Permalänk
Medlem

Laga GoPro Hero 4 Black video?

Hej!

Fick låna en kompis GoPro Hero 4 Black nu över helgen när jag var i Whistler och åkte skidor. Fick dock till min fasa se när jag kom ner efter första åket att ett "SD ERR" hade dykt upp i displayen. Tog ut kortet och formaterade om det i kameran. Åkte igen, samma problem efter runt 1 min eller så. Sänkte upplösningen från 2.7K till 1080p, verkade fungera bättre. Körde på det resten av dagen, utan något error. Men nu när jag kom hem och skulle ladda in filmerna i datorn, så är ta mig fan minst hälften av filerna korrupta ändå..
Storleken finns där, varierar runt 300mb - 3.5gb per klipp. Så någon information är ju sparad.
Är det någon vänlig själ som vet ifall det går att reparera filerna?

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Det där låter jobbigt, det finns ju diverse program för att kolla filer. Sparar du i H264?
Låter som den där kameran har nåt rejält fel :/

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

Har du provat byta sd kort?

Har du tur är det bara det som är sönder.

Visa signatur

AMD Duron 1100@1246MHz
SDRAM PC133 768MB
PoV GeForce 2 Pro 64MB Tv-out

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxizor:

Det där låter jobbigt, det finns ju diverse program för att kolla filer. Sparar du i H264?
Låter som den där kameran har nåt rejält fel :/

Japp, alla filerna är i mp4, H264

Skrivet av ZASGHU:

Har du provat byta sd kort?

Har du tur är det bara det som är sönder.

Nej, fick bara med mig det. Tror bara att min kompis har ett SD kort till den.

Vid närmare undersökning är även bilderna jag tog som timelapse också korrupta.
Testade att filma lite till här hemma och nu funkar det. Så jävla typiskt.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Körde någon av dom trasiga filerna genom en hex editor, filerna innehåller bara en massa 00 00 00 00, så jag antar att filerna är helt körda.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."