Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Vad blir det med moms och tull?

2600 kanske? ska kolla om jag hittar mitt kvitto, har köpt dem tidigare. dom verkar återkomma om och om igen, inte direkt limited edition

edit: 657kr betalade jag för tull och moms, men totala priset ändras ju lite beroende på kronan och dollarns värde. dock inte ett dåligt pris för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauc:

2600 kanske? ska kolla om jag hittar mitt kvitto, har köpt dem tidigare. dom verkar återkomma om och om igen, inte direkt limited edition

edit: 657kr betalade jag för tull och moms, men totala priset ändras ju lite beroende på kronan och dollarns värde. dock inte ett dåligt pris för det.

Okej, det kan vara bra att lägga till i fyndtråden, så att inte någon tror att det endast kostar 1900 kr att få hem lurarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

@Anigma:
Aldrig fått betala något efteråt, endast de priserna som står på deras hemsida

Men andra har tydligen åkt på tull.

#16269029

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Men andra har tydligen åkt på tull.

#16269029

Ja det beror väl på tur/otur men man borde åtminstonde ha i åtanke att tull/moms kan ingå. har endast beställt från massdrop en gång och denna gången fick jag som sagt betala. vet inte hur stor chansen är att man måste betala men nu under sommaren kanske fler paket slinker förbi med alla semestervikarier?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conditioned:

Var det inte någon som länkade en bra deal till en mouse bungee relativt nyligen som de dessutom sa var väldigt bra? Hittar inte den.

Ps. Det var nog den: #16217615

Inte billig längre, men iaf nästan djävulskt ful.

För er som fortfarande letar muskabelhållare så finns det billiga på Ebay som är mycket snyggare och billigare. http://www.ebay.com/itm/Mouse-Cable-Holder-Mouse-Bungee-Cord-...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

För er som fortfarande letar muskabelhållare så finns det billiga på Ebay som är mycket snyggare och billigare. http://www.ebay.com/itm/Mouse-Cable-Holder-Mouse-Bungee-Cord-...

Tackar. Ska få en Dream Machines Dm1 Pro S med 3360 och det finns stor chans att det blir min nästa standard mus, men den har braided kabel så det blir kanske att skaffa sig en sådan. Bra pris, 50 bagis är ju inte mycket att diskutera om.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem

Ganska frestande pris på detta kortet. Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB PHOENIX GS för 3995:-

https://www.komplett.se/product/848443/datorutrustning/grafik...

Permalänk
Medlem

@Trhuster: känner samma sak, sitter och våndas.. har väldigt svårt att bestämma mig. Sitter i dagsläget på ett 960 så det blir ett ordentligt hoppa i prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larskrister:

@Trhuster: känner samma sak, sitter och våndas.. har väldigt svårt att bestämma mig. Sitter i dagsläget på ett 960 så det blir ett ordentligt hoppa i prestanda.

Sitter i exakt samma sits, men det är bara 700 kr billigare än närmaste 1070. Om 1070 inom närmaste tiden går ner till närmare 4000 kr kanske det inte är värt det?

Vad tycker folk?

Sitter och funderar om man bara ska köpa ett bara för att inte missa chansen...

Permalänk
Medlem

@Skonky: @Skonky: Kollade lite på sweclockers prestandaindex, verkar som det kortet ligger prestandamässigt väldigt likt FE varianten av 1070.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skonky:

Sitter i exakt samma sits, men det är bara 700 kr billigare än närmaste 1070. Om 1070 inom närmaste tiden går ner till närmare 4000 kr kanske det inte är värt det?

Vad tycker folk?

Sitter och funderar om man bara ska köpa ett bara för att inte missa chansen...

Köp, man kan alltid skicka tillbaka om man inte är nöjd med varan.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Ska man slå till på ett r9 390x nitro 2690 kr istället för att vänta på ett dugligt rx 480? Står dock att det inte finns hos leverantören

Permalänk
Medlem

@Skonky: Det här testet gjorde mig inte mindre sugen. GTX 980Ti är marginellt snabbare i detta testet. Det enda som får en och tveka är framtidens drivrutiner ect.

https://www.youtube.com/watch?v=3-FRuIvGF7U

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av twk:

Vad blir det med moms och tull?

Vad är det för skräplurar egentligen? Vad säger de på Head-fi.org?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trhuster:

@Skonky: Det här testet gjorde mig inte mindre sugen. GTX 980Ti är marginellt snabbare i detta testet. Det enda som får en och tveka är framtidens drivrutiner ect.

https://www.youtube.com/watch?v=3-FRuIvGF7U

Skillnaden var inte jättestor nej men var ändå 5% eller så. Sen är det många 980ti som boostar över 1500MHz men (inga) 1070 som boostar över 2250MHz så maxclockade tror jag försprånget skulle öka ytterligare 5% för 980ti. 10% bättre prestanda till 12-17% lägre pris. Inte ofta vi ser ett av dom snabbaste grafikkorten ligga så bra till på fps/kr som 980ti gör nu.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Skrivet av nedrans:

Ska man slå till på ett r9 390x nitro 2690 kr istället för att vänta på ett dugligt rx 480? Står dock att det inte finns hos leverantören

Skulle hugga till på 390X nitro, utan tvekan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trhuster:

Ganska frestande pris på detta kortet. Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB PHOENIX GS för 3995:-

https://www.komplett.se/product/848443/datorutrustning/grafik...

Det kliade i fingrarna så jag beställde ett!

Permalänk
Medlem

Är det värt att slå till och bytta ut mitt MSI 390 till ett 390x nitro?

Gav 2490 för 390 när det var rea förra månaden så det är bara att använda sig utav öppet köp och lägga ut 200kr extra för 390x, är det värt det?

Permalänk
Skrivet av Anarko:

Är det värt att slå till och bytta ut mitt MSI 390 till ett 390x nitro?

Gav 2490 för 390 när det var rea förra månaden så det är bara att använda sig utav öppet köp och lägga lägga utt 200kr extra för 390x, är det värt det?

Visst.

Tänk på att du får ett spel också som är värt säkert 300 kr på den gråa marknaden om du inte vill ha det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anarko:

Är det värt att slå till och bytta ut mitt MSI 390 till ett 390x nitro?

Gav 2490 för 390 när det var rea förra månaden så det är bara att använda sig utav öppet köp och lägga ut 200kr extra för 390x, är det värt det?

Tänk på att många affärer har mindre öppetköp om det är rea produkter.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trhuster:

Ganska frestande pris på detta kortet. Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB PHOENIX GS för 3995:-

https://www.komplett.se/product/848443/datorutrustning/grafik...

Jävligt frestande.. Sitter på ett gtx 680 atm, vill gärna uppgradera innan bf1 släpps. Men har en skärm med freesync och 1440p, har sjuk beslutsångest ifall det är värdare att vänta på typ rx 490 för att utnyttja freesyncen eller skita i det och köpa 980ti på det där priset. Några förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salkinn:

Jävligt frestande.. Sitter på ett gtx 680 atm, vill gärna uppgradera innan bf1 släpps. Men har en skärm med freesync och 1440p, har sjuk beslutsångest ifall det är värdare att vänta på typ rx 490 för att utnyttja freesyncen eller skita i det och köpa 980ti på det där priset. Några förslag?

Personligen skulle jag inte köpa ett nvidia kort med freesync skärm (och vice versa), även om det är ett bra pris. AMD kort brukar dessutom titt som tätt ligga prisvärt. Fanns det inte ett fury kort för ~3.8k nyligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Personligen skulle jag inte köpa ett nvidia kort med freesync skärm (och vice versa), även om det är ett bra pris. AMD kort brukar dessutom titt som tätt ligga prisvärt. Fanns det inte ett fury kort för ~3.8k nyligen?

Ett Fury utan X över ett 980Ti som bara kostar 200:- mer? Det har jag svårt att få ihop varför man skulle välja.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

@Yorg:
Kanske för att den går att låsa upp så att man få ett fury x för en billig peng?
Samt om man kolla historiskt sett så brukar AMD kort få bättre support än Nvidia kort, Nvidia satsar mycket mer på deras nya kort och nästan ingenting på gamla generationen för att man ska ha en anledning lr känna sig tvungen att uppgradera.

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trhuster:

Ganska frestande pris på detta kortet. Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB PHOENIX GS för 3995:-

https://www.komplett.se/product/848443/datorutrustning/grafik...

Finns inte längre i sortimentet så vitt jag kan se?

Visa signatur

Tidigare nickad: "Samwell"

Permalänk
Medlem

@Weylo: Skulle tro att dem sålde slut.

Permalänk
Medlem

Man! Dom fick slut på Ti:na snabbt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Man! Dom fick slut på Ti:na snabbt.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det var över 100 i lager i fredags.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Ja, det var över 100 i lager i fredags.

Åh fan. Noterade inte saldot, jag hade gissat på 50+ i lager om nån hade frågat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Ett Fury utan X över ett 980Ti som bara kostar 200:- mer? Det har jag svårt att få ihop varför man skulle välja.

Det var främst ett prisexempel för att påvisa att bra priser på AMD kort är relativt vanliga (långt vanligare än nvidia), precis som när 290x såldes ut våren 2015 och låg kring 2.5k under en längre tid.

Jag skulle aldrig köpa ett Fury över ett 980ti om inte Freesync var en faktor, och jag skulle aldrig köpa ett nvidia kort till en Freesync skärm om priset inte var brutalt bra. Antingen byta skärm, eller kika vidare efter AMD kort är vad jag skulle göra.