Vive-förberedelser samlingstråd

Permalänk

@Dalton Sleeper:

Lycka till, HTCs support är usel. Läste på reddit om någon som fått en trasig Vive och de ville att han skulle betala frakten för att få den fixad. Tror han lyckades tjata till sig att de skulle betala. När jag varit i kontakt med dem har de inte varit till mycket hjälp i alla fall.

Permalänk
Avstängd

Enligt DHL ska den komma under dagen, men jag jobbar ju, min bror fick ett sms om att ändra till upphämtning. Men jag har inte fått det smset, fick ni det smset?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Enligt DHL ska den komma under dagen, men jag jobbar ju, min bror fick ett sms om att ändra till upphämtning. Men jag har inte fått det smset, fick ni det smset?

Jag fick det.

Men jag pratade med DHL också och det var försent att ändra till pickup-point samma dag, de skulle då istället försöka dela ut under dagen och sedan fick man få den till pickup-point nästa dag.

Bor du i hus? Man kan lämna en fullmakt på dörren med sändningsnummer, namnteckning och instruktioner, t.ex. "lägg paketet i förrådet bakom dig". Eller så kanske du har en snäll tant till granne som kan ta emot det med din fullmakt?

Ring DHL Express och snacka, inte vanliga DHL dock, det är ett annat nummer.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Tips på bra spel?

Jag har kört alla "vanliga" Budget cuts, The Blue, Audioshield, Space Pirate Trainer, Job simulator osv.
Lär nog säga att The Blue och Budget cuts har haft bäst VR känsla so far

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Missade lev, min tjej är mammaledig men var ute på ett snabbt ärende, jävla skit. fan man ska inte använda DHL för privatpersoner

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Garderoben:

Tips på bra spel?

Jag har kört alla "vanliga" Budget cuts, The Blue, Audioshield, Space Pirate Trainer, Job simulator osv.
Lär nog säga att The Blue och Budget cuts har haft bäst VR känsla so far

Du borde skitit i att betala för Space pirate skiten och köpt Hover Junkers istället.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CyberVillain:

Du borde skitit i att betala för Space pirate skiten och köpt Hover Junkers istället.

Har det också, glömde skriva det. Space Pirate är dock roligare än det ser ut, speciellt i VR är ju aldrig ett spel jag skulle lirat utan VR..

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Tyckte det var rätt trist jag, men testade det bara snabbt. Ett annat spel som är grymt om man vill få realism i vapenhantering är detta

http://store.steampowered.com/app/450540/

Jag håller själv på att jobba på en MP shooter och kommer ha ungefär samma spelmekanik

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Trackingmail idag. ) Beställde xx:34

Permalänk
Hedersmedlem

Äntligen. Har följt paketet sedan i fredags och nu ringde DHl och ville leverera om 5 minuter. tur att svärmor bor i huset bredvid och är hemma med sonen idag. Mindre kul att jag inte kommer ha tid att sätta upp allt förrän till helgen.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Avstängd

fy fan vilken vändning, chauffören ringer på eget initiativ och säger att han kan svänga förbi... niiiiiiice

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Alla ni som fått Vive eller väntar på leverans, ni har väl inte missat mitt inlägg inatt om att precis alla Oculus Home spel nu går att lira på Vive? Rekommenderar er alla att testa Lyckys Tale, helt galet vackert och riktigt kul spel! Dessutom helt gratis

https://sweclockers.com/forum/trad/1424647-nu-funkar-alla-ocu...

Fel adress..
Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

Booyah har fått tracking nummer

Permalänk
Medlem

Någon som har monterat sina bas-stationer med klämmor (och fäst i bokhylla el liknande)? Funderar på att testa detta själv, men vet inte vilka som passar? Antar att det är någon sorts standardmått?

Permalänk
Skrivet av CyberVillain:

Tyckte det var rätt trist jag, men testade det bara snabbt. Ett annat spel som är grymt om man vill få realism i vapenhantering är detta

http://store.steampowered.com/app/450540/

Jag håller själv på att jobba på en MP shooter och kommer ha ungefär samma spelmekanik

Jo har lirat lite Hot dog, sjukt rolig spel mekanik men är inte så mycket till "spel"

Ditt kommer nog bli intressant om man få skjuta på varann med samma mekanik bakom alla vapen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

We're about to finalize your order. Let's make sure it doesn't get delayed!

Fucking yes Hoppas den inte kommer nästa vecka för då är jag i Hong Kong på semester.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Avstängd

Första testet med Viven i Unity

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har fått Viven men inser att ljusstyrkan är olik mellan höger och vänster öga. Är mest uppenbart i mörka scener. Någon som har samma problem?

Visa signatur

CPU: i7-5930K GPU: 2x 1080 TI SLI MODERKORT: ASUS X99-DELUXE

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Vad precis kontrollerna/spårningen är.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

@Hymer: Borde den inte vara billigare där borta i teknikens förlovade land? Bara en tanke, ska själv till Tokyo till hösten.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

@xpanterx: Jo så är det nog men jag lär ju inte hitta någon där

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

@Hymer: Nä det kanske är svårt i dagsläget :/

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Sitter just nu och försöker lära mig allt om Unity för att kunna ha så kul som möjligt med Viven. Det är ju helt magiskt kul att kunna uppleva allt i VR som man tidigare bara får en 2d-presentation av på en skärm tidigare.

Fått nöja mig med Gear VR utveckling och det är ju lite jobbigt att man måste deploya det till telefonen mellan varje "riktigt" test.

Hur svårt var det att använda sig av HTC's assets? Har ju bara testat Oculus OVR assets...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dblade:

Sitter just nu och försöker lära mig allt om Unity för att kunna ha så kul som möjligt med Viven. Det är ju helt magiskt kul att kunna uppleva allt i VR som man tidigare bara får en 2d-presentation av på en skärm tidigare.

Fått nöja mig med Gear VR utveckling och det är ju lite jobbigt att man måste deploya det till telefonen mellan varje "riktigt" test.

Hur svårt var det att använda sig av HTC's assets? Har ju bara testat Oculus OVR assets...

Har du koll på 3d programmering är det inte svårt, kontrollen blir bara ett objekt i världen som du kan lägga beteende på. I klippet ovan har jag använt Unity rigid bodies, der har sina för och nackdelar. Har du dock inte jobbar med vektorer osv så är det en liten tröskel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur upplever ni prestandan med olika spel? Några exempel? Nämn gärna er setup också. Jag sitter själv med en i5-2500k och r9-280x och är lite rädd för vad jag kan förvänta mig. Många spel, typ job simulator, ser dock väldigt lättdrivna ut pga den tecknade grafikstilen.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Avstängd

Trackingfusionen sker i mjukvara, jag har märkt att det påverkar trackingen om hårdvaran ute hinner med, min lillebror sitter på en Radeon something och en låst 3770 medan jag sitter på en 980 TI med en upplåst 3770k på 4.7ghz,min tracking flyter mycket bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Har du koll på 3d programmering är det inte svårt, kontrollen blir bara ett objekt i världen som du kan lägga beteende på. I klippet ovan har jag använt Unity rigid bodies, der har sina för och nackdelar. Har du dock inte jobbar med vektorer osv så är det en liten tröskel

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det var ju lite spännande att damma av linjär algebra kunskaperna.. Oftast inte så jättesvår att räkna på det om man kladdar ner vektorerna på ett papper..

Jo, jag lekte en del med force i Unity, där man placerar ut typ magneter i rymden, som påverkar rigidbodies. Då kan man ju enkelt få lite gummibandseffekter på kropparna.. Det svåra kanske är att få bort just gummibandseffekten.. Man kan ju stänga av effekten under förflyttning.. (isKinematic) .. och kanske dra ner på kraften när rigidbody-objektet börjar närma sig destinationen...

Just nu hamnar den ofta i en liten självsvängning när man drar på med vektorn mellan aktuell punkt och destinationspunkten..

Permalänk
Medlem

Åtminstone lite hopp åt oss som bokat via Webhallen

9490 kr ändrades priset till idag.

Att man inte bokade på releasedag...

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Fick mitt så kallat "We're about to finalize your order" mail i natt, där de säger man ska ha pengar redo på kontot

Så nu undrar jag, hur lång tid tog det efter det mailet innan summan blev reserverad på konto för er som fått?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dblade:

Ja det var ju lite spännande att damma av linjär algebra kunskaperna.. Oftast inte så jättesvår att räkna på det om man kladdar ner vektorerna på ett papper..

Jo, jag lekte en del med force i Unity, där man placerar ut typ magneter i rymden, som påverkar rigidbodies. Då kan man ju enkelt få lite gummibandseffekter på kropparna.. Det svåra kanske är att få bort just gummibandseffekten.. Man kan ju stänga av effekten under förflyttning.. (isKinematic) .. och kanske dra ner på kraften när rigidbody-objektet börjar närma sig destinationen...

Just nu hamnar den ofta i en liten självsvängning när man drar på med vektorn mellan aktuell punkt och destinationspunkten..

Enablar du IsKinematic så kommer du tappa rätt mycket av det som är Nice ztex då kommer den kunna färdas genom väggar osv

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur