Har ni fått era GTX 1080?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kejsare102:

I en månad. La beställningen den 27/5, låg på plats 4 den 14/6 och hoppad sen ner till plats två den 15/6. Kortet kom i lager den 15/7, och då fick dom bara in 2st kort, så jag hade jävligt tur.

Ok intressant, den 14/6 låg jag på plats 28 och jag gjorde min beställning 27/5 16:20. Hur som hels så avbeställde jag mitt kort den 27/6. Beställde ett Palit Game Rock Premium istället och fick det några dagar senare.

Permalänk
Skrivet av MarkSix:

Ok intressant, den 14/6 låg jag på plats 28 och jag gjorde min beställning 27/5 16:20. Hur som hels så avbeställde jag mitt kort den 27/6. Beställde ett Palit Game Rock Premium istället och fick det några dagar senare.

Var nog en bra idé att boka en annan modell. Jag fick ett av två kort som kom in i lager, så det skulle säkert dröja en månad till innan de fick in tillräcklig med kort för att kunna leverera till dig.

Smått överraskad att Asus har sådana stora problem att leverera kort, men jag antar att det är sånt som kan hända när efterfrågan är så stor som för detta kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kejsare102:

Var nog en bra idé att boka en annan modell. Jag fick ett av två kort som kom in i lager, så det skulle säkert dröja en månad till innan de fick in tillräcklig med kort för att kunna leverera till dig.

Smått överraskad att Asus har sådana stora problem att leverera kort, men jag antar att det är sånt som kan hända när efterfrågan är så stor som för detta kort.

Sverige och Norden är nog låg prioriterat område av Asus skulle jag tro

Permalänk
Skrivet av MarkSix:

Sverige och Norden är nog låg prioriterat område av Asus skulle jag tro

Asus kundtjänst nämnde i telefon av misstag att sverige ör lågt prioriterat pga av liten marknad.
Jag kan öven tydligt se nu att Inet fått in många fler kort än webhallen. Hittills.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kejsare102:

Var nog en bra idé att boka en annan modell. Jag fick ett av två kort som kom in i lager, så det skulle säkert dröja en månad till innan de fick in tillräcklig med kort för att kunna leverera till dig.

Smått överraskad att Asus har sådana stora problem att leverera kort, men jag antar att det är sånt som kan hända när efterfrågan är så stor som för detta kort.

Klocka gärna ditt kort nu i helgen så jag vet hur jag ska göra(om jag ska ta en annan tillverkare istället)...Jag ska vara 1 i kö hos Alina men de har troligen inte fått några kort än.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Avstängd

@Lastviking:

vad han får i klock påverkar inte vad ett annat kort klarar.. det är rent lotteri.. mitt Palit Gamerock icke-oc slår de flesta oc varianterna.. har även sett folk med palits oc variant som klockar sämre än mitt icke oc...

så köp ett tyst kort o hoppas på tur

Permalänk
Medlem

Jag köpte mitt Asus GTX 1080 Strix rakt över disk hos Webhallen i Malmö. Dock är det slut nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 3950X, G.SKill Trident Z Neo 128GB / 3600MHz C16
Gigabyte X570 AORUS MASTER
Gigabyte AORUS M.2 NVMe Gen4 SSD / 1TB
Samsung 970 EVO Plus series SSD 2TB M.2, Samsung SSD 860 QVO 4TB
Operativsystem är - OpenSuse Thumbelweed Linux!!!

Permalänk
Medlem

Fick mitt MSI GTX1080 Gaming X av Elgiganten i Torsdags (14e), skulle enligt Elgiganten komma in i webblager den 12e och det skickades den 13e, mycket bra planerat med tanke på alla andra "framflyttningar" hela tiden. Supernöjd!

Permalänk
Medlem

Beställde ett MSI 1080 Gaming X den 27:e Juni från Inet. Det har skickat det idag...äntligen

Permalänk
Medlem

Börjar bli lite frustrerad på Alina som inte får iväg några Asus 1080 OC, har man så dålig prio på leveranser? Jag har varit top 3 i kö sedan mitten av Juni när jag fråga första gången.

Första dom lovade var 21 Juni, sedan slutet av Juni, sedan sa dom 2veckor vid slutet av Juni, nu säger dom slutet av Juli.

Segt att vänta, men har bokat den till 7199kr.

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem

wehallen hade 18 st av ASUS STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING idag.
Det är bara 17 kvar nu eftersom jag beställde ett kort

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xelente:

Fick mitt MSI GTX1080 Gaming X av Elgiganten i Torsdags (14e), skulle enligt Elgiganten komma in i webblager den 12e och det skickades den 13e, mycket bra planerat med tanke på alla andra "framflyttningar" hela tiden. Supernöjd!

Vad gött! Får man fråga när du beställde ditt kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av captur605:

@Lastviking:

vad han får i klock påverkar inte vad ett annat kort klarar.. det är rent lotteri.. mitt Palit Gamerock icke-oc slår de flesta oc varianterna.. har även sett folk med palits oc variant som klockar sämre än mitt icke oc...

så köp ett tyst kort o hoppas på tur

Mjo så brukar det ju alltid va därför brukar jag köpa 3st av allt men icke i detta fall , men jag vill ändå veta resultat

Skrivet av ThomaZ84:

Börjar bli lite frustrerad på Alina som inte får iväg några Asus 1080 OC, har man så dålig prio på leveranser? Jag har varit top 3 i kö sedan mitten av Juni när jag fråga första gången.

Första dom lovade var 21 Juni, sedan slutet av Juni, sedan sa dom 2veckor vid slutet av Juni, nu säger dom slutet av Juli.

Segt att vänta, men har bokat den till 7199kr.

Är lite fundersam om Alina har så stor koll eftersom när jag ringde så sa de att det va bara jag som hade förbokat Asus 1080 D3 OC kortet.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon46732:

Vad gött! Får man fråga när du beställde ditt kort?

Beställde det den 7e Juli efter jag såg att den kommit upp på Dagens Fynd tråden.

Permalänk
Medlem

Hängde på låset den 27/5 och beställde ett 1080 FTW på Dustin.
Fortfarande inget kort ........
Snart 2 månaders väntetid är verkligen inte OK.

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Hängde på låset den 27/5 och beställde ett 1080 FTW på Dustin.
Fortfarande inget kort ........
Snart 2 månaders väntetid är verkligen inte OK.

Sitter ungefär i samma sits, lade en beställning på ett 1080FTW från inet den 29:e maj.

Iofs så är min dator sönder så jag har ingen brådska, men ja... 2 månaders väntetid är ju lite väl långt.

Permalänk
Skrivet av Mickur:

Edit: Det är väldigt osäkert med andra ord, men man kan ju hoppas!

Absolut. Enligt CDON-tråden fick man inga kort alls förra veckan, men eftersom det idag är måndag lever hoppet. En snabb avstämning mot Kompletts produktsida visar att det tidigare utlovade leveransdatumet onsdag 27/7 står sig (70 Asus 1080 OC-kort pratas det nu om), och hos Webhallen påstås det att nästa leverans inkommer torsdag 28/7. Får CDON med andra ord ingen leverans innevarande vecka hoppas jag vi kan räkna med att man får in "the motherload" under nästkommande vecka, och att man betar av åtminstone femtio förhandsbokningar från kön.

Håll chassifläktarna snurrande!

Visa signatur

load "$",8 : list

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xelente:

Beställde det den 7e Juli efter jag såg att den kommit upp på Dagens Fynd tråden.

Ok! Fan va gött! Intressant

Får nog bli ett samtal till Elgiganten och kolla vad de håller på med. Lade min order natten mellan 4 och 5 när rean dragit igång och verkar som om flera här på forumet som beställt efter fått sina redan.

Permalänk
Medlem

Har ni fått era GTX 1080?

Får mitt nu på Onsdag.

Var in i våran lokala databutik och hörde efter lite spontant om han hade något kort hemma.
Något som jag var beredd på att han inte skulle ha pga av efterfrågan.

Men så när han gick in och skulle se om han ev kunde beställa hem något. Såg rätt så mörkt ut för en stund.
Så utav en slump så visade det sig att det fanns en återförsäljare som hade GTX 1080 hemma för omgående leverans.

Så jag la in en beställning på ett GTX 1080 på stående fot.
Och att jag skulle hinna få det till på Onsdag.

I bland har man tur.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon46732:

Ok! Fan va gött! Intressant

Får nog bli ett samtal till Elgiganten och kolla vad de håller på med. Lade min order natten mellan 4 och 5 när rean dragit igång och verkar som om flera här på forumet som beställt efter fått sina redan.

Jag ringde dem idag och frågade vad som hade hänt med mitt kort eftersom jag inte hade hört något. Då fick jag svaret att de visst hade "glömt" att meddela mig att kortet tagit slut och att inga nya verkar vara på ingång. Så det kan nog vara en bra idé att prata med dem för att veta om det är fler som råkat ut för samma misstag så man inte sitter och väntar på något som aldrig dyker upp.

Permalänk
Medlem

Fick hem en Palit 1080 non-PE idag. När jag då började avboka alla mina andra beställningar såg att en EVGA 1080 FTW-edition var på väg till mig från Komplett...

Vad ska jag göra? Vilken borde jag behålla? Tacksam för svar.

Permalänk
Avstängd

@Telamond:

Du kan behålla Palit gamerock

Permalänk
Medlem

@Hanslar: Elgiganten verkar inte ha någon bra ordning för tillfället. Jag beställde ett kort den 7/7 och fick orderbekräftelse. Någon dag senare fick jag mail om att återbetalning hade skett utan någon förklaring. Jag ringde kundtjänst som inte hade några bra svar mer än att dom lovade massa saker till höger och vänster. Ett ärende har skapats men har inte fått någon återkoppling trots upprepade försök att få svar.
Men sa dom verkligen att dom inte kommer få in fler kort? Till mig sa dom att dom kunde beställa från någon annan leverantör pga av deras misstag.

Vi får väl se vad som händer.

Permalänk
Medlem

Beställde ett Asus Strix 1080 OC ifrån Inet den 1/6, men då jag aldrig fick min beställning, valde jag istället ett ICKE OC kort.
Detta gjorde jag upp med Inet kl 16:58 på Onsdagen, och fick hela min leverans på Torsdagen.
Otroligt! Super där @Inet, som vanligt!

Det jag även vill passa på att säga är att mitt Strix Icke OC, klockar perfekt.
Klockade upp till 2050Mhz stabilt, och kan säkert fortsätta, bara att jag inte orkade mer just då

Väldigt tyst kort som alltid med Asus, och sjukt svalt. Börjar fundera på om jag fått ett riktigt Golden Sample (!?)

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Så här med lagerlösa grafikkort på sådan lång tid. Så såg det ju ut i fjol med dom första G-Sync synkroniseringsskärmarna särskilt med IPS 1440P och 144Hz skärmar.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av xelente:

Fick mitt MSI GTX1080 Gaming X av Elgiganten i Torsdags (14e), skulle enligt Elgiganten komma in i webblager den 12e och det skickades den 13e, mycket bra planerat med tanke på alla andra "framflyttningar" hela tiden. Supernöjd!

Vilken tid beställde du? För jag har inte fått mitt kort av dom och dom ville först avbeställa mitt kort utan anledning, vilket jag såklart inte gick med på.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

@Golany Jag fick samma intryck tyvärr. Damen jag pratade med som i och för sig lät som hon hade noll koll sa åtminstone till mig att det inte är säkert att de får in den modellen igen och om de får det kommer det dröja och frågade om det var okej att jag valde en liknande modell eller om jag ville vänta. Men som sagt ta det med en nypa salt eftersom både hon och hennes kollegor verkade inte ha en aning om vad de skulle säga till mig och försökte sig kanske på en fuling för att bli av med mig. Men eftersom det inte är första gången jag hamnar i liknande situation hos Elgiganten kände jag att jag orkar inte bråka med dem utan köper Palit kortet för samma peng istället.

Permalänk
Medlem

@Hanslar: Tråkigt att höra, ja min order blev ju makulerad utav en person vid namn Gabriella som skrivit in på chatten enligt kundtjänst och bett dom ångra köpet...
Ja jag har börjat ge upp hoppet och har bokat andra alternativ.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hanslar:

@Golany Jag fick samma intryck tyvärr. Damen jag pratade med som i och för sig lät som hon hade noll koll sa åtminstone till mig att det inte är säkert att de får in den modellen igen och om de får det kommer det dröja och frågade om det var okej att jag valde en liknande modell eller om jag ville vänta. Men som sagt ta det med en nypa salt eftersom både hon och hennes kollegor verkade inte ha en aning om vad de skulle säga till mig och försökte sig kanske på en fuling för att bli av med mig. Men eftersom det inte är första gången jag hamnar i liknande situation hos Elgiganten kände jag att jag orkar inte bråka med dem utan köper Palit kortet för samma peng istället.

När jag pratade med dem i tisdags förra veckan så sade de att de inte hade några kort då det var extrem bristvara. Måste ha varit en lögn då folk bevisligen ha fått kort som beställt helgen dagarna innan. Hur de tänkt lösa ordrar som är lagda och som de inte har kort till ska bli kul att se. Förstår bara inte varför man lägger upp något som man inte kan lagerföra. Jag blev väldigt förvånad av att se att kortet låg med i sommarrean (något som inte syntes någon annanstans) och valde därför att lägga en order. Brukar sällan handla från Elgiganten annars.

Permalänk
Medlem

@anon46732: Vi kanske borde starta en tråd för oss som hamnat i samma sits med elgiganten, verkar minst sagt rörigt allting. Vore kanske bra så man vet vad dom säger till alla, verkar vara en salig blandning.