Black Friday 2016 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Kan säga att jag inte kommer ge mig ang 1070 kortet.
Tycker det är fult att företag att helt sopa undan kunder. Hade förstått om det vore helt åt helsike galet pris typ glömt en siffra, men så var inte fallet.

Har orderbekräftelse, kommer inte bara ge mig rakt av som dom tror man ska göra som kund.
Inte fått något mail ännu ang kortet, men samma här, ordern mottagen status bara.

Bara att säga att du varit på BF i USA och då är det vanligt med sådana rabatter, och jag tyckte det var den enda rabatt som ens luktate BF när det kom till datakomponenter så jag tyckte snarare det var tokigt att de höjde det till standard helgrea istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lspn:

Är det HyperX Cloud 2 som är det mest prisvärda på rean just nu inom headset?

Edit: Eller kanske Steelseries Siberia 200?

Har köpt ett Astro Gaming A40 för pc, nedsatt nästan 700:-.

Astro A40

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Extremaz:

Tänkte kolla om det fanns något kul här kanske ngt riktigt fyndpris....

Men ser bara massa skit, denna tråd är redan 71 sidor lång.... Orka gå igenom alla dem för att hitta länkade tips!!

Skulle varit en separat disskutionstråd / "vad ska jag köpa" tråd och bara en med fynden i likt "DagensFynd" tråden.

Denna tråden har ju spårat totalt ._.

Vad är det för fel att hålla koll på själva fyndsidan då? http://www.sweclockers.com/blackfriday2016 Sen om det är riktiga fynd du är ute efter är du väldigt sent ute.

Permalänk
Medlem

@morbidruu: kollade lite recessioner, du ska har rätt otur om det är fallet problemt med skärmen är att den inte har några vga utgångar utan bara stöd för hdmi 2.0 men hey jag kommer köpa den 1490kr för 4k är inte alls illa

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Har någon lyckats fått sitt GTX 1070 (3599 kr) skickat från Komplett? Står att mitt är reserverat och i lager.

Samma här.

Visa signatur

1. Asrock B650 PG Lightning | 7600X | 32GB Kingston Fury 6000MHz | GTX 1070 |

Permalänk
Medlem

Chatten var inte till mycket tröst för oss andra, erbjudandet var inget misstag och kom innan BF ens hade börjat och varade knappt nånting

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Skum BF. Det här är än så länge det enda "erbjudande" jag nappat på. Blev 2 par jeans, så har jag styrt upp byxor för nästa år, eller rent av två...
B!

Verkligen skum.

Levis är mkt dyra i Sverige. Lönar sig verkligen att importera, bara man vet storlek och modell. Dels är de lågt prissatta i USA från början, dels har de rejäla reor.

Visa signatur

Nuvarande system 2016-:
Intel i5-4570S | ASUS H97M-E | Corsair RM550X | 16 GB DDR3 Ballistix Sport | BeQuiet Pure Rock | Samsung EVO 850 250 GB | Temjin TJ08-E | Samsung Writemaster DVD-RW | Dell S2216 21,5" @1920x1080 | Windows 7

Gamla system: https://anotepad.com/notes/kt55k5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teagirl:

Chatten var inte till mycket tröst för oss andra, erbjudandet var inget misstag och kom innan BF ens hade börjat och varade knappt nånting

Var glad för andras skull! Din tur kommer också ska du se, inte sista gången GTX 1070 (och övriga grafikkort) kommer gå ner så mycket i pris. När GTX 1080 Ti och/eller AMD's nästa set av GPU släpps kommer du se ett prisras garanterat, och sen så har vi även mellandagsrean att se fram emot

Kan väl passa på att nämna att jag för exakt 3 år sedan denna dag fyndade ett EVGA GTX 780 + 3 spel för 4444 kr på Webhallen vilket då var ett dunderpris (ca 600 kr rabatt). Nu har tiden gått fort och man sitter här med ett gammalt kort som är knappt värt ynka 1000 lappen, och så ser man t.ex. GTX 1060 för 1790 kr som presterar ~ 50% bättre än nuvarande som annars fungerar riktigt bra i 1080p i diverse spel än idag. Svider fortfarande i plånboken, fastän kortet var på rea!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teagirl:

Chatten var inte till mycket tröst för oss andra, erbjudandet var inget misstag och kom innan BF ens hade börjat och varade knappt nånting

Du kan ju alltid plocka hem ett lodisnätagg som tröst

Visa signatur

1. Asrock B650 PG Lightning | 7600X | 32GB Kingston Fury 6000MHz | GTX 1070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teagirl:

Chatten var inte till mycket tröst för oss andra, erbjudandet var inget misstag och kom innan BF ens hade börjat och varade knappt nånting

Ja många butiker gjorde så i år känns det som, jag var inte alls beredd på detta. Samma med Inets smygrea, mediamarks som började långt innan osv. Typ vad var så svårt med black FRIDAY liksom
Komplett, Dustin började också innan 00.01.
Eller det klassiska, elgiganten dör vid 00.01 när jag ska lägga 2 saker i kundkorgen som jag ville ha, spammar F5 och nopp. Sen när allt är tillbaka är sakerna slut, typ happ

Hell enda som höll sig var cdon känns det som och ja, no comments.

Permalänk
Medlem

Produkt: Adonit Jot Touch med Pixelpoint - iPad
Länk: http://cdon.se/hemelektronik/adonit-jot-touch-med-pixelpoint-...
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3409200
Pris: 199kr

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megaman9:

Snälla.. den har blivit länkad på varje sida i tråden.

Det är bara att scrolla vidare om du redan har sett den 72 gånger.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Var glad för andras skull! Din tur kommer också ska du se, inte sista gången GTX 1070 (och övriga grafikkort) kommer gå ner så mycket i pris. När GTX 1080 Ti och/eller AMD's nästa set av GPU släpps kommer du se ett prisras garanterat, och sen så har vi även mellandagsrean att se fram emot

Jag är bara lite bitter, men självklart ska de som beställt få grejerna enligt mig När tror du de grafikkorten kommer ut? Sitter på grafikkort från stenåldern nu så bara i princip wow som går att spela, men har väntat i 2 månader så kan nog vänta en till antar jag och se då Alt. om vi har tur cybermåndag kanske?

Permalänk

köpte nyss Assassin's Creed Unity Xbox One - Digital Code för 17 kronor

cdkeys.com med rabattkod: cdkeysblack10

Permalänk
Medlem

Men jäkla skit alltså, skulle köpa en Steelseries XXL musmatta. Så har Elgiganten SJÄLVKLART plockat bort den ur sortimentet. Det var ju 100+ i lagret för bara ett par timmar sedan?!

Och tråkigt att det inte kom något erbjudande på Nintendos New 3DS XL...

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hembrygd:

Du kan ju alltid plocka hem ett lodisnätagg som tröst

Hehe verkar vara det bästa som erbjuds tyvärr, men lodisnätagg är till och med det pointless utan grafikkort till Lodisostbågar med utgånget datum dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av morbidruu:

köpte nyss Assassin's Creed Unity Xbox One - Digital Code för 17 kronor

cdkeys.com med rabattkod: cdkeysblack10

Tack för tipset!
"Står i kö" för att komma in på sidan nu. Vet inte riktigt hur jag ställer mig till dessa kö-system vissa har instiftat. Antar att det är bättre än att sidorna kraschar, men knappast bättre än att de är lite sega...

Visa signatur

---

Permalänk

Någon som har en LG OLED55B6V?

Elgiganten har den för ett riktigt bra pris. Den finns inte längre i lager, men det verkar som att man fortfarande kan beställa en för det nuvarande priset. Man sparar 7 000 kr.

Är det värt det? Tror ni den kommer gå ner lika mycket till mellandagsrean?

Permalänk
Avstängd

Produkt: HP Pavilion 15 med- 7:e Gen. Intel® i5 | GeForce® 940 MX | 256 SSD
Länk: http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=Z6J38EA...
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3988209
Pris: 6490kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teagirl:

Jag är bara lite bitter, men självklart ska de som beställt få grejerna enligt mig När tror du de grafikkorten kommer ut? Sitter på grafikkort från stenåldern nu så bara i princip wow som går att spela, men har väntat i 2 månader så kan nog vänta en till antar jag och se då Alt. om vi har tur cybermåndag kanske?

Vad har du för grafikkort idag? Jag skulle nog tro att det kommer antingen nu i december eller runt januari/februari. Vill gärna också uppgradera från detta stenålders, energihungriga kort men blir nog samtidigt som ett köp av en 27" >144 Hz 1440p IPS skärm nästa år kring mars månad

Cybermåndag kommer förmodligen, liksom övriga cybermondays, vara en tråkig rea men man vet aldrig! Själv tror jag mer på Komplett's/Dustin's weekendreor varannan vecka, alt. Komplett's Super Thursdays, "Årets nätbutik" rea m.fl. Black Friday + Cyber Monday är för överhypat i Sverige och har inte riktigt samma fina reor. T.ex. köpte jag en Samsung 850 EVO 500 GB disk från Webhallen för runt 1149 kr ca 2 månader sedan och nu under rean så kostar samma disk 1800 kr...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teagirl:

Chatten var inte till mycket tröst för oss andra, erbjudandet var inget misstag och kom innan BF ens hade börjat och varade knappt nånting

Eat a Snickers
http://www.matsmart.se/snickers-mini-18-pack

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av Icte:

Vad har du för grafikkort idag? Jag skulle nog tro att det kommer antingen nu i december eller runt januari/februari. Vill gärna också uppgradera från detta stenålders, energihungriga kort men blir nog samtidigt som ett köp av en 27" >144 Hz 1440p IPS skärm nästa år kring mars månad

Cybermåndag kommer förmodligen, liksom övriga cybermondays, vara en tråkig rea men man vet aldrig! Själv tror jag mer på Komplett's/Dustin's weekendreor varannan vecka, alt. Komplett's Super Thursdays, "Årets nätbutik" rea m.fl. Black Friday + Cyber Monday är för överhypat i Sverige och har inte riktigt samma fina reor. T.ex. köpte jag en Samsung 850 EVO 500 GB disk från Webhallen för runt 1149 kr ca 2 månader sedan och nu under rean så kostar samma disk 1800 kr...

Exakt jag köpte min 850 Evo för ett par månader sedan när den dippade ner på 1150 jag med lol

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Skrivet av Gorian:

Tack för tipset!
"Står i kö" för att komma in på sidan nu. Vet inte riktigt hur jag ställer mig till dessa kö-system vissa har instiftat. Antar att det är bättre än att sidorna kraschar, men knappast bättre än att de är lite sega...

tror inte det är jättemånga som vill köpa just detta spelet, så det finns garanterat kvar när det är din tur i kön, jag lät bara sidan ladda i bakgrunden

edit: här är en direktlänk till spelet, tror inte man kan hoppa över kösystemet dock :
http://www.cdkeys.com/xbox-live/games/assassin-s-creed-unity-...

Permalänk
Medlem

Nån som har någon åsikt om Logitech G402 vs Razer Deathadder Chroma? Man får båda för ca 400.

Permalänk
Skrivet av Saliciouscrumbs:

Någon som har en LG OLED55B6V?

Elgiganten har den för ett riktigt bra pris. Den finns inte längre i lager, men det verkar som att man fortfarande kan beställa en för det nuvarande priset. Man sparar 7 000 kr.

Är det värt det? Tror ni den kommer gå ner lika mycket till mellandagsrean?

rescensioner på den:

http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b6
https://www.cnet.com/products/lg-oledb6p-series/
http://4k.com/tv/lg-b6-review-flat-screen-2016-oled-4k-hdr-ul...

Permalänk
Medlem

Inga bra dealar på ett 1060 kvar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Black friday är ett skämt i sverige

Såg några bra deals på grejer jag inte behövde, men annars var det ett skämt..

Visa signatur

Spec Dator:
Chassi:Fractal Design Define S Mobo:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING CPU:Intel Core i9 9900K stock Kylare:Cooler Master MasterAir Maker 8 RAM:16Gb DDR4 3000mhz GPU:2080Ti ROG STRIX GAMING OC SSD:Adata SX900 128GB M.2 SSD:Intel 660p 2TB HDD:1TB Seagate Baraquda 7200RPM SSHD:2TB Seagate Firecuda PSU:Corsair RM750x 80+ Gold OS:Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

Jag har något för 10 års generationer sedan, eller kanske 8 iaf. Mitt förra dog och fick damma av ett gammalt vi hade på vinden och stoppa in för att kunna göra nåt med datorn Behöver nog en skärm också, samt nätagg så skulle gärna vilja hitta antingen grafikkort eller nätagg billigt men verkar svårt på reorna Ska inte ha för höga förhoppningar på måndag då, brukar mellandagsrean vara bättre?
Har haft ögonen på ett grafikkort på cdon, och de sänker med 400kr titt som tätt och sen höjer det igen men det var inte på rea alls, inte ens till smygsänkningen de brukar göra konstigt nog. Det är konstigt hur svenska företag fungerar :/

Skrivet av Icte:

Vad har du för grafikkort idag? Jag skulle nog tro att det kommer antingen nu i december eller runt januari/februari. Vill gärna också uppgradera från detta stenålders, energihungriga kort men blir nog samtidigt som ett köp av en 27" >144 Hz 1440p IPS skärm nästa år kring mars månad

Cybermåndag kommer förmodligen, liksom övriga cybermondays, vara en tråkig rea men man vet aldrig! Själv tror jag mer på Komplett's/Dustin's weekendreor varannan vecka, alt. Komplett's Super Thursdays, "Årets nätbutik" rea m.fl. Black Friday + Cyber Monday är för överhypat i Sverige och har inte riktigt samma fina reor. T.ex. köpte jag en Samsung 850 EVO 500 GB disk från Webhallen för runt 1149 kr ca 2 månader sedan och nu under rean så kostar samma disk 1800 kr...

Permalänk
Medlem

Någon som har hittat något bra hemmabio system i prisklassen 3000-4000?
Själv funderar jag på
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/hemmabio/BDVN5200W...
eller
https://www.komplett.se/product/850366/tv-ljud-bild/hemmabio/...
Någon som är lite mer kunning och skulle vilja dela med sig av sina kunskaper?

Permalänk
Medlem

Någon som har bra tips på en surfplatta i 1000-2000 någonstans?
Skulle uppskattas,
Tack på förhand!