jävla microsoft. påtvingad win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Har inte testat o köra kompatibelt läge från win10 men det fungerade inte i win8. Och skulle inte tro att win10 klarar det heller.

Volvo VIDA 2014D? Hittade en guide för Windows 8.1/10 här:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=22&p=1013531

(känns dock onödigt omständigt när man gör bäst i att undvika Windows 10 tills vidare)

Har själv äldre program med specifik hårdvara (EPROM-brännare) som fungerar bäst i Windows XP/7. Anser att det är mer värt att ha en gammal laptop med just Windows 7 än att försöka bråka med program i Windows 10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Varför har folk på automatiska uppdateringar undrar jag.
Alla vet idag att MS installerar massa skräp, och buggiga uppdateringar. Väljer hellre själv exakt vad jag vill ha.
Även i windows 10 har jag stängt av automatiska updates, väljer dom jag vill och döljer resten med wushowhide typ.

Har alltid haft automatiska uppdateringar avstängt och valt att installera det jag velat på en tid det passar mig. Men efter Microsoft lanserade Win10, så ändrades inställningarna till automatiska uppdateringar 3 ggr.... Fick till slut installera om Win7 och stängde av automatiska uppdateringar direkt. Sen blev det lugnt på loftet.

Men man förlorade allt förtroende för Microsoft på köpet och har nu valt bort Windows. Känner inte att jag kan lita på dem längre, utan de gör som de vill med mina datorer och det är inget jag godkänner.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Varför har folk på automatiska uppdateringar undrar jag.
Alla vet idag att MS installerar massa skräp, och buggiga uppdateringar. Väljer hellre själv exakt vad jag vill ha.
Även i windows 10 har jag stängt av automatiska updates, väljer dom jag vill och döljer resten med wushowhide typ.

Förstår om man inte kan någonting om datorer och programvara/operativ. Då det är en standardinställning i Windows att automatiskt uppdatera, ofta gäller samma sak med program osv. Men vet man vad man håller på med så borde man stänga av automatiska uppdateringar. Har aldrig det på för att det inte ska störa. Glömde det en gång och det var ju i fel tillfälle med, satt och spelade mitt i en match och datorn bara startade om. Fixade inställningen och har annars haft färre problem än något annat Windows. Kört Windows 10 som main OS sedan ca November 2014.

Permalänk
Medlem

Alla Ni som bockar och bugar inför W10 Diktatorn ni är typiska flata svenskar som inte törs kräva intrigitet och självbestämmanderätt. För mej får Ni gärna köra 10 an men - och även skrivet till Microsoft - låt mej för faen äga min Egen beslutanderätt och använda 10 an när jag så önskar. Vad beträffar uppdateringar osv. vill jag äga risken att inte installera dom. Ni krälar framför W10 mens jag är som "en Fransk bonde" tömmer kärran med gödselstacken framför Microsoft. Ni älskade väl också katastrofen Millenium, om ni var födda då, samt Vista snigelprogrammet som hetsåt minne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hello Kitty:

Alla Ni som bockar och bugar inför W10 Diktatorn ni är typiska flata svenskar som inte törs kräva intrigitet och självbestämmanderätt. För mej får Ni gärna köra 10 an men - och även skrivet till Microsoft - låt mej för faen äga min Egen beslutanderätt och använda 10 an när jag så önskar. Vad beträffar uppdateringar osv. vill jag äga risken att inte installera dom. Ni krälar framför W10 mens jag är som "en Fransk bonde" tömmer kärran med gödselstacken framför Microsoft. Ni älskade väl också katastrofen Millenium, om ni var födda då, samt Vista snigelprogrammet som hetsåt minne.

Från någon som gått från Dos -> Win3.11 -> Win95 -> Win98 -> Win 2000 -> WinXP -> Win Vista -> Win7
Så är det ju bra att få välja själv om man vill vänta tills något är buggfritt..
Installerade inte Vista föränns efter SP1 och givetvis 64-bit och på en dator med 4GB RAM.
Att bli kallad bakåtsträvare bara för man inte gillar vissa features på en ny version av ett OS känns bara onödigt.

Om jag skulle installera win10 skulle jag nog leta rätt på en tredjeparts startmeny och filhanterare och tredjepartsprogram för annat tema.. +antibeacon för att minska spyware skräp som man får med på köpet. Får väl se om MS bättrar sig men det känns som dom slutat bry sig om användarna och istället ska ha med spyware (för att vad sälja statistik?) och släpper halvdana interface Win8...
Skitsamma om det är gratis betalar hellre för mjukvara som är ordentligt testat och buggfri än att få något otestat på dag1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hello Kitty:

Alla Ni som bockar och bugar inför W10 Diktatorn ni är typiska flata svenskar som inte törs kräva intrigitet och självbestämmanderätt. För mej får Ni gärna köra 10 an men - och även skrivet till Microsoft - låt mej för faen äga min Egen beslutanderätt och använda 10 an när jag så önskar. Vad beträffar uppdateringar osv. vill jag äga risken att inte installera dom. Ni krälar framför W10 mens jag är som "en Fransk bonde" tömmer kärran med gödselstacken framför Microsoft. Ni älskade väl också katastrofen Millenium, om ni var födda då, samt Vista snigelprogrammet som hetsåt minne.

Eller också gillar man det bara, Windows 10 är inte sämre än Windows 7. Har som sagt bättre erfarenhet med W10. Självklart är det inte ok att bli påtvingad saker men du generaliserar bara och önskar att en person (Bill Gates) inte föddes bara för att du inte gillar företaget han skapade. F.ö så har inte Gates någonting att göra med att MS försöker tvinga folk till uppgradering.

Permalänk
Medlem

Hatar staten mer för att dom tvingar mig att betala skatt!!!
Antingen så installerar man deras operativ system eller så skiter man i det!!!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Om Gates existens

@Friterad:

Helt rätt det är säkert inte Gates idag som tvingar på oss W10, men om han inte funnits hade kanske någon annan fritänkare kommit på liknande system som MS. Kanske Linuxuppfinnaren och kanske hans stab och efterföljande personal utvecklare inte tvingat på oss något.
Han är ju i alla fall fritänkare utan enorma profitkrav som finns bakom MS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full Strike:

Nej, jag är inte nöjd. Det där säger inget annat än att Windows 7 har funnits i 7 år medan Windows 10 bara har funnits i ett. Tvärtom är det då mer intressant att Windows 10 är det Windows som fått flest nya användare första månaderna av alla versioner. Så du motbevisar bara dig själv där.

Påstå inte att majoriteten är missnöjda när det bara bottnar sig i din egen bitterhet tack.

Det ante mig att du inte skulle bli nöjd, med en källa ens. Man ser ett mönster i dina argument.
Inte så konstigt att Win10 stigit i användarbas det är gratis och Microsoft kör en aggressiv marknadsföring. för att ge bort det.

Du kollade inte upp hur Win8 och Win8.1 sjunkit som stenar i vatten, så WinXP nu återigen har större användarbas än Win8.1...
De som skulle ha senaste senaste när Win8.x kom ut, ska ha Win10 nu.

Kom igen i augusti och jämför Win10 när Microsoft (om dom vågar) ta betalt för Win10.
Microsoft har en aggressiv marknadsföring av Win10 där man i många fall, måste aktivt klicka nej, för att Microsoft inte ska installera Win10.
Med Win7 så var man tvungen att betala för det och det var inte billigt.

Vart har jag skrivit att majoriteten är missnöjda?? Kom med en källa själv för en gångs skull.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Skrivet av gummybearkiller:

Om man inaktiverar automatiska uppdateringar så ändras datorn tillbaka efter ett tag till att ha det aktiverat, TROTS att jag valt att inte ha det så.

Detta kan inte stämma. Det finns ingen "timer" som sköter detta, och om denna finns så vill jag gärna veta mer om den. Utan det som i så fall händer är att du trots allt faktiskt uppdaterar manuellt då och då (vilket är klokt), och att i något av dessa uppdateringar så ändras inställningar (vilket visserligen är kasst av MS).
Slutsats: Ja, det är lite halvsurt att MS prackar på Win 10 så som de gör. Men att säga att de TVINGAR på oss detta OS är en stark överdrift. Som redan nämnts upprepade ggr i tråden så finns det väldigt enkla metoder att undvika dessa auto-installationer. Fast fine, dessa knep är kanske inget medelanvändaren ska tvingas behöva lära sig.

Jag har sagt det förr å jag säger det igen (Farbror Barbro röst), det finns inga genvägar fram till det perfekta OS:et , dåra.

Summering av nackdelar:

  • Windows: En del onödiga buggar här och där (så som dessa auto updates).

  • OS X: Hårdvaruknutet.

  • Linux: Uselt(!) stöd för program/appar.

Slutsats: Windows vinner utan konkurrens, trots allt. (Jag använder alla tre ovanför...).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Har inte testat o köra kompatibelt läge från win10 men det fungerade inte i win8. Och skulle inte tro att win10 klarar det heller.
Då tillverkaren skriver ganska specifikt om mjukvaran.
2014D Requirement on computer:
1. It must be windows 7 Professional operating system
2. It need to be Internet Explorer 9
3. Computer memory need over 3GRAM
4. C:// must have 40GB space
5. Software must install on C://
6. It must be NTFS format

Men det kan du läsa på alla gamla program. Vad är det för program?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Livet är inte lätt för dem som glömmer att ändra default-inställningar för Windows update.

Här är en snubbe som streamar och får datorn omstartad av Windows 10:
https://www.twitch.tv/fl0m/v/63999467

Underhållningen börjar runt 8:24:30 och når sin kulmen vid 8:54:30.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Värst vad du var otrevlig då, vad är det för trams-spel du sitter med då? Jag satt med W8 från dag ett och nu med W10 sen dag ett. Det var ytterst lite problem med drivrutinerna till kringutrustningen första veckorna, men det är löst sedan länge.

Problemen du beskriver med spel tolkar jag som klassiska Steam -> Uplay (etc etc). Det fungerar smärtfritt för mig. Likaså flera andra lösningar. Det är lätt att kasta skit och hata istället för att ta tag i problemen och försöka lösa dom. "Har ditt förstånd växt nu?"

Sen är det ingen "konfiskering av din egendom", spel som kräver diverse tjänster etc är inget nytt, och du godkänner deras villkor och att du har läst informationen om att det krävs. Duger uppsatta villkor för att använda spelen dig inte, så låt bli dom istället.

Det är en slags konfiskering, även om den är reversibel.

Om bärgaren kommer och hämtar din bil hemma hos dig är det fortfarande konfiskering, även om det bara är för dig att gå ner till kontoret och hämta tillbaka bilen.

Sedan är det ju så att eftersom W$X tar bort program kan det jämföras med att bilen har hunnit gå iväg till skrotning innan du hunnit ned för att hämta tillbaka den. Jag förstår helt folks frustration och är ytterst förvånad att M$ beteende inte lagförts till enorma skadestånd redan. Hur skulle du ha reagerat om det var din bil?

Skrivet av Hello Kitty:

Alla Ni som bockar och bugar inför W10 Diktatorn ni är typiska flata svenskar som inte törs kräva intrigitet och självbestämmanderätt. För mej får Ni gärna köra 10 an men - och även skrivet till Microsoft - låt mej för faen äga min Egen beslutanderätt och använda 10 an när jag så önskar. Vad beträffar uppdateringar osv. vill jag äga risken att inte installera dom. Ni krälar framför W10 mens jag är som "en Fransk bonde" tömmer kärran med gödselstacken framför Microsoft. Ni älskade väl också katastrofen Millenium, om ni var födda då, samt Vista snigelprogrammet som hetsåt minne.

ME hade kunnat göras riktigt bra om de fokuserat på att ordna till det istället för att lägga krutet på ny utveckling. Men XP blev ju faktiskt riktigt bra till slut så det var en positiv utveckling ändå. Och Vista ja, huu så seeeegt. Sedan hade M$-idioterna blockerat XP från att installeras på nyköpta datorer så det var ju omöjligt att göra annat än dras med skiten. Till och med min flera år gamla (på den tiden!) dator med XP var en fröjd jämfört med den nya med Vista.

Skrivet av stochastikos:

Detta kan inte stämma. Det finns ingen "timer" som sköter detta, och om denna finns så vill jag gärna veta mer om den. Utan det som i så fall händer är att du trots allt faktiskt uppdaterar manuellt då och då (vilket är klokt), och att i något av dessa uppdateringar så ändras inställningar (vilket visserligen är kasst av MS).
Slutsats: Ja, det är lite halvsurt att MS prackar på Win 10 så som de gör. Men att säga att de TVINGAR på oss detta OS är en stark överdrift. Som redan nämnts upprepade ggr i tråden så finns det väldigt enkla metoder att undvika dessa auto-installationer. Fast fine, dessa knep är kanske inget medelanvändaren ska tvingas behöva lära sig.

Jag har sagt det förr å jag säger det igen (Farbror Barbro röst), det finns inga genvägar fram till det perfekta OS:et , dåra.

Summering av nackdelar:

  • Windows: En del onödiga buggar här och där (så som dessa auto updates).

  • OS X: Hårdvaruknutet.

  • Linux: Uselt(!) stöd för program/appar.

Slutsats: Windows vinner utan konkurrens, trots allt. (Jag använder alla tre ovanför...).

Vilket program är det du inte får igång i Linux?

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Skrivet av Erwya:

Vilket program är det du inte får igång i Linux?

On the top of my head så är det dessa (som alla används flertalet ggr / vecka):

Ableton Live (DAW)
FL Studio (DAW)
Visual Studio (IDE)
LinqPad (.NET scratch pad...helt beroende av denna!)
Copema V75 (trav/tips program)
Anki (flashcard / inlärningsprogram)
Corsair utility engine (Regnbågsfärger i tangentbordet....ja tack!)

Jag vet att jag kan köra Windows i en VM (typ VirtualBox) ifrån Unix, eller krångla med Wine. Men båda dessa lösningar har stora nackdelar. T.ex. så skulle Wine typ inte funka på något av programmen ovanför helt utan problem, och VM är så sjukt slött. Jag har inte lagt pengarna på en Intel i7 för att se allting lagga...(För att inte tala om när jag börjar spela igen...)
Jag använder idag Linux främst i utbildningssyfte (programmering/server, plus att alla "dataintresserade" borde lära sig Unix någon gång) och som en media box.

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Erwya:

Och Vista ja, huu så seeeegt.

Den enda större skillnaden mellan Vista och 7 är att 7'ans uppstart har fördröjda tjänster så att den upplevdes som rappare än Vista de första fem minutrarna. Minneshungern skiljer sig inget speciellt åt heller mellan de två. Vistas nackdel var att den släpptes då internminne var dyrt och diskarna slöa. Jämför man dem idag sida vid sida kan man bli förvånad över hur lika de är, ungefär som w8.0 och w8.1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Men det kan du läsa på alla gamla program. Vad är det för program?

Volvos Vida Dice

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Har alltid haft automatiska uppdateringar avstängt och valt att installera det jag velat på en tid det passar mig. Men efter Microsoft lanserade Win10, så ändrades inställningarna till automatiska uppdateringar 3 ggr.... Fick till slut installera om Win7 och stängde av automatiska uppdateringar direkt. Sen blev det lugnt på loftet.

Men man förlorade allt förtroende för Microsoft på köpet och har nu valt bort Windows. Känner inte att jag kan lita på dem längre, utan de gör som de vill med mina datorer och det är inget jag godkänner.

Du kan prova att gå in i routern och stänga microsoft där. Då blir det lugnt.

Permalänk
Medlem

Jag tycker Windows kunde fråga en gång om man vill uppgradera till Windows 10, och ge dessa val för när man vill bli frågad igen:

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hello Kitty:

@Friterad:

Helt rätt det är säkert inte Gates idag som tvingar på oss W10, men om han inte funnits hade kanske någon annan fritänkare kommit på liknande system som MS. Kanske Linuxuppfinnaren och kanske hans stab och efterföljande personal utvecklare inte tvingat på oss något.
Han är ju i alla fall fritänkare utan enorma profitkrav som finns bakom MS

du kanske borde lägga lite källor bakom dina sagda saker.
bill gates har inte jobbat på microsoft sen 2014. http://www.telegraph.co.uk/technology/microsoft/10616998/Bill...

men då antar jag att du inte använder google chrome heller? för de ligger ju massa profit bakom datan dom sparar. samma gäller att du googlar. massvis med profit där.
vad har du för mobil? en iphone eller android mobil antar jag? stora summor profit där med.

men jag förstår, det sämsta du verkar tycka om denna världen är att windows 10 finns och att folk vill tjäna pengar. fy skäms för att vilja ha pengar

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av abki:

Du kan prova att gå in i routern och stänga microsoft där. Då blir det lugnt.

Tack för tipset, men då jag har gått ifrån Windows så är det väldigt lugnt nu mera.
Saknar inte bröten ett dugg, utan känner att jag kan slappna av vid datorn utan att behöva fundera på om Microsoft ska våldta den idag också..

Skrivet av Jäger:

Jag tycker Windows kunde fråga en gång om man vill uppgradera till Windows 10, och ge dessa val för när man vill bli frågad igen: http://i.imgur.com/aOXaF45.jpg

Saknar alternativet "Aldrig"...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jäger:

Jag tycker Windows kunde fråga en gång om man vill uppgradera till Windows 10, och ge dessa val för när man vill bli frågad igen: http://i.imgur.com/aOXaF45.jpg

Du glömde: Det suger, låt mig behålla nuvarande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Volvos Vida Dice

Inte för att vara den som är den, men en googling på Vida Dice windows 10 gav direkt flera olika trådar hur man installerar det på win10.
Toppresultatet: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=22&p=1013531

Edit: folk säger också att det ska fungera om man installerat det på win7 och uppdaterar till win10.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Inaktiv

Det finns en gud det är nu bevisat, de extremt störande påpekande att man bör nergradera försvinner den 29 juli: http://www.winbeta.org/news/get-windows-10-app-will-removed-w...

Därefter kan man inte heller nergradera window 7 till windows 10 gratis.
Så stå ut i nästan 2 månader till så kommer befriaren!

Skrivet av Crockett:

Du glömde: Det suger, låt mig behålla nuvarande

Jag skulle vilja ha alternativet.
* Det suger, sluta upp för f-n och ofreda mig om detta nu, nästa gång blir det en polisanmälan!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Netforce:

de finns inget anledning inte uppgradera.. windows 7/8 slutar med support inom kort. endast företag kan köpa till support.
detta kommer från en anställd på MS.

Microsoft vill dra ner på all olika platformer till en endast= spara pengar..

Support för 8 kommer de knappast sluta med. Många företag håller precis på att gå över till 8. Så nej. Det kan inte stämma alls.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av lolight:

Support för 8 kommer de knappast sluta med. Många företag håller precis på att gå över till 8. Så nej. Det kan inte stämma alls.

Ms följer väl sin livscykelplan

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/lifecycle

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

Fast det där gäller nog inte för företagslicenser. Där kommer du säkert kunna köpa Windows 8.1 ganska länge ännu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Det finns en gud det är nu bevisat, de extremt störande påpekande att man bör nergradera försvinner den 29 juli: http://www.winbeta.org/news/get-windows-10-app-will-removed-w...

Därefter kan man inte heller nergradera window 7 till windows 10 gratis.
Så stå ut i nästan 2 månader till så kommer befriaren!

Jag skulle vilja ha alternativet.
* Det suger, sluta upp för f-n och ofreda mig om detta nu, nästa gång blir det en polisanmälan!

*Sluta moppsa dig nu. Annars kommer jag ringa hem till dig varje kväll och fråga dig om du vill köpa rutten potatis.

Permalänk
Medlem

Idag fick jag upp en ruta som säger att win 10 ska installeras den 16e maj kl 2300. Jag valde att avbryta schemalagd installation och gick in i windows update och ändrade till att jag ska bestämma vad som ska installeras.

Kommer datorn att installera det ändå?

Permalänk

Aegis löser rätt mkt bekymmer.
"Aegis for Windows 7/8.x - Blocks all known Microsoft spying and Windows 10 upgrade elements"

Kör på win 7 har inte upplevt några bekymmer: https://voat.co/v/technology/comments/853510

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Conditioned:

Aegis löser rätt mkt bekymmer.
"Aegis for Windows 7/8.x - Blocks all known Microsoft spying and Windows 10 upgrade elements"

Kör på win 7 har inte upplevt några bekymmer: https://voat.co/v/technology/comments/853510

https://onedrive.live.com/?authkey=!AOZNMsCHcNGe6js&v=TextFil...

Inte lite skit, som måste tas bort / blockas / spärras....

Microsoft har verkligen gått all in med sitt 10 program, alla SKALL ha skiten i burken, kosta vad det kosta vill.

Dom måste verkligen vara sura på Android, och alla möjligheter Google har att i realtid se exakt vad alla gör med sina enheter.

Frivillig spyware, och lönsamt med...

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti