Permalänk
Medlem

Liten fråga om systemet.
Den 20 augusti gjorde jag en beställning då jag hade en double tap bonus att använda.
Den 21 augusti blev det en order till på en lite billigare produkt.

Nu till problemet.
Den senare ordern fick double tap bonusen istället då den gick över till skickat före.
Är systemet tänkt att fungera på det här sättet? (rör sig inte om några stora summor men bra att veta till nästa gång)

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Sloppix:

Liten fråga om systemet.
Den 20 augusti gjorde jag en beställning då jag hade en double tap bonus att använda.
Den 21 augusti blev det en order till på en lite billigare produkt.

Nu till problemet.
Den senare ordern fick double tap bonusen istället då den gick över till skickat före.
Är systemet tänkt att fungera på det här sättet? (rör sig inte om några stora summor men bra att veta till nästa gång)

Systemet utgår från skickat-datum/hämtat i butik-datum ja.
Din första order som inte kunnat levereras ännu kan ju tex innehålla en produkt som utgått eller så avbeställer du ordern etc. Så Bonus appliceras först när den order faktiskt expidieras.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Om man lyckas med bedriften att samla två "dubbelbonus" och en "dubbel bonus i en månad" hur funkar det då vid uthämtning av nästa order? Försvinner båda mina dubbelbonus eller får jag behålla en, eller kanske till och med båda eftersom jag har månadsbonusen?

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Markusas:

Om man lyckas med bedriften att samla två "dubbelbonus" och en "dubbel bonus i en månad" hur funkar det då vid uthämtning av nästa order? Försvinner båda mina dubbelbonus eller får jag behålla en, eller kanske till och med båda eftersom jag har månadsbonusen?

Tjo

Då får du
Originalbeloppet
+100%
+100%

Dvs 3x istället för 1x

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tjo

Då får du
Originalbeloppet
+100%
+100%

Dvs 3x istället för 1x

Skickades från m.sweclockers.com

Aha fan vad nice, synd att jag brände dem på en 200kr order då

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk

Hej,

Jag köpte en tredje Funko POP, men låste inte upp "POP! It Like It's Hot"
Vid samma köp så plockade jag även ut ett par hörlurar(Artikelnummer: 215199), utan att låsa upp "Audiophile"

Skickade ett ärende till kundtjänst i början av augusti.

Permalänk

Jag köpte PXL päron när det var introduktionspris via Facebook länk. Men låste inte upp Achievement BFF-köp ett av våra Facebook erbjudande. Fast att priset endast gällde via Facebook. Mailat medlemssystem men inte fått svar.

Permalänk
Medlem

Någon bugg i PXL achivments

Jag har köpt 3st PXL och ser detta
Rätt : 13% - PXL Power 500 XP - Köpt 24 st PXL Energy Drink.
Fel : 13% - PXL Perfect 1000 XP - Köpt 100 st PXL Energy Drink. Borde bara vara 3%

En polare har också köpt 3st och han har 13% på 24st men 0% på 100st

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X670E-F GAMING WIFI | AMD Ryzen 9 7900X | ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming | 32GB Corsair Vengeance RGB DDR5 6000MHz | Kingston Fury Renegade M.2 1TB SSD + 2TB SSD | Corsair HX1200 V2 | Corsair H150i Elite Capellix | Lian Li PC-O11 Dynamic XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tjo

Då får du
Originalbeloppet
+100%
+100%

Dvs 3x istället för 1x

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har dubbel bonus i en månad aktiverat och beställde under er double XP weekend och fick då orginalbeloppet + 100%
Men borde inte detta hanteras på samma sätt som ovan och då resulterat i orignalbeloppet + 100% + 100%?

Permalänk

Alla perks var på paus under kampanj helgen tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Jag har dubbel bonus i en månad aktiverat och beställde under er double XP weekend och fick då orginalbeloppet + 100%
Men borde inte detta hanteras på samma sätt som ovan och då resulterat i orignalbeloppet + 100% + 100%?

Skrivet av Cappachino:

Alla perks var på paus under kampanj helgen tror jag.

Jepp de var på paus.
Stod på sidan med infon om jag ej minns fel.

Permalänk
Medlem

@Webhallen, tänkte bara kolla hur ofta ni tittar i mailboxen för medlemssystem@webhallen.com. Mailade nämligen för tio dagar sedan utan feedback och vill bara dubbelkolla så det landat där det ska.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

@Webhallen, tänkte bara kolla hur ofta ni tittar i mailboxen för medlemssystem@webhallen.com. Mailade nämligen för tio dagar sedan utan feedback och vill bara dubbelkolla så det landat där det ska.

Jag mailade 9e augusti. Ännu inget svar och inte fixat.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Markusas:

@Webhallen, tänkte bara kolla hur ofta ni tittar i mailboxen för medlemssystem@webhallen.com. Mailade nämligen för tio dagar sedan utan feedback och vill bara dubbelkolla så det landat där det ska.

Skrivet av cezium:

Jag mailade 9e augusti. Ännu inget svar och inte fixat.

Mailen kollas flera gånger om dagen, det buggrapoteras då och förs vidare till de som utvecklar det. Men det kan ha blivit något glapp där mellan buggrapport och återkoppling.

Ni får jättegärna skicka mig ett pm med email adressen ni mailade ifrån, så kan jag titta närmare på det.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen:

Inte för att det spelar någon roll i mitt fall, men jag har mailat dem lite om buggar men inte fått ett enda svar. Dock har jag märkt att det blivit fixat

Permalänk
Medlem

@Webhallen

Mailat in till medlemssystem@webhallen.com angående saknad av Stockholm Syndrome achievmentet men ej fått återkoppling. Har ni möjlighet att kolla om det är något som saknas?

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av The Door:

@Webhallen:

Inte för att det spelar någon roll i mitt fall, men jag har mailat dem lite om buggar men inte fått ett enda svar. Dock har jag märkt att det blivit fixat

Hej, ofta fixar vi bara det det mailas om utan vidare feedback (annat än om vi behöver ställa motfrågor)

Skrivet av albizona:

@Webhallen

Mailat in till medlemssystem@webhallen.com angående saknad av Stockholm Syndrome achievmentet men ej fått återkoppling. Har ni möjlighet att kolla om det är något som saknas?

Vad har du för användarnamn hos oss, ska försöka kolla upp.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

"14 år som kund", det kan inte stämma tänkte jag.

Det gjorde det.

Dumma Webhallen som får mig att känna mig gammal.

Permalänk
Medlem

Har ni strul med achivments efter Black Friday? Köpte lite då men har fortfarande inte fått achivements

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X670E-F GAMING WIFI | AMD Ryzen 9 7900X | ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming | 32GB Corsair Vengeance RGB DDR5 6000MHz | Kingston Fury Renegade M.2 1TB SSD + 2TB SSD | Corsair HX1200 V2 | Corsair H150i Elite Capellix | Lian Li PC-O11 Dynamic XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOOc:

Har ni strul med achivments efter Black Friday? Köpte lite då men har fortfarande inte fått achivements

Det skulle uppdateras efter helgen skrev dom ut innan BF då det är högt tryck nog på servrarna.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Det skulle uppdateras efter helgen skrev dom ut innan BF då det är högt tryck nog på servrarna.

Ja, achivements ligger mycket efter..

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av griid:

Ja, achivements ligger mycket efter..

Vi har sakta men säkert börjat återaktivera alla funktioner. Achievements bör börja uppdatera som vanligt igen typ "nu".
Achievements specifika för denna black friday/cyber monday börjar delas ut senare i veckan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi har sakta men säkert börjat återaktivera alla funktioner. Achievements bör börja uppdatera som vanligt igen typ "nu".
Achievements specifika för denna black friday/cyber monday börjar delas ut senare i veckan

Jag köpte The Witcher och har inte fått den achievmentet ännu?
användarnamn: griiid

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jag ser att Killstreak har uppdaterat, men samtidigt en annan som inte aktiverat än, och även dubbel XP saknas från helgen. Sen vet jag inte om fredag/måndag-relaterat ska fortsätta att bara vara för 2015.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rbt:

Jag ser att Killstreak har uppdaterat, men samtidigt en annan som inte aktiverat än, och även dubbel XP saknas från helgen. Sen vet jag inte om fredag/måndag-relaterat ska fortsätta att bara vara för 2015.

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar var något som inte stämmer med funktionen. Saknar en achivement för ett köpt spel..

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

"Senare i veckan" står det ju i deras post här ovanför @griid

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

"Senare i veckan" står det ju i deras post här ovanför @griid

Fast de har lyckats uppdatera vissa saker. tex så stal de min dubble tap som jag hade fått som perk med flygplanet veckan innan. Fick inget extra som helgen utlovade. I min värld hade den sparats och den för black friday hade trumfat över.
Jag har fått xp för köpen jag gjort men inte för witcher 3 som jag köpte exempelvis. Får väl hoppas att det löser sig efter veckans slut då som de skriver.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Någon som hört något om när achievments är igång och fungerar igen?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Någon som hört något om när achievments är igång och fungerar igen?

I andra tråden står det idag under eftermiddagen, systemet maler tydligen på i sin egen takt (något jag förstår, det är beta och ett ganska obetydligt bonussystem). Jag har fortfarande inte fått mer än 1 Killstreak, inte andra upplåsta achievments, dessutom bara 1x XP så det kommer när det kommer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rbt:

I andra tråden står det idag under eftermiddagen, systemet maler tydligen på i sin egen takt (något jag förstår, det är beta och ett ganska obetydligt bonussystem). Jag har fortfarande inte fått mer än 1 Killstreak, inte andra upplåsta achievments, dessutom bara 1x XP så det kommer när det kommer.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok tack.
Obetydligt skulle jag inte kalla det. Det är beroendeframkallande och verkar fungera bra för webhallen, i syfte om att sälja mer

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"