Problem med uppgradering pga Windows Update

Permalänk
Medlem

Problem med uppgradering pga Windows Update

Har problem med att installera Windows 10 över Windows 7 Home 64-bitars på grund av att Windows Update vill uppdatera med tre uppdateringar som inte vill installeras.

Ena uppdateringen är till en bildskärm, så den kan jag avinstallera, men två andra uppdateringarna vet jag inte hur jag ska komma runt.

Windows 10 installationen kommer till när drivrutinerna ska uppdateras, till ca 45% av installationen. Då startar datorn om och återställer Windows 7.

Tacksam för hjälp

https://drive.google.com/open?id=0B80Zg8s_mU_1bnZFdkpmZ0ZYaEE

EDIT: uppdaterat länken

Permalänk
Medlem

Dra ner ISO filen. Välj att installera på befintligt system först så MS aktiverar din nyckel som en Win 10 nyckel https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Så slipper du vänta på Win 10 update

Efter det gör en Clean install.

Permalänk
Medlem

Problemet är att det Windows Update vill uppdatera befintliga Win 7 installationen innan det uppgradera till Win 10.
Men uppdateringarna kan inte uppdateras utan dom misslyckas, vilken anledning vet jag ej. Tror att det finns redan en nyare version.

Har redan testat med ISO-skiva och det blir samma resultat.

Permalänk

@Specke: Du kan alltid testa att dra igång Windows Update Troubleshooter o sen testa köra uppdateringarna igen. *håller tummarna*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enfulfisk:

@Specke: Du kan alltid testa att dra igång Windows Update Troubleshooter o sen testa köra uppdateringarna igen. *håller tummarna*

@enfulfisk tack för hjälpen. Hittade fel i windows update men det gick ändå inte att uppdatera.

Löste det genom köra iso-skivan och när man väljer vad som ska vara kvar, windows-inställningar och personliga filer och mappar. Valde jag bara pesonliga filer och mappar, sen gick det att uppgradera.

Permalänk
Medlem

Jag hade enorma problem att uppgradera till Windows 10, men jag är inte den som ger upp så det lyckades till slut efter att ha uppgraderat bios och alla drivrutiner till senaste version. Avaktiverade även trådlösa nätverket och körde med kabel eftersom uppgraderingen verkar kräva internetuppkoppling under hela installationen.