Google lanserar Pixel och Pixel XL

Permalänk
Medlem

Apple "kom undan" med de ohyggligt tjocka kanterna runt skärmen genom sin hemknapp, någonting de kastade ut genom fönstret med den horribla "knappen" på iPhone 7. Vad har Google för anledning till såpass mycket död yta? Handlar det om att tjurskalligt hålla fast vid 16:9-ration (telefonen måste rimligen bli bredare vid än större skärm, otympligt att hålla) eller finns det någon som tycker det ser bra ut?

Är säkert en fantastisk lur även om operativsystemet gör att jag aldrig skulle ha en tanke på att köpa den, men ha-begäret som skapas av t.ex. Pixel Chromebook infinner sig inte.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Nexus 5 fick en update igår och sist jag tittade så var den announcad i Oktober 2013

Endast en säkerhetsuppdatering då Nexus 5 inte får Android N iom att Google inte skriver drivrutinerna till deras mobil (SOC). Jag syftar såklart på feature updates.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazile:

HTC ska tillverka luren vad jag har förstått..

Vad gäller designen så tycker jag det börjar blir larvigt.. Efter 10 år med smartphones eller vad det är så finns det ju knappt något unikt kvar att göra med design.

Lägger du en Samsung S7 bredvid en iPhone 7S (oj till och med namnet är lika, men vem var först) så är det ytterst lite som skiljer dem åt..

Apple fanboys anklagar alla andra för likheterna i design medans Android fans anklagar Apple för att ligga en eller två generationer efter med funktioner i telefonen (bortsett från att ta bort 3.5 pluggen, där är Apple onekligen först)

Om ett företag efterliknar något av en annan tillverkare så är det väl för att det är finns något bra med det.. Tar Samsung/Google efter Apple i design så bör väl Apple och dess fans vara lite stolta över det? Och vice versa vad gäller mjukvara och funktioner från Android..

Nej där var inte Apple först (denna gången heller ). Moto Z tex var före.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Är Nexus död?

Jag köpte mig en Nexus 6P för 3400 kr under Webhallens rea som fortfarande ligger hemma hos mig orörd och oöppnad, just då jag även var intresserad av vad dessa nya Pixel telefoner har att komma. Läste om några läckor igår då en kanadensisk ÅF råkade släppa information samt bilder på Pixel och Pixel XL på deras hemsida och ärligt talat är jag ganska missnöjd.

Efter att ha sett hela Live strömmen från Google idag så kan jag (och kanske även ni andra!) konstatera att Pixel telefonerna är en direkt konkurrent mot iPhone och andra premium/high-end telefoner. De visade bl.a. en screenshot där de lätt och jämnt strömmade över alla bilder, SMS, iMessenger meddelanden m.m. från en iPhone via en medföljande adapter till den nya Pixel telefonen, vilket kan ses som ett direkt försök att få iPhone kunder att köpa dessa nya, briljanta telefonerna.

Men vad har hänt med Nexus? Kommer Google att fortsätta producera dessa telefoner som är ämnade för developers (och under de senaste åren även "vanliga" konsumenter) för en billig peng eller är Nexus linjen helt död? Jag har inte sett någon information som tyder på att Google med 100% säkerhet har lagt ner Nexus telefonerna för just Pixel, men samtidigt finns det inga indikationer på någon ny Nexus telefon i utveckling/produktion heller.

... Vilket leder tillbaka till Nexus 6P som ligger hemma hos mig. Denna modell kan vara den sista Nexus telefonen som Google kommer att släppa. En hel serie - död (?), då Google har valt att istället satsa på premium/high-end segmentet med telefoner som är på tok för dyra för den ordinarie (läs: mig) konsumenten.

Kommer dessa (och nästkommande) Pixel telefoner att vara lika öppna som Nexus telefonerna (d.v.s. erbjuda enkelt sätt till root samt installation av diverse ROMs)? Eller kommer Google, liksom Samsung och Apple, att försöka låsa telefonerna till "Pixel-ROM:en" genom att förhindra root?

Det är kanske dags att öppna och använda min Nexus 6P fullt ut, tills den sorgliga dagen kommer då jag inte har något annat val än att lämna den döda Nexus linjen för gott...

Rest in peace (?), Nexus

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Vilken hårdvara...Visst, det är sjukt skoj med dessa specs..men jag tycker Google ska börja göra så att Android blir lättare till systemkraven..inte tvärtom..snart behövs det 8GB ram bara för att starta upp en telefon..

Apple har väl fortfarande 1GB Ram?

iPhone 7 har 2GB RAM och iPhone 7+ har 3GB RAM. iOS kräver inte alls lika mycket arbetsminne som Android.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doolar:

Nej där var inte Apple först (denna gången heller ). Moto Z tex var före.

Haha my bad, har aldrig håller i en Moto enhet så där är jag helt lost..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gainsgoblin:

Du vet väl att Ara är nedlagt?

Men det visar fortfarande hur Google resonerar. Ara tog telefontillverkarna helt ur ekvationen, en vision där det bara finns google, alla komponenter tillverkas under stenhård konkurrens av den billigaste kinesen på Ebay.
Samsung och Sony är ju stora inom komponenter som optik och skärmar så Google behöver fortfarande lyssna på sina "vänner" men den modulära nallen är inte glömd. Den är bara lagd på hyllan ett tag i väntan på att Google kan skita i de helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

@Bazile: Jag måste erkänna att jag också trodde som dig, och hade fel.
#16369578

Moto Z ifall du undrar.

Haha ledsen att jag rör till det! Inser nu att det var 3.5 jacket du prata om och inte vem som tillverkar Pixel!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Jag köpte mig en Nexus 6P för 3400 kr under Webhallens rea som fortfarande ligger hemma hos mig orörd och oöppnad, just då jag även var intresserad av vad dessa nya Pixel telefoner har att komma. Läste om några läckor igår då en kanadensisk ÅF råkade släppa information samt bilder på Pixel och Pixel XL på deras hemsida och ärligt talat är jag ganska missnöjd.

Efter att ha sett hela Live strömmen från Google idag så kan jag (och kanske även ni andra!) konstatera att Pixel telefonerna är en direkt konkurrent mot iPhone och andra premium/high-end telefoner. De visade bl.a. en screenshot där de lätt och jämnt strömmade över alla bilder, SMS, iMessenger meddelanden m.m. från en iPhone via en medföljande adapter till den nya Pixel telefonen, vilket kan ses som ett direkt försök att få iPhone kunder att köpa dessa nya, briljanta telefonerna.

Men vad har hänt med Nexus? Kommer Google att fortsätta producera dessa telefoner som är ämnade för developers (och under de senaste åren även "vanliga" konsumenter) för en billig peng eller är Nexus linjen helt död? Jag har inte sett någon information som tyder på att Google med 100% säkerhet har lagt ner Nexus telefonerna för just Pixel, men samtidigt finns det inga indikationer på någon ny Nexus telefon i utveckling/produktion heller.

... Vilket leder tillbaka till Nexus 6P som ligger hemma hos mig. Denna modell kan vara den sista Nexus telefonen som Google kommer att släppa. En hel serie - död (?), då Google har valt att istället satsa på premium/high-end segmentet med telefoner som är på tok för dyra för den ordinarie (läs: mig) konsumenten.

Kommer dessa (och nästkommande) Pixel telefoner att vara lika öppna som Nexus telefonerna (d.v.s. erbjuda enkelt sätt till root samt installation av diverse ROMs)? Eller kommer Google, liksom Samsung och Apple, att försöka låsa telefonerna till "Pixel-ROM:en" genom att förhindra root?

Det är kanske dags att öppna och använda min Nexus 6P fullt ut, tills den sorgliga dagen kommer då jag inte har något annat val än att lämna den döda Nexus linjen för gott...

Rest in peace (?), Nexus

Jag personligen tror att Pixel är slutet för Nexus. Även om jag gillar idén med att ha både en high end telefon och ett mer prisvänligt alternativ som Nexusen..

Tror också att dem kommer försöka låsa ner Pixel telefon i form av möjlighet att köra root/custom rom, men det brukar ganska snabbt komma lösningar på det.. Samsungs försök att hindra detta har ju inte varit speciellt framgångsrika? Jag har kört root och custom rom på alla Samsung telefoner jag ägt och det har blivit ett par med åren.. Har både en S6 och S7 med fungerande root för tillfället

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det finns ingen microSD-läsare. Det var en felskrivning i artikeln.

Synd, det var den enda riktiga intressanta detaljen med telefonen i mitt tycke.

Skrivet av THB:

Snacka om att ha helt fel.
Windows Mobile är inte speciellt stort hos privatpersoner, men det är oerhört stort på företagsmarknaden där stabilitet och säkerhet premieras framför selfie-appar och liknande.

Skrivet av Feeku:

Vet inte vad du har fått den informationen ifrån, men 2015 ägde iPhone 64% av entreprise marknaden och Android resten. Windows Phone/Mobile har hovrat runt 1% de senaste åren.

http://venturebeat.com/2015/08/11/ios-slips-to-62-enterprise-share-in-q2-2015-android-hits-32-and-windows-stays-flat-at-4/

@THB
Har du något som styrker ditt påstående? Känns som att @Feeku inlägg ger en rätt bra bild av verkligheten.
Nu har jag också hört att WP-mobiler förekommer på en ett fåtal arbetsplatser men att kalla det oerhört stort vore verkligen att ta i. Och bland privatpersoner så är det verkligen inte något vanligt förekommande. Microsoft har väl legat rätt stabilt på någon enstaka procentenhet på marknaden under lång tid, vilket förstås är synd. Behövs verkligen fler alternativ.

Skrivet av anon179444:

Google har med både Pixel och Ara visat ganska tydligt att i den framtid de ser så är inte HTC, Sony,Samsung och Huawei med i annan form än som underleverantörer av komponenter eller som anonyma monteringsföretag typ Foxconn.
De kan acceptera faktum och tjäna pengar på att sälja skärmar processorer osv eller spola ned pengar i den toalett som är Tizen och Windows Mobile.
Google hade aldrig klarat det utan Samsung m.fl. Men nu behövs de helt enkelt inte längre.
Jag misstänker att om fem år är Google den största mobiltilverkaren.

Jo, jag kan hålla med om att det är ett trovärdigt framtidsscenario. Android har blivit lite för stor för att misslyckas, främst för att det saknas någon verklig konkurrens i budget-segmentet. Men samtidigt, förr eller senare lär även Google behöva backa.

Själva Android borde vara säkrad då källkod finns, om/när Google får för sig att börja låsa hela plattformen.

Skrivet av talonmas:

Nyfiken på vad folk använder sd kort till idag. Program ryms mer än väl på 128 gig. Och bilder lägger väl ändå alla på molnet? Så varför detta nödiga krav på sd kort? Genuint nyfiken

Skickades från m.sweclockers.com

Jag använder min LG G3 som en ultraportabel dator typ. Nu kommer min modell med endast 16GB inbyggt minne så mSD-läsaren är väldigt tacksam. 64 GB mSD i den vilket gör att det går att plocka med sig vad som behövs utanför hemmet. Molnlösningar är allmänt värdelöst i mitt tycke, speciellt utanför wifi-zoner.

Behovet av mSD är såklart mindre om telefonen i fråga går att köpas med större minnesmängd.

Skrivet av RaZman:

Apple "kom undan" med de ohyggligt tjocka kanterna runt skärmen genom sin hemknapp, någonting de kastade ut genom fönstret med den horribla "knappen" på iPhone 7. Vad har Google för anledning till såpass mycket död yta? Handlar det om att tjurskalligt hålla fast vid 16:9-ration (telefonen måste rimligen bli bredare vid än större skärm, otympligt att hålla) eller finns det någon som tycker det ser bra ut?

Är säkert en fantastisk lur även om operativsystemet gör att jag aldrig skulle ha en tanke på att köpa den, men ha-begäret som skapas av t.ex. Pixel Chromebook infinner sig inte.

Om man skulle vara elak så ser ju Pixel ut att komma från Apple i form av refurb/garanti-telefoner där Google plockat in lite nya grejer. Enda sättet jag kan se att designvalet faktiskt motiveras. För en modern telefon idag så är det ett väldigt ålderdomligt designval.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Endast en säkerhetsuppdatering då Nexus 5 inte får Android N iom att Google inte skriver drivrutinerna till deras mobil (SOC). Jag syftar såklart på feature updates.

Ja, vad är problemet med det? Tror du att iPhones får alla nya funktioner med nyare iOS?

Permalänk
Medlem

Känner väl inte att jag har något större behov av att byta ut min 6P mot denna direkt...

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem

Tyckte att nexus 6p såg och verkade mycket intressantare än pixel telefonerna på nästan alla sätta och vis. Priset verkat gått upp utan någon större anledning och telefonens design känns rätt tråkig, jaja får bli att kolla åt samsung antar jag.

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Medlem

ah, Kanske dags att kopa 6P snart da. Hoppades pa nagot battre men Pixel ser ju lika trakig ut som Apples lurar. Och sakert lika slippery. gor om gor ratt google

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Google went full retard.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dreijer:

iPhone 7 har 2GB RAM och iPhone 7+ har 3GB RAM. iOS kräver inte alls lika mycket arbetsminne som Android.

Det jag menar...Android fokuserar på helt fel saker..

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Ja, vad är problemet med det? Tror du att iPhones får alla nya funktioner med nyare iOS?

Det påstod jag aldrig, men de får de allra flesta. Är inte helt insatt men iPhone 5s, som är ungefär lika gammal som Nexus 5, fick alla features i iOS 10 och iPhone 5, som är ett år äldre, fick de allra flesta (med några undantag).

Skrivet av Trizones:

Tyckte att nexus 6p såg och verkade mycket intressantare än pixel telefonerna på nästan alla sätta och vis. Priset verkat gått upp utan någon större anledning och telefonens design känns rätt tråkig, jaja får bli att kolla åt samsung antar jag.

Skrivet av omnia:

ah, Kanske dags att kopa 6P snart da. Hoppades pa nagot battre men Pixel ser ju lika trakig ut som Apples lurar. Och sakert lika slippery. gor om gor ratt google

Dock så throttlar Nexus 6P sönder, tror och hoppas att Pixel kommer vara en mer välutvecklad produkt då jag precis sålde min Nexus 6P.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Det jag menar...Android fokuserar på helt fel saker..

Hur kan du mena att iPhone idag använder sig av 2 resp. 3GB RAM genom att fråga om de fortfarande kör med 1GB RAM?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Priset: rofl

Visa signatur

ASUS Z170A | i7 6770k | ASUS STRIX 3080 OC | Kingston HyperX Fury 16GB | Corsair HX750W | Corsair Force 3 F120

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Det påstod jag aldrig, men de får de allra flesta. Är inte helt insatt men iPhone 5s, som är ungefär lika gammal som Nexus 5, fick alla features i iOS 10 och iPhone 5, som är ett år äldre, fick de allra flesta (med några undantag).

Dock så throttlar Nexus 6P sönder, tror och hoppas att Pixel kommer vara en mer välutvecklad produkt då jag precis sålde min Nexus 6P.

Jaså? Jag är väldigt säker på att iPhone lurarna inte fick nya lurars funktioner. Den 4S jag hade en stund saknade iaf rejält med funktioner och laggade sönder pga nya iOS uppdateringen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dreijer:

Hur kan du mena att iPhone idag använder sig av 2 resp. 3GB RAM genom att fråga om de fortfarande kör med 1GB RAM?

Har 0 koll på Apple..4S eller 4G eller vad Apple döper sina mobiler till...har väl 1gb RAM? Antog att deras senaste med körde med 1GB RAM då de fortfarande har 2-trådade processorer, och 720P skärmar.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Jaså? Jag är väldigt säker på att iPhone lurarna inte fick nya lurars funktioner. Den 4S jag hade en stund saknade iaf rejält med funktioner och laggade sönder pga nya iOS uppdateringen.

Jag äger en iPhone 5 och har fått i princip alla nya features i iOS 10 som jag har hårdvara för. Sen har jag märkt att den blev något långsammare av den uppdateringen, men inget som direkt är obrukbärt eller ens nämnvärt laggigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazile:

Nu vet jag inte vilka företag du tänker på med det företaget jag jobbade på senast med 14k + anställda så fanns inte ens Windows Phone som tillåten enhet.. Det företaget jag jobbar för nu är betydligt mindre men inte heller här finns Windows Phone aktuell för inköp..

På min dagliga verksamhet, så har hela det företagets jobbmobiler Windows Phone iallafall

Skrivet av Icte:

Jag köpte mig en Nexus 6P för 3400 kr under Webhallens rea som fortfarande ligger hemma hos mig orörd och oöppnad, just då jag även var intresserad av vad dessa nya Pixel telefoner har att komma. Läste om några läckor igår då en kanadensisk ÅF råkade släppa information samt bilder på Pixel och Pixel XL på deras hemsida och ärligt talat är jag ganska missnöjd.

Efter att ha sett hela Live strömmen från Google idag så kan jag (och kanske även ni andra!) konstatera att Pixel telefonerna är en direkt konkurrent mot iPhone och andra premium/high-end telefoner. De visade bl.a. en screenshot där de lätt och jämnt strömmade över alla bilder, SMS, iMessenger meddelanden m.m. från en iPhone via en medföljande adapter till den nya Pixel telefonen, vilket kan ses som ett direkt försök att få iPhone kunder att köpa dessa nya, briljanta telefonerna.

Men vad har hänt med Nexus? Kommer Google att fortsätta producera dessa telefoner som är ämnade för developers (och under de senaste åren även "vanliga" konsumenter) för en billig peng eller är Nexus linjen helt död? Jag har inte sett någon information som tyder på att Google med 100% säkerhet har lagt ner Nexus telefonerna för just Pixel, men samtidigt finns det inga indikationer på någon ny Nexus telefon i utveckling/produktion heller.

... Vilket leder tillbaka till Nexus 6P som ligger hemma hos mig. Denna modell kan vara den sista Nexus telefonen som Google kommer att släppa. En hel serie - död (?), då Google har valt att istället satsa på premium/high-end segmentet med telefoner som är på tok för dyra för den ordinarie (läs: mig) konsumenten.

Kommer dessa (och nästkommande) Pixel telefoner att vara lika öppna som Nexus telefonerna (d.v.s. erbjuda enkelt sätt till root samt installation av diverse ROMs)? Eller kommer Google, liksom Samsung och Apple, att försöka låsa telefonerna till "Pixel-ROM:en" genom att förhindra root?

Det är kanske dags att öppna och använda min Nexus 6P fullt ut, tills den sorgliga dagen kommer då jag inte har något annat val än att lämna den döda Nexus linjen för gott...

Rest in peace (?), Nexus

Jag har fortfarande kvar min Nexus 4, bytte batteri på den idag, så den kommer nog hålla ett tag till

Skrivet av Bazile:

Jag personligen tror att Pixel är slutet för Nexus. Även om jag gillar idén med att ha både en high end telefon och ett mer prisvänligt alternativ som Nexusen..

Tror också att dem kommer försöka låsa ner Pixel telefon i form av möjlighet att köra root/custom rom, men det brukar ganska snabbt komma lösningar på det.. Samsungs försök att hindra detta har ju inte varit speciellt framgångsrika? Jag har kört root och custom rom på alla Samsung telefoner jag ägt och det har blivit ett par med åren.. Har både en S6 och S7 med fungerande root för tillfället

Jag köper inte en telefon som inte går o roota

Skrivet av Fisken1986:

Har 0 koll på Apple..4S eller 4G eller vad Apple döper sina mobiler till...har väl 1gb RAM? Antog att deras senaste med körde med 1GB RAM då de fortfarande har 2-trådade processorer, och 720P skärmar.

iPhone 4S hade 512 MB ram, o DET känns verkligen om man kör med iOS 9, enligt mig, så borde den inte ha fått iOS 8 eller 9 just pga av att telefonen blev så seg just pga av hårdvaran. iPhone 5 har 1GB RAM, och det är väl knappt så att den borde ha fått 10 tycker jag

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Jaså? Jag är väldigt säker på att iPhone lurarna inte fick nya lurars funktioner. Den 4S jag hade en stund saknade iaf rejält med funktioner och laggade sönder pga nya iOS uppdateringen.

Det beror på hur långt tillbaka i tiden du går. iPhone 4S körde om jag minns rätt fortfarande ARMs Cortex serie som användes innan Apple gick över till sin egenutvecklade AX serie. Men jag menar, om man kollar på Apple' senaste CPUer så skulle jag bli förvånad om de skulle kännas långsamma de närmsta åren då det har nått upp till en så pass hög nivå. Att de tidiga iPhone feature-begränsades berodde på att hårdvaran var väldigt begränsad på den tiden, men det är något som inte gäller idag i lika stor utsträckning.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gainsgoblin:

Nexus 5 fick en update igår och sist jag tittade så var den announcad i Oktober 2013

Eeh.. Har telefonen varit avstängd i 3 år eller trollar du bara? Den har fått en säkerhetsuppdatering för September i år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Vilken hårdvara...Visst, det är sjukt skoj med dessa specs..men jag tycker Google ska börja göra så att Android blir lättare till systemkraven..inte tvärtom..snart behövs det 8GB ram bara för att starta upp en telefon..

Apple har väl fortfarande 1GB Ram?

3GB i iPhone 7 plus uppenbarligen

http://www.phonearena.com/news/Apple-iPhone-7-Plus-teardown-r...

Permalänk
Medlem

5 tummaren lär bli populär bland de som vill ha små telefoner, finns inte många vettiga alternativ om man vill ha flaggskepshårdvara i det formatet, så där fyller den absolut en vettig funktion på marknaden.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Blir säkert bra men skulle jag köpa mobil idag skulle det bli LG G5 eller Huawei Honor 8 som är high end mobiler fast de kostar ca hälften så mycket. Priset är för högt. Hade hoppats på en efterträdare till Nexus 5X. Inte för jag kommer byta ut min fören tidigast nästa år ändå. Man måste inte byta varje år.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

5 tummaren lär bli populär bland de som vill ha små telefoner, finns inte många vettiga alternativ om man vill ha flaggskepshårdvara i det formatet, så där fyller den absolut en vettig funktion på marknaden.

små? Känns inte som länge sedan då 5 tum ansågs för stort av många. Ok att det kanske inte kan klassas som stort längre men skulle inte säga små. Små är mobiler som iPhone SE på 4 tum och andra som är mindre än 4,5 tum.

Å Finns väl flera alternativ i det formatet. Galaxy S7 är 5.1 precis som S6 och S5 och S4 var. Bara Edge som de gjorde större och förstår inte poängen i att betala 1000kr för rundade kanter. Iphone är ju också bara 4,7 tum i icke plus varianten och måste räknas som high end. Huawei Honor 8 är 5,2 så inte mycket större. Men visst flera är 5,5 numera. Jag skulle nog kanske kunna tänka mig det framöver men större än det lär nog bli klumpigt att få plats med i fickan.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Läste precis att Pixel kommer ha 2 års av OS uppdateringar samt 3 år av säkerhetsuppdateringar. Tvivlar starkt på att Snapdragon 821 inte skulle klara av Android Q, andrahandsvärdet kommer vara nerkört i botten om två år vilket gör ett inköp till en väldigt dyr affär. Värdelöst att Google inte ens kan stödja sina egna mobiler längre.