dot I+ med Sennheiser HD 650|

Permalänk
Inaktiv

@crew seven: Eller så tar vi ansvar för att vi svartmålat alla som haft liknande åsikter, och istället lägger oss i skiten vi bäddat inför. Kan inte bara klaga, man får faktiskt försöka se vad man själv kan göra åt situationen. En bra början är väl att ta tag i bostadsfrågan, men jag är tveksam till att det räcker när det tillåtits gå så långt som det gjort. Tycker väl att det var bra mycket mer giftigt att inte ens kunna ta upp bostadsfrågor utan att någon skrek rasist, tack vare att de lärt sig koppla det på så vis. Propaganda är inte trevligt, men det är väl inte bara SDs sådana du bör tycka illa om..
Kanske är lite hård ton nu, men jag blir då minst lika trött på folk som låtsas att SD är enda problemet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Varför skulle Ryssarna "hacka" vårat val? Lol.

SD kommer ändå vinna.

Det är intressant med dessa påståenden dock att Ryssland hackat USA valet på något sätt men det finns inga publicerade bevis. Elektorer och dylikt borde väl veta själva vart deras röster hamnat osv.

Haha precis, bara massa propaganda, för NATO och mot SD, inget att bry sig om, men de försöker med alla medel.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Lysande resonemang, man kan alltså aldrig bevisa att det är ryssen eftersom ryssen per definition aldrig lämnar ledtrådar.

Självklart så ska främmande makter motas fråån valrörelsen oavsett vem eller vilka de gynnar och de som lapar rubel från Putins ymniga bröst ska givetvis ställas till svars.

Skickades från m.sweclockers.com

Så klart att du tror på denna bullshit..

Problemet är att de hävdar för mycket bevis.. Inte fan att någon lämnar så här pass mycket uppenbart bevis som pekar rakt mot en. Det är rent av amatöriskt.

Och FBI har inte ens frågat efter access till de påstådda servrarna som blev hackade.
Och har istället förlitat sig på 3:e part säkerhets företag för analysen..
Så bara det sätter upp en massa röda flaggor. Med deras rapport

Sen så hävdas det att hacken använde specifika keyboard. Nämligen Cyrillic. För att visa det var ryska tangentbord som användes.. Det är som att medvetet lämna sina fingeravtryck över hela brottsscenen.. Ingen som begår ett medvetet brott är så pass klantiga.

Tidkoden på "malwaren" att det kompilerades under ryska kontors tider...

IP adresser som pekar mot ryska adresser..

Alltså.. det är för mycket bevis.. Du kan inte vara så dum att tro en stats finansierade hackers lämnar så här pass mycket bevis..

Bevis som en professionell hacker skulle lätt kunnat dölja..

Men så klart.. CIA kan man ju lita på.. De var ju såååå träffsäkra när de sa Saddam hade massförstörelse vapen. Och vi vet ju alla hur bra det gick. Inte som att CIA någonsin ljuger. noosireee.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Hur löser vi detta problemet?
Hur vet vi att det är Ryssar som hackar och inte Norrmän t.ex?

Kommer detta påverka vårt val 2018?

Det går inte att lösa enkelt.

Vi vet inte att det är Ryssar, det går att "se ut som" att man kommer någon annan stans ifrån på komplexa sätt.

Nej, det kommer inte påverka vårt val då vi röstar med fysiska valsedlar. Det påverkade inte det Amerikanska velet heller, snarare influerade det om ens det. Men det är en annan disskussion.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem

Sen en annan bit.. malware koden som användes var 1.5 år gammal.. Hur jävla dålig säkerhet hade DNC egentligen, för att låta sig själva bli hackade av 1.5 år gammal malware?

Makes no fucking sense..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro