Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

För att det fanns en sida bak i tråden

Man känner sig lite dum nu. Haha, till mitt försvar så fick jag mejlet igår kväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Kolla länken här;
http://korta.nu/nonboras

Lagersaldot uppdateras ungefär var 5'e minut.

om det är nått lagersaldo jag lärt mig att man inte ska lita på så är det netonnets. flera ggr man varit där o det gapat tomt i hyllorna fast det stod i lager på hemsidan.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitesound:

ASUS VG248QE - 2490kr på NetOnNet

https://www.netonnet.se/art/dator/bildskarm/23-24tum/asus-vg2...

Närmaste stora företag på prisjakt - 3290kr (INET)

Bara jag som tycker det är konstigt att den forfarande kostar så mycket?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av noob:

om det är nått lagersaldo jag lärt mig att man inte ska lita på så är det netonnets. flera ggr man varit där o det gapat tomt i hyllorna fast det stod i lager på hemsidan.

Stämmer, har varit så några gånger. En gång en hårddisk i Ullared som de inte kunde skylla på var snodd från hyllan då den skulle hämtas ut från utlämningen. Men tror de bättrat sig.

Är på väg hem nu, från Karlstad, men orkar inte också köra 5 mil t.o.r till Borås för att ta del av rean. Är nog också rätt nöjd med det inventariet jag har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Bara jag som tycker det är konstigt att den forfarande kostar så mycket?

https://i.gyazo.com/3820caa92b6c6a73b7718f3fd5a0036c.png

Japp, det är något jag reagerat på också. Jag minns när den var på rea för 2000 kronor, sedan dess har den aldrig sjunkit så lågt vad jag sett.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Bara jag som tycker det är konstigt att den forfarande kostar så mycket?

https://i.gyazo.com/3820caa92b6c6a73b7718f3fd5a0036c.png

Inte alls konstigt, med tanke på US-dollarns numera höga växelkurs och svenska kronans låga.

2013 var varje USD värd 6.5 SEK, nu är varje USD värd 8.5 SEK, alltså har USD blivit 30% dyrare i enklare termer. Marknanden följer dollarkursen och inte något annat, vilket har lett till ~30% högre priser på en rad olika varor, speciellt elektronik, för oss svenskar.

I år 2013:s valutavärde skulle skärmen nu ha kostat 1695 kronor, ett rekordlågt pris.

Edit: Grammatik!

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Skulle du säga att dom kan ersätta ett billigare högtalarpar om man inte är så kräsen men vill ändå känna lite tryck?
Läst att det ska vara någorlunda tryck fast jag vet att det är väldigt individuellt..
Din åsikt mellan tummen och lilltån?

Tjena,

Det beror på vad du har dem till. Men om den ska användas för att spela musik på en mindre hemmafest, fylla ett vardagsrum eller köket när man har besök eller bara vill spela för sig själv tycker jag absolut den duger. Ställ den mot en vägg och du har en duglig bas i den också.

Permalänk
Skrivet av Steamroad:

Tjena,

Det beror på vad du har dem till. Men om den ska användas för att spela musik på en mindre hemmafest, fylla ett vardagsrum eller köket när man har besök eller bara vill spela för sig själv tycker jag absolut den duger. Ställ den mot en vägg och du har en duglig bas i den också.

Härligt, får se om man lyckas provlyssna en någon gång eller bara chansa och beställa hem när det kommer tillfälle..
Sparar lite pengar till black friday, det var ju där den droppades på cdon första gången har jag för mig sen har den legat lågt i princip varje helg sedan dess

Permalänk
Medlem
Skrivet av noob:

om det är nått lagersaldo jag lärt mig att man inte ska lita på så är det netonnets. flera ggr man varit där o det gapat tomt i hyllorna fast det stod i lager på hemsidan.

I dom fallen är det väl värt att ta den diskussionen med personalen, dom är sällan helt omöjliga. Fick själv tag på en helt ny Nexus 5 för ~2k när en utannonserad fyndvara inte fanns.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Conrad, som vanligtvis har lite överpriser på sina produkter har endast IDAG 10% rabatt på hela sortimentet!! Ger en bra rabatt om man ger sig på dyrare produkter

Med koden: TEKKIE10
http://www.conrad.se/

Vad är det som är ett fynd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Vad är det som är ett fynd?

Helt sortimentet, är det inte uppenbart?

10% rabatt på allt, välj själv vad du vill köpa.

Köpte själv en Acer Predator X34, istället för 13 400kr så blev det blankt 12 000kr.

Sen vad du köper och sparar 10% på är helt upp till var och en!

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Helt sortimentet, är det inte uppenbart?

10% rabatt på allt, välj själv vad du vill köpa.

Köpte själv en Acer Predator X34, istället för 13 400kr så blev det blankt 12 000kr.

Sen vad du köper och sparar 10% på är helt upp till var och en!

Ok, i min värld är inte 10% FYND utan vardagligt erbjudande.
Conrad är ofta dyrare så det är inte ens 10%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Ok, i min värld är inte 10% FYND utan vardagligt erbjudande.
Conrad är ofta dyrare så det är inte ens 10%.

Som jag även skrev, om man läser allting - ger en bra rabatt om man ger sig på de dyrare produkterna!

Som stödjer mina ord är exemplet på mitt köp väldigt tydligt

Permalänk
Medlem

Varför står det i7 i7-6700 4 x 3.4 GHz på Conrad ?
Borde det inte Vara 4 GHz ?
Står turbo 4 GHZ och inte 4.2 GHz som alla andra ställen

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Som jag även skrev, om man läser allting - ger en bra rabatt om man ger sig på de dyrare produkterna!

Som stödjer mina ord är exemplet på mitt köp väldigt tydligt

10% är 10% oavsett om du handlar för 100kr eller 1miljon.

Permalänk
Medlem

@totamish: K-modellen har 4GHz. Icke-K 3.4GHz. Antar att det inte är K-modellen de säljer, trots att det står "unlocked" på bilden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

10% är 10% oavsett om du handlar för 100kr eller 1miljon.

Tror det framgår att efter 3 inlägg att du inte gillade "erbjudandet" så varför fortsätta gnälla om det? Handla inte i så fall.
Vad som är erbjudande eller inte är en personlig åsikt och OP gjorde ett köp 1000kr under andra butiker, är inte det bra då?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Tror det framgår att efter 3 inlägg att du inte gillade "erbjudandet" så varför fortsätta gnälla om det? Handla inte i så fall.
Vad som är erbjudande eller inte är en personlig åsikt och OP gjorde ett köp 1000kr under andra butiker, är inte det bra då?

och nu skall du ha mig att göra ett 4:e?

Jag frågade vad som var ett fynd.
"Hela sortimentet. är det inte uppenbart?"

10% på hela sortimentet är inte fynd.
Snart kan vi börja rekommendera 10kr rabatter också.

Kjell hade någon kod på 20%, då börjar det likna något.

Kanske dags att döpa om tråden till dagens erbjudande, istället för Fynd?

Permalänk
Medlem

Jag brukar själv dra gränsen vid 10% under lägsta på PJ, men jag tycker personligen att rabattkoder som gäller på hela sortimentet borde vara undantag från "måste posta exempel regeln", även om de inte leder till direkta fynd öppnar de för så många besparingsmöjligheter...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av noob:

om det är nått lagersaldo jag lärt mig att man inte ska lita på så är det netonnets. flera ggr man varit där o det gapat tomt i hyllorna fast det stod i lager på hemsidan.

Tyvärr har du rätt och gissningsvist får man nog avråda Swecare att gå efter: https://www.netonnet.se/art/lagershop/boras?page=6 för denna fanns inte kl 16.00 och trotts att hon i kasssen sa att det fanns 60 kvar så fanns de inte. Hon letade som en galning. Manicken skulle även finnas på gång 9 i Torg 2 men hur man hittade denna gömma visste ingen personal (gång 19 fanns i Torg 2 och bakom och framför var torg 1 ). Tror att de först namngav ytorna i affären och sedan satte upp hyllorna. Fick ingen logik alls i planerarens tänk. Stackars personal.

Färsk skärmklipp från 19.40 på vara som personalen letat efter hela eftermiddagen

Permalänk
Skrivet av xfade:

Corsair Vengeance Pro Red DDR3L PC12800/1600MHz CL9 2x8GB (CMY16GX3M2C1600C9R)
679:- hos komplett
https://www.komplett.se/product/851524/datorutrustning/minne/...

959:- bästa annat pris

Tänkte bara dubbelkolla, dessa fungerar väl även till Haswell/Z87-moderkort?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jupiter IV:

Tänkte bara dubbelkolla, dessa fungerar väl även till Haswell/Z87-moderkort?

Inga problem, tuta o köp.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Teknikmagasinet säljer SteelSeries Rival för 399 SEK.

Närmsta på Prisjakt: 549 SEK

Inte samma mus, rival 100 säljs för 399 i många butiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aqwedcxz:

Inte samma mus, rival 100 säljs för 399 i många butiker.

Sant. Tar bort det. Trötta jag trodde annat.

Permalänk
Medlem

Måste bara flika in i diskussionen kring 10% på Conrad. Jag har i några veckor spanat efter en Thrustmaster TX samt Thrustmaster TX Leather Edition och har därmed bra koll på priserna. Några dagar innan "10%-rean" hos Conrad så höjde de priserna på dessa två varor, varav den ena från 3591 till 4009.

Conrad.se 2015-10-21 +418:- 4 009:-  Ratt med pedal Thrustmaster TX Racing Wheel
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2165603

Dåligt, tycker jag.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

@Derix: Det är bara att anmäla dem till konsumentverket då. Har bestämt för mig det är olagligt och anses som bedrägligt beteende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Måste bara flika in i diskussionen kring 10% på Conrad. Jag har i några veckor spanat efter en Thrustmaster TX samt Thrustmaster TX Leather Edition och har därmed bra koll på priserna. Några dagar innan "10%-rean" hos Conrad så höjde de priserna på dessa två varor, varav den ena från 3591 till 4009.

Conrad.se 2015-10-21 +418:- 4 009:-  Ratt med pedal Thrustmaster TX Racing Wheel
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2165603

Dåligt, tycker jag.

Skrivet av Covetous:

@Derix: Det är bara att anmäla dem till konsumentverket då. Har bestämt för mig det är olagligt och anses som bedrägligt beteende.

Nja, hur skall ni kunna bevisa att man höjde priset på grund av en kommande kampanj? Många butiker justerar sina priser kontinuerligt och när man sedan går ut med en kampanj med 10% rabatt på hela sortimentet tror jag det blir väldigt svårt att säga att man höjde på just den varan på grund av kampanjen. Om de däremot kört en kampanj med 10% rabatt på utvalda produkter varav Thrustmaster var en, då hade det varit ett annat läge (alternativt om man höjt alla priser i motsvarande grad men det har jag svårt att tro att de gjort).

Conrad har för övrigt justerat priset på Thrustmaster TX 14 gånger bara i år.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av zarkov:

Nja, hur skall ni kunna bevisa att man höjde priset på grund av en kommande kampanj? Många butiker justerar sina priser kontinuerligt och när man sedan går ut med en kampanj med 10% rabatt på hela sortimentet tror jag det blir väldigt svårt att säga att man höjde på just den varan på grund av kampanjen. Om de däremot kört en kampanj med 10% rabatt på utvalda produkter varav Thrustmaster var en, då hade det varit ett annat läge (alternativt om man höjt alla priser i motsvarande grad men det har jag svårt att tro att de gjort).

Conrad har för övrigt justerat priset på Thrustmaster TX 14 gånger bara i år.

Lite suspekt är det ju att höja med 10% precis innan man startar en 10%-rea...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Sandisk Extreme Pro 128GB USB 3.0 sticka för 582 kr (inklusive frakt.)

http://www.ebay.com/itm/SanDisk-USB-128GB-128G-Extreme-Pro-26...

Närmaste på Prisjakt (frakt tillkommer) är 949 kr.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2437384

Vet att detta inte är diskussionstråden så ber om ursäkt men då folk är nervösa över blåsningar ifrån Kina så kan jag tillägga att jag köpt ett gäng och alltid äkta varan samt anländer på 1 vecka. Grym säljare med bra service.

Kunde inte hålla mig från köpknappen då jag har någon obotlig typ av USB-minnes-samlande.
Tog i alla fall 8 arbetsdagar och kom med brevbäraren idag

Permalänk
Medlem

@zarkov: Du har rätt, man måste leta efter fler produekter, framför allt om det är gjort på samma dag.
Tänkte inte på att det var en generell rea, inte bara på vissa specifika produkter.