inför Black Mesa släppet

Permalänk
Skrivet av Hennnkee:

Ännu bättre i HL1 dock )

Funkar inte!

http://www.youtube.com/watch?v=WiK6nXuvZKQ

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Har massa texture och particlefel. Någon som vet hur man fixar sånt här?

Bilder i spoiler, eftersom de är några stycken och tar lite plats.

Dold text
Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Är det bara i Black Mesa? Om så ominstallera spelet.
Fortfarande strul? Lek runt med grafikinställningarna.
Fortfarande strul? Ominstallera drivrutiner.
Fortfarande strul? Testa annat grafikkort.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Skönt att det funkar finfint i Wine, var orolig till en början att det skulle bli någe strul, men icke :]

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Medlem

Kropparna fadear bort för mig när jag dödat någon, bara för mig? kollat på youtube-filmer, men där gör dom de inte.

nån som vet någon lösning?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Är det bara i Black Mesa? Om så ominstallera spelet.
Fortfarande strul? Lek runt med grafikinställningarna.
Fortfarande strul? Ominstallera drivrutiner.
Fortfarande strul? Testa annat grafikkort.

Yes, bara black mesa. Har testate ominstallera, glömde skriva det sry.
Testat lite olika upplösningar, kör dock normalt i 2560x1440.
Har senaste drivrutninerna, uppdaterade igår:/
Har tyvärr itne möjlighet att testa med annat kort...

http://www.youtube.com/watch?v=xuYkL-1Ykcw

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Hej,

hittar inte spelet i Steam trots många omstarter, hittar inget annat sätt att starta det (testade med att skapa en genväg med "steam://rungameid/13540830642081628378" men det fungerade inte) och hittar inte ens hur jag kan avinstallera det

Nån som kan hjälpa?

Freddie

EDIT: Nvm, fick det att fungera. Installerade det i Steam mappen och det fungerade utmärkt

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag inte minns half life som så svårt!
När jag starta spelet tänke jag typ "Men va fan, jag är ju en van FPS:are, så jag kör på normal och glider egenom spelet"
Men icke! Jag får typ köra om en massa för att klara mig ur grejer med mer än 1% i health...
Men sjukt kul är det, soldaterna är jobbiga som fan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Jag måste säga att jag inte minns half life som så svårt!
När jag starta spelet tänke jag typ "Men va fan, jag är ju en van FPS:are, så jag kör på normal och glider egenom spelet"
Men icke! Jag får typ köra om en massa för att klara mig ur grejer med mer än 1% i health...
Men sjukt kul är det, soldaterna är jobbiga som fan!

"My Arm!!"

Black mesa var riktigt bra. Nu saknar jag vara Xen delen. Men hade som du riktiga bekymmer med 1% health och att dem där jävla soldaterna hittar från 100 mils avstånd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

"In Black Mesa, mobs wallhack you!"

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Soldaterna fixade jag med revolvern, har mer problem med alla småpussel. Har blivit vad med dagens linjära spel, blir ju helt förvirrad när man måste tänka lite för att inte gå helt vilse!

Permalänk
Medlem

Har fastnat när man kommer till det stora monstret i det runda långa huset och rummet där en vakt och massa handgranater och typ c4 finns. Jag vet inte vad jag ska göra. Hjälp tack?

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 AM3 | Processor: AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 3,4GHz | RAM: Corsair 4GB (2x2048MB) CL9 @ 1600Mhz XMS3 | Nättaggregat: Deltaco PSU-423 500W

http://www.youtube.com/watch?v=F7DEL5rb4yE&feature=plcp&conte...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Jag måste säga att jag inte minns half life som så svårt!
När jag starta spelet tänke jag typ "Men va fan, jag är ju en van FPS:are, så jag kör på normal och glider egenom spelet"
Men icke! Jag får typ köra om en massa för att klara mig ur grejer med mer än 1% i health...
Men sjukt kul är det, soldaterna är jobbiga som fan!

Mmhmm! Jag fick ju självklart för mig att köra på Hard, blev rätt jädra drygt ibland speciellt soldaterna som du säger. Men blev också väldigt kul, fick man ju också verkligen nytta av sin arsenal :P.

Skrivet av moltix:

Har fastnat när man kommer till det stora monstret i det runda långa huset och rummet där en vakt och massa handgranater och typ c4 finns. Jag vet inte vad jag ska göra. Hjälp tack?

Tentakel monstret antar jag? Du måste få igång fuel och power för raketmotorn och för att nå dem två stationerna måste du gå förbi monstret. Stationerna är utanför silon på två olika ställen, power station tror jag du når genom att gå ut längst ner och fuel station genom att du går ut på andra våningen i silon, det ska vara kablar och färgade rör längst med broarna du går över.

Dold text

GLHF

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av moltix:

Har fastnat när man kommer till det stora monstret i det runda långa huset och rummet där en vakt och massa handgranater och typ c4 finns. Jag vet inte vad jag ska göra. Hjälp tack?

långa huset? wtf!..

Bara börja gå nedåt och leta dig fram, du har granaterna till för att locka bort monstret.

Permalänk
Avstängd

tänkte bara såhär i efterhand påpeka att Black Mesa funkar flyttande för mig även när jag kör det på Mint Linux 13 Maya x64. snittar 110-175fps (ändrade i Autoexe.cfg, fps_max 300), mest troligt dåligt optimerade inställningar för Linux.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

Någonting är på gång med Black Mesa
http://bmrf.us/

Citat:

OK guys, I had a chat with Stormseeker on Steam tonight and he was generous enough to throw me a few bones about the current state of the ARG.

1. The EAS alert has nothing to do with an imminent release of Xen or HL3 or anything like that.
2. Halos is definitely encrypted (and can be decrypted), but NOT with openssl tools.
3. A few more hints may be coming soon

http://forums.blackmesasource.com/showpost.php?p=592979&postc...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Nu har det har släppts på Steam som Early access. Fast fortfarande utan Xen delen. Vilket man har väntat i år på, fast nu finns ju multiplayer i alla fall :). Så nu tycker jag att ni ska stödja utvecklarna. Dem förtjänar verkligen dem 20 euros som spelet kostar :). Jag har köpt det nu i alla fall. Så nu hoppas man bara att sista delen kommer snart bara

http://store.steampowered.com/app/362890/

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razeezor:

Nu har det har släppts på Steam som Early access. Fast fortfarande utan Xen delen. Vilket man har väntat i år på, fast nu finns ju multiplayer i alla fall :). Så nu tycker jag att ni ska stödja utvecklarna. Dem förtjänar verkligen dem 20 euros som spelet kostar :). Jag har köpt det nu i alla fall. Så nu hoppas man bara att sista delen kommer snart bara

http://store.steampowered.com/app/362890/

Jaha, trodde Xen var i denna.
Inget datum på Xen då?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Hmm, ska det kosta pengar? Är det Valve som tagit över eller har de mot mina förväntningar gett tillåtelse att göra detta?

Jag menar, jag trodde detta skulle bli en mod... Eftersom det kommit gratis förhandsversioner. Men men, det ser ju lovande ut så vafasen.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Jaha, trodde Xen var i denna.
Inget datum på Xen då?

Så här stor det på deras Facebook page

What's New in the Steam Release of Black Mesa?
- HEAVILY UPDATED SINGLE-PLAYER EXPERIENCE: The Black Mesa single player experience has greatly improved from the mod release; new visuals, new voice over, updated gameplay encounters, stability changes and more. Xen is not part of the Steam release of Black Mesa, but will be included as a free update when it is ready.
- BLACK MESA MULTIPLAYER: Fight with or against your friends, in two game modes across six iconic maps from the Half-Life Deathmatch universe: Bounce, Gasworks, Lambdabunker, Stalkyard, Subtransit and Undertow
- CUSTOM MODDING TOOLS: Use the same tools the developers used to create your own mods, modes and maps for Black Mesa and Black Mesa Multiplayer...
- FULLY INTEGRATED WORKSHOP: ... and then share your work on the fully integrated workshop!
- COMPLETE STEAM INTEGRATION: Collect trading cards, backgrounds, emoticons, achievements, and everything else you would expect out of a Steam integrated game.

Tror att jag ska vänta på att köra ut det för andra gången då Xen kommer. Hoppas bara att det blir en stor skillnad jämfört med orginalet då Xen delen var den svagaste delen ur orginalet

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk
Medlem

Det vore sån jäkla nostalgi att spela lite matcher på gamla klassiska banorna. Men 20euro känns lite mycket bara för att leka runt lite. Tveksam att man kommer ge det så mycket tid. hmhm

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Jaha, trodde Xen var i denna.
Inget datum på Xen då?

Vi vågar inte lämna en ETA på Xen, det är mycket att göra på det här kapitlet då grundmaterialet alltid ansetts mediokert.

Skrivet av Luminous:

Hmm, ska det kosta pengar? Är det Valve som tagit över eller har de mot mina förväntningar gett tillåtelse att göra detta?

Jag menar, jag trodde detta skulle bli en mod... Eftersom det kommit gratis förhandsversioner. Men men, det ser ju lovande ut så vafasen.

Modversionen kommer alltid finnas, det är inget vi kommer gömma undan. Men framöver är det Steam-versionen som kommer uppdateras. Vi vet att det sagts mycket olika bud under åren angånde detta men det är inte det enklaste att hålla kommunikation konsekvent med ett team utspritt över världen kan jag lova. Och uppenbarligen har vi ju Valve's tillåtelse Av tekniska skäl (i source) är det Steam som gäller framöver dock.

Skrivet av Razeezor:

...
Tror att jag ska vänta på att köra ut det för andra gången då Xen kommer. Hoppas bara att det blir en stor skillnad jämfört med orginalet då Xen delen var den svagaste delen ur orginalet

Som jag nämnde till SirMacke ovan, det var ett mediokert kapitel och vi har stora planer för Xen. Vi vågar inte lämna en ETA dock.

Skrivet av Squallie:

Det vore sån jäkla nostalgi att spela lite matcher på gamla klassiska banorna. Men 20euro känns lite mycket bara för att leka runt lite. Tveksam att man kommer ge det så mycket tid. hmhm

De klassiska banorna har andra moddare redan börjat porta raka vägen från Half-Life till Black Mesa. De finns på vår workshop. Jag har dock inte testat dem men fler har tänkt samma tanke uppenbarligen

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Luminous:

Hmm, ska det kosta pengar? Är det Valve som tagit över eller har de mot mina förväntningar gett tillåtelse att göra detta?

Jag menar, jag trodde detta skulle bli en mod... Eftersom det kommit gratis förhandsversioner. Men men, det ser ju lovande ut så vafasen.

Det dök ju upp lagomt efter Valves flopp med att få ut betalda mods i Steam workshop titlar samtidigt.

Då Valve för länge sedan verkar ha tappat intresse för spelutveckling så är det ju bra om dessa skulle få ta över Half-Life utvecklandet istället. Jag minns att jag testade modden en stund när den kom och sen var en klar förbättring över originalet. Nu spelade jag inte igenom mer än 15-30 minuter då och kommer heller inte skaffa detta nu.

Dock hoppas jag på att de får fortsätta med licensen och kan göra Black Mesa 2: Episode 3 alternativt Black Mesa 3 (såvida de nu inte skulle få använda riktiga namnet då).

Intressant att se vad som kommer hända.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det dök ju upp lagomt efter Valves flopp med att få ut betalda mods i Steam workshop titlar samtidigt.

Då Valve för länge sedan verkar ha tappat intresse för spelutveckling så är det ju bra om dessa skulle få ta över Half-Life utvecklandet istället. Jag minns att jag testade modden en stund när den kom och sen var en klar förbättring över originalet. Nu spelade jag inte igenom mer än 15-30 minuter då och kommer heller inte skaffa detta nu.

Dock hoppas jag på att de får fortsätta med licensen och kan göra Black Mesa 2: Episode 3 alternativt Black Mesa 3 (såvida de nu inte skulle få använda riktiga namnet då).

Intressant att se vad som kommer hända.

Haha tack för förtroendet, vi har hört den där från ett par håll faktiskt För teamet just nu är målet dock att färdigställa Black Mesa helt och hållet.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KTL:

Haha tack för förtroendet, vi har hört den där från ett par håll faktiskt För teamet just nu är målet dock att färdigställa Black Mesa helt och hållet.

Ah! Missade helt att du var involverad. Nice!

Med tanke på att de flesta Valve-titlar faktiskt gjorts av studior som köpts upp och integrerats så får man väl nästan hoppas på att samma sak händer er med då. Nu är jag inte världens största Half-Life fan personligen men nog skulle man ju vilja se en fortsättning på serien. HL2: Episode 2 slutade rätt spännande har jag för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ah! Missade helt att du var involverad. Nice!

Med tanke på att de flesta Valve-titlar faktiskt gjorts av studior som köpts upp och integrerats så får man väl nästan hoppas på att samma sak händer er med då. Nu är jag inte världens största Half-Life fan personligen men nog skulle man ju vilja se en fortsättning på serien. HL2: Episode 2 slutade rätt spännande har jag för mig.

Jepp, jag har varit involverad sen årsskiftet 2005-2006 i projektet så det har varit en (sömnlös) milstolpe under veckan minst sagt Episode 2 slutade spännande för oss alla så även vi väntar. Vad som händer med franchisen vet bara Valve, vi har ingen inblick i detta alls. Vi gjorde Black Mesa och fick med tiden stöd från dem, thats it ungefär.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KTL:

Jepp, jag har varit involverad sen årsskiftet 2005-2006 i projektet så det har varit en (sömnlös) milstolpe under veckan minst sagt Episode 2 slutade spännande för oss alla så även vi väntar. Vad som händer med franchisen vet bara Valve, vi har ingen inblick i detta alls. Vi gjorde Black Mesa och fick med tiden stöd från dem, thats it ungefär.

Oj, det var minst sagt länge det ändå. Får hoppas att ni får arbeta med fler delar av spelserien, samt fortsättningen då.

Permalänk
Medlem

Xen-delen kommer bara till betalversionen.
http://www.ign.com/articles/2015/05/11/black-mesas-free-mod-v...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Jepp, jag har varit involverad sen årsskiftet 2005-2006 i projektet så det har varit en (sömnlös) milstolpe under veckan minst sagt

Trevligt!

Har inhandlat Early Access nu och inväntar SteamOS (Linux) och Xen - tar och spelar genom spelet en gång till på Windows medan jag väntar

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Stämmer!

Skrivet av Pulver:

Trevligt!

Har inhandlat Early Access nu och inväntar SteamOS (Linux) och Xen - tar och spelar genom spelet en gång till på Windows medan jag väntar

Tackar Vi kämpar på allt vi kan nu med att få klart det hela!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro