Vad händer i världen? Finns det en hemlig agenda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Enda hotet för svensk media är Ryssland och Putin därför undviker jag svensk propaganda media och väljer information från annat håll.

För media från andra länder har inte sin egen agenda menar du?

Permalänk
Medlem

@Frispel: Krävs bara ett fåtal % av kollektivet som är problematiska för att du ska få allvarliga samhällsenliga problem. Du viftar sedan bort acceptansen för terrorbrott och sharialagar, anser en majoritet av folk att det är moraliskt rätt att undvika skatt även om lagen säger någonting annat kommer du också se resultat av detta, ala Grekland, ala storbanker.

Sluta tramsa både du och jag vet att det inte finns något större stöd för Breiviks dåd i Norge bland norrmän, vi snackar nog om ett tal i promillehalten. Men du kan ju undersöka vilket stöd det finns för sharialagar och ett statsskick som bygger på muslimsk tro bland muslimer som lever i västerländska länder. Motstånd mot homosexuella äktensskap etc, kom sen tillbaka till mig och säg att du tror stödet är lika litet som antalet norrmän som stödjer Breivik utan att ljuga för dig själv. Nej jag tror inte på att bygga större klyftor mellan kristna och muslimer, men det är farligt att acceptansen för islamism har normaliserats.

Visa signatur

=)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frispel:

Fast nu är vi där igen, man väljer att se de individer som är problematiska och applicerar sedan detta på kollektivet...precis som exemplen med Breivik och politisk tillhörighet. Varför inte applicera samma tänk när det gäller norrmän? För att de generellt är vettiga människor? Precis som den absolut övervägande majoriteten av alla muslimer?

Du får dela upp det. Folk som Breivik det är bara rent kriminella. Det finns i alla grupper, mer eller mindre. Sedan blir det mera intressant. Du skriver "individer som är problematiska", vad som är problematiskt, blir en fråga om hur man vill ha sitt samhälle. Jag ska svara ytterligare på dina frågor. Men först skulle jag vilja ställa en fråga till dig, så kan vi även ta med ditt svar i mitt svar till dig så.

Hur ser du på framtiden, hur kommer samhället vara om 10 år, 25, 50, 100 år i Sverige? Etniskt, hur lever vi, språket, religionen, vilka lagar har vi osv. Vad innebär mångkultur för dig, och hur kommer den funka i framtiden?

Permalänk
Medlem

Det är rätt uppenbart att Sverige har stora problem och en stor orsak är migrationen/flyktingarna.

http://www.gp.se/ledare/teodorescu-t%C3%A5l-sverige-hur-h%C3%...
http://www.di.se/artiklar/2016/4/28/debatt-sverige-pa-vag-mot...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av wereaz:

Vidare.
Alla i ett land måste inte ställa upp för nationalismen, de kan flytta. Lika lite som alla måste vara globalister i den värld vi lever idag. Blanda inte ihop korten, även om du kommer undan med det på detta forum. Man ordnar i vår globaliserade värld "försvinnande" genom att sätta länder i konkurs, eller genom att kuppa igenom lagstiftningar som bakbinder länder och gynnar företag. Kort sagt, "smarta" människor lurar dumma människor. Trivselfaktorn i Detroit eller i barnfabrikerna bland de som är nederst i befolkningspyramiden i den globaliserade världen är inte så trevlig. Fickor av enormt välstånd, blandat med misär. Medierna är väldigt duktiga att peka på framgångshistorierna och väljer ofta att blunda för problemen.
I Nordkorea har alla det relativt lika dåligt. Tyvärr har man samtidigt skapat en galen personkult. Men i detta är Nordkoreanerna inte ensamma. Ta kulten av Moses, Jesus eller Mohammed. Messias-figurer som skall rädda andra från deras egna personliga ansvar. Andra försöker lura av människor deras personliga ära och redbarhet, samt ta deras beslutsfattande i egna händer via delegation. Ett exempel är representativ demokrati eller historiskt kungar och drottningar.

I de globala företagen är personkulten kopplad till VD och styrelse. Man skaffar sig extra förmåner (annars headhuntar konkurrenterna toppförmågorna) och förväntar sig prestationer av de anställda för att ha förmånen att vara kvar i organisationen. I Nordkorea är du tvungen att vara med i organisationen, i de globala företagen är det tvärtom.

Mänsklig organiseringsförmåga har en förmåga att slå bakut. Den mekanism människor har latent kan manipuleras helt åt fanders.

Fast... Om de flyttar, så bor det ju inte i landet längre? Eller hur menar du nu? Och i så fall så lär det ändå aldrig hända här, dels eftersom de som föredrar nationalism inte är i majoritet, och dels för att även om de skulle vara det, skulle resten knappast gilla läget och flytta.

Skrivet av Maarus:

@Ozzed: Jag tror dessvärre multikulturalism är en väldigt svår sak att genomföra utan konflikter, i dem bästa av världar kanske. Självklart spelar dem kulturella skillnaderna roll, ju större skillnad ju svårare blir det att få en snabb och fungerande integration. Hur länge har Israel och Palestina konflikten pågått? Dem förklarades självständiga 1948, därefter följde en serie av krig som Israel gick segrande ur, dem kringliggande staterna vägrade erkänna Israel. Någon fred med Palestina har inte uppnåtts och jag tror vi dessvärre får vänja oss att se mer av attacker och sedan vedergällning. Samma med Turkiet, samma med hela mellanöstern.

Ja US inblandning har destabiliserat många länder, men splittringen har alltid funnits där.

I Sverige då, dem flesta svenskar är öppna till andra kulturer och att andra ska få möjligheten att flytta hit. Ändå är det bara 23% av svenskarna som vill bo i områden som präglas av kulturell, etnisk och social mångfald. 2007 var en majoritet(55%) av svenskarna motvilliga att flytta till ett område med många muslimer. Det ser du också i förorterna, svenskar har i stor grad flyttat därifrån och dem som bor kvar är ofta socioekonomiskt svaga, arbetslösheten, och den relativa fattigdomen har brett ut sig över dessa områden. Kapital starka individer(möjliga entreprenörer) har flytt dessa områden och vi överlever aldrig på att tvätta skjortor åt varandra som en känd industriman en gång sa.

Själv tror jag som i USA att västerländska politiker har blivit infiltrerade av stor företagen(lobbyism) som alla tjänar pengar på globaliseringens framfart. Dem har nu anledningar att montera ner den inhemska lönenivån, dem förlorar inget på hög arbetslöshet, tvärtom den håller nere inflationen och ser till att arbetare vet om att det alltid står någon utanför dörren redo att ta deras plats.

Reinfeldt och andra mer moderata politiker har alltid pratat och säkert hoppats på en välfärdskollaps, dem har alltid haft som agenda att sänka bidragen och tvinga folk i arbete i brist på andra val. Detta skulle gynna arbetsgivare som nu får ett större utbud/tillgång på arbetskraft, detta styr givetvis priset på arbete. Bara kolla Sverige under 90-talet, vi hade en arbetslöshet på dryga 1.2%, inflationen steg och lönehöjningar på flertal % var nödvändiga för att hålla kvar och rekrytera arbetskraft, motsatsen ser vi idag, där näringsliv och politiker vill lagstifta om sänkta lägsta lönenivåer. Vi har förövrigt ingen lägsta lönenivå i Sverige, det är idag marknadsstyrt, en modell dem alltid har hyllat tidigare... Full sysselsättning är endast bra för befolkningen och möjligtvis landet, men inte företagen. Kanske ville Reinfeldt ta emot mer människor än Svea statsskick kan sysselsätta, allt för att sätta extra tryck på den nivå av välfärd som bedrivs, allt för att montera ner inhemsk lönereglering.

Multikulturalism händer av sig själv om man inte aktivt förbjuder den. Visst finns det problem, det gör det i alla former av samhällen, men jag anser att det finns fler inneboende problem med ett nationalistisk synsätt, eftersom det mer eller mindre oundvikligt leder till krig tillslut.

Skrivet av Dunde:

Varför tog du inte Norge som exempel, eller Schweiz?

Menar du att dessa länder aktivt motarbetar multikulturalism?

Jag tänker att i Norge borde i så fall Breivik blivit adlad eller något, då hans dåd var en motreaktion mot just multikulturalism.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lolight:

@Nardds:
Jag har kartlagt det hela ganska många år. Tyvärr är det hela gigantiskt komplicerat. Men lite enkelt kan man säga att det finns konspirationer ja. Det finns världsomspännande konspirationer ja. Men det finns inte EN konspiration, eller EN grupp. Det är många olika grupper, små och stora, som har olika agendor och olika inflytande. Samt att de vet olika också.
Problemet är att många av dessa organisationer har hållhakar på varandra. Det har gjort olagligheter som inte får komma fram.
Dessa vet andra grupper. Men de har också gjort olagligheter, som inte får avslöjas. På detta sätt hotar de varandra. Det kriminella får fritt härja. Samt styrning över världen fortgår på olika sätt.
I fallet Stefan L,. så är han medlem av samma organisation som Fredrik R. Och som Maud O. De tar order från samma ställe.
Mona S är också medlem där. Orden har varit att det ska ösas in med invandrare.
Ett flertal grupper har samverkat kring denna grej. Du har bland andra vissa delar av judar. Men det finns även Muslimer och CIA osv. Ja, delar av CIA då.

Varför kommer det då bara 1000 personer i veckan just nu? Borde man inte släppa på asylreglerna och låta flödet vara fritt som i slutet på förra året?

Permalänk
Avstängd

Kinesiska styret hade satt igång för 1-2 år sedan seriöst forskande i hur det kommer sig att judar har så stort politiskt inflytande i väst. Intressant att Israel som har apartheid knappt får någon kritik från FN. Likaså är dom fanatiska multikulti förespråkarna som Soros, Biden osv anhängare av apartheidska Israel som gör allt för att inte bli multikulti, dom hjälper t.o.m sårade ISIS soldater som medverkar i utrotningen av den kristna ursprungsbefolkningen i Syrien, uppmärksamades nyligen efter att den kristna ursprungsbefolkningen kastat sten på israeliska ambulanser som hjälper ISIS. Enda räddningen (som även katolikerna i Syrien erkänt) för den kristna ursprungsbefolkningen i Syrien från att utrotas är Ryssland, dom skickade nyligen stort tack till Ryssland och med all rätt bespottade Israel och väst som medverkar till folkmordet på dom. Bör tilläggas att väst även när det inte var under judiskt inflytande ofta knivhögg fegt och barbariskt en hel del gånger Ryssland i ryggen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En grej med allt som händer är att det finns väldigt mycket som det inte talas om särskilt högt. En av grundorsakerna till att vi har det inbördeskrig vi har i just Syrien beror till en del på en förbannad pipeline. Det fanns spänningar i Syrien redan innan kriget, men man fick för sig att dra pipeline från Kuwait till Europa, genom bl.a. Syrien, för att kunna konkurrera med Rysk gas. Problemet: Syrien säger nej till att dra en pipeline genom syriskt territorium (efter förmodade påtryckningar från allierade Ryssland) och iochmed det var det inte mycket annat att göra än att försöka störta Assad.

En stor del av anledningen till att Syrien ligger i ruiner är en jävla pipeline. Men det talar man inte högt om över huvud taget.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av RatusDesigns:

Problemet här är att du drar alla över en kam. Du säger att IS ska utrrotas och att Sverige inte ska ta in några fler. Det är lite som att att säga att inga norrmän borde få komma in i Sverige eftersom att Breiviek är norsk. Det är när man klassar alla invandrare som risk till terrorism som saker på o ting börjar bli rasistiskt.

Att jämföra Breiviek med IS är väl förfan inte samma sak!? Det är ju som att jämföra päron och äpplen, det handlar om att IS är ett hot mot hela världen och att vi i Sverige inte har haft någon koll på vilka vi har tagit in. Vi måste reda upp det vi har gjort INNAN vi tar in fler och att hålla bättre koll på vilka dessa är.

Jag har ingenting emot invandrare som försöker anpassa sig till vårt samhälle, har ju arbetat med flera stycken t.ex. Jag blir förbannad när vi bara tar in en massa som vi inte vet vad vi ska göra med!
Och att våra egna ungar blir lidande att det inte finns lägenheter samt jobb.

Nä, gör om gör rätt!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frispel:

Fast nu är vi där igen, man väljer att se de individer som är problematiska och applicerar sedan detta på kollektivet...precis som exemplen med Breivik och politisk tillhörighet. Varför inte applicera samma tänk när det gäller norrmän? För att de generellt är vettiga människor? Precis som den absolut övervägande majoriteten av alla muslimer?

Det beror på vad du ser som problematiskt.
Jag anser att vilka olika etniska grupper som passar eller klarar att leva sida vid sida varierar ganska stort.

Titta bara på Syrien, eller på Ukraina. Som vi ser så klara man i längden inte av att ha olika språk eller något annat. Man blir osams över hur landet ska styras, vilka lån som ska tas, hur skolan ska utformas, hur vi ska vara klädda, hur lagarna ska anpassas till den dominerande religionen. Hur moralen ska vara. Det brukar sluta i inbördeskrig, om du inte är snabb och delar på landet, så olika etniska grupper får självbestämmande, och kunna utforma sitt liv och tillvaro så som de vill ha den.

Jag vill att muslimer ska få leva så som de känner för. Men detta funkar inte att göra här. För här vill jag leva som vi har gjort. Norrmän har samma etniska bakgrund. Och vilar på samma religion och moral som oss. Ändå har vi krigat mot dem tidigare.

Citat:

Och sedan väljer du att glida lite i sidled angående terrorbrott. Frågan var inte hur många som stödde terrorbrott eller sharialagar utan hur många som faktiskt utför dessa handlingar?
Annars måste du även ta med de människor i norge som på något skruvat sätt tyckte att Breiviks attack mot det mångkulturella samhället var motiverad.

Ja, du det var inte många. Kanske mindre 20 st personer totalt i hela landet. Fråga de mest extrema norska djävulsdyrkare osv. Ingen i princip stödjer han.
Det är väl viktigt att se, hur majoriteten av muslimer vill ha samhället. De kommer att införa det senare politisk när de får chansen. När de är många nog.

Citat:

Det finns nog tyvärr en hel drös av dessa, precis som det garanterat finns en hel drös med muslimer som tycker att terrorattacker är motiverade. Ändå tenderas det i dessa diskussioner att fokuseras på just vissa avarter av muslimer, utan att man funderar på hur det blir om man applicerar detta synsätt på grupper som man inte är lika avogt inställd till.

Tyvärr är det du som fortsätter prata om terrorister. Jag gör det inte. Men antalet terrorister som är muslimer är långt fler än andra.
För mig är det viktiga vad den stora massa muslimer vill göra med lagar och regler Och ja, de vill anpassa allt till koranen.

Citat:

Angående sydafrika så är jag rätt övertygad om att även svarta personer dödas regelbundet, både av vita och andra svarta...precis som att vita dödas av både vita och svarta, men det kanske inte är relevant?

Men sitt inte här och tro. Varför inte kolla upp det hela lite? Finns massor av videos, artiklar osv.
Men nej, vita dödar inte svarta. Och problemet är att landet går åt det hållet att alla vita håller på att utraderas från det landet. Samt att landet förfaller ner i kaos totalt.
När det blir tillräckligt illa kommer även den sista lilla gruppen av vita att lämna landet, för det går inte bo kvar. De utsätts systematisk rasism i egna landet. Samma utveckling ser vi både i USA och Nederländerna. I USA håller det på att bildas områden som är av ren etnisk karaktär. Där det tex bara bor latinos, eller svarta.
De vita flyttar till vita områden så gott det går. Denna utveckling är nu starkt accelererande.

Citat:

Tyvärr så upplever jag väldigt ofta när det diskuteras statistik och invandring att båda sidor tenderar att stirra blint på sina egna siffror och totalt ignorera allt som inte stämmer in men den världsbild man har. Man letar bara siffror som man kan ha som slagträ mot de som tycker annorlunda snarare än att faktiskt fundera kring vad siffrorna innebär, vilka potentiella felkällor som finns, hur selektivt urvalet av siffrorna faktiskt är osv.

Det är bara vänstern som gör så. Vad jag upplever det eller har sett. Det finns en objektiv värld eller sanningar.
Men ofta säger vänstern citat "Det stämmer inte". eller "Det kan inte stämma" eller "Ja väljer att se på det positivt". Och lämnar de debatten, samt vägrar att kolla upp det hela mera. Det är synd.

Citat:

Det är väldigt sällan som någon faktiskt ens försöker peka på att alla mynt faktiskt har två sidor. Visst kan det bli så att det går utför med Sverige, min poäng är att det nog inte är riktigt så illa ställt som många vill få det till. Samma typ av tongångar har funnits länge på exempelvis flashback utan att de besannats på något påtagligt sätt.

Jag tycker att de som sas på FB för 10 årsen har besannats till viss del. Inte allt, men mycket.
Som jag ser det, så tycker jag hela teorin om att vi ska bygga ett samhälle där olika etniska grupper och språk lever sida vid sida är korkad.
Det finns en enormt stor värld/jord, där alla typer av samhällen kan byggas.
Så bygg då islam på ett ställe och kristendom på ett annat. Så slipper vi dessa bråk som annars blir.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Make.Sense:

En grej med allt som händer är att det finns väldigt mycket som det inte talas om särskilt högt. En av grundorsakerna till att vi har det inbördeskrig vi har i just Syrien beror till en del på en förbannad pipeline. Det fanns spänningar i Syrien redan innan kriget, men man fick för sig att dra pipeline från Kuwait till Europa, genom bl.a. Syrien, för att kunna konkurrera med Rysk gas. Problemet: Syrien säger nej till att dra en pipeline genom syriskt territorium (efter förmodade påtryckningar från allierade Ryssland) och iochmed det var det inte mycket annat att göra än att försöka störta Assad.

En stor del av anledningen till att Syrien ligger i ruiner är en jävla pipeline. Men det talar man inte högt om över huvud taget.

Jo, det stämmer delvis. Det är ofta flera olika agendor som de har. Det som borde berättas och utbildas om i media. Det som är viktigt. Det säger de aldrig i media. När du har lärt dig se det. Samt hämtar in information från många fler källor än bara de stora. Då ser du också hur systematiskt folk förvillas. Eller ljugs för. Bra att du har börjat se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Det beror på vad du ser som problematiskt.
Jag anser att vilka olika etniska grupper som passar eller klarar att leva sida vid sida varierar ganska stort.

Titta bara på Syrien, eller på Ukraina. Som vi ser så klara man i längden inte av att ha olika språk eller något annat. Man blir osams över hur landet ska styras, vilka lån som ska tas, hur skolan ska utformas, hur vi ska vara klädda, hur lagarna ska anpassas till den dominerande religionen. Hur moralen ska vara. Det brukar sluta i inbördeskrig, om du inte är snabb och delar på landet, så olika etniska grupper får självbestämmande, och kunna utforma sitt liv och tillvaro så som de vill ha den.

Jag vill att muslimer ska få leva så som de känner för. Men detta funkar inte att göra här. För här vill jag leva som vi har gjort. Norrmän har samma etniska bakgrund. Och vilar på samma religion och moral som oss. Ändå har vi krigat mot dem tidigare.
Ja, du det var inte många. Kanske mindre 20 st personer totalt i hela landet. Fråga de mest extrema norska djävulsdyrkare osv. Ingen i princip stödjer han.
Det är väl viktigt att se, hur majoriteten av muslimer vill ha samhället. De kommer att införa det senare politisk när de får chansen. När de är många nog.

Tyvärr är det du som fortsätter prata om terrorister. Jag gör det inte. Men antalet terrorister som är muslimer är långt fler än andra.
För mig är det viktiga vad den stora massa muslimer vill göra med lagar och regler Och ja, de vill anpassa allt till koranen.

Men sitt inte här och tro. Varför inte kolla upp det hela lite? Finns massor av videos, artiklar osv.
Men nej, vita dödar inte svarta. Och problemet är att landet går åt det hållet att alla vita håller på att utraderas från det landet. Samt att landet förfaller ner i kaos totalt.
När det blir tillräckligt illa kommer även den sista lilla gruppen av vita att lämna landet, för det går inte bo kvar. De utsätts systematisk rasism i egna landet. Samma utveckling ser vi både i USA och Nederländerna. I USA håller det på att bildas områden som är av ren etnisk karaktär. Där det tex bara bor latinos, eller svarta.
De vita flyttar till vita områden så gott det går. Denna utveckling är nu starkt accelererande.
Det är bara vänstern som gör så. Vad jag upplever det eller har sett. Det finns en objektiv värld eller sanningar.
Men ofta säger vänstern citat "Det stämmer inte". eller "Det kan inte stämma" eller "Ja väljer att se på det positivt". Och lämnar de debatten, samt vägrar att kolla upp det hela mera. Det är synd.
Jag tycker att de som sas på FB för 10 årsen har besannats till viss del. Inte allt, men mycket.
Som jag ser det, så tycker jag hela teorin om att vi ska bygga ett samhälle där olika etniska grupper och språk lever sida vid sida är korkad.
Det finns en enormt stor värld/jord, där alla typer av samhällen kan byggas.
Så bygg då islam på ett ställe och kristendom på ett annat. Så slipper vi dessa bråk som annars blir.

Det är kanske just pga dina grova generaliseringar som löper som en röd tråd genom allt du säger som gör att folk har svårt att ta dig på allvar. Kanske även den totala avsaknaden på konkret fakta.

Statistik, källor och fakta ger såklart inte hela bilden, men det ger en fingervisning. Ska alla bara sitta och snickra ihop egna verklighetsuppfattningar som är totalt urspårade finns där egentligen inte ens någon anledning för oss att diskutera här?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Mitt underlag är inte klent, det är bara något du tror, för du vill att det ska vara så.

Hur bevisar jag att mina två grannar har en hemlig överenskommelse om att lägga all snö på min gård? Det kan jag inte, men jag kan se att de faktiskt gör så. Bevisning är i bästa fall oerhört svårt. Och i detta fallet omöjligt. Men det finns en stor skara där ute av smarta människor, ni andra kallar dem foilehattar och alternativmedia. De är ganska överens om vad som pågår, inte alltid varför. Man lägger ett pussel med olika bitar, men det hela är egentligen inte så svårt att se, om man bara vågar tänka tankarna, det som man egentligen redan vet.

Människan är ett offer för sin egen framgång.
Vi ser hur oerhört fort vi nu, bygger nya vägar, maskiner, städer, mer människor. Det är inte svårt att fatta att detta inte kommer hålla speciellt länge till. Vi lever ju faktiskt av jorden, dess resurser i form av mineraler, samt främst från biosfären. Den levande ytan. När vi blir rikare och när vi blir fler, så förbrukar vi allt mer resurser. Nu har vi demokrati och självbestämmande på olika platser. Då människan, inte är smart nog att själv ta ansvar och begränsa mängden barn, eller förbrukningen. Har eliten beslutat att i längden plocka bort demokratin och införa en NWO. Allt för att kunna bestämma detta hårt senare. Denna NWO kommer inte styras genom demokratiska val.
Stefan L, gör inte allt detta för han är elak. Utan för det är enda möjligheten i ett längre perspektiv. Om detta inte görs, kommer allt gå riktigt åt helvete och det vill ingen.

Tar du ett steg bakåt och recenserar vi du skriver så kommer du förstå varför ingen rationell människa skulle kunna ställa sig bakom dina hypoteser. Du talar om hur det är i princip omöjligt att påvisa en hemlig överenskommelse grannar emellan. Vilket i sig inte gör annat än att försvaga din position ytterligare, eftersom du tycks utifrån i princip ingenting tycks sluta dig till mycket.

"Men det finns en stor skara där ute av smarta människor, ni andra kallar dem foilehattar och alternativmedia."

Men folk som är överens, speciellt i brist på konkret evidens, gör inget mer trovärdigt än dig och dina egna spånerier. Vad är det de här påstådda personerna gör som du tycker gör dem trovärdiga? Du tycks hamna i samma fälla som jag också föll i när jag var yngre; där jag skydde sig för den officiella historien och istället gav alla andra tolkningar en fördel genom att vara alternativa. Det är inte förnuftigt. Man ska följa evidensen, inte leda den.

"Då människan, inte är smart nog att själv ta ansvar och begränsa mängden barn, eller förbrukningen. Har eliten beslutat att i längden plocka bort demokratin och införa en NWO."

Du talar om en miljöpartistisk kina-kommunistisk världsdiktatur i princip.
Vad finns det för påtryckningar för att denna märkliga regim skulle få medvind? I världen idag finns det ju i princip inget intresse att bedriva en sådan politik. Det du talar för saknar ju helt belägg i verkligheten. Vill man tala om stora hot mot "världsordningen" så vänder man sig nog mer begåvat till religiösa rörelser som bestyckar sig med massförstörelsevapen för att snabba på domedagen. Inte att en skuggregering bildas för att forcera världen till att bli ekologiskt beständig.

Skrivet av Flexiblus:

Enda hotet för svensk media är Ryssland och Putin därför undviker jag svensk propaganda media och väljer information från annat håll.

Vilka kanaler väljer du istället om Ryssland är ett hot för svensk media? Russia Today?
Eller menar du att det enda hotet svensk media målar upp kommer från Ryssland och Putin?
Undviker du svensk media pga att Ryssland är ett hot?

Du lyckas skapa total förvirring med bara en enda mening.

Permalänk
Skrivet av elklazor:

Wow!
Jag har inte nog med folie hemma för att vika en nog tjock foliehatt för att kunna hantera denna konspirationsteori. /..
Min direkta tanke är kanske att detta är lite "over the top", även för "politik" på sweclockers?

Så du menar alltså att USA skulle ha betalt Stefan Löven med det slutgiltiga målet att låta Saudiarabien ta över landet? Hur kan det ens finnas på kartan? (ärlig fråga, jag förstår verkligen inte)

(edit igen):
Vilka "världsnyheter" är det som rapporterar om denna "systemkollaps" egentligen? Och när du väl tagit fram dem så ska du nog på allvar ta fram "dold agenda" kortet igen och fundera på hur det kan komma sig att de anser att Sverige håller på och rasa.

Du va inte så bra på läsförståelse du. Var står det att han skulle fått betalt av USA?

Visa signatur

ASUS P6T | Intel i7@4ghz | MSI 680GTX | 3x4gb+3x2gb DDR3 BCLK 195 |Intel X25M 160GB G2 x2 | WD Raptor X Gamer 150gb | SpinPoint F1 1TB | WD Green 1TB |

Permalänk
Skrivet av elklazor:

Jag vet att ditt inlägg inte var riktat till mig, men jag kände ändå att jag behövde citera dig.
Jag antar att du är ganska ung, främst på grund av din stavning och meningsuppbyggnad,(Säger inte att min egen är bra), samt att du bara upprepar saker som andra redan har skrivit/sagt innan.

Källor är något som du gärna kan inkludera i ditt inlägg, då dina personliga åsikter är helt ointressanta ifall syftet är att förklara att Ozzed här har fel. Du snackar om "hundratals miljarder om året", vilket då skulle korrespondera med ett egentligt värde på ~75 miljarder (Länk 1). 75 kan definitivt rundas upp till 100, men då är det inte lämpligt att benämna det som "hundratals" då det snarare låter som att det är flera hundra istället för ett. Ditt inlägg är långt och ser vid första anblick seriöst ut men längden förändrar inte det faktiska faktainnehållet.

Med det så lämnar jag några citat som jag skulle vilja att du återkommer med källor på, för annars måste jag nog räkna dina uttalanden som felaktiga eller rena åsikter.

Länk 1 : http://www.regeringen.se/contentassets/08bfa437c6c04c8d98c73a... Tabell 6.2
(Värt och tillägga så är den nuvarande spenderingen i det aktuella området högre än tidigare t.ex. : http://www.regeringen.se/contentassets/5d29304417da4cd8ae098a...

" Ingen seriös nationalekonom tror idag att invandringen till Sverige(!) på något sätt gagnar ekonomin. "
". välutbildade invandrade iranska läkare (som bokstavligt talat är en handfull i sammanhanget) med invandrade analfabeter (som majoriteten är) som aldrig har lärt sig att resonera abstrakt någon gång i sitt liv"
"Och faktumet kvarstår, med de hundratals(!) miljarder vi lägger årligen(!) på invandringen skulle UNICEF (och UNHCR m.f.) kunna uträtta mirakel"
"Han är en av 2000-talets riktiga massmördare! " - Behöver inte källhänvisas, men utveckla gärna liknelsen
"Att jag typ riskerar att bli nedslagen om jag delar ut SD-broschyrer."
"Min morsa var med i demonstrationstågen under majrevolten som startade i Paris." - Behöver heller inte källhänvisas, men vad har det med saken och göra?

Jag gillar din stil och korrekthet! Ja, jag såg nu att min meningsuppbyggnad brister ibland. Det är en direkt följd av att jag skriver i ett nätforum och känner att jag inte orkar lägga för mycket energi på ordföljder och kommatecken på rätt plats. Ja, jag måste verkligen lära mig att korta ned mina inlägg, det hade åtgärdat mina fel, men jag börjar med det fr.o.m nästa inlägg=)
Nej, jag borde inte ens ha tagit upp stavfelen, det ångrar jag verkligen. Utan googles autocorrect så hade jag också gjort en del stavfel.

Jag ser att du är runt 19 år, i den åldern är det väldigt få som är så pass pålästa vad gäller politik och samhällsstrukturer. Än mindre har de någon större personlig erfarenhet om hur tryggt och bra vi har det i Sverige jämfört med andra länder, och om man inte har det så blir det svårare att faktiskt värna om det vi har här. Även om dessa unga vore pålästa så styrs de i väldigt hög grad av deras emotionella tänkande:

"Under den vuxna ytan finns en hjärna som är ­under utveckling ända fram till 25-årsåldern. Långt efter att de häftigaste hormonsvallen klingat av pågår fortfarande enorma processer i den unga hjärnan....
Det är området i pannloben, 'hjärnans beslutsfattarcentrum', som blir klart allra sist."

Länkar:
http://fof.se/tidning/2007/1/tonarshjarnan-baxnar
http://www.svd.se/hjarnan-fullvuxen-forst-vid-25

(En notis: Jag litar inte på allt som står i SvD, men jag litar definitivt på allt som står i F&F (som jag är mångårig prenumerant på, bästa tidningen någonsin!), för det mesta håller de sig utanför färgerna: de är varken röda, gröna eller blå.)

Detta är ingen put-down mot unga personer! Jag är nu ett antal år över 25, men i grund och botten är jag samma person som när jag var 19. Dock har min förmåga att tänka framåt (och inte bara från A till B) mångfaldigats. Om du frågar mig så borde åldern för rösträtt höjas till runt 25 år. Man måste ha kommit ut ifrån skolbänken och sett mer av världen för att rösta om sådana viktiga saker som vem som ska styra Sverige! Eller ännu bättre (för att inte utesluta och ta ifrån många engagerade ungdomars möjlighet att kunna påverka) införa ett system där röstvikten är beroende av åldern mellan 18-25. Men igen, det är bara mina åsikter och jag borde kanske bespara Sweclockers mina utförliga inlägg och istället bara länka till massa diagram och siffror fritt ifrån egna resonemang...

Ännu mer nonsense: Jag jobbar på min egen hemsida så snart lägger jag upp min egen blogg! Då kan jag sluta skriva här

Tack för länkarna! Jag vet redan om dessa siffror. MEN eftersom jag försöker göra allt så grundligt som möjligt så ska jag lägga några dagar/veckor åt att lusläsa varenda sida i regeringens utgiftsbudget om invandring, jag måste erkänna att jag inte ännu läst den i sin helhet! Jag har mycket åtagande just nu och kan inte bara släppa allt så det kommer att ta ett tag. Men jag kan ge dig en hint om hur mitt resonemang går gällande "hundratals miljarder":

När du bokar in en weekend till London, tar du då i beräkningen vad hela paketet kommer kosta, eller väljer du att bara inkludera flygresan?
Ja, det senare blir visserligen dina initiala utgifter (läs: regeringens 70 miljarder), men man är bra naiv om man tror att detta är allt. Visst, det låter bra att pitcha iden till kompisen: "Kom igen, det kostar bara 1299 Kr !"
Men kompisen gör klokt i att ta med alla utgifterna, så som hotell och mat (läs: utebliven inkomstskatt, sociala kostnader så som t.ex. kriminalitet, bidragsfällan etc).

http://fof.se/tidning/2014/7/artikel/skolans-vaxande-kunskaps...
Kommentar: Eftersom Sverige är ett KUNSKAPSLAND och inte ett industriland, så tror jag du fattar att dessa siffror i slutändan kommer kosta Sverige multum (Nej jag har ingen miljardsiffra att ge dig ännu..) i form av bidragsfällan.

http://www.dn.se/ekonomi/utrikes-fodda-snart-majoritet-av-de-...
Kommentar: Samma tema som föregående artikel. Eftersom andelen utrikes födda (dvs ej inräknat personer met utländskt påbrå fast födda i Sverige) nu är ca 17 % av Sveriges totala befolkning, så hoppas jag du inser att dessa siffror är helt katastrofala. (Igen, nej jag har inga miljardsiffror).

Men om du har läst mina tidigare inlägg så vet du också att den faktiska kostnaden (oavsett hur stor eller liten den är) spelar, för mig, i princip ingen roll alls. Jag upprepar: OM(!) det hade varit så att de svenska värderingarna och den svenska välfärdsmodellen (med allt vad det innebär: låg kriminalitet, inga lägstalöner, facken ska ha stor makt, minimerat klassamhälle etc) inte alls var hotad, då hade jag aldrig känt mig manad att ens kommentera i denna tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dricksprit:

Du va inte så bra på läsförståelse du. Var står det att han skulle fått betalt av USA?

Oj, du var inte så bra på läsförståelse du.

"Kan det vara så att USA/Saudi arabien har plottat det här från början, 9/11, .... Kan dom tom ha betalat får Löfven med mer, att begå en konpsiration mot sitt egna folk att krasha landet och införa en ny stat. Islamsk stat?"

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Det är kanske just pga dina grova generaliseringar som löper som en röd tråd genom allt du säger som gör att folk har svårt att ta dig på allvar. Kanske även den totala avsaknaden på konkret fakta.

Statistik, källor och fakta ger såklart inte hela bilden, men det ger en fingervisning. Ska alla bara sitta och snickra ihop egna verklighetsuppfattningar som är totalt urspårade finns där egentligen inte ens någon anledning för oss att diskutera här?

Vad menar du att jag har generaliserat över? Lite konkreta påståenden som jag har dragit som du inte håller med om.
Vad är det för fakta som du söker/saknar? Egna verklighetsuppfattningar det är det som vänstern pysslar med. Men det kan vi ta sen.

Permalänk
Medlem

Det är inte bra att bara hänga på en eller fåtal sajter och bara se elände, till slut sätter man på sig foliehatten.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lolight:

Det är för att du tror att kultur och etnicitet inte längre har någon betydelse. Det är för att du tror att alla människor egentligen är och tänker som svenskar.
Du kan ju fråga de olika etniska grupperna i Irak eller Syrien om kultur och etnicitet har någon betydelse.
I Irak, har du människor som är genetiskt släkt, pratar samma språk. Ända krigar de och mördar varandra i ett oändligt långt krig. Som varar som det ser ut i all evighet.

Och det är tur att det finns andra som tänker annorlunda som danskar och norrmän.
Kan du säga någon svensk kultur som något att bevara bara för att det just är svensk kultur och inte övriga välden gör samma sak?
Att det sedan finns många i världen som håller på med kultur, religion och vad allt heter, så är det inget argument för att vi ska vara lika dumma och ej ha vuxit ifrån det.

Jag själv kan inte komma på en enda svensk kultur som på något sätt ska ha med staten att göra och alla röda helgdagar bör plockas bort. Ge alla arbetare extra semester istället som vi kan ta ut när vi vill.
-Mat kulturen så äter jag vad som är got, skitsamma om potatis, kaffe inte är svensk föda m.m.
*edit*
Det jag menade med att inte komma på en enda svensk kultur som är något att ha, så gäller det självklart också alla andras kulturer. Och maträtter som smakar gött kommer att finnas kvar då folk äter dem för hur de smakar, maträtter som smakar skit men bara finns för kulturens skull försvinner..

Permalänk
Medlem
Skrivet av stochastikos:

Jag gillar din stil och korrekthet! Ja, jag såg nu att min meningsuppbyggnad brister ibland. Det är en direkt följd av att jag skriver i ett nätforum och känner att jag inte orkar lägga för mycket energi på ordföljder och kommatecken på rätt plats. Ja, jag måste verkligen lära mig att korta ned mina inlägg, det hade åtgärdat mina fel, men jag börjar med det fr.o.m nästa inlägg=)
Nej, jag borde inte ens ha tagit upp stavfelen, det ångrar jag verkligen. Utan googles autocorrect så hade jag också gjort en del stavfel.

Jag ser att du är runt 19 år, i den åldern är det väldigt få som är så pass pålästa vad gäller politik och samhällsstrukturer. Än mindre har de någon större personlig erfarenhet om hur tryggt och bra vi har det i Sverige jämfört med andra länder, och om man inte har det så blir det svårare att faktiskt värna om det vi har här. Även om dessa unga vore pålästa så styrs de i väldigt hög grad av deras emotionella tänkande:

"Under den vuxna ytan finns en hjärna som är ­under utveckling ända fram till 25-årsåldern. Långt efter att de häftigaste hormonsvallen klingat av pågår fortfarande enorma processer i den unga hjärnan....
Det är området i pannloben, 'hjärnans beslutsfattarcentrum', som blir klart allra sist."

Länkar:
http://fof.se/tidning/2007/1/tonarshjarnan-baxnar
http://www.svd.se/hjarnan-fullvuxen-forst-vid-25

(En notis: Jag litar inte på allt som står i SvD, men jag litar definitivt på allt som står i F&F (som jag är mångårig prenumerant på, bästa tidningen någonsin!), för det mesta håller de sig utanför färgerna: de är varken röda, gröna eller blå.)

Detta är ingen put-down mot unga personer! Jag är nu ett antal år över 25, men i grund och botten är jag samma person som när jag var 19. Dock har min förmåga att tänka framåt (och inte bara från A till B) mångfaldigats. Om du frågar mig så borde åldern för rösträtt höjas till runt 25 år. Man måste ha kommit ut ifrån skolbänken och sett mer av världen för att rösta om sådana viktiga saker som vem som ska styra Sverige! Eller ännu bättre (för att inte utesluta och ta ifrån många engagerade ungdomars möjlighet att kunna påverka) införa ett system där röstvikten är beroende av åldern mellan 18-25. Men igen, det är bara mina åsikter och jag borde kanske bespara Sweclockers mina utförliga inlägg och istället bara länka till massa diagram och siffror fritt ifrån egna resonemang...

Ännu mer nonsense: Jag jobbar på min egen hemsida så snart lägger jag upp min egen blogg! Då kan jag sluta skriva här

Tack för länkarna! Jag vet redan om dessa siffror. MEN eftersom jag försöker göra allt så grundligt som möjligt så ska jag lägga några dagar/veckor åt att lusläsa varenda sida i regeringens utgiftsbudget om invandring, jag måste erkänna att jag inte ännu läst den i sin helhet! Jag har mycket åtagande just nu och kan inte bara släppa allt så det kommer att ta ett tag. Men jag kan ge dig en hint om hur mitt resonemang går gällande "hundratals miljarder":

När du bokar in en weekend till London, tar du då i beräkningen vad hela paketet kommer kosta, eller väljer du att bara inkludera flygresan?
Ja, det senare blir visserligen dina initiala utgifter (läs: regeringens 70 miljarder), men man är bra naiv om man tror att detta är allt. Visst, det låter bra att pitcha iden till kompisen: "Kom igen, det kostar bara 1299 Kr !"
Men kompisen gör klokt i att ta med alla utgifterna, så som hotell och mat (läs: utebliven inkomstskatt, sociala kostnader så som t.ex. kriminalitet, bidragsfällan etc).

http://fof.se/tidning/2014/7/artikel/skolans-vaxande-kunskaps...
Kommentar: Eftersom Sverige är ett KUNSKAPSLAND och inte ett industriland, så tror jag du fattar att dessa siffror i slutändan kommer kosta Sverige multum (Nej jag har ingen miljardsiffra att ge dig ännu..) i form av bidragsfällan.

http://www.dn.se/ekonomi/utrikes-fodda-snart-majoritet-av-de-...
Kommentar: Samma tema som föregående artikel. Eftersom andelen utrikes födda (dvs ej inräknat personer met utländskt påbrå fast födda i Sverige) nu är ca 17 % av Sveriges totala befolkning, så hoppas jag du inser att dessa siffror är helt katastrofala. (Igen, nej jag har inga miljardsiffror).

Men om du har läst mina tidigare inlägg så vet du också att den faktiska kostnaden (oavsett hur stor eller liten den är) spelar, för mig, i princip ingen roll alls. Jag upprepar: OM(!) det hade varit så att de svenska värderingarna och den svenska välfärdsmodellen (med allt vad det innebär: låg kriminalitet, inga lägstalöner, facken ska ha stor makt, minimerat klassamhälle etc) inte alls var hotad, då hade jag aldrig känt mig manad att ens kommentera i denna tråd.

Tack för ett välformulerat svar.
Känner mig förvånansvärt nöjd med tanke på att det var ett citat på ett internetforum.
Huruvida jag inte borde ha rösträtt p.g.a min ålder kan jag inget annat än fnysa åt. På denna punkt kan jag så klart bara tala för mig själv, men jag har under mina 19 år i livet hunnit resa en hel del, och då snackar jag inte om några charterresor (även ifall de har förekommit ). Bland annat så har jag spenderat en tid i Sydamerika (Costa Rica) där korruptionen och fattigdomen är väl synlig. Det ger kanske inte bilden av den fattigaste populationen, men det ger definitivt perspektiv.
Det är min framtid lika mycket, om inte mer, än din och rösträtt är enligt mig det viktigaste verktyget för att påverka den.

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Avstängd

@Mr.Borka:
Jag kan bara peka ut riktningen - Vägen får du själv vandra. Första steget är en mognad - Att kunna se. Om du har sett The Matrix, så säger han till NEO, att han måste välja det röda eller blå pillret. Fortsätta leva i en falsk verklighet eller få möjligheten att kunna se sanningen. Du måste själv välja att kunna se. Ignorans det är att aktivt välja att inte se. Att förneka. Bara för att du tror dig veta sanningen mycket bättre än mig, så stämmer det inte. Du behöver inte svara, för du tycker som du gör, jag som jag. Vi kommer knappast längre än så.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Multikulturalism händer av sig själv om man inte aktivt förbjuder den. Visst finns det problem, det gör det i alla former av samhällen, men jag anser att det finns fler inneboende problem med ett nationalistisk synsätt, eftersom det mer eller mindre oundvikligt leder till krig tillslut.

Den där meningen tycker jag är totalt fel. Inget av det du skriver där stämmer alls. Skulle säga att det precis tvärtom. Eller kan du ta några exempel eller fakta kring detta?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Och det är tur att det finns andra som tänker annorlunda som danskar och norrmän.

Alla länder i Norden, tänker likadant. Det är moral baserad på kristendom. Så det stämmer inte som du skrev där.
Kristendom går bra att kombinera med ett sekulariserat samhälle. Andra religioner går mycket mindre bra. Och sämst går Islam, då Islam är mycket mer än en religion det är ett politiskt system precis som kommunismen är.

Citat:

Kan du säga någon svensk kultur som något att bevara bara för att det just är svensk kultur och inte övriga välden gör samma sak?
Att det sedan finns många i världen som håller på med kultur, religion och vad allt heter, så är det inget argument för att vi ska vara lika dumma och ej ha vuxit ifrån det.

Vilka är "vi" där. Bara för att det finns en massa etniska svenskar som är totalt Ateister, så innebär det inte att så kommer det att förbli.
När du säger vuxit i från. Så tror jag det är tillfälligt. Med all massinvandring från MENA, så kommer det att fort ändra sig.
Kristendomen kommer totalt dö ut. Islam kommer att börja dominera. Och om 100 år, är landet ett kalifat. Där alla måste bekänna sig till Islam. Det är vad jag tror kommer att hända.

Det många inte vet, är att vår moral och i längden våra lagar, är baserade till stora delar på de kristna värderingarn. Så när du tror att "Svensk kultur". Det är bara sill, kräftor och annat så stämmer det inte. Kulturen är också hur vi löser problem i samhället och hur vi stiftar lagar, hur vi lever.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Alla länder i Norden, tänker likadant. Det är moral baserad på kristendom. Så det stämmer inte som du skrev där.
Kristendom går bra att kombinera med ett sekulariserat samhälle. Andra religioner går mycket mindre bra. Och sämst går Islam, då Islam är mycket mer än en religion det är ett politiskt system precis som kommunismen är.

Vilka är "vi" där. Bara för att det finns en massa etniska svenskar som är totalt Ateister, så innebär det inte att så kommer det att förbli.
När du säger vuxit i från. Så tror jag det är tillfälligt. Med all massinvandring från MENA, så kommer det att fort ändra sig.
Kristendomen kommer totalt dö ut. Islam kommer att börja dominera. Och om 100 år, är landet ett kalifat. Där alla måste bekänna sig till Islam. Det är vad jag tror kommer att hända.

Det många inte vet, är att vår moral och i längden våra lagar, är baserade till stora delar på de kristna värderingarn. Så när du tror att "Svensk kultur". Det är bara sill, kräftor och annat så stämmer det inte. Kulturen är också hur vi löser problem i samhället och hur vi stiftar lagar, hur vi lever.

Det spelar ingen roll ifall det är "kristna värderingar", jag kan ha exakt samma värderingar men totalt skippa kristendomen.
Vad du tror är inte intressant, om det inte baseras på någon form av fakta. Om det finns någon som helst källa som stöjder din tro att sverige/europa kommer att vara ett kalifat om hundra år, presentera den gärna då. ( Då även värt att notera att långt ifrån alla länder med muslimsk majoritet är kalifater , bland annat landet med störst muslimsk population (indonesien))

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Den där meningen tycker jag är totalt fel. Inget av det du skriver där stämmer alls. Skulle säga att det precis tvärtom. Eller kan du ta några exempel eller fakta kring detta?

Om du ställer krav på vilka som skall få bo i landet, att de måste assimileras osv, då har du ju satt upp en "plan" för hur du vill "skulptera" kulturen från statligt håll. Med Svenska ögon sett måste alltså invandrare "bli som Svenskar", om de skall accepteras.

Men ett lands kultur flyter ju omkring lite hipp happ av sig själv, om man inte aktivt motarbetar det genom diverse förbud. Det är så jag menar, så assimilering i sig tycker jag är lite vridet.

För mig räcker det att man som bosatt här självklart följer våra lagar som vi har, och de resulterar ju i att man inte tvingar folk att ha kläder de inte vill ha, inte ägnar sig åt hedersvåld, och inte ägnar sig åt terrorism, eller snor saker, och det är väl de vanligaste klagimålen folk brukar ha på invandrare, så det borde vara lugnt tänker jag.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lolight:

Alla länder i Norden, tänker likadant. Det är moral baserad på kristendom. Så det stämmer inte som du skrev där.

Nej vi tänker ej likadant syns mest hur vi agerade förra året.

Skrivet av lolight:

Kristendom går bra att kombinera med ett sekulariserat samhälle.

The Dark Medel Age visade annat, även vissa extrem religiösa i t.ex. usa gör det samma.

Skrivet av lolight:

Andra religioner går mycket mindre bra. Och sämst går Islam, då Islam är mycket mer än en religion det är ett politiskt system precis som kommunismen är.

Nu vet jag inte vad du menar med politik och vad islam vill mer än kristendom, syftar du på ekonomisk styrning, där kristendomen handlar om att hjälpa andra, vända andra kinden till, men att sedan många av de mest religiösa totalt skiter i detta och kör för egen vinning. (jag tänker på såna dära tvpräster som tjänar miljoner)

Skrivet av lolight:

Vilka är "vi" där. Bara för att det finns en massa etniska svenskar som är totalt Ateister, så innebär det inte att så kommer det att förbli.
När du säger vuxit i från. Så tror jag det är tillfälligt.

Nästan alla i sverige är Ateister och vi ska kämpa för att ingen religiontrams på något sätt ska få legitimitet att göra något bara för att det är religion. T.ex. vägrar någon jobba på en söndag så är argumentet kristendom, lika dåligt som att man tror på tomtar och troll.

Skrivet av lolight:

Med all massinvandring från MENA, så kommer det att fort ändra sig.
Kristendomen kommer totalt dö ut. Islam kommer att börja dominera. Och om 100 år, är landet ett kalifat. Där alla måste bekänna sig till Islam. Det är vad jag tror kommer att hända.

Att kristendomen dör ut är skitbra. Islam kommer såklart växa, men de ska inte få någon makt i religionens namn. Att vi sedan har politiker som vill förstöra landet så ska vi få bort dem.
Jag syftar på alla politiker som använder religion som argument för att vissa ska särbehandlas.

Skrivet av lolight:

Det många inte vet, är att vår moral och i längden våra lagar, är baserade till stora delar på de kristna värderingarn. Så när du tror att "Svensk kultur". Det är bara sill, kräftor och annat så stämmer det inte. Kulturen är också hur vi löser problem i samhället och hur vi stiftar lagar, hur vi lever.

Vårt rättsväsende är baserat på kristendom, men kan du säga något bra som finns kvar i rättsväsendet som vi inte skulle kunna ha utan denna religion?
Rättsväsendet bör sedan moderniseras, saker som kassettavgiften, tvlicens etc bör enligt mig ändras. Men religion får under inga omständigheter ha någon påverkan, vad Jesus hade tyckt om tvlicensen är fullkomligt irrelevant.

Permalänk
Medlem

Att alla partier satsar så extemt hårt på att smutskasta SD och för att få bort de ur riksdagen är ju ett skämt?

"En motion som ska behandlas under Vänsterpartiets pågående kongress i Örebro kräver att Sverigedemokraterna förbjuds och inte tillåts ställa upp i allmänna val.

Bakom motionen står vänsterpartisten Martin Andersson från Göteborg.

"Starta en utredning att SD förhindras att delta i valen och därmed förhindra att dess propaganda sprids i våra parlament runt landet", skriver han i ett av sina yrkanden som avslutning till motionen.

Som skäl för att förbjuda SD hävdar Andersson att partiet "bedriver rasistisk och nazistisk propaganda". Han tar dessutom upp flera exempel på SD-politiker som uttryckt sig nedsättande om invandrare som begår våldsbrott."

http://www.friatider.se/forslag-vansterpartiets-kongress-forbjud-sd (säg vad ni vill om fria tider)

De som röstar på SD vill minska invandringen för att istället satsa mer på andra områden i samhället. De vet väl alla vi det här laget?
Slår man på TVn så står alla partiledare i symbios emot SD o jimmie. Jimmie blir stämplad som rasist och nazizt, utan att han en endaste gång har uttryckt sig på det viset. Sen han gick med i SD har partiet förändrast drastiskt, och (nästan, om inte) alla de som hållit nazistiska/rasistiska värderingar HAR blivit utsparkade från partiet. Granskar man SD och sverige idag så är det ett skämt. SD har fått röster från folk som håller med jimmie, så enkelt är det. Och det är många i dagsläget. Ändå är de "inte ett demokratiskt parti".

Bara jag som tycker det hela är skumt? Är fan de andra partier som är ett hot mot demokratin.

*Edit* Gud vad många påhopp jag fått om att jag måste vara knarkare. Whats up with that guys?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

@Mr.Borka:
Jag kan bara peka ut riktningen - Vägen får du själv vandra. Första steget är en mognad - Att kunna se. Om du har sett The Matrix, så säger han till NEO, att han måste välja det röda eller blå pillret. Fortsätta leva i en falsk verklighet eller få möjligheten att kunna se sanningen. Du måste själv välja att kunna se. Ignorans det är att aktivt välja att inte se. Att förneka. Bara för att du tror dig veta sanningen mycket bättre än mig, så stämmer det inte. Du behöver inte svara, för du tycker som du gör, jag som jag. Vi kommer knappast längre än så.

Det där är meningslöst dravel. Det du snackar om är ju bara typiskt konspirationsteoretiskt pladder där du tittar efter mönster, även där mönster inte finns, och försöker rationalisera ihop ett paket som faller ihop som ett korthus vid minsta kritiska granskning.

Jag har inte heller menat på att jag sitter på någon "sanning". Det enda jag gjort är att inte köpa vad du säljer.

Skrivet av lolight:

Alla länder i Norden, tänker likadant. Det är moral baserad på kristendom. Så det stämmer inte som du skrev där.
Kristendom går bra att kombinera med ett sekulariserat samhälle. Andra religioner går mycket mindre bra. Och sämst går Islam, då Islam är mycket mer än en religion det är ett politiskt system precis som kommunismen är.

Ännu mer historielöst dravel.
Vår moral (eller menar du lagar?) är absolut inte baserad på kristendomen. Skulle så vara fallet skulle det vara tillåtet att slå ihjäl sina olydiga barn och syndigt att blanda textilier. Istället ser vi motsatsen; den moderna kristendomen vi ser i Norden har anpassat sig till det sekulära samhället och närmar sig folks värderingar hellre än tvinga genom motsatsen.

Islam och Kristendomen är i princip samma spik och skrot. Läser du de faktiska skrifterna är de i princip identiska, genom att de båda är plagiat på Torah:n. Skillnaden kommer genom att Kristendomen reformerats efter den franska revolutionen och behövt närma sig folket med ett forcerat leende hellre än att kunna ha ihjäl eller tortera de som inte ställde sig i leden inför kyrkans auktoritet.

Med tanke på med vilken säkerhet du skriver om saker och ting tycker jag det faller sig ganska lustigt att du inte själv ser att du exponerar din egen genomskinliga ignorans.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lolight:

Alla länder i Norden, tänker likadant. Det är moral baserad på kristendom. Så det stämmer inte som du skrev där.
Kristendom går bra att kombinera med ett sekulariserat samhälle. Andra religioner går mycket mindre bra. Och sämst går Islam, då Islam är mycket mer än en religion det är ett politiskt system precis som kommunismen är.

Vilka är "vi" där. Bara för att det finns en massa etniska svenskar som är totalt Ateister, så innebär det inte att så kommer det att förbli.
När du säger vuxit i från. Så tror jag det är tillfälligt. Med all massinvandring från MENA, så kommer det att fort ändra sig.
Kristendomen kommer totalt dö ut. Islam kommer att börja dominera. Och om 100 år, är landet ett kalifat. Där alla måste bekänna sig till Islam. Det är vad jag tror kommer att hända.

Det många inte vet, är att vår moral och i längden våra lagar, är baserade till stora delar på de kristna värderingarn. Så när du tror att "Svensk kultur". Det är bara sill, kräftor och annat så stämmer det inte. Kulturen är också hur vi löser problem i samhället och hur vi stiftar lagar, hur vi lever.

Jag skulle snarare säga att kristendomens moral, precis som de flesta övriga religioners, är baserad på mänsklig moral eller om du så vill medmänsklighet, när det gäller saker som inte har att göra med att förtrycka andra religioner eller folkgrupper eller med att behålla religionens/de utvaldas makt. Bibeln är, precis som koranen, thoran eller exempelvis Bhagavad Gita, fylld av en massa regler och förbud varav ytterst få är en del av en modern lagstiftning. Av de tio budorden inom kristendomen så är det tre som är lag i Sverige idag: Inte dräpa; inte stjäla; inte bära falskt vittnesmål, och alla dessa tre är förstås ganska självklara även utan att religionen har pekat ut dem och är också standard i alla rättssystem.

Vad som kommer att hända när allt fler muslimer kommer hit kan vi förstås bara spekulera i, men sannolikt kommer de att integreras i vårt samhälle precis som har skett med andra kulturer och religioner som har kommit hit även om det ibland dröjer till den första generationen som är uppväxt här innan så sker.

Sen får du släppa ditt svammel om att det skulle finnas en svensk kultur som är densamma bland alla invånare, min kultur är inte samma som din kultur. Kulturen du pratar om är nationalism och det var/är bara ett maktmedel för att styra folket precis som religionen var och fortfarande är på många ställen, och det är en väldigt liten del av den svenska kulturen eller det svenska samhället. Vi stiftar lagar enligt en demokratisk process som är ganska lik de flesta andra demokratiska länders processer för lagstiftning exempelvis så det har väldigt lite att göra med en svensk kultur.

Sen finns det förstås kulturskillnader mellan olika folkgrupper som kan skapa mer eller mindre tillfälliga problem. När det kom hit en massa greker för sådär femtio år sedan hade de en annan trafikkultur än oss exempelvis men de anpassade sig efter vår eftersom det fungerade här liksom. Samma sak med finnarna och deras alkoholkultur som skiljde sig en del från vår, och där deras barn eller barnbarn nu är i princip helt assimilerade i den bemärkelsen (det gick förstås snabbare för grekerna att lära sig köra bil som svenskar men det är inte så konstigt då trafiken inte fungerar ifall en del inte följer trafikreglerna alls liksom). En del muslimer som kommer hit har till exempel svårt att förstå att män inte står över kvinnor här (även en del svenskar dock) men det kommer de förstås att lära sig med tiden, och om inte dem så deras barn som går i svenska skolor osv.

Religionen har kommit till, som jag nämnt redan, för att låta de med makt behålla den makten, och det gör den genom att förklara saker som vanliga människor inte har kunnat förklara eller förstå själva, alltså genom att ge intrycket av att de med makt vet mer än resten och att deras makt därmed är berättigad: Var kommer vi ifrån? Varför finns vi? Varför dog min mamma och inte någon annan? Varför går solen upp på morgonen och ner på kvällen? För gud. Idag har vi förklaringar på detta och således kommer religionerna att tappa betydelse, och mer ju mer upplysta vi blir. Kommer man från ett land där det enda man har läst i skolan är koranen exempelvis så tror man förstås på vad koranen säger, men när man kommer hit och får lära sig faktiska saker så kommer man att förstå att koranen inte är sann, åtminstone inte i den bokstavliga bemärkelsen. Tolkar man religiösa texter lite mer bildligt så kan de förstås fortfarande ses som relevanta, men samtidigt öppnar man ju då dörren för andra omtolkningar ju mer man lär sig om omvärlden eller av vetenskapen liksom och det innebär förstås att religionens ställning som förklaring till allt försvagas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Att alla partier satsar så extemt hårt på att smutskasta SD och för att få bort de ur riksdagen är ju ett skämt?

"En motion som ska behandlas under Vänsterpartiets pågående kongress i Örebro kräver att Sverigedemokraterna förbjuds och inte tillåts ställa upp i allmänna val.

Bakom motionen står vänsterpartisten Martin Andersson från Göteborg.

"Starta en utredning att SD förhindras att delta i valen och därmed förhindra att dess propaganda sprids i våra parlament runt landet", skriver han i ett av sina yrkanden som avslutning till motionen.

Som skäl för att förbjuda SD hävdar Andersson att partiet "bedriver rasistisk och nazistisk propaganda". Han tar dessutom upp flera exempel på SD-politiker som uttryckt sig nedsättande om invandrare som begår våldsbrott."

http://www.friatider.se/forslag-vansterpartiets-kongress-forbjud-sd (säg vad ni vill om fria tider)

De som röstar på SD vill minska invandringen för att istället satsa mer på andra områden i samhället. De vet väl alla vi det här laget?
Slår man på TVn så står alla partiledare i symbios emot SD o jimmie. Jimmie blir stämplad som rasist och nazizt, utan att han en endaste gång har uttryckt sig på det viset. Sen han gick med i SD har partiet förändrast drastiskt, och (nästan, om inte) alla de som hållit nazistiska/rasistiska värderingar HAR blivit utsparkade från partiet. Granskar man SD och sverige idag så är det ett skämt. SD har fått röster från folk som håller med jimmie, så enkelt är det. Och det är många i dagsläget. Ändå är de "inte ett demokratiskt parti".

Bara jag som tycker det hela är skumt? Är fan de andra partier som är ett hot mot demokratin.

*Edit* Gud vad många påhopp jag fått om att jag måste vara knarkare. Whats up with that guys?

Han är i så fall inte den enda riksdagspolitiker som har antidemokratiska tendenser. Kent Ekeroth skrev ju på twitter att SD skulle "Byta ut media" när de "tar" makten. I en demokrati så måste väl vem som vill få ha en tidning eller liknande?

OM (huvva) SD vinner valet, så bildar de regering och blir då del av staten, och om staten "tar itu" med media, var är yttrandefrihets- och demokratitänket?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.