Permalänk
Medlem
Skrivet av ZertezX:

Kan dela med mig av min tidslinje so far.

- Lade order direkt när förbokningen öppnade (med ett kreditkort kopplat till Swedbank-konto), fick bekräftelsen 16:05.
- "It's in the works!"-mail den 26/3, (all aboard the hype train!!11!1!)
- Pengarna reserverades på kontot 1-2/4.
- Reservationen borta 9/4.
- Tracking Info från DHL (12:22) och Shipping Confirmation från HTC idag (17:22). Skeppning från "PRAGUE - CZECH REPUBLIC".
- Shipment picked up 15:38

Ännu inga pengar dragna från kontot.

Jag har också fått confirmation mailet från htc (utöver dhl mailet), där står det också att kosingen ska vara dragen, dock står summan fortfarande som reserverad om man tittar på banken. Förmodligen så dras kosingen idag eller i morrn. Sedan kom det nyss ett payment information mail med referensnummer för ev framtida kontakt.

Permalänk
Medlem

Inget mail eller någon conformation för min del ännu, men det låter som att det är på gång nu, kul för alla er som fått era skickade! 😊 jag beställde minut :08 så med lite tur kanske min också skickas imorn

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

Ja, det verkar hända saker nu. Jag är hoppfull..!

Men vi har det inte lika kasst som de som förhandsbokade Rift... de fick nyss info om att order flyttas fram 2(TVÅÅÅÅ) månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

Ja, det verkar hända saker nu. Jag är hoppfull..!

Men vi har det inte lika kasst som de som förhandsbokade Rift... de fick nyss info om att order flyttas fram 2(TVÅÅÅÅ) månader.

Kan väl hända med era Vive förbokningar också iof? Pressen att lansera först verkar ha blivit lite för stor. Jag fick bara en månads preliminär försening från juni till mitten av juli.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Kan väl hända med era Vive förbokningar också iof? Pressen att lansera först verkar ha blivit lite för stor. Jag fick bara en månads preliminär försening från juni till mitten av juli.

Jo klart det kan hända, jag håller tummarna för att jag får min denna vecka. Och jag hoppas Oculus får rätt på sitt och får ut VR till folket. Surt att det blev försenad, men du fick bara en månad iaf! Jag läste om någon som gick från Sen mars till augusti...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

Jo klart det kan hända, jag håller tummarna för att jag får min denna vecka. Och jag hoppas Oculus får rätt på sitt och får ut VR till folket. Surt att det blev försenad, men du fick bara en månad iaf! Jag läste om någon som gick från Sen mars till augusti...

Hmm låter konstigt avboka han sin mars order och la en ny? Jag hade juni som preliminärt datum

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Hmm låter konstigt avboka han sin mars order och la en ny? Jag hade juni som preliminärt datum

Var en kickstarter backer. Beställde inte om en ny, den datumen bara backade fem månader.

Permalänk
Medlem

Fick mail och SMS nu! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

Ja, det verkar hända saker nu. Jag är hoppfull..!

Men vi har det inte lika kasst som de som förhandsbokade Rift... de fick nyss info om att order flyttas fram 2(TVÅÅÅÅ) månader.

Jag hade juli och har fortfarande juli (18e-28e) så det där varierar. Problemet är nog att de inte uppdaterade ordersidan tillräckligt fort för de som beställde i april och maj, så det stod fortfarande april när det i själva verket kanske var maj/juni etc.

Permalänk
Medlem

Yeeees! Äntligen mail och SMS från DHL! Skickas idag och express frakt står det. Fick även välja att hämta ut hos ombud istället för hemleverans, smidigt!
Beställde tidpunkt :08, så det var på tiden. Förhoppningsvis är helgen räddad 😊
Dock inget mail från HTC ännu, och pengarna är inte dragna.
Happy days!!! 😍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

Förväntad leverans:
onsdag, April 13, 2016
Innan dagens slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

Förväntad leverans:
onsdag, April 13, 2016
Innan dagens slut

Hur ser du det? Jag kan inte se mitt datum på den tjeckiska DHL sidan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

Oj vad avundsjuk jag är, kan inte fatta varför jag beställde så sent.

Kul i alla fall att dom är på väg till folk som var snabba

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Hur ser du det? Jag kan inte se mitt datum på den tjeckiska DHL sidan

Skickades från m.sweclockers.com

Jag gick in på den svenska sidan och skrev in tracking nummer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

Jag gick in på den svenska sidan och skrev in tracking nummer.

Ahh smart, tack! Att jag inte ens tänkt på det

Javisst! Står 13e på min också, fan va kul!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

Dom (DHL Express) var här idag 16:05, dock utan förvarning så jag var inte hemma, ringde till dom så nu kan jag hämta upp paketet i morrn

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZertezX:

Kan dela med mig av min tidslinje so far.

- Lade order direkt när förbokningen öppnade (med ett kreditkort kopplat till Swedbank-konto), fick bekräftelsen 16:05.
- "It's in the works!"-mail den 26/3, (all aboard the hype train!!11!1!)
- Pengarna reserverades på kontot 1-2/4.
- Reservationen borta 9/4.
- Tracking Info från DHL (12:22) och Shipping Confirmation från HTC idag (17:22). Skeppning från "PRAGUE - CZECH REPUBLIC".
- Shipment picked up 15:38

Ännu inga pengar dragna från kontot.

Det är här! Sjukt snabb skeppning. Allt funkar imponerande bra! Dock har inte koderna för de medföljande spelet dykt upp än men vi har otroligt kul med The Lab så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZertezX:

Det är här! Sjukt snabb skeppning. Allt funkar imponerande bra! Dock har inte koderna för de medföljande spelet dykt upp än men vi har otroligt kul med The Lab så länge.

Kör ni wallmount eller stativ?
Beställde två tvåmetersstativ som ligger här nånstans...

Permalänk
Medlem

Verkar inte lika kul för de som beställde Rift: länk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Verkar inte lika kul för de som beställde Rift: länk

Haha shit va jobbigt...

Nu fick jag precis Shipping conformation från HTC via mail också. Står att pengar ska ha dragits från kortet, men tittar jag på kontot så finns ingen transaktion än.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Kör ni wallmount eller stativ?
Beställde två tvåmetersstativ som ligger här nånstans...

Än så länge står de provisoriskt på två höga hyllor men så fort jag funderat ut vart det blir bäst att sätta dem (läs förhandlat med sambon) så åker skruvdragaren fram och så kör vi det medföljande wallmountet.

Permalänk

ahhhh, som jag längtar men inget har jag hört än, är med i första vågen och bara hoppas, hoppas på att det ska dyka upp ett mail imorgon! Hoppas ni har kul ni som fått leksakerna redan!

Visa signatur

[Moderkort: ASUS P8Z68 v-PRO] - [CPU: Intel i5 2500K @ 4.6 GHz] - [Kylning: Corsair H100 @ 58*C 6h Prime95] [Minnen: Corsair XMS3 CL9 2x4 @ 1333mhz] - [GPU: ASUS 560ti DCU II TOP 1GB @ 990mhz] [SSD: OCZ Agility 3 120GB] - [Chassi: Corsair Obsidian 650d] - [Övrigt: Dell U2311H - Steelseries Siberia v2 - Steelseries 6gV2 - Logitech MX510]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZertezX:

Än så länge står de provisoriskt på två höga hyllor men så fort jag funderat ut vart det blir bäst att sätta dem (läs förhandlat med sambon) så åker skruvdragaren fram och så kör vi det medföljande wallmountet.

Får min Vive i morrn och hade tänkt göra precis som du. Först slänga upp dem på hyllor/skåp och sedan skruva upp dem när jag väl hittat de bästa ställena (med samma förhandlingsprocess).

Hur tycker du trackingen fungerar med dem uppsatta på hyllor?

Har du några bra tips på demos just för skeptiska sambos?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Nu har de dragit pengar från mig igen, står dock som reserverat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

Nu har de dragit pengar från mig igen, står dock som reserverat.

Samma här, fått payment confirmation från HTC också via mail. Paketet väntar på mig hos ombud 😍 Snart är det dags!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

@SweViver: Fy fan, Man blir inte dåligt avundsjuk du Min kommer i Maj men mer än så säger inte HTC.

Vore förövrigt kul om någon här i tråden som fått sin Vive vill prova att förlänga USB och HDMI kabeln och se om det lirar.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: i7-5930K GPU: 2x 1080 TI SLI MODERKORT: ASUS X99-DELUXE

Permalänk

Inga uppdateringar från part 2 batchen? någon som hört något än?

Permalänk

Är det nån som fått sin skickad idag och vet hur många minuter de är uppe i? Beställde min nio minuter efter start och har fortfarande inte hört nåt.

Permalänk
Medlem

Har slängt ihop ett liten "första intryck" inlägg av min Vive som jag fick igår. Hann bara testa i kanske två timmar efter att allr var färdigborrat och installerat, men ska fortsätta uppdatera tråden under veckan ju mer jag provat!

https://m.sweclockers.com/forum/trad/1423271-htc-vive-mina-fo...

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal