Permalänk
Medlem

saknar monteringsbracket....

Då jag för något år sedan uppgraderade från en fx 8350 som var kyld med vatten till en i7 4790k med luft så la jag ner hela paketet med minnen men slängde kylaren då den var trasig.

Nu har jag nyligen fått komplemetsdelar för att bygga en till dator med samma moderkort och cpu(fx 8350) som stomme men har upptäckt att jag saknar den plastbracket som krävs för att montera på kylaren då denna behövde avmonteras för vattenkylningen.

Jag har försökt jaga fatt på en reser där jag är just nu men inte lyckats få fatt på någon och då jag okmmer vara kvar på Gotland några veckor till kan jag inte direkt bara åka hem och leta upp den som ligger hemma.

Så sluterligen undrar jag om någon kan tänkas ha några tips, funderade på att köpa ett billigt moderkort och ta den platsbracketen då detta verkar vara billigare än att köpa en ny kylare.

Tack på förhand!

edit: hade problem med tangentbordet så vissa bokstäver saknades..

Visa signatur

Signatur, vad e det? Kan jag äta den? :)

Permalänk
Medlem

Vad är det för kylare? Corsair t ex säljer extradelar ink brackets till sina kylare om det är en sådan.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain_Spock:

Vad är det för kylare? Corsair t ex säljer extradelar ink brackets till sina kylare om det är en sådan.

Jag har köpt en ny

https://www.inet.se/produkt/6308873/be-quiet-pure-rock/#specs och hämtade den på posten idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Signatur, vad e det? Kan jag äta den? :)