Permalänk
Medlem

Pengarna är inte dragna från mitt konto, och reservationen har tagits bort. Nu är pengarna alltså tillbaka på kortet....

HTC, vafaaaaaaaaaan.

Permalänk
Medlem

@KaZZoA:
Jag tror det beror på att det finns en tidsbegränsning på hur länge pengarna får vara reserverade, det betyder inte att din beställning har blivit avbruten.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

@KaZZoA:
Jag tror det beror på att det finns en tidsbegränsning på hur länge pengarna får vara reserverade, det betyder inte att din beställning har blivit avbruten.

Jo, visst är det så. Men nu går man runt med 10k på kortet igen. Inte så jävla roligt. Och enligt deras blogg http://blog.htcvive.com/us/2016/04/vive-shipment-updates/

"My pending authorization hold dropped off my card and I haven’t received shipping information. What do I do?
Please contact our customer care team with your order number and we will look into this for you."

Så måste jag kontakta HTC. Vilket jag har gjorde i morse, men de har fortfarande inte ringt upp mig. Börjar bli trött på detta.

Permalänk

Är det någon i batch 2 i april som hört något, eller fått ett mail från HTC?

Permalänk
Skrivet av natasamunrah:

Är det någon i batch 2 i april som hört något, eller fått ett mail från HTC?

Ha inte för höga förhoppningar på att du faktist får den i april med tanke på att de knappt skickat några från första batchen. Såg nån uppskattning på reddit att de bara skickat 3000 enheter hittils och de sålde 15000 de första 10 minuterna. I den här takten är jag glad om jag får min den här månaden (beställde min 9 minuter efter start).

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

Pengarna är inte dragna från mitt konto, och reservationen har tagits bort. Nu är pengarna alltså tillbaka på kortet....

HTC, vafaaaaaaaaaan.

Samma har hänt mig......

Jag kontaktade HTC i torsdags. Då sa de att det inte va några som helst problem med min order. De sa att jag kunde invänta mejlet från DHL och räkna med att jag får min Vive nästa vecka.

Nu är alltså pengarna tillbaka på mitt kort. Vad händer om jag inte kontaktar HTC? Får jag min Vive ändå? Löser HTC det här åt mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ellmore:

Samma har hänt mig......

Jag kontaktade HTC i torsdags. Då sa de att det inte va några som helst problem med min order. De sa att jag kunde invänta mejlet från DHL och räkna med att jag får min Vive nästa vecka.

Nu är alltså pengarna tillbaka på mitt kort. Vad händer om jag inte kontaktar HTC? Får jag min Vive ändå? Löser HTC det här åt mig?

Nja, kan ju inte tänka mig att du skulle få din Vive om pengarna gått tillbaka till ditt konto, då är den ju inte betald , beklagar

Permalänk
Medlem

Detta skrev jag i en annan tråd här i går:
Såg under förmiddagen att reservationen av summan på mitt SEB konto försvunnit och pengarna var tillbaka som disponibla. Fick total panik, trodde något hade hänt och ordern annulerats. Ringde SEB, de menar att en reservation kan max ligga i sju dagar och de kan inte göra något åt saken, bad mig att kontakta HTC istället.
Mailade då HTC via deras supportformulär, och fick svar efter bara ett par timmar under eftermiddagen:

Thank you for contacting HTC.

Your order is in process and authorization transaction was completed. There no other update yet and nothing had failed in transactions. The orders with payment authorization expired won't be cancelled, we will attempt to re-authorize and force settlement as required.

Thank you for your patience!

Detta betyder alltså att allt är ok, och summan kommer att dras när paketet skickas. Tänkte bara dela med mig av det, ifall fler här inne märkt att summan var tillbaka på kontot.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk

@SweViver:
Vilken batch var du med i? 1 antar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Detta skrev jag i en annan tråd här i går:
Såg under förmiddagen att reservationen av summan på mitt SEB konto försvunnit och pengarna var tillbaka som disponibla. Fick total panik, trodde något hade hänt och ordern annulerats. Ringde SEB, de menar att en reservation kan max ligga i sju dagar och de kan inte göra något åt saken, bad mig att kontakta HTC istället.
Mailade då HTC via deras supportformulär, och fick svar efter bara ett par timmar under eftermiddagen:

Thank you for contacting HTC.

Your order is in process and authorization transaction was completed. There no other update yet and nothing had failed in transactions. The orders with payment authorization expired won't be cancelled, we will attempt to re-authorize and force settlement as required.

Thank you for your patience!

Detta betyder alltså att allt är ok, och summan kommer att dras när paketet skickas. Tänkte bara dela med mig av det, ifall fler här inne märkt att summan var tillbaka på kontot.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för info. Jag kontaktade HTC tidigt i fredags och de har fortfarande inte ringt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av natasamunrah:

@MrMartinooo:
Vilken batch var du med i? 1 antar jag?

Batch 1 ja. Fick orderbekräftelse minut 8. Har dubbelkollat å jag ligger i 1:an, än iallafall

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

Jo, visst är det så. Men nu går man runt med 10k på kortet igen. Inte så jävla roligt. Och enligt deras blogg http://blog.htcvive.com/us/2016/04/vive-shipment-updates/

"My pending authorization hold dropped off my card and I haven’t received shipping information. What do I do?
Please contact our customer care team with your order number and we will look into this for you."

Så måste jag kontakta HTC. Vilket jag har gjorde i morse, men de har fortfarande inte ringt upp mig. Börjar bli trött på detta.

De har uppdaterat sidan.

My pending authorization hold dropped off my card and I haven’t received shipping information. What do I do?

If your authorization is no longer showing on your card, then we are processing your order. Please watch your email inbox for any updates regarding your shipment.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Då var pengarna tillbaka på kontot igen, va fan håller de på med.

Permalänk
Medlem

Så ingen här som är i batch 1 har fått sin Vive?
Känns som att min Maj leverans kommer komma i Juli...

Nån som har koll på om andra nordiska länder har fått några leveranser?

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Så ingen här som är i batch 1 har fått sin Vive?
Känns som att min Maj leverans kommer komma i Juli...

Nån som har koll på om andra nordiska länder har fått några leveranser?

Jag har inte fått min iaf. Men jag har hört att en handfull i norden har fått sina. Jag hyser en viss, kanske naiv, förhoppning att jag ska få den denna veckan.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Jag har inte fått min iaf. Men jag har hört att en handfull i norden har fått sina. Jag hyser en viss, kanske naiv, förhoppning att jag ska få den denna veckan.

/hulle.

Samma här, hoppas verkligen att den skickas nu i veckan iallafall. Vore så kul att äntligen få börja leka med Vive till helgen när jag är ledig 😀 Men det kanske är dumt att hoppas på för mycket...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

Inget nytt än. De skulle ringa mig i fredags, jag har fortfarande inte fått ett samtal.
Chatten är offline idag ser det ut som...

Wave 1 "ska" vara 1-15 april, wave 2 15-30. Alltså ska vi senast få den på fredag? A man can dream?..

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

Inget nytt än. De skulle ringa mig i fredags, jag har fortfarande inte fått ett samtal.
Chatten är offline idag ser det ut som...

Wave 1 "ska" vara 1-15 april, wave 2 15-30. Alltså ska vi senast få den på fredag? A man can dream?..

Jag mailade lite med HTC förra veckan, nu spammar de mig med automatiserade mails om att deras mailadresser har ändrats... visst, ok. Men varje gång mobilen plingar och jag ser "HTC SUPPORT- blablabla" tror jag att det är att Viven har skickats...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Fick mail från dhl nyss. 07-order. Förhoppningsvis får ni andra besked snart också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

@Hulle: Jag får också de där mailen hela tiden.. skumt.

@jeppe109: Kul! grattis.

Permalänk
Medlem

Fick min leveransbekräftelse nu också. Lätt att missa bland all HTC spam Får man se hur lång tid den tar att snigla sig upp från Prag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ORX:

Fick min leveransbekräftelse nu också. Lätt att missa bland all HTC spam Får man se hur lång tid den tar att snigla sig upp från Prag...

Jag har inte fått något SMS idag... =(

Frakten är snabb nu för tiden vad jag förstått så du borde ha den i morgon.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Grattis! Nu händer det! För några...
Jag har 07: Inte fått något, varken mail eller sms.

Hur betalade ni? Om CC, vilken bank? info!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

Grattis! Nu händer det! För några...
Jag har 07: Inte fått något, varken mail eller sms.

Hur betalade ni? Om CC, vilken bank? info!

Betalade med SEB Visa CC, :06 order...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

Grattis! Nu händer det! För några...
Jag har 07: Inte fått något, varken mail eller sms.

Hur betalade ni? Om CC, vilken bank? info!

Jag betalade med mitt bankkort. Pengarna reserverades på mitt konto hos Handelsbanken den förste april. Summan var åter tillgänglig den sjunde april.
Idag fick jag mejl från DHL med tracking-nummer

Jag väntar fortfarande på att de ska dra pengarna dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ORX:

Betalade med SEB Visa CC, :06 order...

Jag körde SEB Visa CC. :07 order. Inte fått något! gimme gimme!

Permalänk
Medlem

Jag fick shipment notification från DHL Checkien, det är på väg...

SENDER : DHL Express (CzechRepublic) s.r.o. From : Klara Simkova Na Dlouhem 83 Ricany-Jazlovice 25101 Czech Republic SHIPMENT CONTENTS: VIVE VR set - NOT RESTRICTED

Permalänk
Inaktiv

Hue hue. Lyckades få sambon att gå med på att byta sovrummet mot arbetsrummet. Nu har vi 3 x 5 meter öppen yta att leka på.

Ska bli riktigt spännande detta!

Permalänk
Medlem

Kan dela med mig av min tidslinje so far.

- Lade order direkt när förbokningen öppnade (med ett kreditkort kopplat till Swedbank-konto), fick bekräftelsen 16:05.
- "It's in the works!"-mail den 26/3, (all aboard the hype train!!11!1!)
- Pengarna reserverades på kontot 1-2/4.
- Reservationen borta 9/4.
- Tracking Info från DHL (12:22) och Shipping Confirmation från HTC idag (17:22). Skeppning från "PRAGUE - CZECH REPUBLIC".
- Shipment picked up 15:38

Ännu inga pengar dragna från kontot.

Permalänk
Medlem

Ehm. Nu ringde HTC upp (en amerikan) och sa att jag inte alls låg i kön på samma plats som min första order och fick sedan cancelera den order svenska supporten bad mig skapa och lägga en helt ny assisterad via fjärrstyrning likt man läst att amerikanarna med samma problem fått göra.