Permalänk

Prisförfrågan stationär

Hej,

Undrar om någon kan hjälpa mig med ett prisförslag på vad jag skulle kunna få ut av burken nedan. Inköpt tidigt 2012, får väl säga välanvänd, men inte mixad med rent tekniskt sedan inköp. Nedan ser ni en spec över innehållet.

Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_gdr.140303-2144)
System Manufacturer: MSI
System Model: MS-7681
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-2500K CPU @ 3.30GHz (4 CPUs), ~3.3GHz
Memory: 4096MB RAM
Available OS Memory: 4064MB RAM
Page File: 2509MB used, 5616MB available

Card name: NVIDIA GeForce GTX 560 Ti
Display Memory: 3775 MB

System information:
Name: Intel(R) 6 Series/C200 Series Chipset Family PCI Express Root Port 8 - 1C1E
Name: 2nd Generation Intel(R) Core(TM) Processor Family DRAM Controller - 0100

Behövs mer info så säg gärna till så försöker jag få fram det!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielbarkenas:

Hej,

Undrar om någon kan hjälpa mig med ett prisförslag på vad jag skulle kunna få ut av burken nedan. [...]
Tack på förhand!

Datorn: (resten du skrivit är onödig information)

OS: Win 7 x64
CPU: i5-2500K @ 3.3Ghz (4-kärnig)
RAM: 4gb DDR3
GPU: Nvidia GTX 560 Ti
HDD:
MOBO:
PSU:

det som saknas är hårddisk utrymme, nätaggregat, och vad det är för moderkort i datorn (men misstänker att det är ett P67A-GD65)..

Säljer du den smart kan du säkert få 4-5k för den. Skriv att det är gratis uppdatering till Windows 10 sen i sommar, och putsa upp chassit ordentligt och ta bra bilder. Är du lite händig kan du även klocka upp datorn och sälja den som överklockad, kan säkert få en slant extra på det!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Limpfittz:

Datorn: (resten du skrivit är onödig information)

OS: Win 7 x64
CPU: i5-2500K @ 3.3Ghz (4-kärnig)
RAM: 4gb DDR3
GPU: Nvidia GTX 560 Ti
HDD:
MOBO:
PSU:

det som saknas är hårddisk utrymme, nätaggregat, och vad det är för moderkort i datorn (men misstänker att det är ett P67A-GD65)..

Säljer du den smart kan du säkert få 4-5k för den. Skriv att det är gratis uppdatering till Windows 10 sen i sommar, och putsa upp chassit ordentligt och ta bra bilder. Är du lite händig kan du även klocka upp datorn och sälja den som överklockad, kan säkert få en slant extra på det!

Tack för ditt svar!

Storleken på hårddisken är 1tb. Vart i dxdiag kan jag hitta resten av informationen? Har inte datorn i närheten nämligen utan bara en dxdiag att utfå ifrån
Har även en skärm som jag lär sälja med, finns den infon också i dxdiag?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Limpfittz:

Datorn: (resten du skrivit är onödig information)

OS: Win 7 x64
CPU: i5-2500K @ 3.3Ghz (4-kärnig)
RAM: 4gb DDR3
GPU: Nvidia GTX 560 Ti
HDD:
MOBO:
PSU:

det som saknas är hårddisk utrymme, nätaggregat, och vad det är för moderkort i datorn (men misstänker att det är ett P67A-GD65)..

Säljer du den smart kan du säkert få 4-5k för den. Skriv att det är gratis uppdatering till Windows 10 sen i sommar, och putsa upp chassit ordentligt och ta bra bilder. Är du lite händig kan du även klocka upp datorn och sälja den som överklockad, kan säkert få en slant extra på det!

Nu ska vi väl ändå inte uppmana till att "blåsa" ovetande köpare på Blocket

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av Guybrush82:

Nu ska vi väl ändå inte uppmana till att "blåsa" ovetande köpare på Blocket

Tolkar det som att du inte riktigt håller med om prisförslaget?

Permalänk
Avstängd

Möjligtvis om du haft 8gb RAM, en SSD och ett nyare GTX/Radeon kort. Har sett datorer med sämre komponenter på blocket.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Skrivet av Danielbarkenas:

Tolkar det som att du inte riktigt håller med om prisförslaget?

Korrekt. Jag skulle nog snarare säga 2000-3000:- baserat på de delar du specificerar.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Håller med Limpfittz här!

Har personligen sålt en del datorer på Blocket och vad det handlar om är att kunna uttrycka sig rätt. Du kan lätt få minst 4k för den där, men pröva sätta ut den på 5k.

Skriv vilka spel den klarar av. Oftast letar människor efter en dator till LoL, CS, WoW, SC, etc (vilket din dator också klarar av).
Jämför också din med andras datorer och försök att undercutta.

Skrivet av Limpfittz:

Säljer du den smart kan du säkert få 4-5k för den. Skriv att det är gratis uppdatering till Windows 10 sen i sommar, och putsa upp chassit ordentligt och ta bra bilder. Är du lite händig kan du även klocka upp datorn och sälja den som överklockad, kan säkert få en slant extra på det!

Visa signatur

"Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius and a lot of courage to move in the opposite direction."

- Albert Einstein

Permalänk
Skrivet av Snubbz:

Håller med Limpfittz här!

Har personligen sålt en del datorer på Blocket och vad det handlar om är att kunna uttrycka sig rätt. Du kan lätt få minst 4k för den där, men pröva sätta ut den på 5k.

Skriv vilka spel den klarar av. Oftast letar människor efter en dator till LoL, CS, WoW, SC, etc (vilket din dator också klarar av).
Jämför också din med andras datorer och försök att undercutta.

Okej då har jag nog rätt bra koll! Men har även en sånhär Syncmaster 206BW skärm som jag tänker att jag slänger på. Är den värt något eller hur mycket skiljer sig teknologin på en 5 år gammal skärm mot idag? Sjukt bra koll man har idag känner jag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielbarkenas:

Okej då har jag nog rätt bra koll! Men har även en sånhär Syncmaster 206BW skärm som jag tänker att jag slänger på. Är den värt något eller hur mycket skiljer sig teknologin på en 5 år gammal skärm mot idag? Sjukt bra koll man har idag känner jag...

Nja, skärmar brukar vanlgitvis inte göra söttre skillnad eftersom de som oftast köper datorn redan har en skärm. Särskilt när du har en lite äldre modell. Skulle den vara nyare, så visst. Men släng på den också, kan inte skada.

Visa signatur

"Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius and a lot of courage to move in the opposite direction."

- Albert Einstein