Permalänk
Medlem

NB kylnings resultat

Jag har nu beställt "Zalman NB32J chipsetkylare" från Gtek och undrade om ni andra Swec´are har fått upp eran Fsb mer genom att byta/kyla NB mer?
Vill gärna veta eftersom det är billigt och kan ge mycket prestanda/stabilitet för lite pengar.
Skriv gärna vad ni gjort och resultat

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk

fick upp min FSB på mitt 8RDA+ till 210 med defaultkylning... har bytat kylning nu till en 40mm kylfläns med fläkt men får inte FSBn högre... men känner mig iofs "säkrare". För att komma högre krävs nog voltmodd också, vilket nog ska fixas inom en snar framtid...

Visa signatur

1700+ JIUHB @ 2109Mhz (210*10) || 8RDA+ || 2*256 TwinMOS w/ Winbond PC3200 || Asus GF4 ti4200 || Hitatchi/IBM Deskstar 180GXP 120gb || Seagate Barracuda IV 60 gb || IBM 16.7 gb

Permalänk
Medlem

Jag vill också veta då jag inte ens kommer upp i 200, och som sagt, så är det ett billigt alternativ

Visa signatur

..:: RiJo ::..
Computer: Lenovo X300
Platform: Gentoo

Permalänk
Medlem

Satte dit en sådan på mitt Epox 8k3a+ och det gjorde helt klart susen, fick väl bara ca.5mhz till men f_n stabilare blev det.