Permalänk
Medlem

Problem med ping!

Tjena!

Jag har ett problem som är oerhört störande. Det är så att min lillebror sitter o spelar GTA på xbox one. Det låter ju inget märkvärdigt MEN problemet är att jag sitter o försöker spela CS:GO. Min ping går upp mot 800 och det gör det helt ospelbart och allting bara står helt still för mig. Jag undrar därför vad detta kan bero på?

Uppskattar all hjälp. Är själv inte så kunnig med nätverk osv därför jag söker här! Har även sökt på google men inte hittat något alls!

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av nkewk:

Tjena!

Jag har ett problem som är oerhört störande. Det är så att min lillebror sitter o spelar GTA på xbox one. Det låter ju inget märkvärdigt MEN problemet är att jag sitter o försöker spela CS:GO. Min ping går upp mot 800 och det gör det helt ospelbart och allting bara står helt still för mig. Jag undrar därför vad detta kan bero på?

Uppskattar all hjälp. Är själv inte så kunnig med nätverk osv därför jag söker här! Har även sökt på google men inte hittat något alls!

MVH

Jag förmodar lillebror spelar online också?

Vad har ni för uppkoppling, hastighet och typ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Jag förmodar lillebror spelar online också?

Vad har ni för uppkoppling, hastighet och typ?

Vi har 8 upp och 2 ner tror jag men ganska säker.

Såhär fick jag just nu http://gyazo.com/e55360327ddd7ebc69ab0f9dacb0055d.

Har absoulut ingen aning om vad det kan bero på??

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Jag förmodar lillebror spelar online också?

Vad har ni för uppkoppling, hastighet och typ?

8 ner och 1 upp* ADSL, alltele.

Permalänk
Sötast

Borde inte vara nåra problem alls att vara flera som spelar... Inget program i bakgrunden eller han som streamar eller nåt från konsolen?

Permalänk
Hedersmedlem

Är ni kopplade med TP-kabel eller kör ni trådlöst nätverk?

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Borde inte vara nåra problem alls att vara flera som spelar... Inget program i bakgrunden eller han som streamar eller nåt från konsolen?

kan möjligtvis vara någon skum inställning på xboxet, ska kolla upp det.. Ingenting på datorn som ska störa iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Är ni kopplade med TP-kabel eller kör ni trådlöst nätverk?

Xboxet har inet-kabel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Är ni kopplade med TP-kabel eller kör ni trådlöst nätverk?

båda är kopplade med kabel till internet.

Permalänk
Medlem

Försvinner problemet direkt om man stänger Xboxen?

I så fall kommer det bara när man spelar på xboxen eller räcker det med att den är på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Försvinner problemet direkt om man stänger Xboxen?

I så fall kommer det bara när man spelar på xboxen eller räcker det med att den är på?

bara när man spelar GTA. När man spelar tex FIFA så funkar det som vanligt.

Permalänk
Medlem

Vilken router? Gissar att en riktigt risig router skulle kunna ge denna effekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Vilken router? Gissar att en riktigt risig router skulle kunna ge denna effekt.

Har en relativt ny cisco router. Modemet är dock inte topnotch men tycker det är konstigt att det bara sker när man spelar GTA och inget annat spel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nkewk:

Har en relativt ny cisco router. Modemet är dock inte topnotch men tycker det är konstigt att det bara sker när man spelar GTA och inget annat spel...

Tror mer på routern isf... du hade ju kunnat länka till den iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nkewk:

bara när man spelar GTA. När man spelar tex FIFA så funkar det som vanligt.

Då verkar det relaterat till just GTA, kan tyvärr inget om det spelet och om det kör något i bakgrunden när man spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Tror mer på routern isf... du hade ju kunnat länka till den iaf.

det lär inte vara det som är problemet i vilket fall.

Permalänk
Rekordmedlem

Det är inte så att spelen som inte fungerar tillsammans försöker använda samma portnummer ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag gissar att problemet är att xboxet använder all upload för att synka med andra spelare och på så vis sabbar din ping i cs.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av nkewk:

det lär inte vara det som är problemet i vilket fall.

Kan ju vara lite mera ödmjuk när DU ber om hjälp.