Permalänk

Vilken drone? runt 1000kr! Syma?

Tjena, har kollat lite på drones frånt utlandet. Jag har kollat på sidan Banggood.com och jag har hittat Syma X8G, den har fått bra recensioner osv. Men jag tänkte kolla med er vad ni kör för drones och vad ni rekommenderar.

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Lustigt, jag har spanat in exakt den modellen åt min grabb på "geek" och har som tak kring 400kr, du kanske skulle ladda hem den appen till telefonen? (man får leta lite bland all skit men det finns mycket roligt)

Tog upp första bästa på telefonen nu och det landar på 500kr och typ 4v leverans.

Jag köpte en Syma X5 (mindre och enklare kamera) för ett år sedan till honom som nu har flugit omkring många timmar men nu är lite skev efter krascherna... då gav jag 350kr inkl allt + frakt från samma sajt.

Hittar du något just kring 1000kr som är mycket bättre så är jag nyfiken på hur dina tankar går...

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

@Gurk: Jag beställde en Syma X8G från ebay igår för runt 900kr men då köpte jag reservdelar och 2 extra batterier för att den har ju bara 10 min flygtid, bara för quaden så kostar det 740 tror jag. Ska bli intressant, den har fått bra recensioner . Folk har varit mer än nöjda för det priset, ett minus är att den inte har wifi så man kan köra FPV till telefonen men man kan köpa en wifi action kamera och sätta på så man kan kör fpv, tror jag ska det i framtiden.

Men om du ska köpa en X8G så rekommenderar jag att köpa reservdelar, typ olika plast delar, det kostade endast 36 kr med propeller skydd, ben och propellrar. Riktigt bra pris. Sen kostade batterierna 70 kr styck. Sen ett tips är att köpa ett sd kort om du inte har det liggandes till kameran, och även en minneskorts läsare!

Detta är min första drönare så jag ville inte lägga någon förmögenhet på det. Men jag har kört Rc simulator osv där jag flög helikoptrar, det är ju lite mer avancerat och det gick hyfsat bra faktiskt! Vad jag har hört så ska det vara lättare att flyga en quad så vi får hoppas att jag inte kraschar första flygturen iaf

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk

@Gurk: Nu blev jag lte besviken, laddade ner Geek appen och sökte på Syma x8g och den första jag gick in på kostade 500 haha, kan tyvärr inte göra något åt det nu.

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Har beställt en Syma X5HW från ebay, borde komma i veckan. Den har fått bra reviews, har en FPV kamera och Hovermode. Ska bli intressant att testa, min första drone Återkommer med vad jag tycker om den! Gav ca 800kr för dronen + extra batterier + reservdelar (propellrar, propellerskydd, ben och motorer).

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

fick min syma x8g för 2 veckor sedan och är riktigt nöjd med min

Ett tips är att köpa minst ett extra batteri

http://www.ebay.com/itm/252381495856?_trksid=p2060353.m2749.l...

Ingår 4gb sd-kort minneskortsläsare och extra blad

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieLiten:

@Gurk: Nu blev jag lte besviken, laddade ner Geek appen och sökte på Syma x8g och den första jag gick in på kostade 500 haha, kan tyvärr inte göra något åt det nu.

Den för 500kr så ingår ingen kamera

Permalänk
Medlem
Skrivet av pchelp:

Den för 500kr så ingår ingen kamera

Nu ligger dom på kring 750kr för dom billigaste (med kamera) men när tråden började hade jag i min app för strax över 500. Det är olika pris varje dag (eller per timme om man ska tro på dom själva).

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T