Mitt största problem med tr13 är att kontrollerna är under all kritik, oresponsiva och överlag buggiga.
Jag spelade pc versionen och känslan man får genom hela spelet är att dom gjort det så enkelt att vem som helst som klarar av att trycka på rätt knappar som man säger man ska trycka på konstant kommer klara spelet.
I min mening hade spelet vunnit mycket på att vara svårare, men tyvärr för min del verkar det som Crystal Dynamics fegade ur och tog bort utmaningarna från de tidigare spelen.
Sen som du säger @anders190 så anses Angel Of Darkness överlag vara det värsta spelet i serien på grund av dess ännu hemskare kontroller. Är man oinsatt och intresserad så tar Badassgamez upp problemen i sin walkthrough av spelet https://www.youtube.com/watch?v=2d9TQEA4cbw&list=PLj8hbc_0qhl...
Själva spelet och handlingen i sig är helt ok tycker jag, lägger sig nånstans i mitten av rankingen tycker jag, sett till handlingen. Men på grund av de horribla kontrollerna så blir det ibland ospelbart.
Gör det enkelt för alla? Vart är utmaningarna, vart tog hela open world känslan vägen? Nu mera följer du en utarbetad rutt där du får hjälp att komma vidare, och visst du kan gå runt och utforska men när allt som du behöver för att komma vidare redan finns i den riktningen spelet säger att du ska gå så blir det överflödigt.
I dom äldre spelen, framför allt från 3:an och framåt kunde man gå runt i timmar och försöka komma vidare, oh boy vilken känsla det var när man till slut listade ut pusslet.
Inte alla, men en del av dagens spelutvecklare känns det som är rädda för att göra ett spel utmanande och svårt. Det ska vara lätt och och passa alla.
Det finns perfekta exempel på spel där serien fått en remake som fungerat: tomb raider anniversary. Lätt uppgraderad grafik, samma spelform och en twist på hela spelet med nya utmaningar.
Kanske är jag gammaldags i mitt tänkande, men jag ser gärna att man behåller samma spelupplägg, gärna med uppdaterad grafik.
Men ett spel som man spelar igenom på 2-3 timmar, i kombination med som sagt sina horribla kontroller, på tok för enkla spelupplägg lägger sig inte högt på min lista och jag står fast vid min åsikt att det är ett av de värsta spelen som släppts på flera år, speciellt om man kollar till titeln och hur det marknadsförs. Det har ingenting med tomb raider att göra, crystal dynamics sålde ut sig själva och sin själ till det här spelet.
Kommer aldrig spela om det och min och flera andra åsikter om man läser på bla http://www.tombraiderforums.com och badassgamez på Youtube som i princip till 90% spelar tomb raider och har mängder med walkthrougs är att det inte i grund och botten är ett dåligt spel för icke tr fantasten, han kommer säkert bli nöjd. Men för oss som följt serien genom åren och verkligen älskar serien så är detta inget annat än ett nytt spel som inte var någonting med serien att göra.
Man rider på seriens framgång genom att använda dess titel.
Kanske har jag för höga förväntningar....?
Skickades från m.sweclockers.com
Kontrollerna under all kritik? Jamen då låter det ju exakt som ett tomb raider spel Fan omöjligt att manövrera sig i originalet.