Permalänk
Medlem
Skrivet av IshethZenunim:

Helt sjuk currency drop rate, eller så har jag bara haft tur. Startade en Spark/Orb of Storms-Templar idag, riktigt bra clear speed med dåligt gear; är nu lvl 25 och hittills har jag fått:

25 x Orb of Transmutation
12 x Orb of Augmentation
10 x Orb of Alteration
39 x Chromatic Orb (men det beror på att jag plockar upp all chromatic gear)
1 x Orb of Chance
2 x Orb of Alchemy
18 x Armourer's Scrap
10 x Blacksmith's Whetstone
5 x Orb of Fusing
6 x Jeweller's Orb
1 x Gemcutter's Prism
1 x Orb of Regret
2 x Glassblower's Bauble

Har också fått två Uniques, en amulett och en ring.

Det här kommer nog bli den första build jag tar till Maps. Hoppas bara jag får 4-5 Chaos innan jag är lvl 60, så jag kan köpa någon hyfsad 5L body armour och lite smått och gott.

Turen med drops fortsätter! Är lvl 29 nu, har fått en massa mer currency, en Chaos Orb, en Orb of Scouring, och FEM Uniques. Inget som får en att göra frivolter av lycka, men för en månad sen när jag levlade en annan karaktär hade jag bara fått två uniques när jag var lvl 51.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk

Hur fan orkar man fortsätta lirar på typ hur mycket som helst blir lvl 80 plus tröttnar totalt spelar inte på aslänge kommer tillbaka lirar lvl 80 plus igen tröttnar totalt ännu en gång och spelet kånns astråkigt. tycker diablo 2 hade mer öppna områden på något sätt. Känns som Poe blir för sjukt enformigt när man spelat en del.

Valuta känns knappt som det behövs droppas för mycket och jag handlar typ aldrig för valuta.

Nya builds blir tråkigt för då måste man lira genom sega akter ännu en gång

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lordkiller:

Hur fan orkar man fortsätta lirar på typ hur mycket som helst blir lvl 80 plus tröttnar totalt spelar inte på aslänge kommer tillbaka lirar lvl 80 plus igen tröttnar totalt ännu en gång och spelet kånns astråkigt. tycker diablo 2 hade mer öppna områden på något sätt. Känns som Poe blir för sjukt enformigt när man spelat en del.

Valuta känns knappt som det behövs droppas för mycket och jag handlar typ aldrig för valuta.

Nya builds blir tråkigt för då måste man lira genom sega akter ännu en gång

tog mig 11 timmar tills merciless malachi sist i hardcore.
0-77 19 timmar.
mesta solo.

dött 5 ggr, 80,81,85,89 sist
82 just nu

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Började spela igen för några dagar sedan. Men kom snabbt fram till en frågeställning jag hade förra gången också. Det är ju som bekant oftast bäst att gå all in på det man vill satsa på. Men kan inte låta bli att notera att om jag spelar en armor-karaktär, så har jag tack vare diminishing returns ofta mer att vinna på att komplettera med lite evasion än gå all in på armor.
Har jag bara tillräckligt med dex så kan man byta 2% damage reduction mot betydligt mer evasion. Hur resonerar folk där?
Är det bara för att man oftast har för lite dex på rena armor-karaktärer?

Permalänk
Skrivet av IshethZenunim:

Någon som har tips på en RIKTIG tank-build? Jag bryr mig inte så mycket om clear speed och sånt, och jag kör inte HC. Jag vill bara bygga en karaktär för skojs skull att levla då och då, gärna med massor av Life Leech/Life Gain on Hit/Life Regen/Elemental Resistances och AoE-attack, så antingen en spell build eller något Rain of Arrows-liknande.

Det behöver inte vara tips på en hel build, har du tips på bra Uniques/kombinatoner av gems som skulle passa så tas de tacksamt emot.

Som sagt, huvudsaken är inte att builden är superbra, jag vill bara ha en karaktär som har väldigt svårt för att dö.

Kolla på Gellig Mortezzah om du vill se PoEs riktiga tank. Det är visserligen i Standard med legacy-gear, men konceptet borde fungera utan sånt också.

AFK-tankar Twinned Abyss boss
Forumtråden för builden

Skrivet av Lordkiller:

Hur fan orkar man fortsätta lirar på typ hur mycket som helst blir lvl 80 plus tröttnar totalt spelar inte på aslänge kommer tillbaka lirar lvl 80 plus igen tröttnar totalt ännu en gång och spelet kånns astråkigt. tycker diablo 2 hade mer öppna områden på något sätt. Känns som Poe blir för sjukt enformigt när man spelat en del.

Valuta känns knappt som det behövs droppas för mycket och jag handlar typ aldrig för valuta.

Nya builds blir tråkigt för då måste man lira genom sega akter ännu en gång

Fast det där om D2 är ju inte helt sant. Områdena kändes väl större eftersom man sprang långsammare. Dessutom var många av dem stora eller långa på ett helt slumpmässegt sätt medan PoEs kartor är lite mer förutsägbara och har indikatorer om vart man ska gå. Själv tycker jag knappast att spela igenom 4 acts i 3 svårighetsnivåer i PoE är värre än vad det var i D2.
Sedan har man ju en förmåga att romantisera något bara för att det är gammalt

Skrivet av Aleshi:

Började spela igen för några dagar sedan. Men kom snabbt fram till en frågeställning jag hade förra gången också. Det är ju som bekant oftast bäst att gå all in på det man vill satsa på. Men kan inte låta bli att notera att om jag spelar en armor-karaktär, så har jag tack vare diminishing returns ofta mer att vinna på att komplettera med lite evasion än gå all in på armor.
Har jag bara tillräckligt med dex så kan man byta 2% damage reduction mot betydligt mer evasion. Hur resonerar folk där?
Är det bara för att man oftast har för lite dex på rena armor-karaktärer?

Ren armour bygger på att man ska ha förutsägbar skada och minimera risken för one-shots. Evasion gör ju inte heller så mycket mot spells. Speciellt inte phys damage spells.

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Ren armour bygger på att man ska ha förutsägbar skada och minimera risken för one-shots. Evasion gör ju inte heller så mycket mot spells. Speciellt inte phys damage spells.

Jo det är jag med på. Men tog två jämförbara ganska plain rustningsdelar. Den ena armor och den andra även med evasion.
Då var detnågot i stil med 19% Damage reduction + 9% Evasion i ena fallet och 18% Damage reduction och 15% Evasion i andra fallet.
Efyersom det är diminishing returns på armor så blir det så att 6 procentenheter högre evasion bara kostar en procentenhet damage reduction. Varför kör man inte alltid med en liten klick evasion i mixen då?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Aleshi:

Jo det är jag med på. Men tog två jämförbara ganska plain rustningsdelar. Den ena armor och den andra även med evasion.
Då var detnågot i stil med 19% Damage reduction + 9% Evasion i ena fallet och 18% Damage reduction och 15% Evasion i andra fallet.
Efyersom det är diminishing returns på armor så blir det så att 6 procentenheter högre evasion bara kostar en procentenhet damage reduction. Varför kör man inte alltid med en liten klick evasion i mixen då?

Evasion bygger på principen att undvika så många träffar som möjligt och samtidigt ha tillräckligt mycket liv/ES för att överleva den hårdaste träff du kan ta. Kombinerat med olika varianter av block/dodge/enfeeble/blind kan du undvika en väldigt stor del av de attacker du annars skulle tagit skada av. Då armour är mest effektivt mot låg skada är det sällan motiverat att byta ut evasion mot lite armour eftersom resultatet blir att du tar fler träffar men inte reducerar hög skada mer än marginellt.
Armour å andra sidan reducerar den skada du tar så att små träffar blir irrelevanta medan hög skada minskas till hanterbar nivå. Byter du ut armour för lite evasion kommer du visserligen undvika någon träff här och där, men du tar mer skada av alla andra (fysiska) träffar.
I vissa spel är det relevant att räkna med "effective health pool" men det är det sällan eller aldrig i PoE eftersom den inkommande skadan svårligen kan reduceras till den nivå att du med säkerhet överlever den högsta smäll du kan ta. Varken 75% block eller 75% evasion ökar dina 5k liv när du tar 5.1k skada, men gör att du överlever 4x2.5k skada.
5k armour reducerar 100 inkommande skada med ~85%, 1k skada med ~35% och 5k skada med ~9%.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Jo det är jag med på. Men tog två jämförbara ganska plain rustningsdelar. Den ena armor och den andra även med evasion.
Då var detnågot i stil med 19% Damage reduction + 9% Evasion i ena fallet och 18% Damage reduction och 15% Evasion i andra fallet.
Efyersom det är diminishing returns på armor så blir det så att 6 procentenheter högre evasion bara kostar en procentenhet damage reduction. Varför kör man inte alltid med en liten klick evasion i mixen då?

Det handlar fortfarande att minska skadan från stora skadekällor. Den där enstaka procentenheten kan vara skillnaden mellan död och överlevnad.

Låt säga att vi har 4 000 hp, 30 000 Armour och 0% evasion chance. Då kommer en skadekälla på 5 000 phys dmg reduceras till 3 125. Man överlever alltid sådana skadekällor. Med samma hp, 0 Armour och 99% evasion chance kommer man i 99 fall av 100 inte ta någon skada. Men i det ovanliga resterande fallet, dör man alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Kolla på Gellig Mortezzah om du vill se PoEs riktiga tank. Det är visserligen i Standard med legacy-gear, men konceptet borde fungera utan sånt också.

AFK-tankar Twinned Abyss boss
Forumtråden för builden

Tack, men jag hittade den här som passade mig väldigt bra: https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1171890

Maxade resists, immun mot Chaos, 20k+ Energy Shield, 3,5k+ Energy Shield regen/sek, facetankar allt utom möjligen Über Atziri.

Har fortfarande en jävla tur med drops! I Cavern of Wrath/Cavern of Anger fick jag tre (!) unique drops, 1 x Orb of Chance och 1 x Vaal Orb:

http://pathofexile.gamepedia.com/Sidhebreath
http://pathofexile.gamepedia.com/Last_Resort
http://pathofexile.gamepedia.com/Hyrri%27s_Bite

Nu ska jag fortsätta grinda Act 2, behöver ca. 30 levels till innan jag börjar göra någon riktig skada...

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem
Skrivet av IshethZenunim:

Turen med drops fortsätter! Är lvl 29 nu, har fått en massa mer currency, en Chaos Orb, en Orb of Scouring, och FEM Uniques. Inget som får en att göra frivolter av lycka, men för en månad sen när jag levlade en annan karaktär hade jag bara fått två uniques när jag var lvl 51.

Har också märkt av lite tur med drops.

Har inte spelat mycket denna säsongen men i lördags så droppade 2 unika, en albino rhoa feather + ett fiskespö ! från samma kista.

Sen att det var på act 2 normal med en item level på 14 behöver vi inte prata så mkt om.

Permalänk
Skrivet av zkin:

Har också märkt av lite tur med drops.

Har inte spelat mycket denna säsongen men i lördags så droppade 2 unika, en albino rhoa feather + ett fiskespö ! från samma kista.

Sen att det var på act 2 normal med en item level på 14 behöver vi inte prata så mkt om.

Du hittade en Perandus Tackle Box som alltid innehåller Fiskespö, Albino Rhoa Feather, Fairgraves' Tricorne och Slitherpinch. Den är mycket sällsynt.

Fiskespön kan inte direkt användas till något (om de kan användas är det GGG's bäst bevarade hemlighet) och är värda 20+ chaos. Personligen skulle jag inte sälja den eftersom de är så pass ovanliga och speciella. Jag har själv inte hittat en efter 3.5k timmars spel.

Jag har tydligen sjukt svårt att bestämma mig vad jag ska spela, så jag startade min 5:e gubbe för ligan. Voltaxic Assassin med antingen LA, Ice Shot eller Tornado Shot. Vill ha något som jag vet klarar av oidentifierade maps av hög tier.

Köpte en Seven-League Step inför levlingen också. Dyrt med 1.2 exa för ett par boots, men 50% movement speed från level 1 är helt fantastiskt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Du hittade en Perandus Tackle Box som alltid innehåller Fiskespö, Albino Rhoa Feather, Fairgraves' Tricorne och Slitherpinch. Den är mycket sällsynt.

Fiskespön kan inte direkt användas till något (om de kan användas är det GGG's bäst bevarade hemlighet) och är värda 20+ chaos. Personligen skulle jag inte sälja den eftersom de är så pass ovanliga och speciella. Jag har själv inte hittat en efter 3.5k timmars spel.

Jag har tydligen sjukt svårt att bestämma mig vad jag ska spela, så jag startade min 5:e gubbe för ligan. Voltaxic Assassin med antingen LA, Ice Shot eller Tornado Shot. Vill ha något som jag vet klarar av oidentifierade maps av hög tier.

Köpte en Seven-League Step inför levlingen också. Dyrt med 1.2 exa för ett par boots, men 50% movement speed från level 1 är helt fantastiskt!

Awesome. Har inte ens läst patch notes eller överhuvudtaget någon info om perandus eller vad det nu heter... Är ändå skoj att ha hittat ett fiskespö.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kul liga det här, synd att sakerna de lägger till inte blir permanenta. Jag jobbar en hel del och har inte tid att spela så mycket när jag är hemifrån 13 timmar per dygn, men jag skulle så gärna vilja klara av så många challenges som möjligt i denna liga, så man får lite microtransaction-föremål.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av IshethZenunim:

Kul liga det här, synd att sakerna de lägger till inte blir permanenta.

Huruvida Cadiro och hans lådor får stanna kvar i någon form är knappast något som GGG bestämt ännu. Med tanke på vilken enorm påverkan det haft på ekonomin är det knappast långsökt att han gissningsvis inte kommer bjussa på en massa unika T1-prylar, men han kanske dyker upp som gubben i lådan även framöver. Cadiro, Master of Brodeals skulle väl skuffa undan Catarina/Tora/Vagan/Vorici i rätt många gömställen

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

Currency stashtab!!!! BÄSTA SOM HÄNT SEN SKIVAT BRÖD!!!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av misguided:

Currency stashtab!!!! BÄSTA SOM HÄNT SEN SKIVAT BRÖD!!!

Klicka ihop ett tjog fulla stash tabs till en och samma... carpal tunnel in 3... 2... 1...

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av misguided:

Currency stashtab!!!! BÄSTA SOM HÄNT SEN SKIVAT BRÖD!!!

Nja. Lockstep och Loot Filters hände mellan detta och skivat bröd.

Fick 18 lediga tabs i Standard pga detta. Najs!

Måste bara se till att fylla Mirror-platsen i Standard också. Mina Eternals där känner sig också lite ledsna att de inte får vara med.

Permalänk
Medlem

Köpte en billig lvl 21 4L armour, använde fyra Chromatic Orbs och fick två blå, en röd och en grön socket som jag ville ha, så nu har jag Firestorm + Lesser Multiple Projectiles + Life Gain on Hit + Faster Casting länkade. Kommer gå mycket snabbare att levla nu.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem
Skrivet av IshethZenunim:

Köpte en billig lvl 21 4L armour, använde fyra Chromatic Orbs och fick två blå, en röd och en grön socket som jag ville ha, så nu har jag Firestorm + Lesser Multiple Projectiles + Life Gain on Hit + Faster Casting länkade. Kommer gå mycket snabbare att levla nu.

Firestorm och LMP fungerar ej ihop då Firestorm inte är en projectile-spell. Bara så du vet. Bara att byta ut den mot något annat som fungerar ihop med det.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gavelinus:

Firestorm och LMP fungerar ej ihop då Firestorm inte är en projectile-spell. Bara så du vet. Bara att byta ut den mot något annat som fungerar ihop med det.

Ajdå. Har du tips på något gem som jag kan byta ut LMP mot? :/

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem
Skrivet av IshethZenunim:

Ajdå. Har du tips på något gem som jag kan byta ut LMP mot? :/

Jag hade bytt den mot en concentrated effect eller en increased aoe. (Båda är blåa) och sedan använt båda beroende på situation. Conc effekt på bossar och aoe när du dödar vanliga fiender. Och när du känner dig lugn med hpn byter du ut den mot fire penetration (röd slot).

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gavelinus:

Jag hade bytt den mot en concentrated effect eller en increased aoe. (Båda är blåa) och sedan använt båda beroende på situation. Conc effekt på bossar och aoe när du dödar vanliga fiender. Och när du känner dig lugn med hpn byter du ut den mot fire penetration (röd slot).

Okej, men LMP är ju grön. Vet inte om det är värt att slösa en massa Chromatic Orbs på ett lvl 21 armor igen.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem
Skrivet av IshethZenunim:

Okej, men LMP är ju grön. Vet inte om det är värt att slösa en massa Chromatic Orbs på ett lvl 21 armor igen.

Inte värt det nu i början. Om det inte är något väldigt bra unique-item. Kör den med 3 gems så länge eller släng in en added cold dmg eller culling strike eller något. (Level 8 för added cold och level 18 för culling strike). Du kommer ändå hitta 4 links som passar dig senare. Vid level 31 kan du köra mana leech också.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gavelinus:

Inte värt det nu i början. Om det inte är något väldigt bra unique-item. Kör den med 3 gems så länge eller släng in en added cold dmg eller culling strike eller något. (Level 8 för added cold och level 18 för culling strike). Du kommer ändå hitta 4 links som passar dig senare. Vid level 31 kan du köra mana leech också.

Jag slängde in en Blind som jag ändå hade liggande i min stash. Mana Leech verkar inte behövas, jag har inte använt en mana-flaska på typ 10 levels.

EDIT: Jag hittade precis typ alla support gems jag kommer att behöva (nåja, en lite överdrift).

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk

Då var all currency i Standard sorterad också. Seriös RSI-varning på detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Då var all currency i Standard sorterad också. Seriös RSI-varning på detta
i.imgur.com/M8pSPdm.jpg

Jävlar...hur länge och hur mycket har du spelat, och vad är din hemlighet? Jag har 8 stycken Chaos Orbs i Standard och 4 stycken i Perandus.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Skrivet av IshethZenunim:

Jävlar...hur länge och hur mycket har du spelat, och vad är din hemlighet? Jag har 8 stycken Chaos Orbs i Standard och 4 stycken i Perandus.

Jag registrerade PoE-kontot December 2010, spelade closed beta 2011. Sedan dess har jag över 3500 timmar spelade.

Jag har ingen hemlighet. Jag spelar inte magic find, jag håller inte på med flipping eller någon manipulation av marknaden och inte heller är min shop så väldigt aktiv. Jag spelar helt enkelt bara spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Jag registrerade PoE-kontot December 2010, spelade closed beta 2011. Sedan dess har jag över 3500 timmar spelade.

Jag har ingen hemlighet. Jag spelar inte magic find, jag håller inte på med flipping eller någon manipulation av marknaden och inte heller är min shop så väldigt aktiv. Jag spelar helt enkelt bara spelet.

Nej, med 3500 timmar spelade förstår jag att det inte ligger någon hemlighet bakom.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem

Dödade Malachai utan att dö för första gången idag, tog mig också igenom labyrinten utan att dö. Hur många treasure keys kan man få/hitta? Jag hade bara två, men det var ju en massa kistor att välja mellan.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

<1 ex, inte 5.

Möjligt att det hade hunnit ändras så mycket, men när jag skrev inlägget så hade jag inte kollat vad de gick för just den dagen utan gick på priserna de hade 2 dagar innan och då låg de minsann på ~1000 coins för 1 ex i tradechat, jag försökte till och med att GE bort en Cadiro med exalt för 1300 coins eftersom jag själv inte hade tillräckligt och det var ingen som nappade eftersom det var billigare att köpa ex i tradechat.

Idag så stämmer det utmärkt dock.

Edit: självklart kan det ju varit så att alla bara postade massa bullshit angående priserna, men det förklarar inte varför man vart utskrattad när man försökte ge bort en cadirodeal

Skrivet av IshethZenunim:

Jävlar...hur länge och hur mycket har du spelat, och vad är din hemlighet? Jag har 8 stycken Chaos Orbs i Standard och 4 stycken i Perandus.

Det är bara att nöta
Har själv under helgen dragit in 1 exalt, 2 divines och ~100 chaos. Av detta är ca 50 chaos från trades, resten har jag lootat själv. Perandus HC

Skrivet av Lordkiller:

Nya builds blir tråkigt för då måste man lira genom sega akter ännu en gång

Levling går ju dock ganska snabbt om man har lite levling gear i ligan man spelar i, dock håller jag med om att levlingprocessen är sjukt seg och det är riktigt tråkigt att lira igenom alla akter, hade det räckt med 1 genomspelning hade det inte varit lika drygt, men att dra igenom a1-4 3 ggr per char är inte särskilt tilltalande.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.