Mycket brus från ny iphone 7

Permalänk

Mycket brus från ny iphone 7

Hej,
fick hem en ny iphone 7 för några dagar sen, men en sak jag jag märkt är att när jag filmar och sedan spelar upp det blir det väldigt mycket brus från mikrofonen.
Det är inte högtalarna som det är fel på då ljudet är normalt när jag kollar på tex youtube.

Finns det något sätt att lösa detta eller bör jag lämna in den?...har kollat på ljudjämförelser på youtube och mikrofonen på deras videos värkar inte vara lika brusiga.

Så vad tror ni är fel? Har någon annan haft samma problem och isåfall hur löste ni det?

Tack på förhand
mvh Gustav.

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk

@gustavwester: Lämna in den och köp en Android.
Men seriöst, du borde lämna in den för att få den lagad.
Eller det är inte så att du andas direkt in i mikrofonen när du spelar in?

Permalänk
Medlem

Har du provat att stänga på och av brusreduktionen på mikrofonen? Se om de gör någon skillnad.
Fast den kanske bara aktiveras under telefonsamtal vid närmare eftertanke men värt att testa iaf.

Permalänk
Skrivet av Grease Princess:

@gustavwester: Lämna in den och köp en Android.
Men seriöst, du borde lämna in den för att få den lagad.
Eller det är inte så att du andas direkt in i mikrofonen när du spelar in?

Hahaha, tänkte på en egde först men sen blev det en 7a istället
Nej det gör jag inte, håller ju mobilen en bit ifrån munnen när jag spelar in

Skrivet av Monaco33:

Har du provat att stänga på och av brusreduktionen på mikrofonen? Se om de gör någon skillnad.
Fast den kanske bara aktiveras under telefonsamtal vid närmare eftertanke men värt att testa iaf.

Vart gör man det?

Tror inte det kommer fungera men som du sa, värt att testa

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Medlem

@gustavwester: Osäker då jag inte äger en iPhone själv. Men tror det ligger typ under Inställningar > Allmänt > Tillgänglighet

Permalänk
Medlem

Får du samma ljud som i denna filmen? https://www.youtube.com/watch?v=ogs_g9BlGQc&feature=youtu.be

Efter lite googling verkar det tyvärr va flera som har samma fel, verkar vara nån typ av coil-whine.

Permalänk
Medlem

Coilwhine/brus när du filmar etc, ja...

En kompis har samma fel på sin 7 plus. Han har lämnat in den 2 gånger till Tele2s verkstad som heter Commodo. De ersatte den inte någon gång utan skickade bara tillbaka den utan någon som helst åtgärd. Trots att han nämnde problemet flera, flera gånger.

Han ringde Apple, förklarade problemet. Telefonen skickades ner till Tjeckien till Apples verkstad. En precis likadan telefon fick han tillbaka.

Dvs, Apple skiter fullständigt i coilwhine. Enligt våra erfarenheter iaf. Glad att jag inte har en Apple tbh.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Inaktiv

Lämna in den i butiken där du köpt den som ett garanti ärende.

Skrivet av lossah:

Coilwhine/brus när du filmar etc, ja...

En kompis har samma fel på sin 7 plus. Han har lämnat in den 2 gånger till Tele2s verkstad som heter Commodo. De ersatte den inte någon gång utan skickade bara tillbaka den utan någon som helst åtgärd. Trots att han nämnde problemet flera, flera gånger.

Han ringde Apple, förklarade problemet. Telefonen skickades ner till Tjeckien till Apples verkstad. En precis likadan telefon fick han tillbaka.

Dvs, Apple skiter fullständigt i coilwhine. Enligt våra erfarenheter iaf. Glad att jag inte har en Apple tbh.

Hur längesen var den han skickade in den hos Tele2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127007:

Lämna in den i butiken där du köpt den som ett garanti ärende.

Hur längesen var den han skickade in den hos Tele2?

Till Commodo som är deras verkstad...runt två veckor sedan. Tur och retur och tur och retur.

Han fick telefon tillbaka igår från Tjeckien, Apples verkstad. Inga noteringar gjorda på Apples hemsida utan hans telefon fick han bara tillbaka.

Vi hör tydligt hur det piper. Nu orkar han dock inte hålla på mer utan behåller den. Så galet omständigt.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lossah:

Till Commodo som är deras verkstad...runt två veckor sedan. Tur och retur och tur och retur.

Han fick telefon tillbaka igår från Tjeckien, Apples verkstad. Inga noteringar gjorda på Apples hemsida utan hans telefon fick han bara tillbaka.

Vi hör tydligt hur det piper. Nu orkar han dock inte hålla på mer utan behåller den. Så galet omständigt.

Låter sjukt skumt.
Så länge han angett i felbeskrivningen att det specifikt var när han spelade in som det brusade så borde felet hittats och enheten blivit utbytt.
När den skickades till Tjeckien var det genom Conmodo eller via Tele2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127007:

Låter sjukt skumt.
Så länge han angett i felbeskrivningen att det specifikt var när han spelade in som det brusade så borde felet hittats och enheten blivit utbytt.
När den skickades till Tjeckien var det genom Conmodo eller via Tele2?

Jo, vi vet. Han är galet trött på allt som har med Apple att göra atm. Han har pratat med 4 handläggare på Apple, som alla sagt "vi ska lösa det för dig. Jag är nu din personliga handläggare, blablabla...är det någonting så kontaktar du mig direkt". När han väl försökt ringa till deras nummer, så är det ingen som svarar överhuvudtaget.

Telefonen var på Conmodo första gången, då sa kompisen i Tele2 felet, och Tele2 skickade sedan vidare infon till Conmodo. När han såg Conmodos uppdatering att ingenting har blivit åtgärdat "vi har inte kunnat lokalisera felet", så ringde han Conmodo och frågade varför, då hade den redan blivit skickad från deras lager hem till Tele2 och han fick hämta ut den. Han skickade in den IGEN, ringde till Apple, Apple kollade med Tele2 som skulle göra en "extra notering" om att felet fortfarande kvarstår. Den piper och brusar (främst piper). Conmodo skickade tillbaka telefonen IGEN, ingenting har blivit utbytt.

I detta läge är han väldigt sur, ringer Apple. Får prata med någon "personlig handläggare", som ber honom boka frakt med DHL ner till deras Apple-verkstad i Tjeckien. De kikar på telefonen och skickar tillbaka precis samma telefon utan att något har blivit åtgärdat.

Och där är han idag. Coilwhine/brus, ingenting löst och han orkar inte fortsätta utan behåller telefonen. En från Apple skulle dock kontakta honom idag/imorgon, men vi får väl se om det blir av ens.

Ska tilläggas att det är verkligen hörbart också. Spelar ingen roll om han benchmarkat telefonen innan, är helt sval etc, det piper verkligen när det är tyst omkring när han filmar.

Update: Det är Telenor och inte Tele2.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lossah:

Jo, vi vet. Han är galet trött på allt som har med Apple att göra atm. Han har pratat med 4 handläggare på Apple, som alla sagt "vi ska lösa det för dig. Jag är nu din personliga handläggare, blablabla...är det någonting så kontaktar du mig direkt". När han väl försökt ringa till deras nummer, så är det ingen som svarar överhuvudtaget.

Telefonen var på Conmodo första gången, då sa kompisen i Tele2 felet, och Tele2 skickade sedan vidare infon till Conmodo. När han såg Conmodos uppdatering att ingenting har blivit åtgärdat "vi har inte kunnat lokalisera felet", så ringde han Conmodo och frågade varför, då hade den redan blivit skickad från deras lager hem till Tele2 och han fick hämta ut den. Han skickade in den IGEN, ringde till Apple, Apple kollade med Tele2 som skulle göra en "extra notering" om att felet fortfarande kvarstår. Den piper och brusar (främst piper). Conmodo skickade tillbaka telefonen IGEN, ingenting har blivit utbytt.

I detta läge är han väldigt sur, ringer Apple. Får prata med någon "personlig handläggare", som ber honom boka frakt med DHL ner till deras Apple-verkstad i Tjeckien. De kikar på telefonen och skickar tillbaka precis samma telefon utan att något har blivit åtgärdat.

Och där är han idag. Coilwhine/brus, ingenting löst och han orkar inte fortsätta utan behåller telefonen. En från Apple skulle dock kontakta honom idag/imorgon, men vi får väl se om det blir av ens.

Ska tilläggas att det är verkligen hörbart också. Spelar ingen roll om han benchmarkat telefonen innan, är helt sval etc, det piper verkligen när det är tyst omkring när han filmar.

Låter sjukt skumt.
Du har ett PM.

Permalänk
Medlem

Edit: Skulle svara detta i PM istället. Ta gärna bort inlägget.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Skrivet av Monaco33:

Får du samma ljud som i denna filmen? https://www.youtube.com/watch?v=ogs_g9BlGQc&feature=youtu.be

Efter lite googling verkar det tyvärr va flera som har samma fel, verkar vara nån typ av coil-whine.

Nej det verkar inte vara en coil-whine

kan försöka få upp en video på instagram jag kan länka till senare idag. Sitter i skolan just nu.

Eller finns det nån annan sida man kan ladda upp videos på? (inte yt)

edit.: nvm såg vad du skrev sen, det är kanske nån typ av coil-whine ändå...

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gustavwester:

Nej det verkar inte vara en coil-whine

kan försöka få upp en video på instagram jag kan länka till senare idag. Sitter i skolan just nu.

Eller finns det nån annan sida man kan ladda upp videos på? (inte yt)

edit.: nvm såg vad du skrev sen, det är kanske nån typ av coil-whine ändå...

Lägg upp en video så kan jag kolla på den och göra en bedömning.
Jobbar som apple tekniker så felsöker mobiler dagligen.

Permalänk
Skrivet av anon127007:

Lägg upp en video så kan jag kolla på den och göra en bedömning.
Jobbar som apple tekniker så felsöker mobiler dagligen.

Okej jag gör det, ska bara komma hem först

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Skrivet av anon127007:

Lägg upp en video så kan jag kolla på den och göra en bedömning.
Jobbar som apple tekniker så felsöker mobiler dagligen.

Fixade problemet...tror jag.

Tror det var något som var för mikrofonen som orsakaded et hela. pillade ut det o nu tror jag det låter som det ska.
Ska dubbelkolla senare, men jag tror jag fixat det

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av gustavwester:

Fixade problemet...tror jag.

Tror det var något som var för mikrofonen som orsakaded et hela. pillade ut det o nu tror jag det låter som det ska.
Ska dubbelkolla senare, men jag tror jag fixat det

Det låter väldigt märkligt. Problemet ligger ju omkring CPUn. När du filmar med din telefon och sedan spelar upp klippet, så hörs det ett pip.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A