Permalänk

Köpa "fyndvara" från Netonnet

Hejsan! Jag undrar bara om någon av er har erfarenhet av att köpa fyndvaror, när det kommer till datorer. Är det något ni rekommenderar? Sitter just nu och tittar på en bärbar dator som är nersatt 5000kr bara för att det är en fyndvara. Enligt Netonnet själva är ju produkten exakt densamma, men originalförpackningen etc. kanske inte finns med. Dessutom är det ju precis samma ångerrätt + garanti som på en vanlig produkt.

MVH: Jonathan

Permalänk
Medlem

Jag har köpt förstärkare och högtalare.
Förpackningen var öppnade på båda men varorna i var fortfarande i plast, jag var nöjd iaf.

Visa signatur

Intel i7-7700K - Z270 - 16GB - 250GB SSD - Nvidia GTX1070

Permalänk
Medlem

Du menar ångerrätt iom distansköp?
Är du säker på att garantin inte påverkas?
Så länge man ser till att ha koll på villkoren så är det ju upp till var och en att avgöra vad det är värt.

Permalänk
Skrivet av lorgix:

Du menar ångerrätt iom distansköp?
Är du säker på att garantin inte påverkas?
Så länge man ser till att ha koll på villkoren så är det ju upp till var och en att avgöra vad det är värt.

Ja jag skrev inte något annat haha ?

Det gör den inte.

Är det worth 5k though?

Permalänk
Medlem

Köpte minnen där ena stickan var trasig och bucklig i kylflänsen ifrån NoN, tydligen "testade". Inga problem att häva köpet iallafall.

Bättre erfarenhet av kompletts fyndvaror

Permalänk
Skrivet av Silver boy:

Köpte minnen där ena stickan var trasig och bucklig i kylflänsen ifrån NoN, tydligen "testade". Inga problem att häva köpet iallafall.

Bättre erfarenhet av kompletts fyndvaror

Alright! Tack för svaret:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Användarnamn?:

Ja jag skrev inte något annat haha ?

Det gör den inte.

Är det worth 5k though?

Jag kan bara gå på vad du skriver, vad du inte skriver är inte till någon hjälp.

Det finns förstås en risk att du inte gillar produkten, då tar det ju tid att returnera. Är risken att du blir tvungen att lägga ned den tiden värd 5000:-? Det är vad du har att ta ställning till.

Permalänk
Medlem

Inhandlade ett grafikkort(nedsatt vara)
Kort sagt..kortet kass!
Lovade mig själv att aldrig mer köpa sådant som varit ute hos annan kund innan.
Inget problem m återköp iaf.
Rekommenderas ej...vid problem bara en massa kludd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Användarnamn?:

Ja jag skrev inte något annat haha ?

Det gör den inte.

Är det worth 5k though?

Är det "Du sparar 5000kr" jämfört med deras tidigare pris på datorn eller jämfört med andra aktörer på marknaden?

Värt det eller ej kan vi nog inte svara på utan att veta vad det är för dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av staren:

Inhandlade ett grafikkort(nedsatt vara)
Kort sagt..kortet kass!
Lovade mig själv att aldrig mer köpa sådant som varit ute hos annan kund innan.
Inget problem m återköp iaf.
Rekommenderas ej...vid problem bara en massa kludd!

När det gäller grafikkort, psu, och liknande finns ju en stor risk att det just åkt tillbaks pga missljud. Så håller med dig angående sådana produkter.

Permalänk
Skrivet av fax110:

Är det "Du sparar 5000kr" jämfört med deras tidigare pris på datorn eller jämfört med andra aktörer på marknaden?

Värt det eller ej kan vi nog inte svara på utan att veta vad det är för dator.

Jämfört med både Netonnet OCH andra aktörer på marknaden.

Asus G751JY-T7103H

http://www.netonnet.se/art/fyndvaror/dator/fyndvaror-laptop/l...

Permalänk
Skrivet av Användarnamn?:

Jämfört med både Netonnet OCH andra aktörer på marknaden.

Asus G751JY-T7103H

http://www.netonnet.se/art/fyndvaror/dator/fyndvaror-laptop/l...

Problemet är egentligen bara att denne datorn egentligen är lite för tung för mina behov, alltså rent viktmässigt.

Permalänk
Medlem

Om du köper en fyndvara så är det antingen en retur från kund (14) dagar öppet köp eller så är det en produkt som varit på service och lagad. Du har ju inget att förlora på att köpa en dator som är fyndvara om du vill spara pengar. Du kan ju alltid lämna tillbaks den igen om du ångrar dig.

Visa signatur

Chassi:Fractal Design R4 CPU: i5-3570K+Cooler Master TX3 EVO Mobo:Asus Sabertooth Z77 Minne:8GB G.Skill Ripjaws 1600 GPU:Asus GTX 680 DCII+ SSD:Corsair Force 3 120GB, 2TB Seagate Barracuda PSU:Fractal Design Newton R2 800W Monitor: Benq XL2420T
Bärbar: Asus G750JX