Vilket är det sämsta spelet någonsin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Mitt största problem med tr13 är att kontrollerna är under all kritik, oresponsiva och överlag buggiga.
Jag spelade pc versionen och känslan man får genom hela spelet är att dom gjort det så enkelt att vem som helst som klarar av att trycka på rätt knappar som man säger man ska trycka på konstant kommer klara spelet.
I min mening hade spelet vunnit mycket på att vara svårare, men tyvärr för min del verkar det som Crystal Dynamics fegade ur och tog bort utmaningarna från de tidigare spelen.
Sen som du säger @anders190 så anses Angel Of Darkness överlag vara det värsta spelet i serien på grund av dess ännu hemskare kontroller. Är man oinsatt och intresserad så tar Badassgamez upp problemen i sin walkthrough av spelet https://www.youtube.com/watch?v=2d9TQEA4cbw&list=PLj8hbc_0qhl...
Själva spelet och handlingen i sig är helt ok tycker jag, lägger sig nånstans i mitten av rankingen tycker jag, sett till handlingen. Men på grund av de horribla kontrollerna så blir det ibland ospelbart.

Gör det enkelt för alla? Vart är utmaningarna, vart tog hela open world känslan vägen? Nu mera följer du en utarbetad rutt där du får hjälp att komma vidare, och visst du kan gå runt och utforska men när allt som du behöver för att komma vidare redan finns i den riktningen spelet säger att du ska gå så blir det överflödigt.
I dom äldre spelen, framför allt från 3:an och framåt kunde man gå runt i timmar och försöka komma vidare, oh boy vilken känsla det var när man till slut listade ut pusslet.

Inte alla, men en del av dagens spelutvecklare känns det som är rädda för att göra ett spel utmanande och svårt. Det ska vara lätt och och passa alla.
Det finns perfekta exempel på spel där serien fått en remake som fungerat: tomb raider anniversary. Lätt uppgraderad grafik, samma spelform och en twist på hela spelet med nya utmaningar.
Kanske är jag gammaldags i mitt tänkande, men jag ser gärna att man behåller samma spelupplägg, gärna med uppdaterad grafik.

Men ett spel som man spelar igenom på 2-3 timmar, i kombination med som sagt sina horribla kontroller, på tok för enkla spelupplägg lägger sig inte högt på min lista och jag står fast vid min åsikt att det är ett av de värsta spelen som släppts på flera år, speciellt om man kollar till titeln och hur det marknadsförs. Det har ingenting med tomb raider att göra, crystal dynamics sålde ut sig själva och sin själ till det här spelet.
Kommer aldrig spela om det och min och flera andra åsikter om man läser på bla http://www.tombraiderforums.com och badassgamez på Youtube som i princip till 90% spelar tomb raider och har mängder med walkthrougs är att det inte i grund och botten är ett dåligt spel för icke tr fantasten, han kommer säkert bli nöjd. Men för oss som följt serien genom åren och verkligen älskar serien så är detta inget annat än ett nytt spel som inte var någonting med serien att göra.
Man rider på seriens framgång genom att använda dess titel.

Kanske har jag för höga förväntningar....?

Skickades från m.sweclockers.com

Kontrollerna under all kritik? Jamen då låter det ju exakt som ett tomb raider spel Fan omöjligt att manövrera sig i originalet.

Permalänk
Medlem

Ett spel som var värre än No Mans Sky

WarZ , omdöpt till Infestation: Survivor Stories
Omdöpt till Infestation: Survivor stories Classic
Omsläppt och omdöpt till Infestation: The New Z som "F2P" med P2W design och fortfarande lika dåligt.

Permalänk
Medlem

Måste vara "The House of the Dead". Obefintligt gameplay, lökig story, oengagerade röstskådespelare och bedrövlig grafik, även för sin tid.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Maffia 3, det är bra i början sedan blir det tråkigt och även dåligt.
Och online / multiplayer spel gillar jag inte.

Permalänk
Medlem

Har en till bubblare också. Terminator 2 till NES. Var tvungen att lämna tillbaka det.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Shaq Fu, mer behöver inte sägas...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Har du spelat det ?
Ska vara i praktiken omöjligt att få tag på om man inte börjar gräva upp marken och hoppas på det bästa

Verkar redan hittat spelet http://www.sydsvenskan.se/2014-11-18/nedgravda-tv-spel-blev-g...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Epic Mickey till Nintendo Wii, fy vad sugigt det spelet var.

Permalänk
Medlem

The crew

Visa signatur

.:Main:.
Windows 11 | Fractal design Define R6 TG | LG 38'' 38GN950 + Acer 34" Predator X34A | ASUS PRIME Z690-P | i7-12700k | ASUS STRIX GeForce RTX 4090 | DDR5 32GB@5200mhz | Samsung 980 PRO M.2 NVMe
.:Hackintosh Mini-ITX:.
macOS Monterey | Cooler Master NR200P | Intel i7 6600k | AMD 5500 XT | 16GB

Permalänk
Inaktiv

Dragon age inqusition för mycket politiskt åsikter i det spelet för min smak som spelar Dragon age : orgins

Permalänk
Medlem

Lagoon till super nintendo är nog en av det sämsta, har spelat många dåliga spel men den ligger iallafall top 10, de andra 9 är säkert sämre då jag har förträngt dom

Visa signatur

Lite go musik att njuta av medans du sitter och slö surfar :)
https://www.youtube.com/watch?v=KnX1QXroAss

Permalänk
Medlem

Transformers spelet till famicom, alldeles för svårt för att vara kul så... tack och lov att det aldrig kom till usa eller europa

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Ett spel som var värre än No Mans Sky

WarZ , omdöpt till Infestation: Survivor Stories
Omdöpt till Infestation: Survivor stories Classic
Omsläppt och omdöpt till Infestation: The New Z som "F2P" med P2W design och fortfarande lika dåligt.

Vet hur det känns hoppade på det hype tåget och köpte största paketet(ung och dum) Och jag ångrar än idag att jag följde med det tåget är nog den största scam i spelvärldens historia steam plockade ju bort dem ett bra tag. Men jag lärde mig iallafall att aldrig låta mig dras med hype-tåget eller köpa spel som är i alpha stadiet och utvecklarna lovar guld och gröna skogarna.

Samma sak gäller spelet DayZ modden är ju fortfarande bättre än själva spelet.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Har du spelat det ?
Ska vara i praktiken omöjligt att få tag på om man inte börjar gräva upp marken och hoppas på det bästa

Dom har faktiskt grävt upp marken

THE DIG: ATARI E.T. GAMES FOUND IN NEW MEXICO LANDFILL

Permalänk
Medlem

Sämsta spelet som kommit 2016 skulle rubriken varit. gamla spel från "forntiden" känns meningslöst att ta med.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Finns nog för många. Framförallt så var det några på C64 tiden. Tror visserligen att det berodde på att jag inte kunde engelska då. Sen var fick jag en gameboy rom som visade sig vara pirat men en massa spel där var det rickigt illa. Vi pratar mitten 90tal.
Finns många spel som jag blivit skogstokig på men som tur är så glömmer man saker med tiden.
(räknar inte in spel som jag själv eller kompisar gjort i program som ska vara enkla att göra egna spel i)

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Snusfri

Battlefield 3.

Det var gratis en helg och jag bestämde mig för att testa det och jösses vad dåligt det var.
Tog inte många sekunder innan jag kom på varför jag avskyr generik run and gun spel som BF och CoD serien.

Ingen taktik, ingen känsla, bara att försöka vara så snabb som möjligt, studsa omkring som en speedad bumbibjörn och skjuta villt omkring sig.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Battlefield Hardline

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem

Rollercoaster tycoon world, så jävla kasst. Förnedrande mot tidigare spel i serien att kalla det för "Rollercoaster Tycoon" Vill ha mina 350 kr tillbaka.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoto5951:

Flappybird

Android varianten, den är nig med på min lista av spel som kan få en att hata Android.
MB tillverkarna har implementerat det så dåligt så man får bara glad om man kan komma förbi två hinder.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

I nyare tid skulle jag nog säga: Spore. Förbokade och betalade säkert 500kr för skiten.

Gjorde samma misstag med Sim City 4. Som tur är kom Cities Skylines ut och rättade på det.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Till C64 gjordes det en del underbara spel, och en enorm mängd dåliga.

Ett som jag har ett svagt minne av var Captain America and the Doom Tube. Man börjar inne i ett rymdskepp och styr en hand. Trycker man på rätt sätt så hamnar man i själva spelet. Där blir man strax ihjälskjuten av konstiga grejer. Eller så ramlar man ned för en kant. Därefter hamnar man i skeppet igen där man bli hånad av en flintskallig gubbe.

https://www.youtube.com/watch?v=a2yjgOQAX0w

Ett annat var Terror of the deep. Spelet gick ut att man skulle leta upp Nessie i Loch Ness. Man satt i en liten ubåt och försökte komma underfund med vad alla knappar och spakar användes till. Ibland dog man. En gång lyckades jag hitta Nessie, men då kraschade spelet :-(.

https://www.youtube.com/watch?v=9ma20pVzK4s

Batalyx var nog ännu värre. Det är en märklig samling av olika spel. I ett av dem är man en boll som ska skjuta alltifrån mekaniska tuppar till disketter. I ett annat spel är man en liten raket som ska skjuta kameler (som ser ut som dromedarer) som kastar hundben. Det här verkar utspela sig i Egypten där det finns palmer som är lika höga som pyramiderna.

Man kan också rida på en kamel på väg till en blå pyramid som stirrar på en (pyramiden alltså), samtidigt som några flygande ellipser far omkring. Vad det här gick ut på förstod jag aldrig.

Det här spelet använde sig av alldeles för många av C64:ans 16 färger.

https://www.youtube.com/watch?v=4KmcFkCIKCc

Jag är inte säker på att de här är de sämsta spel jag spelat. Men helt klart några av de konstigaste.

Permalänk
Medlem

Big Rigs
Polaren fick det i Julklapp och vi trodde att det var typ Need for Speed fast med lastbilar. Åhh vad fel vi hade.

Duke Nukem Forever
Som jag längtade efter denna titel sen första trailern med Q2-motorn och sedan när de bytte motor till unreal och man fick se den första trailern från E3 år 2000 eller 2001. Att Gearbox ens gav ut smörjan som fanns kvar är för mej helt oförståeligt

Daikatana
Min polare tyckte verkligen om detta spel. Vet inte vad han såg i detta. Spel som Half-life, Soldier of Fortune och Delta Force gjorde en glad på den tiden. Detta gjorde en fan deprimerad.

Permalänk
Medlem

Elder Scrolls Online toppar min lista.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Jag drar till med Lawnmover man på PC.

https://www.youtube.com/watch?v=C0w5HXnvWnQ

Jag hade praoat i stadens enda datorbutik, och eftersom detta spelet hade klipp från filmen kördes demot om och om igen i butikens skyltfönster. När jag slutade fick jag ett exemplar som present från butiksägaren, och jag hade ingen som helst aning om hur i hela helsike man skulle spela. Total. Skit.

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Sämsta jag lirat (och köpt, TYVÄRR!) är nog Double Dragon V. Fighting med 1v1 precis som Street Fighter II fast DD V var verkligen värdelöst. Så jääkla dåligt!
De andra delarna var mästerverk så då trodde man ju att del 5 också skulle vara det....
Det var 749:- rakt ut genom fönstret....

Skrivet av Andiders:

Vet att många kommer förvånas, men det sämsta spel jag spelat, blir Far Cry 2.

Nej, Far Cry 1, 3 och 4 (även primal) är helt toppen. Far Cry 2 är nåt enformigt generisk skit som är det sämsta jag spelat. Någonsin.

Blir riktigt förvånad när jag ser detta. Jag lirar det o gillar det. Känns som ett "evighetsspel" då det är en så stor värld o finns så mycket att göra.
Kör man dessutom tufft som jag att bara spara på sparningsstationer så blire jääkla svårt!

Du har rätt i att datormotståndet är irriterande. Känns som krypskyttsvapen är helt överlägsna.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

@hellstrem: Va? Paper mario är ett av de bästa N64 spelen, och en uppföljare till Super Mario RPG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Kontrollerna under all kritik? Jamen då låter det ju exakt som ett tomb raider spel Fan omöjligt att manövrera sig i originalet.

Tycker du? Jag upplever den som ryckig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Där ser man, missat det

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

MS-röj är riktigt tråkigt... Så tråkigt att jag aldrig lärt mig reglerna. En slags slumpgenerator som kallar sig för spel?

Ett av mina favoritspel från Microsoft, bortsett från aoe2aok. Väldigt lätta regler

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR