SweClockers sammanfattar 2015

Permalänk
Proffsmobbare

Vill passa på att slå ett slag för både Månadens Galleri och galleriet i sig, oerhört hög kvalitet och fina tävlingar året genom. Väldigt roligt att se!

Gott nytt år!

Permalänk
Medlem


Denna var dock inte lika bra som standarden ni satt de föregående åren.

Visa signatur

WIDOW | Debian, Windows 7 | i5-4670K | Corsair H110 | MSI Z87-G45 GAMING | 16GB DDR3-1600MHz(2x8GB) | 2xKingston 120GB | 1TB WD black | 1TB Seagate | XFX AMD Radeon R9 280 DD 3GB | Fractal Design Define R5 | Corsair CX750M | 3x24" Asus VE247h 1080p |
Dell Dimension 4100 | Win98SE | Pentium III 1GHz | 512MB RAM | Sound Blaster Live! 24-bit | Geforce3 Ti 200 64MB AGP | Dual 1.44MB FDD | DVD-ROM | CD-RW |
Socket 7 Pentium | MS-DOS 6.22 | Pentium MMX 200MHz | 64MB RAM | nVidia Riva TNT2 | Yamaha Audician 32 Plus | Dual 1.44MB FDD |

Permalänk
Medlem

Helt klart är att Thomas ska vara med i fler paneler.
Har mycket att säga och framför det på ett bra och tydligt sätt.

Permalänk
Medlem

Thomas gjorde en bra insats, ser honom gärna medverka flera gånger. Gott nytt år på er!

Permalänk
Medlem

Gott nytt år och god fortsättning.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Det bästa var det fabriksöverklockade grafikkortet som var extremt fabriköverklockat :'D

Permalänk
Medlem

Drar igång detta nu, och planerar se det över tolvslaget
Gott nytt år!

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem

När man pausar videon på fel ställe.

Permalänk
Medlem

God fortsättning!

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Gott nytt år sweclockers!

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Gott Nytt År!

Detta var en glad överraskning, sitter på jobbet med inget att göra och detta räddade mig i natt

Mer Tomas på skärmgenomgång.. gärna videobaserade, bra pedagogik.

Tummar upp.

God Fortsättning!

Permalänk
Medlem

Gott nytt år!

Även jag skulle uppskatta om Thomas fick lite mer "screen-time"
hehe

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Thomas är en "en frisk fläkt" i Sweclockers sammanhang!

Han har bra fokus tycker jag. Viljan att öka kunskapen om hos medlemmarna är ett bra mål.
Något för redaktionen att sikta på för nästa år kanske vore att köra lite mer artiklar med syftet att öka medlemmarnas kunskap i enklare saker. Man glömmer lätt bort att många saker som "vi" mer insatta i & finner självklart är latin för vanligt folk.

En annan sak jag verkligen skulle vilja se är tester av lite mer entusiast inriktning.
Bilder och mer ingående förklaringar på dem hårdvaruskillnader som finns mellan produkter. Techpowerup och Guru3d är väldigt duktiga på detta området! Se och lär av deras reviews!
Tester för vattenblock för CPU och GPU.
Radiatortester, fläkttester.

"Entusiast" överklockning där tillverkarnas custom PCB kort får sträcka på benen på riktigt. Modeller som Classified, Hall of Fame, Lighting & Matrix.

Rätt löjlig när dessa kort idag jämförs mot andra referensmodeller med samma Max volt 1.212v och samma TDP gränser. Intels K processorer övervoltas trots allt varför inte övervolta grafikkorten också?

Visst visst ni har så mycket å göra säger ni men anställ en till då
En sista sak! SKååål!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Är "crew" ens intresserade av datorer eller är det ett "jobb"? Är det dålig mediaträning etc? Vad skulle ni göra om ni inte jobbade på sweclockers? ...datorer eller aftonbladet? ....och varför är "ledmotivet" till era videos så extremt 90 tals baywatch? ..finns nog många besökare som skulle skriva en 1000 gr bättre "jingle" Dags för en tävling? ...Aja gott nytt år och tack för er rapportering..puss och kram

Permalänk
Medlem

Tack för ett trevligt år. God fortsättning alla!

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Tackar för ett grymt 2015 med bra, gemensamma värdegrunder som lagt grunden för ett synergiskt 2016 (var bara tvungen)

God fortsättning alla!

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Skönaste panelen 2015, lite väl lång dock Gott nytt år!

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Gott nytt år!

Permalänk

Mera Thomas i rutan under 2016 tack.

Permalänk
Medlem

Hoppas få se mer av Thomas. Väldigt behaglig att lyssna på

Visa signatur

Zotac GeForce RTX 3080 Trinity | Ryzen 9 5900x | 64GB DDR4 | Define S

Permalänk
Medlem

Thomas är grym på att förklara, just "barnsjukdomarna" runt freesync är väldigt intressanta att veta om och om freesync är på väg mot att bli bättre än g-sync på alla sätt och vis. Dit må freesync vara påväg.
Jag kör DL DVI nu, och displayport verkar ju som framtiden men samtidigt fruktansvärt frustrerande.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Inaktiv

Trevligt trevligt med nästan hela gänget samlade, bra jobbat med allt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boomerino:

När man pausar videon på fel ställe.

http://i.imgur.com/kCgU4Z1.png?1

Bästa jag sett i år!

"FAN OCKSÅ!"

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olof_B:

Helt klart är att Thomas ska vara med i fler paneler.
Har mycket att säga och framför det på ett bra och tydligt sätt.

Skrivet av foh668:

Thomas gjorde en bra insats, ser honom gärna medverka flera gånger. Gott nytt år på er!

Skrivet av Unpoor:

Detta var en glad överraskning, sitter på jobbet med inget att göra och detta räddade mig i natt

Mer Tomas på skärmgenomgång.. gärna videobaserade, bra pedagogik.

Tummar upp.

God Fortsättning!

Skrivet av Boozfob:

Gott nytt år!

Även jag skulle uppskatta om Thomas fick lite mer "screen-time"
hehe

Skrivet av Tobbbe__:

Thomas är en "en frisk fläkt" i Sweclockers sammanhang!

Skrivet av caps lock:

Mera Thomas i rutan under 2016 tack.

Skrivet av KTZN:

Hoppas få se mer av Thomas. Väldigt behaglig att lyssna på

Skrivet av Luminous:

Thomas är grym på att förklara, just "barnsjukdomarna" runt freesync är väldigt intressanta att veta om och om freesync är på väg mot att bli bättre än g-sync på alla sätt och vis. Dit må freesync vara påväg.
Jag kör DL DVI nu, och displayport verkar ju som framtiden men samtidigt fruktansvärt frustrerande.

Håller med allt ni skriver om Thomas! Hoppas på mer videomaterial med Thomas detta år!

Gott nytt år!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Mer Thomas i rutan 2016, han e ju grym Kan ju även filma o visa "felen" som uppstår när man testar skärmar

Permalänk
Medlem

Kul genomgång!

Fin t-shirt, Thomas – Gott Nytt Phor!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Mycket roligt att se Thomas också live som förklarade mer ingående och pratade om problem som kan uppstå och instrument som han använder. Blev riktigt överraskad då man fått för sig att de var en kuf som bara malde skärmtester fram och tillbaks. Att Jonas och Emil är mycket duktiga på kameran nu är vi ju vana vid de här laget men måste ges ett stor beröm ändå hur professionellt dom två bollar och styr upp avsnittet trots att de helt plötsligt är fyra där. Att Thomas är så klockren och "medietränad" såhär på en gång är mycket trevligt att se. Trivs han framför kameran så ser jag gärna att han gör inhopp i fredagspanelen samt live-skärmtester. Sen brukar jag vanligtvis inte kommentera en killes kläder men som andra sa.. "Jävligt snygg tröja Thomas" .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hinten:

Mer Thomas i rutan 2016, han e ju grym Kan ju även filma o visa "felen" som uppstår när man testar skärmar

Ett stort problem där är att de är jättesvårt att filma de fel eller släpningar som kan uppkomma. Omöjligt skulle jag vilja säga om de inte är stora defekter. Men håller ändå med dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Kul genomgång!

Fin t-shirt, Thomas – Gott Nytt Phor!

Skickades från m.sweclockers.com

Yeah! Skönt att se att det är en som kan klä sig! Ser bara så krystat ut med skjortor och kavaj i nerd-sammanhang

Permalänk
Inaktiv

Som så många andra så håller jag med om att Thomas och hans recensioner är grymma! Dock önskar jag att fokus flyttas lite från dessa G-Synd och Freesync till att också tillhandaha skärmar åt det lite mera professionella bruket även om det kanske inte passar Sweclockers mantrat bland medlemmarna. Dell, Eizo, LG, AOC, Asus, Samsung har alla utmärkta skärmar som ligger mellan budget från 2000kronors klassen till proffsskärmarna runt 10000 kronorsklassen och uppåt. Om Sweclockers kan recenssera ett Titan X för 10000 kronor så kan man också flika in lite skärmar runt 4000-7500 kronors strecket exempelvis eller runt däromkring. En skärm behåller man som Jonas påpekade eller var det Emil i många år, fler än datorns livslängd och betydligt längre än grafikkortet. Emil har också helt rätt i att skärmen är ju trots det man använder och integrerar med, inte datorn! Jag brukar själv läsa tyska PRAD.de och deras skärm recensioner efter en Google översättning och de är riktigt bra!

Det finns många medlemmar här som spelar väldigt mycket men inte de nyaste spelen som kräver de högsta Hz:en som simulatorer, RTS och många fler. Jag själv spelar spel med ett spann från 90-tal tills nu och jag känner inte att jag behöver 144Hz skärmar just nu då jag känner att dessa skärmar med IPS-panel och 144Hz inte är mogna och deras design inte tilltalar mig. Som redan sagts i videon känns de alla vara i BETA-stadiet men tids nog kanske dessa sync skärmar bli standard om inte i alla skärmar i alla fall på de flesta för konsumentklassen.

Jag skulle också vilja se Jonas trappa upp lite i chassirecensionerna om tid och tillfälle ges. Chassin är verkligen något som inte tilltalade mig förut och sågs som något som man bara skruvade fast komponenterna i men hans recensioner är så detaljerade och proffsigt gjorda (Emils, Jakobs, Thomas och Kennets likaså!) att man vill se fler chassin testas.

Tack för 2015 allihopa och ha en riktigt god fortsättning på 2016!