Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Vore det värt att uppgradera från min nuvarande Netgear till exempelvis denna?

Sitter på 40 Mbit/s här hemma. Vet inte om det skulle göra någon skillnad?

15-25 mer mbit på 2.4 ghz om du kan använda 5ghz gör det stor skillnad 200+ mbit

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

@agitax: Okej tack, då tar jag och beställer den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Vore det värt att uppgradera från min nuvarande Netgear till exempelvis denna?

Sitter på 40 Mbit/s här hemma. Vet inte om det skulle göra någon skillnad?

Får du bra hastighet och är nöjd så nej.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Broken-arrow:

Får du bra hastighet och är nöjd så nej.

Det är just det, min router lägger av ibland utan anledning och WiFi slutar fungera. Detta håller i sig nån minut sen går den igång igen. För att inte tala om belysningen som lyser upp hela rummet

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Det är just det, min router lägger av ibland utan anledning och WiFi slutar fungera. Detta håller i sig nån minut sen går den igång igen. För att inte tala om belysningen som lyser upp hela rummet

Ja då är det givet att behöva köpa nytt

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon259415:

Det är just det, min router lägger av ibland utan anledning och WiFi slutar fungera. Detta håller i sig nån minut sen går den igång igen. För att inte tala om belysningen som lyser upp hela rummet

Konstigt känner igen det från min förra Netgear Router. Men varför inte denna: http://www.netonnet.se/art/dator/natverk/accesspunktrepeater/... Har haft C-versionen några år och är nöjd och du kommer lite billigare undan.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk

Hoppas på att detta är rätt tråd för denna fråga. Det är så att jag ska flytta till en ny lägenhet där det inte finns något internet draget, så det enda valet jag har är att använda min mobil (har 100gb där) och dela ut dess internet. Nedan listat jag de enheter som ska anslutas till internet utöver telefonen.

* Stationär dator
* Laptop
* Xbox 360
* Surfplatta x2

Kan jag köpa vilken router som helst med USB uttag för anslutning av telefonen eller hur funkar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hänglås:

Hoppas på att detta är rätt tråd för denna fråga. Det är så att jag ska flytta till en ny lägenhet där det inte finns något internet draget, så det enda valet jag har är att använda min mobil (har 100gb där) och dela ut dess internet. Nedan listat jag de enheter som ska anslutas till internet utöver telefonen.

* Stationär dator
* Laptop
* Xbox 360
* Surfplatta x2

Kan jag köpa vilken router som helst med USB uttag för anslutning av telefonen eller hur funkar det?

På sätt och vis ja, men troligen har inte routern i fråga stöd för detta. Bättre att skaffa en med simkort i stället.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

På sätt och vis ja, men troligen har inte routern i fråga stöd för detta. Bättre att skaffa en med simkort i stället.

Saken är den att det kommer bli drygt att plocka ut simkortet från telefonen för att stoppa in i routern varje gång. Kommer även missa samtal osv när jag är uppkopplad.

Citat:

Thanks to its multipurpose USB port .... The USB even accommodates 3G/4G mobile broadband dongles for two broadband (WAN) connections on one router so you’ll never again have to worry about your internet access going down.

Det måste ju innebära att det går att dela internet via mobilen? Gäller denna router: http://cdon.se/hemelektronik/asus/asus-rt-ac51u-wireless-rout...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hänglås:

Saken är den att det kommer bli drygt att plocka ut simkortet från telefonen för att stoppa in i routern varje gång. Kommer även missa samtal osv när jag är uppkopplad.

Det måste ju innebära att det går att dela internet via mobilen? Gäller denna router: http://cdon.se/hemelektronik/asus/asus-rt-ac51u-wireless-rout...

Ta denna som är billgare: http://cdon.se/hemelektronik/asus/asus-rt-n12-d1-p22724038 Kör du den som Reapeter och kopplar den till mobilens internetutdelning trådslöst. Men varför inte dela allt från Mobilen direkt? Eller fungerar det inte med många enheter?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Skrivet av stormense:

Ta denna som är billgare: http://cdon.se/hemelektronik/asus/asus-rt-n12-d1-p22724038 Kör du den som Reapeter och kopplar den till mobilens internetutdelning trådslöst. Men varför inte dela allt från Mobilen direkt? Eller fungerar det inte med många enheter?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är möjligt att det går att dela till så många enheter, saken är den att xboxet ansluts med kabel och lika så min stationära. Du menar att det går att köra routern som en repeater och på så sätt kunna ansluta vissa med kabel och vissa trådlöst? Det hade varit perfekt! Men då borde det gå med alla routrar, eller har jag missuppfattat?

Permalänk
Avstängd

@Hänglås: Har själv samma router fast en tidigare version. Lite special med de flesta Asus Routrar att de har "3 in 1" som betyder router, Accepunkt och Reapeter i samma mojäng. Jag har C-versionen och där är det en knapp bak där man väljer. Väljer du Reapeter kan du sedan ansluta både trådlöst och med kabel. Routern frågar vilken trådlös källa du vill dela och då väljer du mobilens i guiden sedan är det klart. Och du kommer billigare undan med mitt förlag än den routern du länkade till. Du behöver ju inte mer än 20-40 Mbps om du kör över Mobilt bredband.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Skrivet av stormense:

@Hänglås: Har själv samma router fast en tidigare version. Lite special med de flesta Asus Routrar att de har "3 in 1" som betyder router, Accepunkt och Reapeter i samma mojäng. Jag har C-versionen och där är det en knapp bak där man väljer. Väljer du Reapeter kan du sedan ansluta både trådlöst och med kabel. Routern frågar vilken trådlös källa du vill dela och då väljer du mobilens i guiden sedan är det klart. Och du kommer billigare undan med mitt förlag än den routern du länkade till. Du behöver ju inte mer än 20-40 Mbps om du kör över Mobilt bredband.

Underbart. Blir till att körar på den lösningen. Tack så mycket!

Permalänk

Öppen fiber

Hej,
Jag bor i villa och har just beställt Öppen fiber anslutning, och kommer att välja den högsta möjliga hastigheten som är möjligt för mig att få.
Teoretiskt är den högsta hastigheten 1000/100Mbit/s som de olika abonnemangen erbjuder.
I nuläget har jag en Asus RT-N66U router och har börjat fundera på om det är dags för en uppgradering.
Jag kör trådat cat6 nätverk i huset, och vad jag vill ha är att tappa så lite hastighet som möjligt. Och då ska jag titta på routerns ”Wan to Lan Throughput”, stämmer det?
Wifi använder jag bara till telefonen så den prestandan/funktionen är oväsentlig(nästan).
Jag har kollat på http://www.smallnetbuilder.com/tools/charts/router/view och den med högst Wan To Lan är Netgear R700 Nighthawk AC1900 http://www.smallnetbuilder.com/tools/charts/router/view
Så nu frågar jag er som kan bättre, är det den som är bäst eller vet ni någon bättre/snabbare?
Med vänlig hälsning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dainosoft:

Hej,
Jag bor i villa och har just beställt Öppen fiber anslutning, och kommer att välja den högsta möjliga hastigheten som är möjligt för mig att få.
Teoretiskt är den högsta hastigheten 1000/100Mbit/s som de olika abonnemangen erbjuder.
I nuläget har jag en Asus RT-N66U router och har börjat fundera på om det är dags för en uppgradering.
Jag kör trådat cat6 nätverk i huset, och vad jag vill ha är att tappa så lite hastighet som möjligt. Och då ska jag titta på routerns ”Wan to Lan Throughput”, stämmer det?
Wifi använder jag bara till telefonen så den prestandan/funktionen är oväsentlig(nästan).
Jag har kollat på http://www.smallnetbuilder.com/tools/charts/router/view och den med högst Wan To Lan är Netgear R700 Nighthawk AC1900 http://www.smallnetbuilder.com/tools/charts/router/view
Så nu frågar jag er som kan bättre, är det den som är bäst eller vet ni någon bättre/snabbare?
Med vänlig hälsning
Dennis

Denna är det snabbaste som går att få tag i för pengar, har även 5 portas modell. Men är inte jätte enkelt att ställa in dock.
http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/lanwan-reviews/32012-fi...

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Tackar för ditt svar Broken-Arrow.
Tyvärr är den nog mer än vad jag klarar av att ställa in tror jag
Men lite sugen att prova blev jag men jag misstänker att det skulle sluta med några djungelvrål...
Vet du någon som är lite lättare att ställa in?

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dainosoft:

Tackar för ditt svar Broken-Arrow.
Tyvärr är den nog mer än vad jag klarar av att ställa in tror jag
Men lite sugen att prova blev jag men jag misstänker att det skulle sluta med några djungelvrål...
Vet du någon som är lite lättare att ställa in?

MVH
Dennis

Jo, funderar på en själv. R7000 tror jag är enda raka i detta fallet. Finns inte mycket bättre för konsument, sen blir det ruskigt dyrt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Jo, det får bli en R7000.
Tackar för dina råd.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dainosoft:

Hej,
Jag bor i villa och har just beställt Öppen fiber anslutning, och kommer att välja den högsta möjliga hastigheten som är möjligt för mig att få.
Teoretiskt är den högsta hastigheten 1000/100Mbit/s som de olika abonnemangen erbjuder.
I nuläget har jag en Asus RT-N66U router och har börjat fundera på om det är dags för en uppgradering.
Jag kör trådat cat6 nätverk i huset, och vad jag vill ha är att tappa så lite hastighet som möjligt. Och då ska jag titta på routerns ”Wan to Lan Throughput”, stämmer det?
Wifi använder jag bara till telefonen så den prestandan/funktionen är oväsentlig(nästan).
Jag har kollat på http://www.smallnetbuilder.com/tools/charts/router/view och den med högst Wan To Lan är Netgear R700 Nighthawk AC1900 http://www.smallnetbuilder.com/tools/charts/router/view
Så nu frågar jag er som kan bättre, är det den som är bäst eller vet ni någon bättre/snabbare?
Med vänlig hälsning
Dennis

Lite partisk då jag har en men Linksys E8350 är jag väldigt nöjd med. Några hundralappar dyrare än R7000 och mindre features men snacka om bra räckvidd och gå som en klocka.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2851747

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Hej, bytte till 100/10 i våras men sitter ännu kvar med min gamla skräp tele2-router som kommer upp i max 30Mbit/s på det trådlösa.
2 stationära kör jag med kabel.
Det trådlösa används till telefon, surfplatta och ibland laptop endast.
I 90m2 lägenhet kan jag nämna även.

Är RT-N56U för 399kr ett bra val idag? eller bör jag köpa en modernare billig AC-router istället?
T.ex. Asus RT-AC51U eller D-Link DIR-850L för 500kr istället?

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag vill köpa en ny router, då min ZyXeL från Bredbandsbolaget är extremt dålig! Routern ska klara av 1 Gbit/s, vara snabb, ha bra räckvidd (min lägenhet har 3 våningar och många väggar är av betong, speciellt de nere i källaren) och den ska helst ha tillgång till samma tjänst som vad SJ och Swebus har; vara tvungen att gå till en "hej och välkommen"-liknande webbsida för att kunna ansluta till det trådlösa Internet.

Min ekonomi är relativt begränsad, så routern får inte kosta mer än 1 400 SEK.

Citera mig, för jag är på den här forumsdelen för allra första gången, om jag inte minns helt fel.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiQ3:

Hej, bytte till 100/10 i våras men sitter ännu kvar med min gamla skräp tele2-router som kommer upp i max 30Mbit/s på det trådlösa.
2 stationära kör jag med kabel.
Det trådlösa används till telefon, surfplatta och ibland laptop endast.
I 90m2 lägenhet kan jag nämna även.

Är RT-N56U för 399kr ett bra val idag? eller bör jag köpa en modernare billig AC-router istället?
T.ex. Asus RT-AC51U eller D-Link DIR-850L för 500kr istället?

D-link bör du undvika.

RT-N56U är okej, men skulle inte ta Asus RT-AC51U, har ju inte gbit portar så AC blir meningslöst då.

Skrivet av Airikr:

Hej!

Jag vill köpa en ny router, då min ZyXeL från Bredbandsbolaget är extremt dålig! Routern ska klara av 1 Gbit/s, vara snabb, ha bra räckvidd (min lägenhet har 3 våningar och många väggar är av betong, speciellt de nere i källaren) och den ska helst ha tillgång till samma tjänst som vad SJ och Swebus har; vara tvungen att gå till en "hej och välkommen"-liknande webbsida för att kunna ansluta till det trådlösa Internet.

Min ekonomi är relativt begränsad, så routern får inte kosta mer än 1 400 SEK.

Citera mig, för jag är på den här forumsdelen för allra första gången, om jag inte minns helt fel.

Vill du ha snabbt trådat och gillar att pilla med lite mer avancerade saker är denna eller en med 5 portar vägen att gå http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/lanwan-reviews/32012-fi... klarar över 1Gbit till och med.

Annars R7000 är riktigt bra router.ASUS motsvarande är inte lika vass. Routers under dessa klarar inte 1Gbit utan ligger längre ner.

Sen täckning behöver du AP tyvärr betong är inget roligt att hållas med i WIFI sammanhang.

Det sista, vad jag vet är någon extern lösning. Kan fixa gästnätverk i alla fall på routern med wifi.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Airikr:

Hej!

Jag vill köpa en ny router, då min ZyXeL från Bredbandsbolaget är extremt dålig! Routern ska klara av 1 Gbit/s, vara snabb, ha bra räckvidd (min lägenhet har 3 våningar och många väggar är av betong, speciellt de nere i källaren) och den ska helst ha tillgång till samma tjänst som vad SJ och Swebus har; vara tvungen att gå till en "hej och välkommen"-liknande webbsida för att kunna ansluta till det trådlösa Internet.

Min ekonomi är relativt begränsad, så routern får inte kosta mer än 1 400 SEK.

Citera mig, för jag är på den här forumsdelen för allra första gången, om jag inte minns helt fel.

Linksys E8350 Kostar 1400 kr . Jag igen om min Linksys och fortfarande imponerad av routern jag köpte och som gör att jag slipper dra kablar i huset till Accespoint som jag skulle behövt med min Asus RT-AC66U.
Denna Laptop (Lenovo Yoga) klarar bara 2,4 GHz bandet och från stället jag fick 1-2 Mbps från min Asus får jag nu detta med Linksys från min utomhus-veranda:

Betongväggar verkar dock vara aber för en konsumentrouter. Har inga själv men kan testa att kila in i jordkällan och testa. 50 meter och husfasad +stenväggar ... nej du, där är det helt strålningsfritt från all WiFi

Med Linksys E8350 kan du logga in som vanligt med att skriva in SID-lösenorden men också skapar man gästnätverk (fungerar bara på 2,4 GHz) så loggar man in genom webbläsaren och skriver in ett lösenord som med SJ, Swebus och Homerun.

Nu tror nog kanske folk att jag säljer Linksys E8350 men det gör jag inte. Jag är bara en nöjd användare. Men kan ju säga en negativ sak om Linksys E8350 och det är att styra routern från Androidappen smart Wifi fungerar inte alls men behöver man inte sådant extra är routern bättre än bra. Också lite marigt att få till USB-Delning men hur man löser det har jag skrivit om längre upp. Tomato och andra alternativa FW kan man också glömma.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Linksys E8350 Kostar 1400 kr . Jag igen om min Linksys och fortfarande imponerad av routern jag köpte och som gör att jag slipper dra kablar i huset till Accespoint som jag skulle behövt med min Asus RT-AC66U.
Denna Laptop (Lenovo Yoga) klarar bara 2,4 GHz bandet och från stället jag fick 1-2 Mbps från min Asus får jag nu detta med Linksys från min utomhus-veranda:
http://s26.postimg.org/51rt5ru15/bbk_resultat_2_4.jpg

Med Linksys E8350 kan du logga in som vanligt med att skriva in SID-lösenorden men också skapar man gästnätverk (fungerar bara på 2,4 GHz) så loggar man in genom webbläsaren och skriver in ett lösenord som med SJ, Swebus och Homerun.

http://s26.postimg.org/c3pqryxmx/login.png

09jn-7PmhWE

Nu tror nog kanske folk att jag säljer Linksys E8350 men det gör jag inte. Jag är bara en nöjd användare. Men kan ju säga en negativ sak om Linksys E8350 och det är att styra routern från Androidappen smart Wifi fungerar inte alls men behöver man inte sådant extra är routern bättre än bra. Också lite marigt att få till USB-Delning men hur man löser det har jag skrivit om längre upp. Tomato och andra alternativa FW kan man också glömma.

Ja alla tre konkurrenter som jag länkar nedanför så är dom likvärdiga. Men topprestanda så vinner R7000 dock är den dyrare än Linksys E8350, så upp till personen själv att avgöra om det är värt lite extra och att den når aningen längre med wifi.

http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/3253... och http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/3223...

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

@Broken-arrow: Alltid undrat hur smallnetbuilder testar. Om de kör Europeisk transmit power 20dBm (100mW) eller, har för mig, 30-35dBm i USA. Kanske ändå inte inverkar rent procentuellt? I alla fall, den utmärkta Netgear R7000 är en 1900 AC och min Linksys en 2400 AC om man tänker i banor om framtida uppgraderingar av sin park.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

@Broken-arrow: Alltid undrat hur smallnetbuilder testar. Om de kör Europeisk transmit power 20dBm (100mW) eller, har för mig, 30-35dBm i USA. Kanske ändå inte inverkar rent procentuellt? I alla fall, den utmärkta Netgear R7000 är en 1900 AC och min Linksys en 2400 AC om man tänker i banor om framtida uppgraderingar av sin park.

Vet inte riktigt hur dom testar, har inte stor koll på detta faktiskt. Men helt klart en sak man borde kolla noggrannare på.

Jo, AC 2400 är väl så den har fler "kanaler" ?
Kolla upp det jo, den har en extra över R7000.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Linksys E8350 Kostar 1400 kr . Jag igen om min Linksys och fortfarande imponerad av routern jag köpte och som gör att jag slipper dra kablar i huset till Accespoint som jag skulle behövt med min Asus RT-AC66U.
Denna Laptop (Lenovo Yoga) klarar bara 2,4 GHz bandet och från stället jag fick 1-2 Mbps från min Asus får jag nu detta med Linksys från min utomhus-veranda:
http://s26.postimg.org/51rt5ru15/bbk_resultat_2_4.jpg
Betongväggar verkar dock vara aber för en konsumentrouter. Har inga själv men kan testa att kila in i jordkällan och testa. 50 meter och husfasad +stenväggar ... nej du, där är det helt strålningsfritt från all WiFi

Med Linksys E8350 kan du logga in som vanligt med att skriva in SID-lösenorden men också skapar man gästnätverk (fungerar bara på 2,4 GHz) så loggar man in genom webbläsaren och skriver in ett lösenord som med SJ, Swebus och Homerun.

http://s26.postimg.org/c3pqryxmx/login.png

09jn-7PmhWE

Nu tror nog kanske folk att jag säljer Linksys E8350 men det gör jag inte. Jag är bara en nöjd användare. Men kan ju säga en negativ sak om Linksys E8350 och det är att styra routern från Androidappen smart Wifi fungerar inte alls men behöver man inte sådant extra är routern bättre än bra. Också lite marigt att få till USB-Delning men hur man löser det har jag skrivit om längre upp. Tomato och andra alternativa FW kan man också glömma.

Mycket trevligt! Kan man byta ut designen på webbsidan där man anger gästlösenordet?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Airikr:

Mycket trevligt! Kan man byta ut designen på webbsidan där man anger gästlösenordet?

Tyvärr inte om man nu inte lyckas komma in i konfig. Ska testa med putty men sitter på mobilen nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Tyvärr inte om man nu inte lyckas komma in i konfig. Ska testa med putty men sitter på mobilen nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Synd :/ Aja Det blir nog den ändå.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

D-link bör du undvika.

RT-N56U är okej, men skulle inte ta Asus RT-AC51U, har ju inte gbit portar så AC blir meningslöst då.

Är den ett bra val då? eller tycker du jag borde köpa nåt annat modernare alternativ?
Köpte N56U igår men har inte öppnat den ännu så.