Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

@Kungjaevel:

Jag kan beställa än iaf. Finns 50+ i lager?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kungjaevel:

10 minuter tog det, sen var dom borta :')

finns 50+ kvar..

Permalänk
Medlem

Aha, jag som inte klickade in via facebook-länken! Sorry boys

Permalänk
Medlem

Om man beställer en, finns det en chans att eftersom flera beställde från samma butik, att det blir first come, first serve? Eller reserverar man en tills man själv avbeställer/datumet på reservationen går ut?

Permalänk
Entusiast

Hur är det med Coilwhinet på dessa 1070 STRIX kort, någon som har någon erfarenhet?

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Zapa:

Om man beställer en, finns det en chans att eftersom flera beställde från samma butik, att det blir first come, first serve? Eller reserverar man en tills man själv avbeställer/datumet på reservationen går ut?

Vi (jag om jag ska vara helt ärlig) skämde ut oss lite. Vi sålde i en takt på över ett kort i minuten så jag missade helt när lagret tog slut för att jag fick ett telefonsamtal.
Så vi har nu tagit ordrar på fler kort än vad vi hade i lager.

MEN: vi kommer att, i vanlig ordning, tilldela korten i den ordning ordrarna kom in. Och de som kom in efter att vårt befintliga lager var slut kommer vi också att hedra så fort vi får in nästa leverans. Det kan dock dröja 1-2 veckor tyvärr.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Herregud va det kryllar utav folk här på Sweclockers som är SÅÅÅÅÅÅ snabba med att hugga på första minuterna så fort någon tipsar! Hur många sitter online 24/7 med F5-knappen i det här forumet egentligen?

Jag undrar om inte folk kör med external scripts eller tillägg på sina webbläsare att uppdatera nya inlägg automatiskt i sina smartphones? Finns det nåt liknande?

Det där graffekortet tog slut efter 10 minuter, det är helt sjukt. Det finns ingen chans för oss som jobbar och det är först nu jag har min lunch som jag kan kika in i telefonen. Jag tror inte jag är den enda som är frustrerad.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Asterion:

Herregud va det kryllar utav folk här på Sweclockers som är SÅÅÅÅÅÅ snabba med att hugga på första minuterna så fort någon tipsar! Hur många sitter online 24/7 med F5-knappen i det här forumet egentligen?

Jag undrar om inte folk kör med external scripts eller tillägg på sina webbläsare att uppdatera nya inlägg automatiskt i sina smartphones? Finns det nåt liknande?

Det där graffekortet tog slut efter 10 minuter, det är helt sjukt. Det finns ingen chans för oss som jobbar och det är först nu jag har min lunch som jag kan kika in i telefonen. Jag tror inte jag är den enda som är frustrerad.

majoriteten av köparna kom nog direkt från facebook och inte via sweclockers.

spara den här länken och f5'a hela dagen!
http://www.sweclockers.com/forum/trad/999559-dagens-fynd-bara...

Permalänk
Medlem

@Webhallen: Kan det eventuellt gå att ge en liknande rabatt på ett annat 1070 till de som hann beställa men inte tilldelas något kort?

Visa signatur

STRIX B550-E | 5600X | ASUS 3080 TUF
Define S | Noctua NH-D15 | SeaSonic Focus+ 750W | LG 32GP850
X2HR | ATH-50X | WH1000XM3 | iFi Zen DAC 2.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi (jag om jag ska vara helt ärlig) skämde ut oss lite. Vi sålde i en takt på över ett kort i minuten så jag missade helt när lagret tog slut för att jag fick ett telefonsamtal.
Så vi har nu tagit ordrar på fler kort än vad vi hade i lager.

MEN: vi kommer att, i vanlig ordning, tilldela korten i den ordning ordrarna kom in. Och de som kom in efter att vårt befintliga lager var slut kommer vi också att hedra så fort vi får in nästa leverans. Det kan dock dröja 1-2 veckor tyvärr.

Uppdateras inte erat lagersaldo automatiskt efter lagda beställningar? När jag beställde fanns det 14 kort i lager, när jag var klar fanns det bara ett kvar och detta var vid 11:30. Om korten redan var slut vid 11-tiden, hur går detta ihop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon40704:

majoriteten av köparna kom nog direkt från facebook och inte via sweclockers.

spara den här länken och f5'a hela dagen!
http://www.sweclockers.com/forum/trad/999559-dagens-fynd-bara...

Eller låt IFTTT göra jobbet och t.ex skicka dig ett sms eller mail när något nytt dyker upp.

https://ifttt.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Herregud va det kryllar utav folk här på Sweclockers som är SÅÅÅÅÅÅ snabba med att hugga på första minuterna så fort någon tipsar! Hur många sitter online 24/7 med F5-knappen i det här forumet egentligen?

Jag undrar om inte folk kör med external scripts eller tillägg på sina webbläsare att uppdatera nya inlägg automatiskt i sina smartphones? Finns det nåt liknande?

Det där graffekortet tog slut efter 10 minuter, det är helt sjukt. Det finns ingen chans för oss som jobbar och det är först nu jag har min lunch som jag kan kika in i telefonen. Jag tror inte jag är den enda som är frustrerad.

Prenumerera på tråden och ha notifikationer på din mail, och varje gång du får mail om nytt inlägg så gå in i tråden och se till att du är inloggad, annars får du inga mer mail vid nya inlägg. Tycker det är riktigt synd dock att SC la in denna "funktion" när det nu var, det har inte alltid varit så. Förr fick man alltid mail vid nya inlägg även om man inte gick in på forumet.

Permalänk
Medlem

@merdique: Jag får bara mailutskick någon gång per dag, ibland inte ens så ofta, för att uppdatera mig om att det hänt saker i trådarna jag följer. Ingen aning om jag gjort någon konstig inställning eller om det är så utskicken funkar.

Visa signatur

STRIX B550-E | 5600X | ASUS 3080 TUF
Define S | Noctua NH-D15 | SeaSonic Focus+ 750W | LG 32GP850
X2HR | ATH-50X | WH1000XM3 | iFi Zen DAC 2.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Eller låt IFTTT göra jobbet och t.ex skicka dig ett sms eller mail när något nytt dyker upp.

https://ifttt.com/

Skrivet av merdique:

Prenumerera på tråden och ha notifikationer på din mail, och varje gång du får mail om nytt inlägg så gå in i tråden och se till att du är inloggad, annars får du inga mer mail vid nya inlägg. Tycker det är riktigt synd dock att SC la in denna "funktion" när det nu var, det har inte alltid varit så. Förr fick man alltid mail vid nya inlägg även om man inte gick in på forumet.

Tack till er båda två hjältarna för tipset! Riktigt fina tips där!

Permalänk
Medlem

Är det värt att slå till på ett 970strix för 2589kr?

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/205430-asus_g...

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Syntheslizer:

@Webhallen: Kan det eventuellt gå att ge en liknande rabatt på ett annat 1070 till de som hann beställa men inte tilldelas något kort?

Tyvärr kan vi inte göra det, men som sagt har man beställt till detta pris kommer vi att leverera till detta pris, men det kan tyvärr enbart gälla detta specifika kort.
Dock ser jag nu att några redan avbokat sina kort så nu har vi så att det räcker till alla.

Skrivet av merdique:

Uppdateras inte erat lagersaldo automatiskt efter lagda beställningar? När jag beställde fanns det 14 kort i lager, när jag var klar fanns det bara ett kvar och detta var vid 11:30. Om korten redan var slut vid 11-tiden, hur går detta ihop?

Korten var slut vid cirka 11:30. Mitt inlägg här gjordes 11:46.

(Men för att svara på frågan: jo det uppdateras i realtid, dock bokas inte produkten undan förrän man faktiskt slutfört köpet. Dvs produkten reserveras inte av att man bara lägger den i varukorgen, på tok för många som aldrig avslutar sina köp för att vi skulle kunna låta det fungera så.)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Är det värt att slå till på ett 970strix för 2589kr?

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/205430-asus_g...

Inte när du kan få 980 för 100kr mer.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Inte när du kan få 980 för 100kr mer.

Hur står sig den kylaren i jämförelse, ljudnivå och temperaturer?

Permalänk
Medlem

@Elektron: STRIX nästan ljudlös, referenskylaren låter som en hårtork. Men 980 är ganska ordentligt mycket bättre än 970. Ligger båda korten inom budgeten så är 980 det självklara valet.

Visa signatur

STRIX B550-E | 5600X | ASUS 3080 TUF
Define S | Noctua NH-D15 | SeaSonic Focus+ 750W | LG 32GP850
X2HR | ATH-50X | WH1000XM3 | iFi Zen DAC 2.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syntheslizer:

@Jimemy: STRIX nästan ljudlös, referenskylaren låter som en hårtork. Men 980 är ganska ordentligt mycket bättre än 970. Ligger båda korten inom budgeten så är 980 det självklara valet.

Det var det jag var rädd för, jag är tyvärr inte intresserad av att ha en fläkt som låter som en hårtork oavsett prestanda.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aene:

Eller låt IFTTT göra jobbet och t.ex skicka dig ett sms eller mail när något nytt dyker upp.

https://ifttt.com/

haha nä tack, intressant men jag bryr mig inte så mycket om tipsen

jag vill knappast ha mail så fort någon skriver inlägg heller men kanske passar för en del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungjaevel:

10 minuter tog det, sen var dom borta :')

Är det ett bra kort? Klockvänligt?
Fast för priset var det nog ett kap oavsätt.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syntheslizer:

@merdique: Jag får bara mailutskick någon gång per dag, ibland inte ens så ofta, för att uppdatera mig om att det hänt saker i trådarna jag följer. Ingen aning om jag gjort någon konstig inställning eller om det är så utskicken funkar.

Ja det händer mig något enstaka tillfälle också, men om jag förstått ändringarna som gjordes för några månader sen (eller år? mitt tidsperspektiv är helt åt h) så måste man in i varje tråd man prenumererar på om nya inlägg gjorts som man fått mail om, för att garantera att man får framtida mail när ännu nyare inlägg görs.

Däremot får jag ibland ett slags samlingsmail, "Nya svar och bevakningar" där alla trådar jag deltagit i sammanfattas, men de kommer väl kanske varannan dag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elektron:

Är det värt att slå till på ett 970strix för 2589kr?

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/205430-asus_g...

Då kan du likväl lägga till 200 kr och köpa ett Palit 1060.

Permalänk
Medlem

Hämtade ut mitt Asus Strix 1070!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zapa:

Hämtade ut mitt Asus Strix 1070!

Skriv gärna någonstans hur det verkar. Och går bra osv

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Skriv gärna någonstans hur det verkar. Och går bra osv

Gick från ett referens Palit 670 så skillnaden på ljudnivån är enorm! Älskar RGB:n trots att de bara är en gimmick. Allt verkar vara okej, gillar inte Asus' GPU Tweak då den har visuella glitches för mig iaf.

Har bara testat spela Wow än så länge men maxar allt, och då menar jag ALLT, på en 1440p skärm och får ut 100 fps(har begränsat den till max 100). Har ett par spel som jag skjutit upp(Fallout, Dragon's Dogma, Witcher 3).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr0wN:

1 000 kr rabatt på ASUS GTX 1070!
Ordinariepris 5 399, kampanjpris 4 399.
Gäller endast idag och endast de 100 första kunderna som beställer!

http://www.webhallen.com/prod.php?id=247898&pass=facebook

Creds till @Webhallen som regelbundet kommer med trevliga erbjudanden.
Till skillnad från en annan känd butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zapa:

Gick från ett referens Palit 670 så skillnaden på ljudnivån är enorm! Älskar RGB:n trots att de bara är en gimmick. Allt verkar vara okej, gillar inte Asus' GPU Tweak då den har visuella glitches för mig iaf.

Har bara testat spela Wow än så länge men maxar allt, och då menar jag ALLT, på en 1440p skärm och får ut 100 fps(har begränsat den till max 100). Har ett par spel som jag skjutit upp(Fallout, Dragon's Dogma, Witcher 3).

Grymt, hoppas du klockar och skriver resultat med det kortet.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Creds till @Webhallen som regelbundet kommer med trevliga erbjudanden.
Till skillnad från en annan känd butik.

Syftar du på samma, så tror att de är för upptagna för oväsentligheter, typ sina kunder.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?