Har ni fått era GTX 1080?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alxlol:

@Brunbeck:

I see.
Det verkar vara lite oklart hur Inet definerar "i lager". Då jag har en beställning liggandes och den fortfarande väntar på kortet så bör det ju omöjligt varit så att det fanns "tillgängliga" kort :D.
Har dock inte väntat så länge så för min del är det ingen större brådska, men håller man på och fuskar med kösystemet så blir jag kränkt!

Jag kanske ska förtydliga med att det var detta kortet som fanns i lager:
ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3
Det vill säga INTE OC-varianten som majoriteten verkar vänta på.
Flera ÅF verkar också ha ganska vettiga nivåer med just de korten inne, så jag tror inte att det borde vara någon kö kvar på dessa.

Kan vara värt att påpeka så inte stackars Inet får skit för ingenting

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Medlem

Vill nämna igen att proshops "i leverantörs lager" inte riktigt går att lita på, jag beställde ett palit därifrån i början av juli just för att det var "i lager", men det ändrades till 26/7 och senare till 2/8.

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem

Såhär säger Inet. (Strix OC)
"Ni ligger bland de 30 äldsta bokningarna. Om vi får mer än 30 kort nästa leverans när det nu blir vilket är obekräftat så kommer vi skicka ett kort till er."

Beställde ca 02:45 den 9:e juni.

Har alla andra fått sina kort eller bara bytt till andra modeller som funnits i lager? Om man ska lita på andras påstådda köplatser så borde jag ha haft över 400 i början.

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Nej men ev kan det bero på att jag inte beställt något. Känns som man lika gärna kan vänta till 1080ti kommer för beställer man ett 1080 nu så för man väl ändå det efter 1080ti kommer ut.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Hämtade ut mitt EVGA GTX 1080 FTW idag. Beställde mitt ex från Komplett den 15/6. Hade hoppats att få det i början av semestern och inte när det bara är 1.5 vecka kvar.

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur många som klagar över leveranstider förstår jag inte riktigt varför ni håller så krampaktigt fast vid era bokningar trots att inga framsteg dyker upp. Personligen köpte jag ett Palit GTX 1080 Super Jetstream från Proshop 23/6 då de hade detta kort i lager. Några dagar snare hade jag det hemma. Vad är det med denna religiösa tro på ex. Asus kort? Dessutom var det runt 500:- billigare än de i Sverige mer kända märkena.

För mer info om Pailit GTX 1080 Super Jetstream, läs denna tråden. Palit har dessutom fler varianter att välja på, flera är billigare än de 7 099:- jag betalde. Proshop verkar att ständigt ha inkommande leveranser av både 1080 och 1070-kort.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Proshop e ok att handla från.. Snabba .. Dock vet jag inte hur de e med returer då jag ej behövt använda det hos dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av captur605:

Proshop e ok att handla från.. Snabba .. Dock vet jag inte hur de e med returer då jag ej behövt använda det hos dem

Långsamt svar från dem. Ville ha en returpacksedel, men tagit tre dar utan svar.

De skickade mitt grafikkort med brunt papper runt. Inte paketerat. Kom riktigt buckligt hem till mig. Hoppas bara på att jag inte behöver betala för minskningen av värdet...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telamond:

Långsamt svar från dem. Ville ha en returpacksedel, men tagit tre dar utan svar.

De skickade mitt grafikkort med brunt papper runt. Inte paketerat. Kom riktigt buckligt hem till mig. Hoppas bara på att jag inte behöver betala för minskningen av värdet...

Skickades från m.sweclockers.com

Wait what ? i princip oemballerat ?
Inte ens en antistatpåse ?
Låter ju helt otroligt !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telamond:

Långsamt svar från dem. Ville ha en returpacksedel, men tagit tre dar utan svar.

De skickade mitt grafikkort med brunt papper runt. Inte paketerat. Kom riktigt buckligt hem till mig. Hoppas bara på att jag inte behöver betala för minskningen av värdet...

Skickades från m.sweclockers.com

Vad menar du? I originalförpackningen? Det är nog rätt vanligt att grafikkort postas endast i originalförpackningen med papper runt. De kan väl aldrig ha skickat ett grafikkort utan förpackning?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Wait what ? i princip oemballerat ?
Inte ens en antistatpåse ?
Låter ju helt otroligt !

Nope ingenting. Därför jag returnerar. Vill inte riskera något när den tagit emot så många stötar. Kanske var sommarjobbare?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telamond:

Nope ingenting. Därför jag returnerar. Vill inte riskera något när den tagit emot så många stötar. Kanske var sommarjobbare?

Skickades från m.sweclockers.com

Alltså det låter ju helt otroligt.
Jag menar i värsta fall kan ju saker skickas i sin blingiga butikslåda, och det vore ju inte extremt illa.
Men ett naket kort inlindat i lite papper är ju bilstereo-på-sergels-torg stil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Alltså det låter ju helt otroligt.
Jag menar i värsta fall kan ju saker skickas i sin blingiga butikslåda, och det vore ju inte extremt illa.
Men ett naket kort inlindat i lite papper är ju bilstereo-på-sergels-torg stil.

Förlåt, men det skedde någon slags missförstånd vid något skede. Den kom endast i deras butikslåda. Alltså, inte endast kortet.
Men jag tyckte att det var väldigt lätt förpackat ändå. Mitt grafikkort från komplett kom ändå i en riktig kartong...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telamond:

Förlåt, men det skedde någon slags missförstånd vid något skede. Den kom endast i deras butikslåda. Alltså, inte endast kortet.
Men jag tyckte att det var väldigt lätt förpackat ändå. Mitt grafikkort från komplett kom ändå i en riktig kartong...

Haha
Ah, lite skillnad då

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Vad menar du? I originalförpackningen? Det är nog rätt vanligt att grafikkort postas endast i originalförpackningen med papper runt. De kan väl aldrig ha skickat ett grafikkort utan förpackning?

Skrivet av Telamond:

Nope ingenting. Därför jag returnerar. Vill inte riskera något när den tagit emot så många stötar. Kanske var sommarjobbare?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Svensktiger:

Alltså det låter ju helt otroligt.
Jag menar i värsta fall kan ju saker skickas i sin blingiga butikslåda, och det vore ju inte extremt illa.
Men ett naket kort inlindat i lite papper är ju bilstereo-på-sergels-torg stil.

Skrivet av Telamond:

Förlåt, men det skedde någon slags missförstånd vid något skede. Den kom endast i deras butikslåda. Alltså, inte endast kortet.
Men jag tyckte att det var väldigt lätt förpackat ändå. Mitt grafikkort från komplett kom ändå i en riktig kartong...

Skrivet av Svensktiger:

Haha
Ah, lite skillnad då

Hallå, skärpning! Proshop levererar grafikkortet i originallådan omsluten med kraftigt papp runt om. Inga problem i frakten alls. Ta ex. mitt Palit GT 1080 Super Jetstream som hade hur mycket stötdämpandande material som helst i lådan. Inga konstigheter.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Avstängd

Mitt med .. Lådan e gjord för att transporteras därför den ligger just i en låda

Permalänk
Medlem

Samma här kortet levererades i originallådan inslaget i brunt paketpapper. Tyckte för att det var lite konstigt eftersom man är van att saker skickas i en kartong. Sen brydde jag mig inte så mycket mer om det då originallådan inte var skadad på någon sätt och kortet var väl förpackat i originallådan.

Permalänk
Medlem

Så Nvidia har presenterat Titan Xoch det verkar inte vara så otroligt mycket bättre än ett 1080 ändå. Detta får mig att fundera på om det ens kommer ett 1080Ti. Det borde inte vara så värst mycket snabbare alls än ett 1080 i sådana fall.

Väntar för övrigt fortfarande på mitt Strix OC från CDON. Inte ett knyst har jag hört från dom.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickur:

Så Nvidia har presenterat Titan Xoch det verkar inte vara så otroligt mycket bättre än ett 1080 ändå. Detta får mig att fundera på om det ens kommer ett 1080Ti. Det borde inte vara så värst mycket snabbare alls än ett 1080 i sådana fall.

Väntar för övrigt fortfarande på mitt Strix OC från CDON. Inte ett knyst har jag hört från dom.

Är det ens värt att vänta på Strix korten längre, det finns ju inget fantastiskt med dom annat än den fantastiskt dåliga tillgången. Bättre att välja ett annat kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Är det ens värt att vänta på Strix korten längre, det finns ju inget fantastiskt med dom annat än den fantastiskt dåliga tillgången. Bättre att välja ett annat kort.

Komplett hade 34st utav "nya" modellen A8G igår. En modell med fabriksklock, dock inte lika hög som OC versionen. Dom 34st tog slut på 16 timmar

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Är det ens värt att vänta på Strix korten längre, det finns ju inget fantastiskt med dom annat än den fantastiskt dåliga tillgången. Bättre att välja ett annat kort.

Jag har ingen lust att krångla med att avbeställa och hitta ett annat kort. Speciellt inte efter alla prishöjningar. Men någon gång kommer det rinna över och jag får nog, frågan är bara när...

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem

Ibland har man tur!

Refreshar alla återförsöljares GTX 1080 sidor lite då och då och helt plötsligt dök det upp ett ensamt EVGA FTW på Webhallen i Fridhemsplan, norpa det fort som fan och ringde och kolla så det inte va en retur som blivit lagerförd som ny av misstag eller dyligt. Men allt såg ut att vara i ordning och dem sa att den var lagerförd som ny från de 20-nånting kort de fick in nu den 19:e.

Kanske lyckades norpa den sista icke-förbeställda!? Hämtar imorgon iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av amh:

Ibland har man tur!

Refreshar alla återförsöljares GTX 1080 sidor lite då och då och helt plötsligt dök det upp ett ensamt EVGA FTW på Webhallen i Fridhemsplan, norpa det fort som fan och ringde och kolla så det inte va en retur som blivit lagerförd som ny av misstag eller dyligt. Men allt såg ut att vara i ordning och dem sa att den var lagerförd som ny från de 20-nånting kort de fick in nu den 19:e.

Kanske lyckades norpa den sista icke-förbeställda!? Hämtar imorgon iaf!

*morr*
Tänkte att jag för en gångs skull kunde ha lite tur när jag beställde typ 3 sekunder efter 1080 FTW lades upp.
Men nej, Sveriges tilldelning verkar vara en handfull av kort varannan vecka eller nåt.

Permalänk

Idag kom mitt EVGA GTX 1080 FTW från Webhallen.

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på mitt FTW från Netonnet som beställdes den 30/5. Vet inte om de har fått in några överhuvudtaget ännu.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk

Jag beställde en MSI 1080 Gaming X från Netonnet för en vecka sedan. Den skickades igår. Ska vara framme den 25 juli.

Permalänk
Skrivet av Mickur:

Jag har ingen lust att krångla med att avbeställa och hitta ett annat kort. Speciellt inte efter alla prishöjningar. Men någon gång kommer det rinna över och jag får nog, frågan är bara när...

Tyvärr håller jag med dig - någonstans finns så klart en bortre tålamodsgräns. Dessvärre verkar det som att prognosen som talade för att CDON kommer få ett okänt antal Asus 1080 Strix OC-kort nu till veckan är alltmer osäker. För att citera mig själv:

Skrivet av First Ninja:

En snabb avstämning mot Kompletts produktsida visar att det tidigare utlovade leveransdatumet onsdag 27/7 står sig (70 Asus 1080 OC-kort pratas det nu om), och hos Webhallen påstås det att nästa leverans inkommer torsdag 28/7.

Båda datumen är framflyttade - i skrivande stund anger Komplett att man kommer få in "100+" kort 11/8, och Webhallen har flyttat fram sitt nästa leveransdatum till 1/8. Såvida inget oväntat inträffar är det lätt att tro att inga Asus 1080 OC-kort alls kommer anlända till Sverige kommande vecka. Håll tummarna för att antagandet är felaktigt!

Visa signatur

load "$",8 : list

Permalänk

Proshops undermåliga leveransförpackningar

(något off-topic)

Skrivet av Moac:

[...] Är proshop rekommenderat att köpa ifrån?

Min erfarenhet är att Proshop levererar hyggligt snabbt - har de allt i lager är försändelsen som regel ivägskickad inom ett par dagar.

Tyvärr instämmer jag dock helt i vad andra redan skrivit gällande hur illa man förpackar produkterna; i allmänhet lägger man pliktskyldigt varan i något sladdrigt ytterhölje. Rejäla kartonger med någon bubbelplast eller annan form av stötdämpning har jag dock aldrig sett att Proshop använt; faktum är de flesta som är verksamma på Tradera packar sina försändelser på ett betydligt mer omsorgsfullt och ansvarsfullt vis än vad Proshops medarbetare gör - jag har svårt att inte beskriva det som annat än påfallande amatörmässigt.

Visa signatur

load "$",8 : list

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Väntar fortfarande på mitt FTW från Netonnet som beställdes den 30/5. Vet inte om de har fått in några överhuvudtaget ännu.

Frågade deras kundtjänst. De har inte fått några svar från EVGA, trots att de frågat upprepade gånger. Avbeställde och beställde ett strix från webbhallen som fanns i lager.