Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

tråkigt att du köpte ny katt när det finns en horde av katter som bara väntar på adoption. bra jobbat där TS!

Och din poäng är? Ingen ska ta hand om Zelda för att det finns katter som väntar på adoption?

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Katten märker vart din uppmärksamhet är riktad och vill in i centrum.

Skrivet av AMD-FX:

Hur kommer det sig att katten (i alla fall min katt) alltid ska komma fram och börja nosa och peta i min mat med tassen jag själv äter, trots att kattens skål står ett par meter från där jag sitter och äter full med kattmat? Tydligen är människans mat alltid godare och mer intressant än kattens egen mat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

tråkigt att du köpte ny katt när det finns en horde av katter som bara väntar på adoption. bra jobbat där TS!

Precis som det finns många som är villiga att adoptera.. Men alla personer är inte lämpliga att adoptera dessa katter, då de kan vara lite svåra att ha att göra med. Så själv ser jag att det är bättre att personer som är villiga att lägga tiden, omsorgen och mödan att få en ofta "vildkatt" att bli tam gör jobbet och får glädjen att se framgångarna..

Själv har jag haft 2st katter från olika katthem och däremellan/samtidigt haft en del köpta eller som jag fått.. Så bara för att man köper en katt nu, innebär det inte att man inte redan har/haft eller i framtiden kommer skaffa en från ett djurhem..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

tråkigt att du köpte ny katt när det finns en horde av katter som bara väntar på adoption. bra jobbat där TS!

Lite konstig inställning. Så raskatter från uppfödare förtjänar inte ett hem? Min första katt var en adopterad kattunge hittad övergiven, nästa var en raskatt jag betalade för. Helt underbara uppfödare som hade en villa med många många katter som de älskade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Lite konstig inställning. Så raskatter från uppfödare förtjänar inte ett hem? Min första katt var en adopterad kattunge hittad övergiven, nästa var en raskatt jag betalade för. Helt underbara uppfödare som hade en villa med många många katter som de älskade.

Gtoxed är någon slags gammaldags vänsteraktivist som gärna lägger skulden på att vår västerländska levnadsstil är roten till allt ont. Man kan bara undra hur mycket Gtoxed offrar för världens bästa, syriska flyktingar i lägenheten?

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bascule666:

Gtoxed är någon slags gammaldags vänsteraktivist som gärna lägger skulden på att vår västerländska levnadsstil är roten till allt ont. Man kan bara undra hur mycket Gtoxed offrar för världens bästa, syriska flyktingar i lägenheten?

Spåra inte ur i politik, fokusera på katter istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Spåra inte ur i politik, fokusera på katter istället.

Du har helt rätt, lägger ner mina politiska synpunkter

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Nu är jag tillbaka IGEN med världens bästa Kapten. Galaxens gosigaste katt, detta.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Krabbtumme:

http://i.imgur.com/leLq8Dm.jpg

Nu är jag tillbaka IGEN med världens bästa Kapten. Galaxens gosigaste katt, detta.

Härlig bild och bra utveckling mot hur det var i början för er, riktigt kul att se!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krabbtumme:

http://i.imgur.com/leLq8Dm.jpg

Nu är jag tillbaka IGEN med världens bästa Kapten. Galaxens gosigaste katt, detta.

Awww så vill jag också ha det med Ture, men han är inte så glad att vara ovanpå eller bli omfamnad i knäet utan ligger bredvid mig i sängen är det närmsta.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohem:

Awww så vill jag också ha det med Ture, men han är inte så glad att vara ovanpå eller bli omfamnad i knäet utan ligger bredvid mig i sängen är det närmsta.

Det är åtminstone närmare än en av min familjs, hon föredrar att sitta på min skrivbordsstol och kolla på mig när jag ska sova. När ingen är i sängarna är dem dock perfekta att ligga i.

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laccy:

Det är åtminstone närmare än en av min familjs, hon föredrar att sitta på min skrivbordsstol och kolla på mig när jag ska sova. När ingen är i sängarna är dem dock perfekta att ligga i.

Våran Ragdoll vägrar ligga i knät eller vara nära, om det inte är på hans villkor. När han vill... Våran nya Skogis-blandning däremot är hur kelig och go som helst, när som helst.
När man ska sova så dyker båda upp i sängen ganska snart och Raggis har sin plats mellan mina ben där han breder ut sig tills man tror man är på sjukgymnastik eller något.. och Skogis har sin plats utmed sidan från armhålan ner mot låret.

Svårt att röra sig om nätterna? Lite......

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Vi tittade på dessa en gång i tiden men blev tipsade i ett kattforum om Ikeas istället.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70255899/

60L varianten, man tar loss den lilla delen av locket så funkar det minst lika bra som "proffs" lådorna.

Vi har flera stycken nu och funkar även för stora katter som lyckas ta sig ner och det mesta av gruset hamnar i lådan, speciellt för riktigt spralliga katter (de där som gräver 5 minuter innan de är klar).

Om man inte vill ha så mycket sand i dem så får man dock ha någon tyngd på locket annars välter lådan när de hoppar i/ur den. Det finns dock såpass med plats i dem att det brukar inte bli ett problem.

Permalänk
Medlem

Har dessvärre ingen katt själv men har kollat denna tråden ett par ggr och tittat vad som händer i katt livet. Kanske dags att själv skaffa en

Sköna lirare, som någon tidigare sa.

Permalänk
Medlem

Datorerna var i stort behov av avdamning.

Damen här hemma inspekterade naturligtvis så att allting gick rätt till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hubertus:

Katten märker vart din uppmärksamhet är riktad och vill in i centrum.

Du behöver inte övertala mig om det iaf...

Jobbigast är det när hon bestämmer sig att tangentbordet antingen är en skön kudde eller att det är ivägen för hennes sovplats så hon försöker putta ner det på golvet. Normalt så tar jag bort alla lemmar eller huvuden som hon lägger på tangentbordet men hon passade på medans jag tog bilden och bredde ut sig. Oftast har hon lite problem med att komma upp på skrivbordet då hon inte orkar hoppa upp även om hon kan men det finns även inga platåer att använda halvvägs. Just nu har jag däremot två extra datorer ställda bakom skrivbordet som som har bildat en perfekt trappa upp Tar jag bort henne från skrivbordet så går hon antingen tillbaka upp igen eller går runt min stol varv efter varv och mjauar. Någonting som inte är så trevligt då jag är konstant orolig att jag ska köra över hennes tassar med stolen då hon inte är det minsta rädd för den.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Tänkte jag kunde lägga in ett litet roligt inslag i tråden, som är ganska likt vad jag fick uppleva i morse av en hungrig katt...

Finns många fler och tycker de är superroliga, då de verkligen visar hur katter kan vara..
Han har också en en serie om kattens logik, som man kan lära sig en hel del av.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krabbtumme:

http://i.imgur.com/leLq8Dm.jpg

Nu är jag tillbaka IGEN med världens bästa Kapten. Galaxens gosigaste katt, detta.mm

Nice! Kapten ser extra mysig ut! Men galaxens gosigaste katt är Zelda Finakissen utan tvekan Skaffade du en "toppladdad" låda och hur gick det i så fall?

Galaxens gosigaste katt:

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Hedersmedlem

@Bascule666: Väldigt likt min Pytt. Härligt att se fler katter som är så sociala!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

@Bascule666: Väldigt likt min Pytt. Härligt att se fler katter som är så sociala!

Jo, Zelda är otroligt social i alla fall när det gäller mig. Vi bor ihop närmare 24 timmar om dygnet (behöver inte åka iväg och jobba) så hon är extremt präglad på mig. Hon gillar även mina kompisar och föräldrar men där är det en mer försiktig inställning.

Sedan har jag märkt en konstig sak som kanske ni andra har några synpunkter på. Zelda är en hona som är kastrerad sedan 1/2 2016 och de enda personer hon ibland fräser på är kvinnor/flickor. Hon fräser åt min mamma men aldrig åt min pappa. Hon fräser dessutom åt min syster och min systerdotter men inte åt min systerson. Mina manliga polare klarar sig också undan. Eftersom min senaste flickvän flytt fältet har jag inte kunnat testa på henne.

Är detta vanligt förekommande?

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Jo, Zelda är otroligt social i alla fall när det gäller mig. Vi bor ihop närmare 24 timmar om dygnet (behöver inte åka iväg och jobba) så hon är extremt präglad på mig. Hon gillar även mina kompisar och föräldrar men där är det en mer försiktig inställning.

Sedan har jag märkt en konstig sak som kanske ni andra har några synpunkter på. Zelda är en hona som är kastrerad sedan 1/2 2016 och de enda personer hon ibland fräser på är kvinnor/flickor. Hon fräser åt min mamma men aldrig åt min pappa. Hon fräser dessutom åt min syster och min systerdotter men inte åt min systerson. Mina manliga polare klarar sig också undan. Eftersom min senaste flickvän flytt fältet har jag inte kunnat testa på henne.

Är detta vanligt förekommande?

Din mor kommer hem till dig, sätter sig i soffan och pratar lite. Sedan kommer Zelda fram och fräser åt henne?

Tvivlar på att det är så det går till! Hoppas inte det i alla fall. Annars kan ni ju prova något sådant och vänta på att Zelda kommer och hälsar av sig själv. Dvs att hon ignorerar Zelda till Zelda tar kontakt. Se om det går bättre!

Annars kanske det är någon stark parfym eller liknande? Ni kan ju prova att hon kommer direkt från något svettigt träningspass - det brukar uppskattas och bli strykigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohem:

Awww så vill jag också ha det med Ture, men han är inte så glad att vara ovanpå eller bli omfamnad i knäet utan ligger bredvid mig i sängen är det närmsta.

Haha, ja, han är för att använda snälla termer EXTREMT kramglad. Kom precis hem från jobbet och i vanlig ordning ska han upp i famnen och kramas genom att lägga frambenen runt halsen på mig och buffa på hakan med huvudet.

Skrivet av Bascule666:

Nice! Kapten ser extra mysig ut! Men galaxens gosigaste katt är Zelda Finakissen utan tvekan Skaffade du en "toppladdad" låda och hur gick det i så fall?

Galaxens gosigaste katt:

https://www.youtube.com/watch?v=HaMioyb8fYo

Haha försök inte ens!

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashzala:

Din mor kommer hem till dig, sätter sig i soffan och pratar lite. Sedan kommer Zelda fram och fräser åt henne?

Tvivlar på att det är så det går till! Hoppas inte det i alla fall. Annars kan ni ju prova något sådant och vänta på att Zelda kommer och hälsar av sig själv. Dvs att hon ignorerar Zelda till Zelda tar kontakt. Se om det går bättre!

Annars kanske det är någon stark parfym eller liknande? Ni kan ju prova att hon kommer direkt från något svettigt träningspass - det brukar uppskattas och bli strykigt.

Nix, inte så det går till. Zelda möter morsan i hennes och farsans hus. Zelda kommer hyfsat överens med deras katt och min far men fräser åt min mor. Zelda fräser men går inte till attack eller så, utan bara ett väsande som typ för att markera missnöje. Har själv varit inne på att det kan bero på parfym eller möjligen rösten. Men det konstiga är att min syster och hennes dotter drabbas av samma sak men inte hennes son. Väldigt konstigt. När mina kompisar (alla manliga) är på besök hos mig förekommer heller inget fräsande.

Inget större problem men tycker det är lite konstigt.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krabbtumme:

Haha, ja, han är för att använda snälla termer EXTREMT kramglad. Kom precis hem från jobbet och i vanlig ordning ska han upp i famnen och kramas genom att lägga frambenen runt halsen på mig och buffa på hakan med huvudet.

Haha försök inte ens!

Video annars är det inte sant!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Nix, inte så det går till. Zelda möter morsan i hennes och farsans hus. Zelda kommer hyfsat överens med deras katt och min far men fräser åt min mor. Zelda fräser men går inte till attack eller så, utan bara ett väsande som typ för att markera missnöje. Har själv varit inne på att det kan bero på parfym eller möjligen rösten. Men det konstiga är att min syster och hennes dotter drabbas av samma sak men inte hennes son. Väldigt konstigt. När mina kompisar (alla manliga) är på besök hos mig förekommer heller inget fräsande.

Inget större problem men tycker det är lite konstigt.

Inga problem om din mor/syster besöker dig? När dina vänner besöker dig och katten är på hemmaplan går inte att jämföra mot när katten blir flyttad på. Hoppas det löser sig med tid annars!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Nix, inte så det går till. Zelda möter morsan i hennes och farsans hus. Zelda kommer hyfsat överens med deras katt och min far men fräser åt min mor. Zelda fräser men går inte till attack eller så, utan bara ett väsande som typ för att markera missnöje. Har själv varit inne på att det kan bero på parfym eller möjligen rösten. Men det konstiga är att min syster och hennes dotter drabbas av samma sak men inte hennes son. Väldigt konstigt. När mina kompisar (alla manliga) är på besök hos mig förekommer heller inget fräsande.

Inget större problem men tycker det är lite konstigt.

Har hört att katter kan reagera mot kvinnoröster (som du själv säger) så det kan vara det

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Har hört att katter kan reagera mot kvinnoröster (som du själv säger) så det kan vara det

En av mina tidigare katter som vi hämtade på ett djurhem, hatade män...

Iofs var det ganska svårt för alla att komma nära, för att klappa honom i början.. Men det gick mycket lättare för tjejer och kvinnor.
Så fort en av manligt kön försökte närma sig, var det typ en cm till och jag dödar dig..

2 år tog det innan jag lyckades övertyga honom att män inte var farliga.

Troligtvis hade han åkt på mycket stryk av någon manlig idiot, så han trodde att alla män var farliga.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Har hört att katter kan reagera mot kvinnoröster (som du själv säger) så det kan vara det

Hade också en "kvinnohatande" katt, bett varenda en första gången de träffades. Därefter gick det dock bra så vet inte om det var kattens sätt att visa vem som bestämmer.

Permalänk
Medlem

Den där fontänen är värd vartenda öre!
Mina katter älskar den och dricker nu tillräckligt i och med att vattnet är syresatt och rinnande.

Skrivet av iller:

Innan jag skaffade nedan fontän hade jag vatten-olyckor hela tiden med 3 välta skålar över hela köksgolvet.

http://dl.dropbox.com/s/uwfos75icqlwhfq/127852.jpg?dl=0

Ett par tips utifrån mina egna erfarenheter.

Klösträd. Många. Så slipper du få möblerna förstörda. Gärna ett löpträd, dvs ett klätterträd från golv till tak som de kan rusa uppför som en vild ekorre.

Rätt kattsand! Efter en himla massa experimenterande genom åren så är det helt enkelt så att husse till slut stannade vid EverClean Less trail (eftersom jag har Main Coons). Glöm allt om amoniakdoft och njut av lavendeldoft så fort de har använt lådan. Extremt bra klumpbildande sand! Och katterna accepterar den också, inte bara husse...

Litter Locker II - ett kanonköp! Mycket praktisk. Inte så superekonomisk men vad fasen, lite får man ju kosta på för bekvämligheten...

Skrivet av Bascule666:

Jo, Zelda är otroligt social i alla fall när det gäller mig. Vi bor ihop närmare 24 timmar om dygnet (behöver inte åka iväg och jobba) så hon är extremt präglad på mig. Hon gillar även mina kompisar och föräldrar men där är det en mer försiktig inställning.

Sedan har jag märkt en konstig sak som kanske ni andra har några synpunkter på. Zelda är en hona som är kastrerad sedan 1/2 2016 och de enda personer hon ibland fräser på är kvinnor/flickor. Hon fräser åt min mamma men aldrig åt min pappa. Hon fräser dessutom åt min syster och min systerdotter men inte åt min systerson. Mina manliga polare klarar sig också undan. Eftersom min senaste flickvän flytt fältet har jag inte kunnat testa på henne.

Är detta vanligt förekommande?

Vet inte om det är vanligt... men mina honkatter är reserverade mot andra "honor" men hade inget emot besökande av hankön.
Även för mina hädangångna katter var det så.
Mina hankatter är mer accepterande. Vanligtvis är det också så att hanar har lättare att acceptera nya katter i hemmet än honkatterna har, om de inte fått en kull och du tar in en kattunge, för då tar vanligtvis modersinstinkten över.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av N3P:

Litter Locker II - ett kanonköp! Mycket praktisk. Inte så superekonomisk men vad fasen, lite får man ju kosta på för bekvämligheten...
https://www.youtube.com/watch?v=guAfi1JYRTE

Jag köpte en liknande modell men sen när jag skulle köpa fler påsar (specialdesignade) så slutade jag använda den. För de plastpåsarna kostade skjortan.