Vilket är det sämsta spelet någonsin?

Permalänk
Medlem

BF4 tror jag.. ett spel som aldrig riktigt blev av att fungera.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellstrem:

Det måste vara Super paper Mario! Eller vad det nu hette..Efter att, som dom allra flesta
på den tiden, blivit helt såld på Super Mario Bros!! Ska man så Tokladdad! ge sig an det ohyggligt
tråkiga och såklart i svartvitt utförande spelet som skulle likna nått slags strategispel..näe usch!!

Tycker tvärtom det är ett av de bästa Mario spelen, så annorlunda mot de andra spelen i serien.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Många löjliga förslag som väntat när jag läste trådtiteln. Önskar folk kunde tänka efter åtminstone lite innan de skriver. "Lite småbuggigt", "inte min smak", ja, inte ens "sämre än väntat" är knappast nog för att kalla något för det sämsta någonsin.

Battlefield 4 och Skyrim? Kom igen... i så fall säger jag Counterstrike.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk

Nuff Said.

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Många löjliga förslag som väntat när jag läste trådtiteln. Önskar folk kunde tänka efter åtminstone lite innan de skriver. "Lite småbuggigt", "inte min smak", ja, inte ens "sämre än väntat" är knappast nog för att kalla något för det sämsta någonsin.

Battlefield 4 och Skyrim? Kom igen... i så fall säger jag Counterstrike.

I så fall kontrar jag med DOTA. Objektivt sämsta skiten någonsin bara för att jag säger det.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Föredetting

Hooligans var väl ingen höjdare. Vill minnas att jag spelade igenom hela "karriärläget" bara för att se hur illa det egentligen var.

Boiling Point var ett annat spel jag fick upp ögonen för innan lansering på tiden man läste spelblaskor (när man vann/fick prenumerationer) - men ack så buggigt och dåligt designat.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Tomb Raider 13, helt enkelt för att det inte är ett tomb raider spel utan bara ett skitspel med en stulen titel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Har du spelat det ?
Ska vara i praktiken omöjligt att få tag på om man inte börjar gräva upp marken och hoppas på det bästa

Antar att du inte känner till att man redan har grävt upp det?

http://urplay.se/program/190618-atari-game-over

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk

@anon42512: försökte i efterhand att hitta nånting på Google om ett svartvitt paper Mario men
där gick jag bet🤔..i mitt huvud är det svartvitt åtminstone😊. Nu börjar jag fundera på varför
det är så..kanske är något annat Mario spel jag far efter..

Permalänk

@RVX: tror det blir svårt utse sämsta spelet. Det som den ena tycker är kasst! Gillar någon
annan😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellstrem:

@Bruce Wayne: tror det blir svårt utse sämsta spelet. Det som den ena tycker är kasst! Gillar någon
annan😀

Men exakt!
Vi kommer aldrig kunna utse en vinnare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Dark Castle, sämre spelkontroll har jag aldrig skådat. Big Rigs är ju bara en scam men hellre ett pass med det än Dark Castle.

Permalänk
Medlem

Postal 2 tror jag men finns flera andra som verkligen vart stinkande dåliga.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Proffsmoddare

E.T tycker jag inte verkar så himla kass av vad jag har sett (har aldrig spelat det själv), iaf jämfört med många andra 2600-spel. Simplistiskt ja, men inte nödvändigtvis superdåligt.

Det sämsta jag har spelat får nog bli nått hjärndött survival-mmo, förstår mig inte på genren alls. Finner mer nöje i att rensa golvbrunnen i badrummet än att spela spel som t.ex Ark.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Sítio do Picapau Amarelo

Kanske inte är det sämsta spelet någonsin tillverkat, men det är där uppe!
Brasilianska Tec Toy släppte en hel del spel till Sega Master System, detta mästerverk är släppt 1997(!).
Här har vi ett annat spel som släpptes samma år ni kanske känner igen

Konsolen var lite mer långlivad där än i resten av världen kan man väl säga.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Kanske Dragon Lair eller något sportspel till Orginal Xbox där man sprang upp för en korkskruv.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Sämsta spelet jag spelat på PC när det gäller buggar är nog BF4, tror jag aldrig varit så upprörd i hela mitt liv när de spelet släpptes och man försökte spela. Diablo3 var riktigt jäkla kasst när det släpptes också, det var rent bedrövligt faktiskt.

På NES var det nog the adventures of bayoe billy, det var så fruktansvärt tråkigt. Var dock någon bana där man kunde skjuta, ungefär som den som minns arkadspelen från 80talet där man höll i en uzi som vibrerade.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Tomb Raider 13, helt enkelt för att det inte är ett tomb raider spel utan bara ett skitspel med en stulen titel.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur tänkte du där? Det är en reboot och fortfarande utvecklat av Crystal Dynamics som utvecklat ett helt gäng TR-spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Hur tänkte du där? Det är en reboot och fortfarande utvecklat av Crystal Dynamics som utvecklat ett helt gäng TR-spel

Många inklusive mig menar på att det inte är ett renodlat tomb raider spel, såsom dom var fram tills 5: Angel of darkness då man ändrade hela spelupplägget.
För oss som växte upp med dom gamla klassiska spelen är det en slap in the face.
Förenklat och enbart brandat med en känd titel.
Dom förstörde det som gjorde original-spelen unika.

Rekommenderar dig att kolla in badassgamez på Youtube där han bla förklarar exakt vad jag menar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Många inklusive mig menar på att det inte är ett renodlat tomb raider spel, såsom dom var fram tills 5: Angel of darkness då man ändrade hela spelupplägget.
För oss som växte upp med dom gamla klassiska spelen är det en slap in the face.
Förenklat och enbart brandat med en känd titel.
Dom förstörde det som gjorde original-spelen unika.

Rekommenderar dig att kolla in badassgamez på Youtube där han bla förklarar exakt vad jag menar.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, jag tycker verkligen inte det är nån slap in the face.
Jag anser inte att dom förstört nånting. Det är en reboot, det är inte meningen att det ska vara identiskt.

Och att skriva om det i en tråd om sämsta spelet någonsin är bara skrattretande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Nej, jag tycker verkligen inte det är nån slap in the face.
Jag anser inte att dom förstört nånting. Det är en reboot, det är inte meningen att det ska vara identiskt.

Och att skriva om det i en tråd om sämsta spelet någonsin är bara skrattretande.

Sa jag att jag talade för alla?
Det är en usel reboot då man marknadsför det som ett äkta Tomb Raider spel, vilket det inte är.
Det som är skrattretande är att du tror att en röst står för allas röster...

Alla har olika åsikter, simple as that.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Man kan klassa allt annat som redan nämnts som spel i alla fall. Sen kommer detta:

Det är inte så mycket att testa, tro mig har redan provat en gång för länge sen.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon42512:

Har du spelat det? ^^

Detta har inte jag spelat, men det borde också nämnas: Big Rigs: Over The Road Racing

Haha Big Rigs... Säg vad man vill om E.T men spelet fungerade ändå hyfsat. Big Rigs var ju bara en sönderbuggad hög av sopor. Man backar fortare än man åker framåt, broar som flyter i luften, AI som inte fungerar, backar man nog fort så åker man genom mappen och fortsätter ut i mörkret i all framtid.. etc. etc. etc.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Sa jag att jag talade för alla?
Det är en usel reboot då man marknadsför det som ett äkta Tomb Raider spel, vilket det inte är.
Det som är skrattretande är att du tror att en röst står för allas röster...

Alla har olika åsikter, simple as that.

Skickades från m.sweclockers.com

Det var du som drog in en massa andra personer, inte jag. God jul

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Det var du som drog in en massa andra personer, inte jag. God jul

Hade du läst kommentarerna på kanalen jag nämnde hade du hittat dom. Finns också forum, tomb raider forums om du vill sätta dig in i vad kritiken handlar om.

Men...
Den som inte vill erkänna att man hade fel eller inte vill bli hjälpt kan man inte hjälpa.
God fortsättning på dig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Hade du läst kommentarerna på kanalen jag nämnde hade du hittat dom. Finns också forum, tomb raider forums om du vill sätta dig in i vad kritiken handlar om.

Men...
Den som inte vill erkänna att man hade fel eller inte vill bli hjälpt kan man inte hjälpa.
God fortsättning på dig

Skickades från m.sweclockers.com

Vadå fel? Man kan inte ha fel i en åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Vadå fel? Man kan inte ha fel i en åsikt.

Jodå, om herr läderlapp säger det så måste det ju vara så.

För övrigt tyckte jag att Tomb Raider 2013 var QTE-besudlad dynga, men sämsta spelet någonsin? Aldrig! Inte ens bland de 10000 sämsta.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av L'ombra:

Många löjliga förslag som väntat när jag läste trådtiteln. Önskar folk kunde tänka efter åtminstone lite innan de skriver. "Lite småbuggigt", "inte min smak", ja, inte ens "sämre än väntat" är knappast nog för att kalla något för det sämsta någonsin.

Battlefield 4 och Skyrim? Kom igen... i så fall säger jag Counterstrike.

Det är onekligen svårt att ta många i tråden seriöst. Förmodar att vissa av oss är mer intresserade av spel och har fler att välja på att ta upp. Samt att en del förmodligen försöker trolla med.

Counter Strike kan jag delvis hålla med om. Spelet förändrade, eller om man så vill förstörde, spelbranschen så pass att Valve idag gått från att vara en av de mest respekterade spelutvecklarna till en lat och gnidig butik som utvecklar spel som designats för att locka spelare med OCD (skins på vapen är uppenbart viktigt för CS:GO-spelare) samt problematiken med all handel med dessa skins och de summor det handlar om. Counter Strike var förvisso inte utvecklat direkt av Valve utan något de köpte upp, lagom till 1.0 släpptes om jag inte minns helt fel. Hade de inte köpt spelet eller att det ärligt talat rätt daterade konceptet slutat intressera folk så hade nog iallafall av spelindustrin sett annorlunda ut nu.

Men Counter Strike är i grunden inte ett dåligt spel. Jag började själv spela det när det började bli populärt runt millenieskiftet. Osäker på vilken utgåva som var min första, nästan 20 år sedan jag spelade det trots allt. 0.5-0.7 eller något kanske, var ett bra tag innan 1.0 släpptes. Riktigt kul just då, även om många fortfarande bytte till Quake 3 Arena eller Unreal Tournament efter ett par rundor. Det lilla jag petat på CS:GO säger mycket om hur lite konceptet utvecklats. Största skillnaderna tycks vara ett ranking-system, skins-systemet och nyare grafik. Personligen kan jag tycka att Valve inte får tillräckligt med skit för hur lite de faktiskt utvecklar sina spel.

Det finns en riktigt usel Counter Strike titel dock, ett spel många här kanske missat. Counter Strike: Condition Zero. Den kvalar inte helt in i mitt tycke inte in men verkligen inte ett bra spel för sin tid. Jag minns att även de mest CS-frälsta jag umgicks med när spelet kom hade svårt att säga något positivt om upplevelsen. Jag har petat lite grann på det och... nope. När spel som Far Cry funnits ute i runt ett år vid tidpunkten som förflyttat vad som var möjligt att göra en bra bit framåt så var CS:CZ en rejäl faceslap mot dess spelare och förtjänar nog att mer eller mindre vara bortglömd idag.

Skrivet av SleepstreameR:

E.T tycker jag inte verkar så himla kass av vad jag har sett (har aldrig spelat det själv), iaf jämfört med många andra 2600-spel. Simplistiskt ja, men inte nödvändigtvis superdåligt.

Det sämsta jag har spelat får nog bli nått hjärndött survival-mmo, förstår mig inte på genren alls. Finner mer nöje i att rensa golvbrunnen i badrummet än att spela spel som t.ex Ark.

Instämmer, spelet ser ju mer eller mindre ut som det flesta andra spel vid tidpunkten. Hade väl räckt med att flytta runt ett par pixlar på E.T. och bytt en av spelets två(?) färger för att göra det till ett annat spel. Nu dissar jag inte utvecklarna, med tanke på att de skulle ha ett färdigt spel på 3 veckor eller vad det var så är det på sätt och vis imponerande vad de ändå fick till. Men hårdvaran som fanns tillgänglig 1983 och de utvecklingsverktyg som fanns till hands begränsar ju verkligen vad man kan göra. Något år senare så kom både Amiga och NES, utvecklingen hade tagit ett rejält kliv framåt där spelen verkligen kunde skilja sig från varandra. Jag kan tänka mig att E.T. blir ett lätt spel att nämna med tanke på allt fokus spelet fått. Mycket sensation samt en av anledningarna till amerikanska spelkraschen 1983. E.T. var långt ifrån ensam där men fick ta mycket av skulden.

Ark ja, inte ens mitt nuvarande system, 6700K + GTX 1070 får spelet att flyta på acceptabelt. Utvecklarna har gjort ett sanslöst uselt jobb med spelet. Och de kan inte skylla på CryEngine heller, andra får den att fungera bra. Intressant spel och koncept dock, även om det mesta är sånt som redan gjorts 100-tals (1000-tals?) gånger innan.

Skrivet av RVX:

Tomb Raider 13, helt enkelt för att det inte är ett tomb raider spel utan bara ett skitspel med en stulen titel.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av anon42512:

Nej, jag tycker verkligen inte det är nån slap in the face.
Jag anser inte att dom förstört nånting. Det är en reboot, det är inte meningen att det ska vara identiskt.

Och att skriva om det i en tråd om sämsta spelet någonsin är bara skrattretande.

Jag håller med. Själv har jag spelat Tomb Raider spelen sedan det första kom 1996. Tomb Raider, första spelet i serien, spelade jag för första gången på en Sega Saturn till och med. Har spelat mest av PC-utgåvan. Nu har jag spelat alla spel i serien, dock inte spelat igenom alla till slutet. Många av de äldre delarna är extremt enformiga vilket gör att känslan av att man redan gjort samma sak lätt uppstår. Samt att fokuset på story inte var speciellt stort heller. Något jag gärna ser att existerar i de spel jag spelar.

Tomb Raider (2013) är den senaste i raden av försök att reboota serien. Inte första gången det gjorts och anledningen att man försökt gång på gång är att kunderna förväntar sig mer. Tomb Raider (2013) gör allt bättre än tidigare spel i serien, och i mitt tycke, är fortfarande bättre än Rise of the Tomb Raider (även om dess grafik är bättre, tänker speciellt på is-effekterna).

Visst får man ha som personlig åsikt att tidigare Tomb Raider-spel (definiera gärna vilken, gör det lättare att såga argumenten hehe) men det går emot vad majoriteten faktiskt tycker. Men då får man vara berädd på att folk kommer anmärka på den åsikten också.
Förutom de första delarna i serien, som sålde väldigt bra och mycket tack vare Laras bröst bör väl tilläggas, så har senare delar sålt ganska dåligt. Inte helt utan anledning att serien bytt utvecklare och flera reboots gjorts tidigare. Tomb Raider: The Angel of Darkness ska vara den mest ogillade delen i serien.

Nu ska det väl tilläggas att även Tomb Raider (2013) sålde under förväntan. Att Rise of the Tomb Raider ens finns är tack vare att Microsoft skjöt till pengar. Det borde räcka med att jämföra de äldre Tomb Raider-titlarna sida vid sida med Tomb Raider (2013) eller för den delen Rise of the Tomb Raider för att se hur långt utvecklingen gått framåt. Men har man nostalgiglasögonen stadigt vilande på näsan så kan det nog kanske vara svårt att acceptera. Tomb Raider (1996), Tomb Raider II och Tomb Raider III var bra spel för sin tid men de har inte åldrats speciellt bra under åren som gått.

Skrivet av Roffe:

Jodå, om herr läderlapp säger det så måste det ju vara så.

För övrigt tyckte jag att Tomb Raider 2013 var QTE-besudlad dynga, men sämsta spelet någonsin? Aldrig! Inte ens bland de 10000 sämsta.

Finns värre spel än så, minns inte QTE som ett problem såvida man inte blev attackerad i närstrid. Värre exempel är Resident Evil 6 där man hela tiden plågas med detta. Heavy Rain är rätt extrem med men där är gameplayet mer eller mindre QTE's också. Resident Evil 6 har RE4/5 gameplayet i grunden men detta dryga QTE-lager ovanför som ständigt stör. Jag gillade ändå det spelet i övrigt men finner det vara ett svårt spel att återvända till då man hela tiden ska vara beredd på att använda någon knapp på tangentbordet för att inte misslyckas. Dålig design som borde vara valbar då det inte tillför något givande.

Permalänk

Big rig. Provade i 10 minuter sen la jag ner det.

Ett annat spel som jag kom att tänka på är boiling point.
konceptet var bra och har för mig att det var allmänt gillat men för mig så var det ett trasigt spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Instämmer, spelet ser ju mer eller mindre ut som det flesta andra spel vid tidpunkten. Hade väl räckt med att flytta runt ett par pixlar på E.T. och bytt en av spelets två(?) färger för att göra det till ett annat spel. Nu dissar jag inte utvecklarna, med tanke på att de skulle ha ett färdigt spel på 3 veckor eller vad det var så är det på sätt och vis imponerande vad de ändå fick till. Men hårdvaran som fanns tillgänglig 1983 och de utvecklingsverktyg som fanns till hands begränsar ju verkligen vad man kan göra. Något år senare så kom både Amiga och NES, utvecklingen hade tagit ett rejält kliv framåt där spelen verkligen kunde skilja sig från varandra. Jag kan tänka mig att E.T. blir ett lätt spel att nämna med tanke på allt fokus spelet fått. Mycket sensation samt en av anledningarna till amerikanska spelkraschen 1983. E.T. var långt ifrån ensam där men fick ta mycket av skulden.

Det är egentligen ganska imponerande att E.T. i princip utvecklades av en enda person, nämligen Howard Scott Warshaw.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.