Vad händer i världen? Finns det en hemlig agenda?

Permalänk
Medlem

@Nardds:

Då du hintar på att det är invandringen så bjuder jag på statistik ifrån BRÅ: (Brottsförebyggande rådet)
http://sv.metapedia.org/wiki/Invandring_och_brottslighet#BR.C...

Statistiken slutade föras för den gav "fel" signaler och skulle öka rasism, med andra ord vill vi inte vet vem som gör vilka brott. Låga straff och ett totalt ointresse om vilka grupper som våldtar och begår vissa typer av brott tyder på politikerna inte vill veta eller förebygga/bekämpa det, det är detta samhälle vi ska ha tydligen. Enjoy

PS, det gillas inte att detta diskuteras på SC.. Tråden kommer stängas

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wounds:

TS skriver någonstans att han mediterade och kom till denna insikt. Finns många typer av meditation men mycket säger mig att denna var THC-baserad.

Till er invandringskritiska, sanningssägare och Tino Sanandaji-anhängare mfl. skulle jag vilja fråga hur invandringen har påverkat era dagliga liv? Hur har just DU drabbats? Eller finns det någon i din närhet? Det är en uppriktig fråga då jag personligen inte har märkt av någon flyktingkris alls.

En sak till, att våldtäktsanmälningarna har ökat kan till stor del bero på att tjejer inte tar någon skit längre. Tjatsex är helt enkelt inte accepterat och vad gäller överfallsvåldtäkterna så är två av de värsta förövarna i modern tid (hagamannen och örebromannen) pursvenska och den som pratar kultur när det gäller gruppvåldtäkter kan väl bara googla på typ "hardcore gangbang" eller liknande för att se att den gemensamma nämnaren inte är kultur utan kön.

Så är det någon kultur som borde anpassa sig till civilisationen så är det den klassiskt manliga.

För mig är fel sorts migration, lite som kokande grodan. Man märker inget, man anpassar sig, osv. Sedan en dag är allt försent. Då är det inte längre svenska språket som gäller, eller kristendomen, eller våra tradioner osv. Då finns inte längre landet kvar.
Så tror jag verkligen det kommer sluta. Kolla bara på vad som händer i Sydafrika, eller hur det gick för Syrien eller Egypten.
Teorin om konstig statiskt på våldtäktsanmälningarna, tror jag inte ett skit på. Det är mer nu, bara att inse.

Permalänk
Avstängd

@Nardds:
Jag har kartlagt det hela ganska många år. Tyvärr är det hela gigantiskt komplicerat. Men lite enkelt kan man säga att det finns konspirationer ja. Det finns världsomspännande konspirationer ja. Men det finns inte EN konspiration, eller EN grupp. Det är många olika grupper, små och stora, som har olika agendor och olika inflytande. Samt att de vet olika också.
Problemet är att många av dessa organisationer har hållhakar på varandra. Det har gjort olagligheter som inte får komma fram.
Dessa vet andra grupper. Men de har också gjort olagligheter, som inte får avslöjas. På detta sätt hotar de varandra. Det kriminella får fritt härja. Samt styrning över världen fortgår på olika sätt.
I fallet Stefan L,. så är han medlem av samma organisation som Fredrik R. Och som Maud O. De tar order från samma ställe.
Mona S är också medlem där. Orden har varit att det ska ösas in med invandrare.
Ett flertal grupper har samverkat kring denna grej. Du har bland andra vissa delar av judar. Men det finns även Muslimer och CIA osv. Ja, delar av CIA då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Som du mycket väl läste var mitt inlägg svar på ett helt absurt påstående där det hävdades att 60% av vår stadsbudget gick till flyktingmottagande. Vill man sitta med vid diskussionsbordet är ett minimikrav att man låter presenterade fakta ha företräde framför åsikter, att man inte förvränger, förljuger, undanhåller eller förlöjligar den fakta som finns att tillgå. Är man därtill inte beredd att ändra sina åsikter om de går stick i stäv med den fakta man har att tillgå är det dags att gå från bordet i det läget.

Det finns gott om åsikter man kan diskutera som inte nödvändigtvis har en basis i fakta: vad man tycker om invandring, invandrare, utvandrare, regeringen, prinsessans nya blonda hår eller gårdagens väder. Där ges en möjlighet att ifrågasätta sina egna åsikter och därmed en möjlighet till utveckling. Vill man då blanda in fakta skall man vara beredd på att någon drar fram hela ens smutsiga byk om man väljer fakta för att stödja sin åsikt istället för tvärtom.

Det är korrekt, påståenden skall vara sakliga och korrekta. Annars är det inte fakta.

Däremot tycken skall vara förtydligade så att man inte misstar det som fakta, ex. jag tycker att när 7,5% av statsbudgeten går till den invandring vi har idag är det så mycket pengar att man bör ifrågasätta vad våra politiker stoppar pengarna. Det är väldigt mycket pengar per person och beror troligen på ett katastrofalt oeffektivt system eller korrupta politiker.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erwya:

Anmälningarna för de grova brotten har inte gått upp bara för att fler är benägna att anmäla än tidigare. Det måste vara det dummaste jag hört i hela tråden. Om du skulle råkat ut för ett inbrott för 10 år sedan, hade du dragit dig från att anmäla? Kanske du skulle dra dig mer från att anmäla idag p.g.a. alla utredningar som läggs ned direkt. Såklart det inte har blivit högre andel fällda eller bekräftade fall när polisen får allt mindre resurser att hantera en ökande mängd brott. Men... det ser väldigt snyggt ut i statistiken att inte andelen bekräftade/fällda brott gått upp.

Jag tror du skriv fel i din första mening.
Det jag hoppas att jag förmedlade var tanken att det ökade antalet anmälningar inte nödvändigtvis återspeglar ökade faktiska fall av brott. Utan att det kan finnas en attitydförändring i samhället som bidrar till det ökade antalet anmälningar.

"Om du skulle råkat ut för ett inbrott för 10 år sedan, hade du dragit dig från att anmäla? Kanske du skulle dra dig mer från att anmäla idag p.g.a. alla utredningar som läggs ned direkt."

Inbrott står ju inte som en punkt i statistiken som trådskaparen förmedlat.
Men när det kommer till de mest explosiva punkterna; misshandelsfall och våldtäkt så är jag övertygad om att det skett en attitydförändring. Men i vilken utsträckning kan jag inte säga. Toleransen skiftar och ändras hela tiden.

Polisutredningar som läggs ner är ju knappast ett fenomen från 2000-talet.

"Såklart det inte har blivit högre andel fällda eller bekräftade fall när polisen får allt mindre resurser att hantera en ökande mängd brott. Men... det ser väldigt snyggt ut i statistiken att inte andelen bekräftade/fällda brott gått upp."

Men i brist på konkret data har du ju inte mycket att stå på. Då fastnar man i känslomässiga argument och allting blir bara en halvkonspiratorisk pajkastning.

Skrivet av lolight:

@Nardds:
Jag har kartlagt det hela ganska många år. Tyvärr är det hela gigantiskt komplicerat. Men lite enkelt kan man säga att det finns konspirationer ja. Det finns världsomspännande konspirationer ja. Men det finns inte EN konspiration, eller EN grupp. Det är många olika grupper, små och stora, som har olika agendor och olika inflytande. Samt att de vet olika också.
Problemet är att många av dessa organisationer har hållhakar på varandra. Det har gjort olagligheter som inte får komma fram.
Dessa vet andra grupper. Men de har också gjort olagligheter, som inte får avslöjas. På detta sätt hotar de varandra. Det kriminella får fritt härja. Samt styrning över världen fortgår på olika sätt.
I fallet Stefan L,. så är han medlem av samma organisation som Fredrik R. Och som Maud O. De tar order från samma ställe.
Mona S är också medlem där. Orden har varit att det ska ösas in med invandrare.
Ett flertal grupper har samverkat kring denna grej. Du har bland andra vissa delar av judar. Men det finns även Muslimer och CIA osv. Ja, delar av CIA då.

Jag hoppas att du skriver med glimten i ögat och/eller glömde skriva "/sarkasm" i slutet av kommentaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Jag tror du skriv fel i din första mening.
Det jag hoppas att jag förmedlade var tanken att det ökade antalet anmälningar inte nödvändigtvis återspeglar ökade faktiska fall av brott. Utan att det kan finnas en attitydförändring i samhället som bidrar till det ökade antalet anmälningar.

"Om du skulle råkat ut för ett inbrott för 10 år sedan, hade du dragit dig från att anmäla? Kanske du skulle dra dig mer från att anmäla idag p.g.a. alla utredningar som läggs ned direkt."

Inbrott står ju inte som en punkt i statistiken som trådskaparen förmedlat.
Men när det kommer till de mest explosiva punkterna; misshandelsfall och våldtäkt så är jag övertygad om att det skett en attitydförändring. Men i vilken utsträckning kan jag inte säga. Toleransen skiftar och ändras hela tiden.

Polisutredningar som läggs ner är ju knappast ett fenomen från 2000-talet.

"Såklart det inte har blivit högre andel fällda eller bekräftade fall när polisen får allt mindre resurser att hantera en ökande mängd brott. Men... det ser väldigt snyggt ut i statistiken att inte andelen bekräftade/fällda brott gått upp."

Men i brist på konkret data har du ju inte mycket att stå på. Då fastnar man i känslomässiga argument och allting blir bara en halvkonspiratorisk pajkastning.

Nej, det är inget fel. Det står att attitydförändring är med och bidrar till ökat antal anmälningar. Vi har bara formulerat oss olika.

Vi skulle kunna jämföra mord och grov misshandel också, men då är det vanligtvis personer i omgivningen som står för anmälan. Lite svårt att anmäla själv när man är död eller ligger medvetslös i en sjuksäng. Även i det fallet tror jag inte heller att man anmält mindre för 10 år sedan.

Jag är övertygad om att andelen brott som läggs ned ökat går att basera med ren fakta direkt från polisen, jag överlåter det till nyfikna att gräva fram.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Avstängd

@Mr.Borka: Nej, ingen sarkasm. Det är så det är.

Permalänk
Avstängd

Vad händer i världen? Finns det en hemlig agenda?

Ja, om bara ett par timmar visar Nvidia upp sina nya och dyra "vuxen leksaker".

https://www.twitch.tv/nvidia

PS: "Gröna ögat" har koll på oss alla.

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

@Mr.Borka: Nej, ingen sarkasm. Det är så det är.

Vad baserar du din övertygelse på?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

Permalänk
Avstängd

Läs detta, nytt svenskt rekord i dumhet!

Kommunisterna vill förbjuda de som tänker olika, se mer på sida 12.

"Vi gillar olika, men ändå inte..."

http://www.vansterpartiet.se/assets/A-Motioner-2016.pdf

Permalänk
Medlem
Skrivet av burner1:

Läs detta, nytt svenskt rekord i dumhet!

Kommunisterna vill förbjuda de som tänker olika, se mer på sida 12.

"Vi gillar olika, men ändå inte..."

http://www.vansterpartiet.se/assets/A-Motioner-2016.pdf

Vad är det mer exakt du vänder dig mot i motionerna?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nämn då ett framgångsrikt exempel.

Nordkorea har ju lyckats bra med kulturell sammanhållning men jag tycker inte det verkar vara ett vidare trevligt land. Island är ett annat exempek.. Där gick staten i konkurs för några år sedan. Jag kommer inte på något exempel där en "kulturpuralism" är en lyckad strategi.

Sedan har du också "problemet" att precis varenda en i landet måste ställa upp på nationalism om det ska fungera. Om man inte nu lite smidigt skall se till så att de som inte ställer upp på idén "försvinner" lite smidigt. Som i Nordkorea, Nazityskland mfl.. Men då är vid tillbaka vid att trivselfatorn blir väldigt låg.

Varför tog du inte Norge som exempel, eller Schweiz?

Permalänk
Skäggig legend

Ptja... jag får inte tycka som jag vill utan blir attackerad av extremister från vänsterkanten. Bilen söderslagen _TVÅ GÅNGER UNDER 4 VECKOR_ (hejsan självrisk x2), fasaden på huset nedsprayat (BRF står för det). Vad står i media eller lokalblaskan..? ingenting.

Vänstervåldet är accepterat medan jag som kämpar emot ISIS och kaoset som sker får lida. Känns värdigt... not.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XHI:

Ptja... jag får inte tycka som jag vill utan blir attackerad av extremister från vänsterkanten. Bilen söderslagen _TVÅ GÅNGER UNDER 4 VECKOR_ (hejsan självrisk x2), fasaden på huset nedsprayat (BRF står för det). Vad står i media eller lokalblaskan..? ingenting.

Vänstervåldet är accepterat medan jag som kämpar emot ISIS och kaoset som sker får lida. Känns värdigt... not.

Ber om ursäkt för viss sealioning här men du får allt förklara dig lite närmre. På vilket sätt kämpar du mot ISIS och kaoset? På vilket sätt har det att göra med att du fått din bil vandaliserad? Vad menar du med att vänstervåldet är accepterat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

@Mr.Borka: Nej, ingen sarkasm. Det är så det är.

Men ditt underlag är oerhört klent.

Du talar om att det finns en serie tunga organisationer som styr Sveriges (eller världens?) politik där CIA, med flera, ger Sverige order om hur dess flyktinghantering ska se ut.

Samt att sambandet är så svårt att se då dessa organisationer medvetet gör det svårt att bli upptäckta - men ändå lyckas du upptäcka mönstret. Du förstår nog själv hur dumt det låter. Det är konspirationsteoretikers typiska tankefälla. Jag skulle skriva något om foliehattar, men det känns som hela den jargongen kapats i fördel åt att dela ut dessa åt folk som inte vill att Microsoft ska få reda på ens webbhistorik här på forumet.

Skrivet av XHI:

Ptja... jag får inte tycka som jag vill utan blir attackerad av extremister från vänsterkanten. Bilen söderslagen _TVÅ GÅNGER UNDER 4 VECKOR_ (hejsan självrisk x2), fasaden på huset nedsprayat (BRF står för det). Vad står i media eller lokalblaskan..? ingenting.

Vänstervåldet är accepterat medan jag som kämpar emot ISIS och kaoset som sker får lida. Känns värdigt... not.

Försök beskriva lite runt det du upplevt och vad du skrivit om, då blir det lättare för oss att förstå vad du menar. Just nu känns det du skriver ganska svårt att förstå då du skriver så svepande.

Jag kan hålla med om att det finns en känsla, en uppfattning, om hur vänstervåldet (som i sin natur givetvis är väldigt likt högervåldet) är mer accepterat. Där de mer extrema vänstergrupper på något sätt kommer undan sina brott och ändå kan få en plattform att sprida sin sak genom. Inte pga någon konspiration, utan för att dessa grupper i rätt stor utsträckning består av folk från problemområden och människor som tycks göra karriär på att vara självutnämnda offer - där samhället är boven i dramat - vilket ger dem en klang som många tycks sympatisera med.

Samt att det fortfarande råder ett ganska stort stöd för vänsterretoriken. Inte för att dessa våldsamma grupper är speciellt politiska, utan kanske mer vålds-opportunistiska, men kan klara sig långt på att ha en retorik som får det att låta som deras skadegörelse och stenkastning är rena rama nödvändigheten.

Permalänk

https://www.youtube.com/watch?v=25VVmCviVao

Ingrid Carlqvist gäst hos Stefan molyneux, inspelat igår 6/5-2016, Till och för er som undrar vad som händer i sverige och europa, riktigt intressant.
Tar upp det mesta som redan diskuteras här i tråden, OBS på engelska, utan undertexter.

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr.Borka:

Men ditt underlag är oerhört klent.
Du talar om att det finns en serie tunga organisationer som styr Sveriges (eller världens?) politik där CIA, med flera, ger Sverige order om hur dess flyktinghantering ska se ut.

Samt att sambandet är så svårt att se då dessa organisationer medvetet gör det svårt att bli upptäckta - men ändå lyckas du upptäcka mönstret. Du förstår nog själv hur dumt det låter. Det är konspirationsteoretikers typiska tankefälla. Jag skulle skriva något om foliehattar, men det känns som hela den jargongen kapats i fördel åt att dela ut dessa åt folk som inte vill att Microsoft ska få reda på ens webbhistorik här på forumet.

Mitt underlag är inte klent, det är bara något du tror, för du vill att det ska vara så.

Hur bevisar jag att mina två grannar har en hemlig överenskommelse om att lägga all snö på min gård? Det kan jag inte, men jag kan se att de faktiskt gör så. Bevisning är i bästa fall oerhört svårt. Och i detta fallet omöjligt. Men det finns en stor skara där ute av smarta människor, ni andra kallar dem foilehattar och alternativmedia. De är ganska överens om vad som pågår, inte alltid varför. Man lägger ett pussel med olika bitar, men det hela är egentligen inte så svårt att se, om man bara vågar tänka tankarna, det som man egentligen redan vet.

Människan är ett offer för sin egen framgång.
Vi ser hur oerhört fort vi nu, bygger nya vägar, maskiner, städer, mer människor. Det är inte svårt att fatta att detta inte kommer hålla speciellt länge till. Vi lever ju faktiskt av jorden, dess resurser i form av mineraler, samt främst från biosfären. Den levande ytan. När vi blir rikare och när vi blir fler, så förbrukar vi allt mer resurser. Nu har vi demokrati och självbestämmande på olika platser. Då människan, inte är smart nog att själv ta ansvar och begränsa mängden barn, eller förbrukningen. Har eliten beslutat att i längden plocka bort demokratin och införa en NWO. Allt för att kunna bestämma detta hårt senare. Denna NWO kommer inte styras genom demokratiska val.
Stefan L, gör inte allt detta för han är elak. Utan för det är enda möjligheten i ett längre perspektiv. Om detta inte görs, kommer allt gå riktigt åt helvete och det vill ingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Måste bara lyfta på hatten för ett fantastiskt bra inlägg Du för dig väldigt väl med ord!

Tack! Det värmer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Skrivet av DatorMuppen:

Skriv en bok vet ja!

Jag är också "rasist" då tydligen!? För jag tycker att IS ska utrotas och Sverige ska inte ta in några fler nu! Vi klarar inte av det och det gör inte flera länder heller, som Grekland o Turkiet m.f.

Nä, det skulle aldrig ha blivit av detta med EU, är det sämsta som hänt. De sa ju att allt skulle bli såå bra men hur har det blivit? Åt hel***e!!

Problemet här är att du drar alla över en kam. Du säger att IS ska utrrotas och att Sverige inte ska ta in några fler. Det är lite som att att säga att inga norrmän borde få komma in i Sverige eftersom att Breiviek är norsk. Det är när man klassar alla invandrare som risk till terrorism som saker på o ting börjar bli rasistiskt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RatusDesigns:

Problemet här är att du drar alla över en kam. Du säger att IS ska utrrotas och att Sverige inte ska ta in några fler. Det är lite som att att säga att inga norrmän borde få komma in i Sverige eftersom att Breiviek är norsk. Det är när man klassar alla invandrare som risk till terrorism som saker på o ting börjar bli rasistiskt.

Vem klassar alla invandrare. Men det är skillnad på invandrare och invandrare. Nordisk invandring kan vi ha hur mycket som helst. Jag är dock emot MENA, för det är människor som inte tar ansvar, de har ett annat temperament och annan moral. Den går inte att få ur dem.

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker tråden är så full med olika typer av individer på extremhållen.
Vissa pratar om att homogena etnicitet och kultur är viktigt, men för mig känns det väldigt främmande och förlegat. Liksom vem tusan bryr sig ens om kultur idag? Vad finns det i kultur som är värt att värdesätta? Däremot kan man göra saker för att det är trevligt, men får man ställa in en juldag, nyårsafton, midsommardag eller whatever för att jobba eller något så ska vuxna människor göra detta.

Problemet är dock att vi har mycket sjuka politiker som nämner saker som kultur och dessa påståenden ska hånas vare sig det är kd, sd eller Miljöpartiet.

Angående öppen eller restriktiv flyktingpolitik, så är problemet snarare vilken slags humanistisk kommunism som man ska föra. Där självklart folk kommer att dö på grund av ens handlingar.
Sverige kommer nu på grund av vårt beteende minska bistående till tredje värden, vilket såklart kommer innebära att fler stryker med.

Och allt prat om var invandrare flyktingar kommer ifrån vilken betydelse har det? Det som spelar roll är snarare vilka som kommer och vad de har för meriter och motiv.
Det var t.ex. en hel drös finländare som emigrerade till sverige på 50talet, hade det varit idag så skulle alla vettiga personer stå vid gränsen med högaffeln och jaga väck dem. Skillnaden är att vi då hade extremt behov av arbetskraft för enklare arbeten och inte tvärt emot.
Detsamma gäller danskar och norrmän, medborgare från dessa länder som vill komma hit för enbart bidrag ska stoppas. Har de däremot jobb innan de kommer hit så är de så välkomna.

Vad jag tror om dagens flyktingpolitik, ja vi har politiker som vägrar att ta något som helst ansvar, detta är det största problemet. Hade vi bara haft vettiga politiker så skulle vi nog kunna få en stor del av de nytillkomna att bli en tillgång i samhället.
Socialdemokraterna pratar om 5000 nya låtsatsjobbplatser som den största satsningen. Moderaterna för samma politik som de förde senaste perioden och det räckte inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Det finns hur mycket läsning som helst på nätet. Israel styr världsekonomin och vill utvidga deras herravälde. Ett sätt var att skapa IS för att skapa kaos i Mellanöstern och få dessa flyktingströmmar till Europa. Fråga vilken muslim som helst om den saken.

Skickades från m.sweclockers.com

Är det sionismen du syftar på? Att återinsätta David på tronen & regera över världen eftersom det var judarna som fick jorden av Gud (Allah på arabiska eller JHVH på hebreiska) Om jag inte misstar mig nu dvs. rätta mig gärna om jag har fel!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Vem klassar alla invandrare. Men det är skillnad på invandrare och invandrare. Nordisk invandring kan vi ha hur mycket som helst. Jag är dock emot MENA, för det är människor som inte tar ansvar, de har ett annat temperament och annan moral. Den går inte att få ur dem.

Intressant att du svarar med ett inlägg som bekräftar just det som skrevs i det du svarade på. Det är möjligt att det finns en hel del människor från MENA som är som du beskriver, men du väljer att se på det med svart/vita glasögon där alla från en mycket stor region får samma egenskaper vilket såklart inte stämmer. Det hoppas jag att du inser? Det är är ungefär lika intelligent som att säga att alla som röstar på moderaterna är egoister, alla som röstar på mp är världsfrånvända drömmare...eller att säga att alla som röstar på sd är oinformerade och korkade bondtölpar. Exemplet som framfördes med norrmän och Breivik är på ungefär samma nivå. Det finns en norrman som dödat massa människor med någon form av bakomliggande agenda, alltså finns det risk att norrmän är tokiga, alltså ska vi inte ta in norrmän. Hur många muslimer i finns det i världen? Hur många begår terrorbrott? Hur många norrmän finns det i världen? Hur många begår terrorbrott? Vilken grupp är farligast? Är det likvärdigt? Vilken grupp är vi mest rädda för?

Nåja, för att ge lite motvikt till all statistik som ska visa hur hemskt det blivit i sverige under den senaste tiden så kan man alltid länka till Nationella trygghetsundersökningen där man då intervjuar drygt 12000 personer om hur de utsatts för brott och lite andra saker. Ganska intressant att ha i huvudet när man läser om exempelvis våldtäktsstatisk och hävdar att ökningen i antalet anmälningar enbart beror på invandringen.

http://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/statistik/utsatthet...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frispel:

Intressant att du svarar med ett inlägg som bekräftar just det som skrevs i det du svarade på. Det är möjligt att det finns en hel del människor från MENA som är som du beskriver, men du väljer att se på det med svart/vita glasögon där alla från en mycket stor region får samma egenskaper vilket såklart inte stämmer. Det hoppas jag att du inser? Det är är ungefär lika intelligent som att säga att alla som röstar på moderaterna är egoister, alla som röstar på mp är världsfrånvända drömmare...

Korrekt. Man kan inte säga något om individen, men man kan säga något om gruppen som helhet. Om gruppen i stort är ett problem, så kan man inte sortera ut de som inte är det. Risken för att barnen, sedan blir som gruppen. Är också uppenbar.

Citat:

eller att säga att alla som röstar på sd är oinformerade och korkade bondtölpar. Exemplet som framfördes med norrmän och Breivik är på ungefär samma nivå. Det finns en norrman som dödat massa människor med någon form av bakomliggande agenda, alltså finns det risk att norrmän är tokiga, alltså ska vi inte ta in norrmän.

Norrmän som grupp är inget problem.

Citat:

Hur många muslimer i finns det i världen? Hur många begår terrorbrott? Hur många norrmän finns det i världen? Hur många begår terrorbrott? Vilken grupp är farligast? Är det likvärdigt? Vilken grupp är vi mest rädda för?

Enormt många % av alla muslimer stöder extremisterna som gör terrordåd. Det kan du kolla upp. Nästan alla muslimer vill ha sharialagar. Det kan du kolla upp.

Citat:

Nåja, för att ge lite motvikt till all statistik som ska visa hur hemskt det blivit i Sverige under den senaste tiden så kan man alltid länka till Nationella trygghetsundersökningen där man då intervjuar drygt 12000 personer om hur de utsatts för brott och lite andra saker. Ganska intressant att ha i huvudet när man läser om exempelvis våldtäktsstatisk och hävdar att ökningen i antalet anmälningar enbart beror på invandringen.

Nej, men det är ett sluttande plan, anser jag. Det kan sedan gå fort utför. Kolla bara på Sydafrika. Det skulle bli så vackert och bra, där när vänstern segrade och de svarta fick makten. Och hur gick det? Mord på mord, på mord av vita bönder. Snart kommer alla vita där vara dödade eller ha flyttat från landet. Det finns länder i Afrika som har lagar på gång som förbjuder vita människor att äga mark eller vara bönder.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Jag tycker tråden är så full med olika typer av individer på extremhållen.
Vissa pratar om att homogena etnicitet och kultur är viktigt, men för mig känns det väldigt främmande och förlegat. Liksom vem tusan bryr sig ens om kultur idag? Vad finns det i kultur som är värt att värdesätta? Däremot kan man göra saker för att det är trevligt, men får man ställa in en juldag, nyårsafton, midsommardag eller whatever för att jobba eller något så ska vuxna människor göra detta.

Det är för att du tror att kultur och etnicitet inte längre har någon betydelse. Det är för att du tror att alla människor egentligen är och tänker som svenskar.
Du kan ju fråga de olika etniska grupperna i Irak eller Syrien om kultur och etnicitet har någon betydelse.
I Irak, har du människor som är genetiskt släkt, pratar samma språk. Ända krigar de och mördar varandra i ett oändligt långt krig. Som varar som det ser ut i all evighet.

Permalänk
Medlem

@XHI: De som någon gång hört Kents senaste alster känner nog igen följande:

Citat:

Nu är hat okej om det riktas åt rätt håll, Inget slår hårt som vänstervåld

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

@anon159643: Ännu en som har köpt Mona Sahlins förklaring att Sverige aldrig haft någon inhemsk kultur. Det vore naivt att tro att ett samhälle inte speglas av vilken moral, värdegrund, levnadssätt och människosyn som ligger hos befolkningen, det är också det som är aktuellt, inte vilka som firar vilka högtider, du har troligtvis inte förstått bakgrunden av ordet kultur.... Framgångsrika, ekonomiska och trygga samhällen uppstår inte bara ur intet, utan utgår i grunden från sin befolkning.

Har majoriteten av människorna knappt någon skolgång och tror på vidskeplighet iform av koranen/bibeln, då kommer samhället utvecklas i den riktningen. Vi var starkt kristna i Sverige och brände häxor på bål för några hundra år sedan, men förändringen kom inte över en natt.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Korrekt. Man kan inte säga något om individen, men man kan säga något om gruppen som helhet. Om gruppen i stort är ett problem, så kan man inte sortera ut de som inte är det. Risken för att barnen, sedan blir som gruppen. Är också uppenbar.
Norrmän som grupp är inget problem.
Enormt många % av alla muslimer stöder extremisterna som gör terrordåd. Det kan du kolla upp. Nästan alla muslimer vill ha sharialagar. Det kan du kolla upp.
Nej, men det är ett sluttande plan, anser jag. Det kan sedan gå fort utför. Kolla bara på Sydafrika. Det skulle bli så vackert och bra, där när vänstern segrade och de svarta fick makten. Och hur gick det? Mord på mord, på mord av vita bönder. Snart kommer alla vita där vara dödade eller ha flyttat från landet. Det finns länder i Afrika som har lagar på gång som förbjuder vita människor att äga mark eller vara bönder.

Fast nu är vi där igen, man väljer att se de individer som är problematiska och applicerar sedan detta på kollektivet...precis som exemplen med Breivik och politisk tillhörighet. Varför inte applicera samma tänk när det gäller norrmän? För att de generellt är vettiga människor? Precis som den absolut övervägande majoriteten av alla muslimer?

Och sedan väljer du att glida lite i sidled angående terrorbrott. Frågan var inte hur många som stödde terrorbrott eller sharialagar utan hur många som faktiskt utför dessa handlingar? Annars måste du även ta med de människor i norge som på något skruvat sätt tyckte att Breiviks attack mot det mångkulturella samhället var motiverad. Det finns nog tyvärr en hel drös av dessa, precis som det garanterat finns en hel drös med muslimer som tycker att terrorattacker är motiverade. Ändå tenderas det i dessa diskussioner att fokuseras på just vissa avarter av muslimer, utan att man funderar på hur det blir om man applicerar detta synsätt på grupper som man inte är lika avogt inställd till.

Angående sydafrika så är jag rätt övertygad om att även svarta personer dödas regelbundet, både av vita och andra svarta...precis som att vita dödas av både vita och svarta, men det kanske inte är relevant?

Tyvärr så upplever jag väldigt ofta när det diskuteras statistik och invandring att båda sidor tenderar att stirra blint på sina egna siffror och totalt ignorera allt som inte stämmer in men den världsbild man har. Man letar bara siffror som man kan ha som slagträ mot de som tycker annorlunda snarare än att faktiskt fundera kring vad siffrorna innebär, vilka potentiella felkällor som finns, hur selektivt urvalet av siffrorna faktiskt är osv. Det är väldigt sällan som någon faktiskt ens försöker peka på att alla mynt faktiskt har två sidor. Visst kan det bli så att det går utför med sverige, min poäng är att det nog inte är riktigt så illa ställt som många vill få det till. Samma typ av tongångar har funnits länge på exempelvis flashback utan att de besannats på något påtagligt sätt.

Permalänk

Enda hotet för svensk media är Ryssland och Putin därför undviker jag svensk propaganda media och väljer information från annat håll.