Microsoft visar ny bakgrundsbild för Windows 10

Permalänk
Avstängd

Tycker att Den ser bättre ut än win8.1 men den ser inte bättre ut än win7.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Bara jag som kör med helsvart bakrund?

On topic: Bilden ser la bra ut, men knappast nyhets worthy.

Knappast nyhets worthy för dig menar du väl.

Som amatörfotograf och datornörd, var det en väldigt intressant och rolig nyhet.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Antar att du tyckte annorlunda när W7 var nytt. Så fort ett nytt Windows kommer är det gamla fult och dåligt eller hur?

Exakt.

Gammalt = Äckligt
Nytt = Underbart

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Jag tyckte MS bakgrund var OK, jag orkar inte byta bakgrund så ofta. Tycker det är svårt att hitta snygga bakgrunder.

Permalänk

Jag gör direkt en egen ungefär svart men en skvätt kulör kanske lite rött men knappt så att det märks.

"Vad tycker du om Microsofts nya bakgrundsbild?"

Saknas några alternativ typ:

* Irrelevant

Alltså vilka bakgrunder, Ljud, Windowslogga eller logga för program.. Färg i progamets fönster, typsnitt.

jag bryr mig inte.

Jag vill ha ett smidigt och lättnavigerat OS- Det är inget mer med det.

DOS och Norton kommader vore nästan bättre än dagens härva allvarligt talat.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Jag vill ha ett smidigt och lättnavigerat OS- Det är inget mer med det.

DOS och Norton kommader vore nästan bättre än dagens härva allvarligt talat.

Kommandotolken / Powershell, Total Commander. Valen finns redan, du kan starta dem istället för explorer.exe, kör hårt. Jag tvekar verkligen att du tycker det blir smidigare i längden... även ifall jag använder TC till enormt mycket saker själv så föredrar jag saker med ikoner på min desktop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av incido:

Kommandotolken / Powershell, Total Commander. Valen finns redan, du kan starta dem istället för explorer.exe, kör hårt. Jag tvekar verkligen att du tycker det blir smidigare i längden... även ifall jag använder TC till enormt mycket saker själv så föredrar jag saker med ikoner på min desktop.

Har lite samma känsla själv, använde liknande verktyg för länge sen. Men känns som de inte behövs riktigt på samma sätt längre. Men andra har förstås andra behov än mig själv också.

Permalänk
Hedersmedlem

Såg väl helt ok ut. Man får bara hoppas att kvalitén/upplösningen är bättre än t.ex. W7 standard. Banding och allmänt oskarp. :/

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Angående det med bakgrundsbilder. Körde jag en statisk helsvart bild på andra datorn, men blev riktigt tråkigt i längden (även om man ser den i några sek). Blev så tråkigt att jag inte ville starta datorn sjukt nog.

Byte till en roligare bild och det blev betydligt roligare att starta datorn med en vettig bild (är så att man i bland bara beundrar bilden, nej är inget hemma gjord bild utan hittat på nätet ).

Vist är ju inte allt, men på min main dator bläddrar den mellan 20/30 olika bilder, är 20 eller 30 minuter på varje bild tror jag.

Alltid en överraskning när jag startar datorn vad för bild kommer upp

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Såg väl helt ok ut. Man får bara hoppas att kvalitén/upplösningen är bättre än t.ex. W7 standard. Banding och allmänt oskarp. :/

Inte direkt bättre i Windows 8, lågupplösta hårt komprimerade standardbakgrunder. Vill inte ha någon uppskalad suddig bild som bakgrund. Upplösning på bilderna 4K och låg komprimering tack.

Permalänk
Medlem

Något säger mig att det kommer vara en helt annan upplevelse från TN panel till TN panel

Permalänk
Medlem

Första gången jag känner att "Den skulle man ju nästan kunna använda som skrivbords bakgrund." men jo, lär väl sätta dit min egen ganska snart ändå.

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem

Ja man ser ju att han jobbat med TRON
Gillar den dock.

Permalänk

Ser bra ut.

Permalänk

Fin iMac vid 0:09. :-|

Fin bakgrundsbild. Men tycker inte riktigt den går i hand med det moderna ”platta” grafiska som Windows 10 har i övrigt.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Sprollar helt roll för mig, det första jag gör är att ta bort bakgrundsbilden och leta efter ett skin som inte är platt ändå. Som synskadad så undviker jag plåtter och platta saker i UI design då de saknar djup och därmed är det svårare att urskilja saker.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Inte illa! Nu saknas bara Aero för att det ska bli snyggt igen.

Och att kanterna blir rundade igen, glöm inte det
Dagens raka kanter på Windows 8/10 är det som stör mig mest.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

@incido: Total commander körs inte i powershell. Vill man köra *commander i powershell så bör man titta på Midnight Commander istället.

Den är fruktanslöst bra.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Härligt med en mörkare bakgrund, kan tänka mig att ha denna som standard på en av mina skärmar vid release

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

jag gillade de som kom till windows 7

de som såg ut typ såhär

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator: Processor: Intel Core i7-4770 || Grafikkort: EVGA GeForce GTX 970 4GB || RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB x2 || HDD: Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0 || SSD: Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM || PSU: Cooler Master B500, 500W PSU || Moderkort: Asus B85 plus

Permalänk
Medlem

Jävlar va pretentiöst att göra bakgrundsbild med laser och rök.
Att döma av denna lilla bild ser den lite tråkig ut också i mitt tycke. Ser dock ändå fram emot 10an.

Permalänk
Medlem

Hur man skapar en logga när man har oändligt med budget, detta hade väl vem som helst med lite photoshop skills fixat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Jag har till och med en kompis, vars pappa gick omkring på Elgiganten och gillade vissa datorer bättre än andra på grund av hur snygga bakgrundsbilderna var.

Mycket har jag sett i teknikaffärer med det där var något nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Hur man skapar en logga när man har oändligt med budget, detta hade väl vem som helst med lite photoshop skills fixat?

Ja, fast då blir det ingen bling-bling-video.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Hur man skapar en logga när man har oändligt med budget, detta hade väl vem som helst med lite photoshop skills fixat?

Det är väl lite Michael Bay vs Christopher Nolan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Efter ett år av windows 10 säger många nog Yarrr.

*Bort* Har du synpunkter på moderering m.m. - vänligen ta upp detta via PM eller våra andra kontaktvägar! /Najk

Off-topic
Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Jag gillar den! Inte för att bakgrunden i Windows 8 var det största problemet med det hemska operativet, men bakgrunden var verkligen ful som stryk.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Poltergeist! "tumme upp"

Visa signatur

Dator: Zalman GT1000|Gigabyte X48-DQ6|C2D E8400@3.6GHz|Gigabyte GeForce GTX 460 SOC 1GB|ASUS Xonar DX|Mushkin 8500 2x2GB|Intel X25-M G2 160GB|2 x WD RE2 320GB|Samsung HD501LJ|Corsair TX750W || Headset: Qpad QH1339 || Skärm : Samsung SyncMaster 2253BW

Permalänk
Medlem

Duger väl men... att...

@incido: ....betala ngn ----> "Den nya bakgrundsbilden är framtagen av Bradley Munkowitz, som bland annat jobbat med design för filmer som Oblivion och Tron, och är skapad av "ljus" med hjälp av diverse kameratekniker, lasrar, projektorer och rök..." --->för ngt som vi i 1sta generationens användare skapade FÖR HAND(JO det tog flera timmar) i Windows 1.01a eller i Turbo Pascal utan någon laser teknik ett par miljoner pengar så är väl onödigt??? jo vi pratar inte om upplösning/pixlar utan själva bilden....