Permalänk
Medlem
Skrivet av pacifisten:

Ja r7000 verkar ju bättre som du säger. Men jag har ingen användning för usb till torpet. Måste jag verkligen lägga ut 1500kr? Jag vill ju bara ha trådlöst i min lilla sommarstuga för mail, nätradio och webbtv.

Kunde ha rekommenderat en som tyvärr är ur produktion (som presterar bra).

Annars denna kanske http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=765738

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacifisten:

Ja r7000 verkar ju bättre som du säger. Men jag har ingen användning för usb till torpet. Måste jag verkligen lägga ut 1500kr? Jag vill ju bara ha trådlöst i min lilla sommarstuga för mail, nätradio och webbtv.

Skrivet av Broken-arrow:

Kunde ha rekommenderat en som tyvärr är ur produktion (som presterar bra).

Annars denna kanske http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=765738

Annars finns ju Dlink 880L som Kjell har bra pris på nu, är likvärdig som Netgear och Asusen, men något billigare nu! Dlink DIR-880L

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Skrivet av joeldeluxe94:

Annars finns ju Dlink 880L som Kjell har bra pris på nu, är likvärdig som Netgear och Asusen, men något billigare nu! Dlink DIR-880L

Också en ac-router. behöver jag det verkligen? jag tänker mer att ha en n-router som har en ordentlig styrka

va inne på ubiquiti router + accesspunkt men då va man uppe i 1500kr igen.

Visa signatur

q9550 + True | p5q premium | 2x2gb Dominator | 4870 1gb CF | Intel X25-M 80gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacifisten:

Också en ac-router. behöver jag det verkligen? jag tänker mer att ha en n-router som har en ordentlig styrka

va inne på ubiquiti router + accesspunkt men då va man uppe i 1500kr igen.

Jo men vill man ha en "bra" router så får man ofta med AC nuförtiden. Det finns ju inga nackdelar heller då du bli mer framtidssäker för att fler och fler enheter kör med just AC. Har du större hus + snabb uppkoppling så absolut då är Ubiquiti perfekt. Annars är en igen "bra" konsumentrouter fullt tillräckligt. Här kan du läsa mer om just AC standarden i sig: http://www.kjell.com/fraga-kjell/hur-funkar-det/natverk/hemna...

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2534923 D-link 880L Bra köp? Ska va samma chipset som NetGear R7000. Inte så mycket att tveka på va?

Stack till Kjell och köpte Routern - Mycket nöjd, enkel att använda - nice med DD-WRT support om man vill leka lite mer Samma chip som R7000an med hänsyn till prestandan.

Dock himla stor grunka men har märkt många routers idag är stora (kylning?)

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Avstängd

Funderar att ersätta min Asus RT-AC66U med en Linksys E8350 som reapeater. Nerköp eller uppköp. Kan tillägga att min Asus får värmeslag ibland eller tappar 5G fullständigt från routern som matar signalen och man får köra guiden igen vilket medför ganska mycket meck.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Det här med routrar är ju en enda stor djungel.

Familjen sitter idag med en billig RT-N12. Den är placerad i vardagsrummet och således tappar man ofta kontakt i sovrummet på sin telefon och mycket avbrott i t.ex. strömmande av tv/film via datorn. Jag misstänker att det har med routern att göra och att det förmodligen hade blivit bättre med en bättre router.

Jag har testat en extender och placerat denna i hallen (mellan v-rum och s-rum) och den fick 50% signalstyrka från routern. Då är den alltså placerad mitt emellan sängens placering och routern, kan bara tänka mig styrkan i sovrummet då.

Det vi vill ha är en router som skickar stabilt över WIFI och som gärna har ett par uttag för trådanslutning, som inte är alltför dyr (upp till tusenlappen). Har kollat via nätet på routrar men blir lika vilsen varje gång.

Någon som känner sig manad att tipsa om något bra för våran situation?

Tack på förhand!

Permalänk
Avstängd

RT-N12? Vilken version C eller D. Tycker RT-N12C har väldigt bra räckvidd vid mottagning, alltså om man använder den som extender (repeter/AP) men sänder rätt dåligt. Var ju en D-Link tidigare i tråden som verkar vettig för sitt pris.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

RT-N12? Vilken version C eller D. Tycker RT-N12C har väldigt bra räckvidd vid mottagning, alltså om man använder den som extender (repeter/AP) men sänder rätt dåligt. Var ju en D-Link tidigare i tråden som verkar vettig för sitt pris.

Vet faktiskt inte vilken version det är. Står bara RT-N12 på både fram och etiketten på baksidan.

Du tänker på denna?

Edit: Kollar på RT-N66U också. Någon hundrig dyrare och några år på nacken, men verkar vara en giftig router.

Edit: Läser om N66U att folk har räckviddsproblem och det är det jag vill ifrån. Fyfan, en enda röra det här. 880l är dessutom borta på Kjell...

Permalänk
Medlem

Hej!
Får snart hem 100/100 fiber till huset från bahnhof, de kommer att skicka mig en Tilgin HG2332. Funderar på om det är värt att köpa en annan router. Wifi är inte viktigt, det viktiga är att den ska ha bra prestanda, den skall också fungera med Integrity VPN som bahnhof erbjuder. Tacksam för alla tips!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av A-gubbe:

Fast det är fel model. Kjell har utförsäljning på den bättre 880l för 999:- http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/natverk/...

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Avstängd

Har nu bestämt mig. Blir Linksys E8350 och att den inte har någon irriterande led-belysning ser jag som en fördel. Även att den har ett gammalt gränssnitt som jag förstår bättre än nya flashigare är också en stor fördel för mig.

http://www.cnet.com/products/linksys-ac2400-dual-band-wi-fi-r...

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Har tänkt uppgradera min router nu och letar efter förslag! Budget på ish 600kr och ska klara av 100/100 samt bra WI-FI med räckvidd för åtminstone 20 meter. tacksam för alla svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raxac:

Har tänkt uppgradera min router nu och letar efter förslag! Budget på ish 600kr och ska klara av 100/100 samt bra WI-FI med räckvidd för åtminstone 20 meter. tacksam för alla svar

http://m.netonnet.se/art/dator/natverk/router/trdlsa-n-300-mb...

500 kr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Okej, tack så mycket! Vet du om 2.4GHz fungerar bra på denna? Såg någon recension om att det va lite problem med det, hade tänkt använda en Chromecast och då krävs det tydligen att man använder 2.4GHz @agitax:

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Har nu bestämt mig. Blir Linksys E8350 och att den inte har någon irriterande led-belysning ser jag som en fördel. Även att den har ett gammalt gränssnitt som jag förstår bättre än nya flashigare är också en stor fördel för mig.

http://www.cnet.com/products/linksys-ac2400-dual-band-wi-fi-r...

Inget jätte imponerande för priset, men duger gör den säkert.
http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/3253...

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

@Broken-arrow: Kan efter en halv dags testande säga att räckvidden på Linksys E8350, för 1500 kr, varken är bättre eller sämre än Asus RT-AC66U men WiFi-strömmen är mycketr stabilare. Låg fart men nästan inga drops. Kopplade den som router efter min Fiberrouter (NetAtOnce bryggar inte) sk "dubbel-NAT" som jag hade gjort med Asusen. Helsike vilket stabilare Internet jag fick. Inga konstigheter längre. Tror det beror på massa inbyggd jambo, jumbo i Assu-rotrar och att Linksys E8350 är enklare men vet inte så kan inte påstå detta säkert. Men bättre blev det.

Som sagt, Linksys E8350 tycker jag både har sina fördelar och nackdelar. Flyttat runt på grejerna också och till min förvåning var billiga 300 kronors Asus RT-N12 bättre på långa avstånd på 2.4 GHz än dyrare Asus RT-AC66U när den sistnämnda fick ta den förstnämndas plats. Kommer dock att testa vidare.

Nu behövde jag en router till men att uppgradera från en AC 1900 router(Asus RT-AC66U) till en AC 2100 (Linksys E8350) är nog att slänga pengar i sjön. Köpa nytt, om man inte har en router, hade jag valt Linksys E8350 före Asus RT-AC66U nu när de ligger så nära i pris i vissa butiker. Fast det beror också på vilka extrafunktioner man behöver. Linksys E8350 är ju rätt funktionellt slät om man jämför med Asus AC 2100 routrar.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

@Broken-arrow: Kan efter en halv dags testande säga att räckvidden på Linksys E8350, för 1500 kr, varken är bättre eller sämre än Asus RT-AC66U men WiFi-strömmen är mycketr stabilare. Låg fart men nästan inga drops. Kopplade den som router efter min Fiberrouter (NetAtOnce bryggar inte) sk "dubbel-NAT" som jag hade gjort med Asusen. Helsike vilket stabilare Internet jag fick. Inga konstigheter längre. Tror det beror på massa inbyggd jambo, jumbo i Assu-rotrar och att Linksys E8350 är enklare men vet inte så kan inte påstå detta säkert. Men bättre blev det.

Som sagt, Linksys E8350 tycker jag både har sina fördelar och nackdelar. Flyttat runt på grejerna också och till min förvåning var billiga 300 kronors Asus RT-N12 bättre på långa avstånd på 2.4 GHz än dyrare Asus RT-AC66U när den sistnämnda fick ta den förstnämndas plats. Kommer dock att testa vidare.

Nu behövde jag en router till men att uppgradera från en AC 1900 router(Asus RT-AC66U) till en AC 2100 (Linksys E8350) är nog att slänga pengar i sjön. Köpa nytt, om man inte har en router, hade jag valt Linksys E8350 före Asus RT-AC66U nu när de ligger så nära i pris i vissa butiker. Fast det beror också på vilka extrafunktioner man behöver. Linksys E8350 är ju rätt funktionellt slät om man jämför med Asus AC 2100 routrar.

Kul att du var nöjd, har själv sneglat på Linksysen men varit svårt att hitta några bra recensioner på den.

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe94:

Kul att du var nöjd, har själv sneglat på Linksysen men varit svårt att hitta några bra recensioner på den.

Duger inte den jag länka?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

Linksys E8350
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2851747

Skrivet av joeldeluxe94:

Kul att du var nöjd, har själv sneglat på Linksysen men varit svårt att hitta några bra recensioner på den.

Är nog för att deras routrar är rätt tråkiga men dock stabila. Är nu inne på tredje dygnet med den och är nöjd men tyvärr för många är det bara koppla in och köra. Inte mycket kul att leka med där. Skapade ett Linksys Smart Wi-Fi-konto för att fjärrstyra routern på distans men fattar inte hur de tänkt att det ska fungera. Slutade med 38 flikar när man försökt leta info och lade sedan ner detta för jag behöver det egentligen inte. Nöjer mig med att den är enkel och stabil om man inte bryr sig om massa andra extrafunktioner som tex Asus har.

Ska snart testa Nasfunktionen = Sätt i en usb-hårddisk tillfälligt.
Testat, tyvärr kan den endast formateras med FAT32 men man kan först formatera usb-disken i datorn. Körde på "Dela hela disk" skriv&läsa enligt manualen

men har ännu inte kommit på hur man skriver till disken. Kan inte skapa en användare i routen som är samma som mitt Microsoft konto då det innehåller ett @ vilket inte tillåts. Och hur man loggar in på Linksys Disk som admin övergår mitt förstånd då det enda jag hittar är detta:

För de som vill ha en Router kombinerad Nas ska nog välja något annat märke. Men för mig kvittar det då jag är ute efter en superstabil router.

PS - kom på hur man ska göra till slut

Har då testat farten på USB3-disk
och vad jag ser är det disken som sätter farten. 300-400 Mbps vilket är lika snabbt som den skriver i Windows. Läsning från USB3-disken i Linksys routern till en SSD på datorn ligger på runt 800 Mbps.

Har haft routern nästan en vecka nu

Vilken täckning på WiFi Linksys E8350 har! Och jag som just skulle börja med nätverksdragning till mina döda punkter. Blev att lägga in verktygen och strunta att borra i väggarna.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raxac:

Har tänkt uppgradera min router nu och letar efter förslag! Budget på ish 600kr och ska klara av 100/100 samt bra WI-FI med räckvidd för åtminstone 20 meter. tacksam för alla svar

Är själv intresserad av en router i samma prisklass och funderar på den här:

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/211037-l...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem

Tjo!

Skulle behöva lite hjälp att lista ut vilken router jag behöver. Har tidigare klarat mig bra med vad jag fått från min tidigare nätleverantör (ComHem via kabelnät) men har nu flyttat in i en hyfsat modern lägenhet (byggd 2011), på ca 92kvm, med allt vad det innebär - nätverkskontakter lite varstans i typ alla rum. Har numera Bahnhof 100/10.

Har ett skåp i klädkammaren med inkommande fiber och sedan 6 portar till de olika uttagen i lägenheten, finns ett gäng strömuttag i samma skåp också. Har funderat en hel del på vilka enheter som behöver anslutas och om de ska köra på trådat eller via Wi-fi och har kommit fram till att jag behöver åtminstone nyttja fyra uttag, resten kommer klara sig fint på trådlöst (blir dock ett gäng enheter två plattor, två telefoner, en laptop och sedan kanske en bunt telefoner till beroende på hur många gäster man kanske har en kväll).

Då jag ganska precis flyttat har jag gjort en lite nödlösning med min flickväns router (en DIR-300 tror jag det är) för att hon ska få tillgång till Wi-fi. Satte då bara en kort kabel mellan inkommande till det rum vi satte hennes router i. Det trådlösa är dock inget vidare på den routern... Så vi tvingas flytta den mellan sovrum och vardagsrum för att få bra signal.

Sammanfattningsvis
Funderar lite på vad som är bäst:
- Att köpa en router och koppla in i nätverksskåpet och sedan en separat enhet för Wi-fi i något centralt uttag i lägenheten.
- Eller köpa en router med Wi-fi och sedan någon extender centralt i lägenheten.

Oavsett vilket alternativ, vilka prylar vore vettigast att inhandla. Hade väl tänkt lägga kring 1500:-. Går det att lösa billigare är ju inte det helt fel. Dyrare lösning kan jag väl tänka mig om den är väl motiverad.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Tjo!

Skulle behöva lite hjälp att lista ut vilken router jag behöver. Har tidigare klarat mig bra med vad jag fått från min tidigare nätleverantör (ComHem via kabelnät) men har nu flyttat in i en hyfsat modern lägenhet (byggd 2011), på ca 92kvm, med allt vad det innebär - nätverkskontakter lite varstans i typ alla rum. Har numera Bahnhof 100/10.

Har ett skåp i klädkammaren med inkommande fiber och sedan 6 portar till de olika uttagen i lägenheten, finns ett gäng strömuttag i samma skåp också. Har funderat en hel del på vilka enheter som behöver anslutas och om de ska köra på trådat eller via Wi-fi och har kommit fram till att jag behöver åtminstone nyttja fyra uttag, resten kommer klara sig fint på trådlöst (blir dock ett gäng enheter två plattor, två telefoner, en laptop och sedan kanske en bunt telefoner till beroende på hur många gäster man kanske har en kväll).

Då jag ganska precis flyttat har jag gjort en lite nödlösning med min flickväns router (en DIR-300 tror jag det är) för att hon ska få tillgång till Wi-fi. Satte då bara en kort kabel mellan inkommande till det rum vi satte hennes router i. Det trådlösa är dock inget vidare på den routern... Så vi tvingas flytta den mellan sovrum och vardagsrum för att få bra signal.

Sammanfattningsvis
Funderar lite på vad som är bäst:
- Att köpa en router och koppla in i nätverksskåpet och sedan en separat enhet för Wi-fi i något centralt uttag i lägenheten.
- Eller köpa en router med Wi-fi och sedan någon extender centralt i lägenheten.

Oavsett vilket alternativ, vilka prylar vore vettigast att inhandla. Hade väl tänkt lägga kring 1500:-. Går det att lösa billigare är ju inte det helt fel. Dyrare lösning kan jag väl tänka mig om den är väl motiverad.

Jag personligen tycker R7500 är bra, om den gamla har dugligt WIFI så kan du köra den i ett av nätverksuttagen routern går på (alltså D-link). Kör den i bryggat läge, vist du förlorar ett utag, men får fyra stycken plus utökat WIFI.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Finns det någon rekommenderad billig modell (<500 kr) som har bra trådlöst nätverk och kan vara accesspunkt (typ sättas i ändan av en lång nätverkskabel på lokala nätverket). Stabil och bra trådlöst alltså, hög troughput är inte så noga bara det är stabilt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Finns det någon rekommenderad billig modell (<500 kr) som har bra trådlöst nätverk och kan vara accesspunkt (typ sättas i ändan av en lång nätverkskabel på lokala nätverket). Stabil och bra trådlöst alltså, hög troughput är inte så noga bara det är stabilt.

Personligen gillar jag 3500L fungerat stabilt och bra även som ap(accesspunkt).

Finns ju lite fler beror på om 5ghz är prio.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Finns det någon rekommenderad billig modell (<500 kr) som har bra trådlöst nätverk och kan vara accesspunkt (typ sättas i ändan av en lång nätverkskabel på lokala nätverket). Stabil och bra trådlöst alltså, hög troughput är inte så noga bara det är stabilt.

Något över budget men utan tvekan den bästa "bang for the buck" - routern. Dessutom Dualband och stabil.
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/router-och...

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Personligen gillar jag 3500L fungerat stabilt och bra även som ap(accesspunkt).

Finns ju lite fler beror på om 5ghz är prio.

Skickades från m.sweclockers.com

Kom på att jag ju redan har 3500L och har haft den utan problem i flera år (med tomato firmware). Så jag köpte mig en till 3500L för 499 kr. Den ska vara i en sommarstuga. I och för sig skulle jag kunnat uppgraderat routern hemma och tagit den gamla till stugan men varför byta ut något som funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jag personligen tycker R7500 är bra, om den gamla har dugligt WIFI så kan du köra den i ett av nätverksuttagen routern går på (alltså D-link). Kör den i bryggat läge, vist du förlorar ett utag, men får fyra stycken plus utökat WIFI.

Tack för tipset, det blev dock en ASUS RT-AC66U AC1750 Dual-band. Fungerar kalasfint som det är för tillfället men kommer nog ändå brygga den gamla routern i uttaget vid TV:n då där kommer hamna åtminstone två apparater som hade varit kul att koppla in.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Inaktiv

Vore det värt att uppgradera från min nuvarande Netgear till exempelvis denna?

Sitter på 40 Mbit/s här hemma. Vet inte om det skulle göra någon skillnad?