inför Black Mesa släppet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Kommer som sagt inte upp i Steam, och har startat om kanske 10-15 gånger.

installera om. och se till att det hamnar i C:\Program\Steam\steamapps\sourcemods\BMS.
om det är där du har Steam installerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkullCruzher<3:

Skitspel, detta försvinner från min dator :c

Hur kommer det sig? :<

Permalänk
Medlem

Spelade tills jag kom till dit när man ska dra igång den stooora fläkten, sen krascha det, menmen, får väll fortsätter imorgon

Permalänk
Sötast

Jag gillar hur folk säger att Source är utdaterad när ett gäng amatörer kan göra såna här underverk med den gamla versionen av motorn

Edit:

Första Scientisten är nu dödad.... "I hope no one expects me to"... lackade direkt, fega kräk. Instant death!

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Jag gillar hur folk säger att Source är utdaterad när ett gäng amatörer kan göra såna här underverk med den gamla versionen av motorn

Edit:

Första Scientisten är nu dödad.... "I hope no one expects me to"... lackade direkt, fega kräk. Instant death!

Haha, min första blev tjejen som sa "I'm going with you" and I'm like "oh hell no" *pew pew pew*

Skrivet av zhrooms:

Går hur fint som helst att byta ljud, kunde inte stå ut med SMG ljudet så tog L4D2 ljud istället, betydligt bekvämare ljud och maffigare samtidigt. Win.

Hur fixar man detta? Bara att ta något random ljud från t.ex L4D2 och trycka in i Black Mesa mappen, och sen byta namn? Står nämligen inte ut med shotgun-ljudet.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Men va fan... Ville verkligen spela detta men vägrar installera steam dyngan på min dator. Nån som vet om det kommer en non-steam version av modden?

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilen81:

Men va fan... Ville verkligen spela detta men vägrar installera steam dyngan på min dator. Nån som vet om det kommer en non-steam version av modden?

Kan man bara få tag i source SDKt utan steam så borde man väl kunna fixa till det på något sätt kan jag tycka.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Skrivet av Kilen81:

Men va fan... Ville verkligen spela detta men vägrar installera steam dyngan på min dator. Nån som vet om det kommer en non-steam version av modden?

Första gången jag hört om någon med steamfobi, hehe ^^ Är väl just att man ska ha Source SDK 2007, annars borde det väl inte vara något större problem?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Haha, seriöst, röstskådespelarna är ju för underbara xD

"What if they ID the body?"
"What body?"
"ha..hahaha...haHAHA..MUHAHAHA...MUHAHAHHAHAHAHAHA"

Seriöst, grovaste "evil scientist"-skrattet på de där soldaterna xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Har en jobbig situation. Har inte vettigt bredband hemma än (mobilt 1mbit), är man tvungen att tanka source sdk på steam? (har en macbook och lånar skolans nät lite) Kan ju inte tanka sdk:n till den, finns inte till plattformen...

tips mottages!

EDIT:

Jag har Half-life 2, kan jag ladda ner det på macbooken, kopiera över till pc:n och så funkar det?

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Ja det ska gå alldeles utmärkt

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Spelet är ju återskapat från scratch, det är inga resurser som är från orginalet AFAIK (det skulle vara olagligt) detta gäller även voice-acting och ljudet från vapen, men vill ni har orginal är det bara slänga in original wav filer i moden ju?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Tydligen så släpptes inte hela spelet igår utan allt sluta då man teleporterar sig till Xen... blev lite besviken där...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Skrivet av Tomas_88:

Tydligen så släpptes inte hela spelet igår utan allt sluta då man teleporterar sig till Xen... blev lite besviken där...

Ja, det har ju varit ganska öppna med att de inte är klara med hela spelet än

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stårk:

ojj.... gråt en tår för att du missar 4 tråkiga Xen jumping banor.

Korkat och totalt onödigt inlägg.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Första gången jag hört om någon med steamfobi, hehe ^^ Är väl just att man ska ha Source SDK 2007, annars borde det väl inte vara något större problem?

Ja det ligger väl kvar lite hat sen början av steam eran, jag och polarna hade mycket problem med spel som vägrade starta osv. Gillade inte känslan av att det nästlade in sig i allting dessutom. Gillar att ha datorn CLEAN

För dom som är intresserade så hittade jag denna länk på rapidshare som är nåt sorts hemmasnickrat projekt för att slippa ha Steam installerat för just SDK'n: Länk

Har inte hunnit prova själv ännu mer än att den går igång och är virusfri.

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk

Nån som vet hur man kommer vidare härifrån i spelet.

Dold text
Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stårk:

ojj.... gråt en tår för att du missar 4 tråkiga Xen jumping banor.

Skrivet av Stårk:

8/10 ogillar Xen ändå.

Jag antar att du är 12-14 år gammal och föddes först efter det att hl släpptes ut och därför kan jag förlåta dig för att du inte vet bättre

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av cokeman 1337:

Nån som vet hur man kommer vidare härifrån i spelet.

[SPOILER]http://forumbilder.se/images/925201243638Pa019.jpg

Vänd dig om och gå tillbaka,du bör ha en dörr eller ventilationstrumma.

Permalänk
Skrivet av cokeman 1337:

Nån som vet hur man kommer vidare härifrån i spelet.

Lite svårt att se vart du är någonstans, men ser ju ut som att du är rätt tidigt i spelet eftersom du springer runt med kofot? Vad har du gjort precis innan?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Vänd dig om och gå tillbaka,du bör ha en dörr eller ventilationstrumma.

Ok jag var där inne och hämta kofoten och hoppa in i den trasiga väggen men trodde inte det var nåt mer så jag gick tillbaks, men gick tillbaks ännu en gång och såg den där ögon sensorn ligga på golvet och såg att man kunde sätta fast den och gå igenom dörren nu. Men tack för hjälpen.

Dold text
Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk

Fy fan vad kul det var att spela HL remaken.

Skulle lätt betalat 300-400 spänn om spelet inte var gratis.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Ja, jag tyckte kvaliteten var riktigt på topp, en sann hommage till originalet! Det jag gillar är alla de extra smådetaljer de lagt till med kirurgisk precision, så att de inte förstör original-känslan utan tvärt om förstärker den! Alla extra konversationer, små extrapussel osv var mycket underhållande
Nu undrar jag bara när de släpper "Game of the year edition"

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Tja det här kanske är en dum fråga , men det är alltså en mod till hf2 så att man laddar ner ett helt spel olagligt? ( vet att frågan kommer att låta dum men hoppas ni inte hatar för mkt på mig haha)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xil3d:

Tja det här kanske är en dum fråga , men det är alltså en mod till hf2 så att man laddar ner ett helt spel olagligt? ( vet att frågan kommer att låta dum men hoppas ni inte hatar för mkt på mig haha)

What? Skriv om skriv rätt.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Skrivet av Xil3d:

Tja det här kanske är en dum fråga , men det är alltså en mod till hf2 så att man laddar ner ett helt spel olagligt? ( vet att frågan kommer att låta dum men hoppas ni inte hatar för mkt på mig haha)

???

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xil3d:

Tja det här kanske är en dum fråga , men det är alltså en mod till hf2 så att man laddar ner ett helt spel olagligt? ( vet att frågan kommer att låta dum men hoppas ni inte hatar för mkt på mig haha)

Nej, det är en mod till HL2 som återskapar hela half life från grunden. Samma story, med ny grafik.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Skrivet av Xil3d:

Tja det här kanske är en dum fråga , men det är alltså en mod till hf2 så att man laddar ner ett helt spel olagligt? ( vet att frågan kommer att låta dum men hoppas ni inte hatar för mkt på mig haha)

Fattar inte riktigt vad du menar... Det är inte riktigt en mod i dess vanliga benämning, är ett spel gjort i Source-motorn, och är alltså en remake av Half-Life (originalet, inte tvåan). Man laddar inte ner ett helt spel, utan en mod, och det är inte det minsta olagligt, jag vet inte var du fått det ifrån. Tror du att Swec skulle göra en artikel om det och länka till nerladdningstorrenten om det var olagligt?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Det är egentligen ingen mod, utan ett löst spel som råkar vara gratis och som är väldigt likt HL1.
Eftersom det dessutom har Valve's stöd (Valve = skaparna av HL-serien) så är det inte olagligt att ladda ner.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Haha, seriöst, röstskådespelarna är ju för underbara xD

"What if they ID the body?"
"What body?"
"ha..hahaha...haHAHA..MUHAHAHA...MUHAHAHHAHAHAHAHA"

Seriöst, grovaste "evil scientist"-skrattet på de där soldaterna xD

Ännu bättre i HL1 dock )