Firefox - Youtube stödjer max 720P

Permalänk

Firefox - Youtube stödjer max 720P

Hej!

Har äntligen fått min Retina iMac. Detta är faktiskt min första Mac-dator, är i alla fall otroligt nöjd med den hittills!

Har dock stött på ett problem: Har installerat Firefox då jag föredrar det före Safari; men när jag tittar på någon video på Youtube är den maximala upplösningen för videorna 720P. Det dyker ej upp några högre upplösningsval än det, även om videon stödjer högre upplösningar. Detta är ej något problem i Safari, där högre upplösningsval är tillgängliga.

Jag har ej heller installerat några addons som påverkar Youtube. Jag har även försökt med att avaktivera alla addons, dock utan något resultat.

Finns det någon här som kan vägleda mig rätt?

Tack på förhand!

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem

Hej,
Om du öppnar en ny tabb och och går till about:config, klickar på att du skall vara försiktig, söker efter mediasource, dubbelklickar på media.mediasource.enabled så att value blir true och går in på youtube igen (eventuellt måste du starta om firefox) så skall du kunna se fler upplösningar. Om inte det hjälper så vet jag tyvärr inte hur man gör.

MVH
squse

Permalänk
Skrivet av squse:

Hej,
Om du öppnar en ny tabb och och går till about:config, klickar på att du skall vara försiktig, söker efter mediasource, dubbelklickar på media.mediasource.enabled så att value blir true och går in på youtube igen (eventuellt måste du starta om firefox) så skall du kunna se fler upplösningar. Om inte det hjälper så vet jag tyvärr inte hur man gör.

MVH
squse

Tack för tipset, för prova det senare när jag befinner mig vid datorn. Kommer detta dock att aktivera Flash? Vill helst behålla HTML5-formatet.

EDIT: Provade att ändra inställningen som du angav, detta ledde till att Youtube inte visar några videor alls. Har ändrat tillbaka inställningen, men upplösningsproblemet kvarstår.

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk

Jag kan endast välja 360p samt 720p med firefox när jag använder html5. Använder jag flash kan jag använda alla upplösningar som videon stödjer.

Permalänk
Medlem

Det gjorde inte det för mig iallafall. Jag avaktiverade flash i firefox och gjorde det som jag skrev förut och flash är fortfarande avaktiverat.
MVH
squse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Tack för tipset, för prova det senare när jag befinner mig vid datorn. Kommer detta dock att aktivera Flash? Vill helst behålla HTML5-formatet.

EDIT: Provade att ändra inställningen som du angav, detta ledde till att Youtube inte visar några videor alls. Har ändrat tillbaka inställningen, men upplösningsproblemet kvarstår.

OK, då kan jag nog inte hjälpa nått mer, tyvärr.
MVH
squse

Permalänk
Medlem

Samma här, ändrade härom veckan till html5 och nu har jag bara 360p och 720p som val.
Hjälper inte heller att byta tillbaks till Flash eller göra någon ändring i Youtube Centers inställningar.

Permalänk

Safari visar väl Youtube i HTML5? Där kan jag välja upplösningar över 720p.

Tillför det annars några större problem om jag växlar till Flash med Firefox?

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Safari visar väl Youtube i HTML5? Där kan jag välja upplösningar över 720p.

Tillför det annars några större problem om jag växlar till Flash med Firefox?

Chrome visar också högre upplösningar, det verkar bara vara Firefox som strular.
Jag provade att byta tillbaks till Flash med Firefox och det blev ingen skillnad.

Permalänk

Installera addonet magic actions for youtube och välj force player type > flash. Se till att flash player är installerat också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Medlem

Jag kan se alla upplösningar i Firefox. Dock kör jag bara flash

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

ser själv bara max 720 i youtube trots about:config hacket. hur säger man till youtube att sluta använda html5 som standard? tror den gör det trots jag installerade flash.

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem

Jag inaktiverade tillägget Youtube Center som jag använder för att få lite mer inställningsalternativ och slippa reklamen, och när den var inaktiverad funkar det med högre upplösningar igen. Så nu vet jag vilken boven var för mig.

*edit
Installerade istället "Magic Actions for Youtube" som ger mer inställningar och blockar reklam och det verkar fungera utmärkt.
Det sägs visst att vissa youtubedownloader-tillägg strular till det med vilka upplösningar man kan välja så det kan vara en bra plats att börja om man har sådana.