Google lanserar Pixel och Pixel XL

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MugiMugi:

Läste jag fel eller ser jag en google mobil med SD kortläsare???? Vad har hänt, tja kanske blir min första mobil från google då jag ändå måste byta ut min Xperia Z3 på grund av display som är på väg att dö.

Skrivet av Ozzed:

Trevligt med MicroSD-kortläsare... Nu kanske man kan överväga deras telefoner.

Skrivet av anon5930:

Känns som att dessa fått mer hype än de förtjänar. Dock intressant med MicroSD-stöd, är inte direkt något man stöter på allt för ofta. En av de saker jag gillar mest med min LG G3.

Det finns ingen microSD-läsare. Det var en felskrivning i artikeln.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon179444:

Kommer Sony, Samsung m.fl få fortsätta sälja android nu eller har Google kommit till sitt end game där de drar in licenserna?
Eller kommer kanske Samsungs nallar få oförklarliga hängningar som är ditlagda av Google med flit vilket bevisas i en rättegång om 20 år när Samsung för länge sedan är utslagen ur mobilmarknaden?

Känns som Civilization. 3rd party manufacturer. Made obsolete by Pixel.

Just ja, ganska riskabelt att konkurrera mot egna partners. Det kan sluta riktigt illa. Men med de priser Google inbillar sig att folk vill köpa telefonen för så är det nog ingen större fara för övriga tillverkare.

Samsung och Google har väl inte haft någon vidare bra relation på senare år. Det har varit en hel del problem mellan dessa. Samsung är väldigt stor och har ju också kämpat med Tizen.

Intressant utveckling dock, men frågan är om risken är stor att Android-marknaden kan skadas. Inte för att det finns något större hot, Apple vill bara ha premium-kunder och Windows Mobile har marknaden tackat nej till. Firefox OS och Ubuntu Edge (eller vad mobil-varianten kallades) är ju mer eller mindre döda.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att det är på tok för mycket död yta på telefonen? Känns som att man skulle kunna slänga på en större skärm, alternativt göra telefonen mycket mindre.

Nja, det var väl kanske inget som tilltalade mig. En galaxy note 7 eller motsvarande i max 5" hade varit perfekt för mig

Permalänk
Medlem

@Bazile: Jag måste erkänna att jag också trodde som dig, och hade fel.
#16369578

Moto Z ifall du undrar.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det finns ingen microSD-läsare. Det var en felskrivning i artikeln.

Hopp, då blir väl förmodligen även nästa mobil en från Samsung.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av anon5930:

Apple vill bara ha premium-kunder och Windows Mobile har marknaden tackat nej till. Firefox OS och Ubuntu Edge (eller vad mobil-varianten kallades) är ju mer eller mindre döda.

Snacka om att ha helt fel.
Windows Mobile är inte speciellt stort hos privatpersoner, men det är oerhört stort på företagsmarknaden där stabilitet och säkerhet premieras framför selfie-appar och liknande.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Hehe, fantasilöst..

Precis som Apple mot HTC..

http://i.imgur.com/RAZvsWg.jpg

Kan vi ta och skrota den myten.

Designen utav iPhone 6 kommer från iPod Touch. Det är i princip en sammanslagning utav iPod Touch och iPhone 5. Och ja, iPod Touch släpptes ett år innan HTC m7.

EDIT: Ärligt talat så tycker jag inte att det finns några likheter mellan HTC och iPhone. Helt olika framsidor, ena är platt den andra kurvad, det enda de har gemensamt är två antennlinjer på baksidan.

Permalänk
Medlem

Sist jag tittar har min Nexus 6P också snabbladdning @Jacob

Faktum är att det står ännu bättre om Nexus 6P med 10 minuters laddning och 7 timmars användning på 6P sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

@Bazile: Jag måste erkänna att jag också trodde som dig, och hade fel.
#16369578

Moto Z ifall du undrar.

Vart har du läst det? Dem sa väl inget om det på eventet och alla artiklar jag har läst så har det stått HTC?

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Snacka om att ha helt fel.
Windows Mobile är inte speciellt stort hos privatpersoner, men det är oerhört stort på företagsmarknaden där stabilitet och säkerhet premieras framför selfie-appar och liknande.

Nu vet jag inte vilka företag du tänker på med det företaget jag jobbade på senast med 14k + anställda så fanns inte ens Windows Phone som tillåten enhet.. Det företaget jag jobbar för nu är betydligt mindre men inte heller här finns Windows Phone aktuell för inköp..

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det finns ingen microSD-läsare. Det var en felskrivning i artikeln.

Och där dog allt intresse för denna mobil, aja.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Det var flera år sedan jag såg en riktig person med en Windows Phone i handen, jag tror de hette Nokia på den tiden ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Just ja, ganska riskabelt att konkurrera mot egna partners. Det kan sluta riktigt illa. Men med de priser Google inbillar sig att folk vill köpa telefonen för så är det nog ingen större fara för övriga tillverkare.

Samsung och Google har väl inte haft någon vidare bra relation på senare år. Det har varit en hel del problem mellan dessa. Samsung är väldigt stor och har ju också kämpat med Tizen.

Intressant utveckling dock, men frågan är om risken är stor att Android-marknaden kan skadas. Inte för att det finns något större hot, Apple vill bara ha premium-kunder och Windows Mobile har marknaden tackat nej till. Firefox OS och Ubuntu Edge (eller vad mobil-varianten kallades) är ju mer eller mindre döda.

Google har med både Pixel och Ara visat ganska tydligt att i den framtid de ser så är inte HTC, Sony,Samsung och Huawei med i annan form än som underleverantörer av komponenter eller som anonyma monteringsföretag typ Foxconn.
De kan acceptera faktum och tjäna pengar på att sälja skärmar processorer osv eller spola ned pengar i den toalett som är Tizen och Windows Mobile.
Google hade aldrig klarat det utan Samsung m.fl. Men nu behövs de helt enkelt inte längre.
Jag misstänker att om fem år är Google den största mobiltilverkaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Snacka om att ha helt fel.
Windows Mobile är inte speciellt stort hos privatpersoner, men det är oerhört stort på företagsmarknaden där stabilitet och säkerhet premieras framför selfie-appar och liknande.

Vet inte vad du har fått den informationen ifrån, men 2015 ägde iPhone 64% av entreprise marknaden och Android resten. Windows Phone/Mobile har hovrat runt 1% de senaste åren.

http://venturebeat.com/2015/08/11/ios-slips-to-62-enterprise-share-in-q2-2015-android-hits-32-and-windows-stays-flat-at-4/

Permalänk
Medlem

Das prices. Rubbat, runt 5-6000:- hade jag inte klagat, men detta är 2-3 steg för dyrt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Inget nytt direkt. Glad jag väntar på min note 7 samsung.

Permalänk
Inaktiv

Allting såg bra ut tills man kom till priset. Nej tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

Google har med både Pixel och Ara visat ganska tydligt att i den framtid de ser så är inte HTC, Sony,Samsung och Huawei med i annan form än som underleverantörer av komponenter eller som anonyma monteringsföretag typ Foxconn.
De kan acceptera faktum och tjäna pengar på att sälja skärmar processorer osv eller spola ned pengar i den toalett som är Tizen och Windows Mobile.
Google hade aldrig klarat det utan Samsung m.fl. Men nu behövs de helt enkelt inte längre.
Jag misstänker att om fem år är Google den största mobiltilverkaren.

Du vet väl att Ara är nedlagt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Feeku:

Kan vi ta och skrota den myten.

Designen utav iPhone 6 kommer från iPod Touch. Det är i princip en sammanslagning utav iPod Touch och iPhone 5. Och ja, iPod Touch släpptes ett år innan HTC m7.

http://worldissmall.fr/wp-content/uploads/2014/05/iPhone-6-or-gris-sideral-vs-ipod-touch-5g-vs-iphone-5s.png

EDIT: Ärligt talat så tycker jag inte att det finns några likheter mellan HTC och iPhone. Helt olika framsidor, ena är platt den andra kurvad, det enda de har gemensamt är två antennlinjer på baksidan.

Där ser man, ful design vilket som..

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Med Googles track-record för uppdateringar när det kommer till Nexus enheterna och Chromebook Pixel så är priset lite i högsta laget, inte oskäligt men nästan. Om Google skriver alla drivrutiner till mobilen och levererar uppdateringar i +3 år så skulle inte priset vara några problem.

Tyvärr värderar de flesta inte uppdateringar så det lär förmodligen inte ske.

Permalänk
Medlem

Oj vad folk gnäller..... Eller ja, det är ju helt normalt här.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Sant, dock tycker jag båda två är fina namn

"Sexus" då? Eller spar de det namnet tills de släpper något riktigt sexigt på marknaden, såsom första iPhonen var...?

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk

Förstår inte all denna diskussion mellan design av smartphones, det är ju bara en pekskärm med ett skal more or less. Enda variationen du kan göra är skalet samt skärmens utformning (5", 3", rund, fyrkantig etc). Hur ska du ta patent på en fyrkantig pekskärm med skal? Pekskärmen är ju dessutom tillverkad av en tredjepart i de flesta fallen.

Visa signatur

Every time I see some piece of medical research saying that caffeine is good for you, I high-five myself. Because I'm going to live forever.
~ Linus Torvalds (2010-08-03)

Permalänk
Entusiast

Telefonerna har för bövelen en purfärsk Snapdragon 821, det är klart att de är lite dyra.
Jag tycker det är trevligt att Google vågar gå ännu mera premium och det ska bli intressant att se hur telefonerna står sig mot iPhone 7 prestandamässigt.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Med Googles track-record för uppdateringar när det kommer till Nexus enheterna och Chromebook Pixel så är priset lite i högsta laget, inte oskäligt men nästan. Om Google skriver alla drivrutiner till mobilen och levererar uppdateringar i +3 år så skulle inte priset vara några problem.

Tyvärr värderar de flesta inte uppdateringar så det lär förmodligen inte ske.

Nexus 5 fick en update igår och sist jag tittade så var den announcad i Oktober 2013

Permalänk
Medlem

Nyfiken på vad folk använder sd kort till idag. Program ryms mer än väl på 128 gig. Och bilder lägger väl ändå alla på molnet? Så varför detta nödiga krav på sd kort? Genuint nyfiken

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av talonmas:

Nyfiken på vad folk använder sd kort till idag. Program ryms mer än väl på 128 gig. Och bilder lägger väl ändå alla på molnet? Så varför detta nödiga krav på sd kort? Genuint nyfiken

Skickades från m.sweclockers.com

Nersparad musik och filmer/serier. Många använder mobilen på resor eller pendlingen där SD-kort hjälper långt. Billig lagring för det syftet.

Eller varför inte foton? Jag laddar upp allt mitt till Google Photos men det innebär inte att jag har konstant internetanslutning eller tillräckligt snabb hastighet för att bläddra genom det när det väl behövs.

Underlättar ROM-flashning?
Använda mobilen som fillagring a la USB?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Nae... Detta var ju ett duktigt antiklimax.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Nyfiken på vad folk använder sd kort till idag. Program ryms mer än väl på 128 gig. Och bilder lägger väl ändå alla på molnet? Så varför detta nödiga krav på sd kort? Genuint nyfiken

Molnet är inget magiskt, det är inte alltid man befinner sig med bra mobiltäckning och dessutom är det billigare med SD-kort än att betala för dyra mobilabbonemang om man ska ha så mycket surf.

Skrivet av the squonk:

Det är uppenbart att de försöker "göra en Apple", hoppas att marknaden straffar dom benhårt för detta rent ut löjliga tilltag och att de ansvariga cheferna hamnar i någon dammig källare långt under Google-byggnaden ...

Vilket löjliga tilltag syftar du på?
Priset?

Permalänk
Medlem

Att de aldrig lär sig: