Vad händer i världen? Finns det en hemlig agenda?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vinolik:

Källa? (Egen fantasi gills inte)

Det finns hur mycket läsning som helst på nätet. Israel styr världsekonomin och vill utvidga deras herravälde. Ett sätt var att skapa IS för att skapa kaos i Mellanöstern och få dessa flyktingströmmar till Europa. Fråga vilken muslim som helst om den saken.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Pfft. Pengar styr, om ej direkt så indirekt.

Tror tyvärr att demokratins största och starkaste skydd är också det som leder till dess förfall: Den fria pressen. Numera kan media i princip välja vem som vinner er genom att vinkla sina nyheter (propaganda). Och detta vet ju självklart starka intressen att nyttja.

Edit:

Skrivet av backspace:

Nu ska jag se till så att vi alla får lite underhållning.
@Ozzed & @Huzzbutt

Jag går och fixar lite kaffe så länge

Bästa i hela tråden jue. Tackar för ett gott skratt!

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Det finns hur mycket läsning som helst på nätet. Israel styr världsekonomin och vill utvidga deras herravälde. Ett sätt var att skapa IS för att skapa kaos i Mellanöstern och få dessa flyktingströmmar till Europa. Fråga vilken muslim som helst om den saken.

Skickades från m.sweclockers.com

Bra svar. Vill fortfarande ha en källa

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Skrivet av Nardds:

Mord och mordfösök i Sverige Janurai 2016, Februari 2016 ,Mars 2016 Dessa mord och mordförsök skrivs oftast inte om i tidningarna.

Från Elisabet Höglund som du då använder som källa för dina påståenden:
"Jag har alltid tyckt att den siffran har varit för låg, i synnerhet om man jämför den med polisens årliga statistik över anmälda mord och dråp, d v s dödligt våld, där siffrorna ibland kan vara de tredubbla."

Hittar ingen sådan statistik hos polisen, de hänvisar till Brå. Kan du ge mig källor?
Man ska komma ihåg, och det här är MYCKET viktigt: ett anmält mord är inte per definition ett mord. Det kan handla om någon som har skjutit sig själv i huvudet. En anhörig kanske anmäler det som ett mord, men det är det inte.

*Edit*
Sen är det ju så, att bara för att det sker 70 mord i januari innebär det inte att det kommer ske 70 mord varje månad. Man måste naturligtvit se över hela året för att få en överblick som stämmer överens med verkligheten.

2015: 112 fall av mord och dråp med dödlig utgång.
https://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/mord-och-drap.html

*Edit2*
Fan, borde skrivit klart innan jag skickade. Slår man antalet mord/dråp mellan 2002-20014 så får vi att det i snitt dör 88 personer till följd av dödligt våld. Snittar man detta får man ca 7 mord per månad. Blir så klart intressant att se vad 2016 säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caldetron:

Från Elisabet Höglund som du då använder som källa för dina påståenden:
"Jag har alltid tyckt att den siffran har varit för låg, i synnerhet om man jämför den med polisens årliga statistik över anmälda mord och dråp, d v s dödligt våld, där siffrorna ibland kan vara de tredubbla."

Hittar ingen sådan statistik hos polisen, de hänvisar till Brå. Kan du ge mig källor?
Man ska komma ihåg, och det här är MYCKET viktigt: ett anmält mord är inte per definition ett mord. Det kan handla om någon som har skjutit sig själv i huvudet. En anhörig kanske anmäler det som ett mord, men det är det inte.

Jag hade en duskussion med en polisman för inte så länge sen faktiskt.
Han ville jobba för att skydda befolkningen. Men han tänkte på att sluta, efter bara 1 år on the force. Inte för att han fick för många utryckningar till invandrarhem där folk viftats med knivar, utan för att de fått på uppdrag av sina chefer, som i sin tur fått på uppdrag av regeringen, att inte nämna det för pressen. Han ansåg att nåt "högre upp i makten" var väldigt fel. Och att en mörkerläggning sker.
Han verkar inte va ensam då 8/10 poliser funderar på att sluta.

Permalänk
Skrivet av Nardds:

Jag hade en duskussion med en polisman för inte så länge sen faktiskt.
Han ville jobba för att skydda befolkningen. Men han tänkte på att sluta, efter bara 1 år on the force. Inte för att han fick för många utryckningar till invandrarhem där folk viftats med knivar, utan för att de fått på uppdrag av sina chefer, som i sin tur fått på uppdrag av regeringen, att inte nämna det för pressen. Han ansåg att nåt "högre upp i makten" var väldigt fel. Och att en mörkerläggning sker.
Han verkar inte va ensam då 8/10 poliser funderar på att sluta.

Detta är ju känt sedan länge. Men vad har det med Elisabets blogg att göra, eller antal mord? Menar du att det sker mord som inte förs in i statistiken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Det stora och bakomliggande problemet är Israel.
Det är Israel som ligger bakom Daesh (IS).

Skickades från m.sweclockers.com

hm

Permalänk
Avstängd

Det som händer nu är sådant som hela tiden har pågått mot vissa grupper ("slakt"). Idag visar dem bara detta öppet, men det har alltid pågått till och från i olika länder innan ens ISIS (Daesh) var påtänkt. USA är inget ont land. Vissa saker är dåliga andra bra. The Kingdom of Saud Arabia däremot verkar inte ha så mycket bra... Vad är det som är så bra med Saud Arabien? Nämn en sak... de följer koranen och deras imamer blint... Varför? Jo, folket är rädda och till viss del hjärntvättade. Inte rädda/hjärntvättade för/från USA utan från att bli dödade p.g.a. bryta mot Saud Arabien's "Islams" lagar. Tittar man på de tio budorden så bryter Islam mot nästan alla budord om inte mer. Kärlekens och Fredens religion/land Saud Arabien/Islam? Hur och var är det så, där Islam finns? Folk behandlas olika i alla dessa Muslimska länder där Islam's lagar råder. Muslimer dödar och har dödat fler muslimer än andra länder/politiker eller religioner... Inte USA eller "korsriddare på medeltiden". Vill vi ha Sverige sådär? Nej tack. Då kommer vi nog emigrera/utvandra som förr till USA. Here we come USA. Flykten till USA, hoppas de kan ta emot oss alla härifrån... så som vi tar emot flyktingar "därifrån".

Kolla på denna video en ex. saudiarab som berättar....
https://www.youtube.com/watch?v=3OyaFd_s6dk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caldetron:

Detta är ju känt sedan länge. Men vad har det med Elisabets blogg att göra, eller antal mord? Menar du att det sker mord som inte förs in i statistiken?

Jag länkade hennes blogg då det är en enkel sammanfattning om mord som begåtts här i sverige dessa få månader.
En statistik på våldtagningar skulle du inte ens vilja se. O en sak som jag försöker säga, är att muslimer aldrig blir utpekade som muslimer när det begår brott. Även fast deras avsikter oftast har med religion och göra. Detta är det regeringen mörklägger.

För islam får aldrig se dåligt ut under denna massinvandring. För det är rasistiskt. Även fast religionen är skev. Det kan ingen neka. Våldtagningar är ett straff för tjejer, homosexualle ska dödas, och är du inte muslim, ska du bli muslim eller dö.

Detta har inte varit fallet med muslimsk invandring i sverige tidigare. Det var muslimer som följde våra lagar och levde i fred. Nu med dessa strömmar kommer dessa muslimer med skev syn på allt. O det vill ta över sverige. ISIS vill inför en islamisk stat. Det är vad dom vill.
Och våran regeringen verkar hjälpa dom så mycket dom kan för att få det så här i sverige. Som sagt är dessa ISIS antagligen tränade av Saudi och USA från början, precis som 9/11 var planerad. De tänker långsikting för att ändra hur världen styrs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Ja ni... När jag läser våra dagstidningar verkar ju landet helt lugnt. Läser jag världsnyheter är ju vårt land påväg mot kollaps.
Är det möjligt att vårat land faktiskt kan blivit infiltrerat av islamister, på en STÖRRE skala? Jag hoppas inte det. Jag gillar landet Sverige som jag växte upp i. Jag gillar att vi alla har friheten till att göra i princip vad vi vill. Vårt land har oändligt med möljigheter och en befolkning som måste va de mest godhjärtade människorna i världen.

Men kollar man ut på landet just nu, verkar ingen vilja behålla vårt land?

September 11, orsaken till till att USA invaderade mellanöstern. Därefter förstörde de mellanöstern och lämnade en region i kaos, där de varit fritt fram för terrorister att härja. De har ju tjänat pengar på att sälja olja som USA tog från Irak, men lämnade bakom sig. Dessa terrorister som jag förstått det följer en del av Islam som är väldigt grov och hårdhänt. Kvinnor får inte gå utan slöja, de får inte röra killar, de har nästan inga rättigheter alls. Homosexuella ska dödas. Och staten och religion ska vara ett o samma. Som jag förstått det är detta en tolkning av Islam som Saudi Arabien tagit fram. Detta i mina ögon är helt fel och inget som hör hemma i Sverige. Ändå känner sig varenda svensk rasitisk om han/hon tänker illa om denna religion. Detta är i mina ögon en hjärntvättning som vår media och stat har lagt på oss.

Jag tycker inte det är fel att säga rakt ut "vi vill inte ha detta i sverige". Ändå tycker våra politiker att vi ska ta emot återkommande ISIS terrorister och ge dom hem, bostad , mm. what the actual fuck säger jag. Jag gillar människor. Jag ser ingen skillnad på någon av oss, vart vi än kommer ifrån. Men dessa människor har ju fått en skev tro lagt på sig sen de var barn. De har ju inte ens fått rätten att välja om de vill tro på Allah eller inte. De måste. Jag har inget emot godhjärtade muslimer som vill människor väl. Jag är övertygad om att detta är majoriteten.
Men muslimer som vill ha en islamsk stat. De som vill döda alla som inte tror som de gör. Delen av Islam som vill ta över världen. Det gillar jag inte. De som våldtar kvinnor för att de klär som de gör här i västvärlden. I dont like that. Som ni vet är det de hårda och brutala som vinner makt. Men säger jag det här till mina vänner klassas jag som rasist i det här samhället.

Kan det vara så att USA/Saudi arabien har plottat det här från början, 9/11, Irak kriget, Afghanistankrigen, terrorist krigen, för att få denna mass migration till europa. För att skapa ett muslimskt land här. Sverige? Ta fram SD, få ett folk som hatar rasister. Öppna våra gränser, ta in mer folk än vad vi kan hantera, skuldsätta vårt land genom att ta lån från EU samt de banker som äger oss alla. Kan dom tom ha betalat får Löfven med mer, att begå en konpsiration mot sitt egna folk att krasha landet och införa en ny stat. Islamsk stat? Kontrollerad av..? Saudi Arabien? Sverige sålde ju tom i smyg ca 30% av vårt statsguld, tror jag att det var. Det är ingen bra sak.

Eller kan det vara EU som fått mig att tro detta, som fått mig att tappa tron på mina politker, så att jag ska rösta för att gå in helhjärtat i EU när det börjar kännas osäkert på våra gator?

Ärligt talat så har jag ingen aning om vad som händer. Jag är ingen akademiker i ämnet. Men jag tycker att det är väldigt viktigt att diskutera det här ämnet just nu. Så att inte Sverige försvinner framför ögonen på oss.

One love. Sluta kriga o lev i fred. Ett folk, enat.

(hoppas jag inte blir en target för SÄPO eller nåt annat nu x) )

Det enda jag märker av som händer som jag inte gillar är att det känns som rasism blivit rumsrent nu och det tycker jag inte om. Jag vill inte ha ett land där människor använder "PK" eller "politiskt korrekt" som något dåligt, eller där folk tror att aftonbladed mfl har en "dold vänsteragenda", och tycker att fria tider, avpixlat och den dreten är legitima dagstidningar.

Nu är detta Sweclockers där typ 80% röstar på SD så det känns som att man är "the odd one" när man tycker att de bitarna går åt fel håll, och vi har diskuterat dessa i hundratals trådar och man får inte säga så på Sweclockers för då är man del av den dolda agendan. Jag tycker det är sorgligt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det enda jag märker av som händer som jag inte gillar är att det känns som rasism blivit rumsrent nu och det tycker jag inte om. Jag vill inte ha ett land där människor använder "PK" eller "politiskt korrekt" som något dåligt, eller där folk tror att aftonbladed mfl har en "dold vänsteragenda", och tycker att fria tider, avpixlat och den dreten är legitima dagstidningar.

Nu är detta Sweclockers där typ 80% röstar på SD så det känns som att man är "the odd one" när man tycker att de bitarna går åt fel håll, och vi har diskuterat dessa i hundratals trådar och man får inte säga så på Sweclockers för då är man del av den dolda agendan. Jag tycker det är sorgligt.

Du vill ha ett land som Saudi Arabien istället eller? För det är dit vi är påväg med löfven verkar det som.
Det är inte rasistiskt att stå emot det. Det är inte rasistiskt att ifrågasätta tusenåriga religioner/ideologier, som folk följt hela tiden endast pga påtvingning.
I Sverige ska vi stå för frihet. För alla människor. Vi ska sätta ett gott exempel för världen.
Men vad gör vi? Mona Sahlin använder slöja för att stöjda musliska kvinnor, utan att inse att när hon gör det stödjer hon ett kvinnoförtryck. Ser du inte hur hela Islam bygger på att minimera folket, och ge makt till ledarna? Det är inte rasistiskt att stå emot det.

Permalänk
Skrivet av Nardds:

Jag länkade hennes blogg då det är en enkel sammanfattning om mord som begåtts här i sverige dessa få månader.
En statistik på våldtagningar skulle du inte ens vilja se. O en sak som jag försöker säga, är att muslimer aldrig blir utpekade som muslimer när det begår brott. Även fast deras avsikter oftast har med religion och göra. Detta är det regeringen mörklägger.

För islam får aldrig se dåligt ut under denna massinvandring. För det är rasistiskt. Även fast religionen är skev. Det kan ingen neka. Våldtagningar är ett straff för tjejer, homosexualle ska dödas, och är du inte muslim, ska du bli muslim eller dö.

Detta har inte varit fallet med muslimsk invandring i sverige tidigare. Det var muslimer som följde våra lagar och levde i fred. Nu med dessa strömmar kommer dessa muslimer med skev syn på allt. O det vill ta över sverige. ISIS vill inför en islamisk stat. Det är vad dom vill.
Och våran regeringen verkar hjälpa dom så mycket dom kan för att få det så här i sverige. Som sagt är dessa ISIS antagligen tränade av Saudi och USA från början, precis som 9/11 var planerad. De tänker långsikting för att ändra hur världen styrs.

Du kan ju inte på riktigt, säga något mer än att det än så länge under 2016 har begåtts lite fler mord än normalt. Jag har själv tittat på statistiken över våldtäkter pga att väldigt många försöker vrida och vända på statistiken. De menar då att pga att anmälda våldtäkter ökat väldigt mycket på senare år så betyder det att det begås fler våldtäkter per automatik. Detta stämmer naturligtvis inte.

Som jag skrev tidigare, det är ytterst viktigt att skilja på anmält brott och konstaterat begått brott. Att antalet anmälningar ökat kan bero på väldigt många orsaker (mer lättillgängliga verktyg för att anmäla, förändrad attityd, annat mediaklimat, bättre hjälp i vård, ändrade rutiner i rättsinstans osv) och är således bra. Man vill ju minska mörkertalet så mycket som möjligt.

Inga personer blir utpekade efter sin religiösa tro. Det skulle ju vara befängt att göra det. I tidningarna skulle det då skrivas: "En man i 25-årsålder, hemmahörande i Kalmar, utsprungligen från Norge, bosatt i Sverige sedan 1981, kristen, misstänks för mord."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Och vad har dessa länkar gemensamt med "våldsbrott som islamister begår i Sverige"?

Kanske inte så många islamister, men flertalet av dessa verkar det som det är ny svenskar

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Det enda jag märker av som händer som jag inte gillar är att det känns som rasism blivit rumsrent nu och det tycker jag inte om. Jag vill inte ha ett land där människor använder "PK" eller "politiskt korrekt" som något dåligt, eller där folk tror att aftonbladed mfl har en "dold vänsteragenda", och tycker att fria tider, avpixlat och den dreten är legitima dagstidningar.

Nu är detta Sweclockers där typ 80% röstar på SD så det känns som att man är "the odd one" när man tycker att de bitarna går åt fel håll, och vi har diskuterat dessa i hundratals trådar och man får inte säga så på Sweclockers för då är man del av den dolda agendan. Jag tycker det är sorgligt.

Så du gillar regeringens arbete och tycker att de gör ett bra jobb med att hantera landet?

Jag håller dock med om att det är tragiskt att folk skyller på en dold agenda. Dagens rasism emot Nyanlända och Svenskar är extremt farlig. Man önskar att politkerna öppnar sina hjärtan för befolkningen som lider.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caldetron:

Du kan ju inte på riktigt, säga något mer än att det än så länge under 2016 har begåtts lite fler mord än normalt. Jag har själv tittat på statistiken över våldtäkter pga att väldigt många försöker vrida och vända på statistiken. De menar då att pga att anmälda våldtäkter ökat väldigt mycket på senare år så betyder det att det begås fler våldtäkter per automatik. Detta stämmer naturligtvis inte.

Som jag skrev tidigare, det är ytterst viktigt att skilja på anmält brott och konstaterat begått brott. Att antalet anmälningar ökat kan bero på väldigt många orsaker (mer lättillgängliga verktyg för att anmäla, förändrad attityd, annat mediaklimat, bättre hjälp i vård, ändrade rutiner i rättsinstans osv) och är således bra. Man vill ju minska mörkertalet så mycket som möjligt.

Inga personer blir utpekade efter sin religiösa tro. Det skulle ju vara befängt att göra det. I tidningarna skulle det då skrivas: "En man i 25-årsålder, hemmahörande i Kalmar, utsprungligen från Norge, bosatt i Sverige sedan 1981, kristen, misstänks för mord."

Ja, denna skjutning kan ju inte ha något och göra med en massinvandring av män som anser att kvinnor ska kn*llas och laga mat, och inget mer? Inse att dessa män inte tänker som dig och mig. De har en ideologi de tror hårt på, som är helt annan än din o min.
Visst har förhoppningsvis många god moral, men många är dåliga män, utan att dom ens tror det själv, för den religion de följer, och som deras far och fördäder i generationer följt, säger att dom gör allt rätt. Kolla in Islam igen. Och igen. Och igen.

Permalänk
Skrivet av Nardds:

Ja, denna skjutning kan ju inte ha något och göra med en massinvandring av män som anser att kvinnor ska kn*llas och laga mat, och inget mer? Inse att dessa män inte tänker som dig och mig. De har en ideologi de tror hårt på, som är helt annan än din o min.
Visst har förhoppningsvis många god moral, men många är dåliga män, utan att dom ens tror det själv, för den religion de följer, och som deras far och fördäder i generationer följt, säger att dom gör allt rätt. Kolla in Islam igen. Och igen. Och igen.

Jag förstår inte riktigt vad du menar, vilken skjutning? Vi vet ju fortfarande inte om det har med massinvandringen att göra, året är ju inte slut. Det kommer ju krävas några referensår också för att kunna dra större slutsatser.

Jag skiter fullständigt i hur du ser på Islam eller inte, det är verkligen inte det jag diskuterar. Jag tittar på diskussionen kring statistik, och dina påståenden om mörkläggning som du ännu inte kommenterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Det finns hur mycket läsning som helst på nätet. Israel styr världsekonomin och vill utvidga deras herravälde. Ett sätt var att skapa IS för att skapa kaos i Mellanöstern och få dessa flyktingströmmar till Europa. Fråga vilken muslim som helst om den saken.

Skickades från m.sweclockers.com

Antisemitiskt dravel. IS är sprunget ur AQI, ivrigt påbackade av Saudi.

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av zfrigg:

Kanske inte så många islamister, men flertalet av dessa verkar det som det är ny svenskar

Vill man ses som seriös är det avgörande att skilja på åsikter och fakta. Det du just uttryckte är en åsikt, må vara att den är kraftigt påverkad av andras åsikter, men likväl en åsikt. Presentera fakta.

Skrivet av Nardds:

män som anser att kvinnor ska kn*llas och laga mat, och inget mer? Inse att dessa män inte tänker som dig och mig. De har en ideologi de tror hårt på, som är helt annan än din o min.

Det finns gott om män som, helt oberoende av geografiskt ursprung och påprackad religion står för åsikten att kvinnor är snäppet över boskap i den kosmiska rangordningen.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Du vill ha ett land som Saudi Arabien istället eller? För det är dit vi är påväg med löfven verkar det som.
Det är inte rasistiskt att stå emot det. Det är inte rasistiskt att ifrågasätta tusenåriga religioner/ideologier, som folk följt hela tiden endast pga påtvingning.
I Sverige ska vi stå för frihet. För alla människor. Vi ska sätta ett gott exempel för världen.
Men vad gör vi? Mona Sahlin använder slöja för att stöjda musliska kvinnor, utan att inse att när hon gör det stödjer hon ett kvinnoförtryck. Ser du inte hur hela Islam bygger på att minimera folket, och ge makt till ledarna? Det är inte rasistiskt att stå emot det.

Vänta nu här? Du vänder "jag gillar inte att rasism har blivit rumsrent" och "...människor använder PK som något dåligt" till att Ozzed här i fråga vill att Sverige ska bli som Saudiarabien? Hur vrickat är inte det?

Tänk lite innan du skriver nu, när du kläcker ur dig dylikt framstår du snarare som ett troll än en värdig debattmotståndare

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caldetron:

Jag förstår inte riktigt vad du menar, vilken skjutning? Vi vet ju fortfarande inte om det har med massinvandringen att göra, året är ju inte slut. Det kommer ju krävas några referensår också för att kunna dra större slutsatser.

Jag skiter fullständigt i hur du ser på Islam eller inte, det är verkligen inte det jag diskuterar. Jag tittar på diskussionen kring statistik, och dina påståenden om mörkläggning som du ännu inte kommenterat.

Nu har vi en religion här som förespråkar våldtagning. Och en regering som inte vill gå ut med detta. I sverige har vi väl officiellt ingen statistik på att dessa människor skulle vara troende islam. Men i Norge, så är väldtäcksbrott utövade av nyanlända muslimer, skyhög. Dom går rakt ut med att säga att det är just nyanlända muslimer som begått dessa brott. Men i Sverige har vi tydligen inte dessa problem? Det är det som är mörkerläggningen. För vi har dom här problemen. Dom har växt.

Permalänk
Medlem

För att bara tillägga något, fråga vad era vänner utomlands läser och hör om sverige...

Det stämmer inte överens med den styrda median man läser här.
Utomlands ses vi som att ha stora problem med både integration och att ekonomin står still, stora problem med boende etc. etc.

För att inte prata om hur vår regering trampar länder på fötterna och är alldeles för pro-Palestina.

Sverige är fantastikt men låt oss inte vara naiva att den inte kan ändras inom ett par år...

Extrema partier och grupper är ALRDIG bra, det betyder att något är underliggande fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Vänta nu här? Du vänder "jag gillar inte att rasism har blivit rumsrent" och "...människor använder PK som något dåligt" till att Ozzed här i fråga vill att Sverige ska bli som Saudiarabien? Hur vrickat är inte det?

Tänk lite innan du skriver nu, när du kläcker ur dig dylikt framstår du snarare som ett troll än en värdig debattmotståndare

Jag är ingen debattör. Jag är en individ i vårt samhälle. Det är allt. Se mig inte som nån annan än någon annan.

Jag vill att ni ska vakna till tanken om att vi alla blir spelade av större makter och vår egna regering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Nu har vi en religion här som förespråkar våldtagning. Och en regering som inte vill gå ut med detta. I sverige har vi väl officiellt ingen statistik på att dessa människor skulle vara troende islam. Men i Norge, så är väldtäcksbrott utövade av nyanlända muslimer, skyhög. Dom går rakt ut med att säga att det är just nyanlända muslimer som begått dessa brott. Men i Sverige har vi tydligen inte dessa problem? Det är det som är mörkerläggningen. För vi har dom här problemen. Dom har växt.

Vad fan snackar du om? Om att Sveriges regering inte vill "gå ut med att islam förespråkar våldtäkter" är något som gör dig upprörd, blir du inte lika upprörd om att Löfven inte har gått ut i all media och berättat för alla att "kristendomen" förespråkar dödandet av människor som jobbar på söndagar?

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nardds:

Här i sverige har vi vår yttrandefrihet osv osv. Vi har levt i ett gott samhälle så länge att vi glömt bort att på andra sidan jordklotet härjar en flera tusenårig gammel religion, som håller människorna bak i tiden, och som är påväg hitåt.

När vår egen religion, kristendomen var lika gammal som Islam är nu så var vi också ute och härjade. Sitt inte och tro att vi är några duvungar själva. Inkvisitionen, häxbränningar, kvinnor utan värde osv. Det är kristendomens historia vi ser upprepas.

Vi måste inse att folk lever under fruktansvärda förutsättningar i dessa länder i mellanöstern. Vänder vi dem ryggen kommer de att ge sig på oss eftersom vi har grejer som de vill ha. Så har det funkat i alla tider. Det enda vi kan göra är att öppna för dem och dela med oss. Så fort vi beskriver världen som vi och de så har vi skapat en konflikt. Sedan tycker jag också att det vore bäst om de kunde få det bra där de är.

Sedan kan jag ju bara tycka att det är intressant att folk som aldrig själva sett ett krig dömer de som flyr. Vad skulle du själv gjort? Stannat och dött eller flytt? Och om du valde det sistnämnda, hade du förväntat dig att få komma någonstans eller hade du förväntat dig att få stå vid gränsen och bli slaktad för att du inte fick komma in?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Nu ska jag se till så att vi alla får lite underhållning.
@Ozzed & @Huzzbutt

Jag går och fixar lite kaffe så länge

Dessa två är i särklass med undantag av några få till mest pålästa och kunniga i ämnet, resten på Swec är 15-19-åringar som följer Trump/SD tåget för att världen är galen och vi har alldeles för mycket invandrare... Dvs. tonårsrebeller, oftast minimalt med erfarenhet om hur världen går runt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Pfft. Pengar styr, om ej direkt så indirekt.

Tror tyvärr att demokratins största och starkaste skydd är också det som leder till dess förfall: Den fria pressen. Numera kan media i princip välja vem som vinner er genom att vinkla sina nyheter (propaganda). Och detta vet ju självklart starka intressen att nyttja.

Edit:Bästa i hela tråden jue. Tackar för ett gott skratt!

Ja och det är därför man inte ska konsumera nyheter heller. Kan inte komma ihåg senast jag läste tidningen, gick in på nyhetssida eller såg på tv. Är det något som verkligen är viktigt som har hänt får man ju reda på det ändå. Jag slår vad om att 90% av Sveriges befolkning inte kommer ihåg en enda nyhet när de lägger sig på kvällen som de fått under dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Du vill ha ett land som Saudi Arabien istället eller? För det är dit vi är påväg med löfven verkar det som.
Det är inte rasistiskt att stå emot det. Det är inte rasistiskt att ifrågasätta tusenåriga religioner/ideologier, som folk följt hela tiden endast pga påtvingning.
I Sverige ska vi stå för frihet. För alla människor. Vi ska sätta ett gott exempel för världen.
Men vad gör vi? Mona Sahlin använder slöja för att stöjda musliska kvinnor, utan att inse att när hon gör det stödjer hon ett kvinnoförtryck. Ser du inte hur hela Islam bygger på att minimera folket, och ge makt till ledarna? Det är inte rasistiskt att stå emot det.

Nej, jag vill inte att Sverige skall bli Saudiarabien, och jag ser inga som helst tecken på att vi är på väg att bli det heller, och då bor jag endå i ett utanförskapsområde i Jönköping med en majoritet av utlandsfödda till grannar.

OM vi skall islamiseras måste som det ser ut nu grundlagen ändrats. Har du läst eller hört att någon politiker med faktiskt inflytande vill åt det hållet? Har det förts debatter i riksdagen ¨åt det hållet?

Slöja är heller inte kvinnoförtryck per automatik. Det är lika mycket förtryck att tvinga någon att ha slöja som att tvinga någon att inte ha det. Sen kan man såklart tycka att "I Sverige har vi inte slöja", men i så fall undrar jag vart friheten du pratar om har tagit vägen. Då blir det ju mer av ett "kulturtvång" liksom.

Skrivet av anon185723:

Så du gillar regeringens arbete och tycker att de gör ett bra jobb med att hantera landet?

Jag håller dock med om att det är tragiskt att folk skyller i från sin på en dold agenda. Dagens rasism emot Nyanlända och Svenskar är extremt farlig. Man önskar att politkerna öppnar sina hjärtan för befolkningen som lider.

Jobbet de gör kunde vara bättre. Men jag tror de gör så gott de kan med tanke på att de är i minoritet, så det är inte så konstigt att det känns som "inget händer". Dock tycker jag de har hanterat flyktingkrisen klantigt. Men sen är det också lätt att vara efterklok. Min grundsyn är dock att alla som vill ska få komma hit och ta del av våran välfärd. Jag är absolut för "massinvandring", kulturblandning och allt det där som SD:are hatar. Men det måste ske under ordnade former. Om folk flyr ifrån krig och sen kommer hit och inte får det mycket bättre så är det klart att det blir bråk och missnöje. Jag hade också blivit sådan om jag satt i en liknande situation.

Samtidigt är det inte så mycket Sverige kan göra med den grundsynen vi har, utan det som borde ske är att EU bestraffar länder som inte tar emot sin kvot av flyktingar.

Men en sak jag reagerade emot, som jag faktiskt inte viste om förren i höstas, var att vissa kommuner kan vägra att ta emot flyktingar. Det är så dumt så jag vet inte vad. Det borde inte vara tillåtet för kommuner att bestämma sådant själva. Men nu har de ju ändrat det. Tror dock att allt gått mer "smooth" i höstas om alla kommuner tvingades att ta emot flyktingar.

Och återigen då. Jag vill inte att islam, eller någån annan religion, ska "ta över" vårt land. Jag tycker redan kristendomen har för stor plats i samhället. Och plötsligt pratar alla om "kristna värderingar" och bla bla. Fuck that. Den så kallade gyllene regeln finns i alla religioner. "Behandla andra så som du själv vill bli behandlad". Så att säga att det skulle vara specifikt "kristet" är något slags nationalromantiskt tramseri som folk ägnar sig åt och det är fan inte mycket bättre än islamism i mina ögon.

Man vill t. ex inte ha minareter för det stör ju med böneutrop och bla bla. Jaha? Och vad gör då inte kyrkklockor eller för den delen glassbilen?? Jag får inte ihop det. Jag kan ha fel men för mig låter det som man försöker hita på massa trams bara för att dölja att man är rasist och inte vill ha "icke-svenskar" här. Jag hade haft mycket mer respekt för folk om de bara sagt som det var istället för att linda in det i massa trams.

Samma sak med kvinnors rättigheter. Nu i och med detta med "grupptaffsningar" och badhusen och allt vad det har varit är alla plötsligt jäääävligt måna om kvinnors rättigheter. Sen kan samma personer inte ta kvinnliga gamers eller sportkommentatorer seriöst, tål inte när kvinnor ammar offentligt och tycker det är otänkbart att en kvinna skulle få gå barbröstad om hon vill, som män får. Det är sorgligt, och hyckleri. Lika rättigheter my ass.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Dessa två är i särklass med undantag av några få till mest pålästa och kunniga i ämnet, resten på Swec är 15-19-åringar som följer Trump/SD tåget för att världen är galen och vi har alldeles för mycket invandrare... Dvs. tonårsrebeller, oftast minimalt med erfarenhet om hur världen går runt.

Snacka om att döma folk

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av wasabi:

För att bara tillägga något, fråga vad era vänner utomlands läser och hör om sverige...

Det stämmer inte överens med den styrda median man läser här.
Utomlands ses vi som att ha stora problem med både integration och att ekonomin står still, stora problem med boende etc. etc.

Hur Sverige "ses" är inte på långt när så ensidigt. Det var inte länge sedan amerikansk högermedia slog på stora trumman att äktenskapet helt hade förlorat mening i Skandinavien och särskilt i Sverige efter att samkönade äktenskap blev tillåtna. Enligt det som basunerades ut brydde sig människor över huvud taget inte om att gifta sig längre. Fanns det någon sanning bakom dessa "nyhetsreportage"? Nej. Varför var det då sådant fokus på en falsifierad situation i Sverige? Kan det eventuellt ha en viss koppling till att konservativa högern i USA slogs med näbbar och klor mot att samkönade äktenskap också skulle tillåtas där?

Sverige och Skandinavien skiljer sig i mycket åt från USA (som troligtvis är den största källan till den bild av oss "utomlands" som du refererar till) och vi är på det sättet ett lovligt byte för de som har en agenda att trycka på i sitt eget land. "Ojoj titta på vad som hänt i Sverige, det går inte lika bra som förut... det måste bero på att de är [socialister! / för jämlikhet! / öppna för mottagande av utlänningar! / sexuellt frisläppta!].

Vad gäller vår "styrda" media: här hittar du Freedom House senaste ranking av pressfrihet i Europa, och här hittar du hela rapporten.

Skrivet av wasabi:

För att inte prata om hur vår regering trampar länder på fötterna och är alldeles för pro-Palestina.

Du menar när Margot Wallström officielt erkände Palestina som självständig stat, något som baseras på ett FN-beslut 2012?

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Caldetron:

Det sägs inte, det är vad statistiken visar. Det innebär alltså att det är så det är. Det är väl ändå vad man måste gå på?
Min egen bild är att de allra flesta tycker att man ska utgå från vad olika personer känner, eller hur de upplever det. Det måste ändå vara helt felaktigt. Tänk om man stiftade lagar, gjorde bestämmelser och införde krav osv baserat på vad olika människor upplever eller tycker.

Det finns 3 former av lögner. Lögn, förbannad lögn och statistik. Trotts det så finns det ingen statistik så visar på att Sverige på nått sätt aldrig varit tryggare.
Öppna ögorna, Sverige har aldrig varit mer otryggt.

Antal anmälda våldtäkter, totalt år 1975: 768 varav 118 “överfallsvåldtäkter”
Antal anmälda våldtäkter, totalt år 1995: 1707 varav 289 “överfallsvåldtäkter”
Antal anmälda våldtäkter, totalt år 2014: 6697 varav 854 “överfallsvåldtäkter”

Antalet anmälda misshandelsfall, inkl grov år 1975: 21 518
Antalet anmälda misshandelsfall, inkl grov år 1995: 54 333
Antalet anmälda misshandelsfall, inkl grov år 2014: 83 324

Antalet anmälda mord-/dråpförsök, totalt år 1975: 170
Antalet anmälda mord-/dråpförsök, totalt år 1995: 643
Antalet anmälda mord-/dråpförsök, totalt år 2014: 792

Antalet anmälda våldsbrott, totalt år 1975: 27 016
Antalet anmälda våldsbrott, totalt år 1995: 66 131
Antalet anmälda våldsbrott, totalt år 2014: 108 071

Vad är det som blivit tryggare? Bara för att media säger så, så betyder det inte att det är sant. Thomas Jefferson sa en gång för länge länge sen.

"The man who never looks into a newspaper is better informed than he who reads them, inasmuch as he who knows nothing is nearer to truth than he whose mind is filled with falsehoods and errors."

Nått mer kommer jag inte skriva här, fel forum.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG