Permalänk
Medlem

Fps-fall i andra rundan

Jag ligger på runt 80 fps när jag börjar spela. Tidigare har det gällt också i efterföljande rundor (alltså efter att scoreboard har visats och en ny match börjat).
Sedan någon dag ligger jag dock på runt 10 fps efter första matchen. Har fler samma problem?

Kör win 8.1, senaste firefox.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem

Komponenter? Är bra att veta i det här fallet
Du kanske har problem med värmen och då stryps grafiken (eller något annat) för att inte överhettas, vad vet jag.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Låter som antingen minnesläcka eller överhettning. Kolla temperaturerna medans du spelar och skriv dem här.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Tack! Jag ska kolla. Om det är temperaturerna känns det spontant märkligt att det funkar hur fint som helst hela första matchen, oavsett hur lång den är, medan match #2 krånglar direkt.

Jag kollar minnesläckan. Kan testa med Chrome också för att se om det blir någon skillnad.

Skrivet av philipborg:

Låter som antingen minnesläcka eller överhettning. Kolla temperaturerna medans du spelar och skriv dem här.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem

Jag bytte till Chrome och då funkade det smärtfritt. Något FF-relaterat, med andra ord

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Jag bytte till Chrome och då funkade det smärtfritt. Något FF-relaterat, med andra ord

Hur funkar chrome nu när man måste skaffa plugin via deras egna shop?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.