Permalänk
Medlem

Söker ny skruvdragare, tips önskas!

Tjena, som titeln säger är jag ute och letar efter en ny batteridriven skruvdragare och hoppas på att det finns några hantverkare eller annat folk med bra kunskap om dessa maskiner här Det jag vill ha är en kraftfull maskin som skall användas till att borra i mestadels metall men även trä, plast och betong m.m. Så slagfunktion är önskvärt (men inget måste, lär skaffa ordentlig slaghammare senare i livet iaf) samt att jag gärna ser att den kan dra skruvar hårt (50Nm räcker nog gott o väl). Gärna nån form av kontroll så man kan variera hur hårt den drar skruvarna beroende på material. Vill helst hålla mig under 3000kr men finns det goda skäl så kan jag gå lite högre

Har tittat på detta kit ett tag som känns rätt prisvärt med tanke på rabatten på nästan 30% just nu, men har dålig erfarenhet av bosch's äldre modeller och läst att den har lite svagt batteri och tyvärr ingen slagfunktion. Några tankar? Märken jag tittat på än så länge är AEG och Dewalt.

https://www.komplett.se/bosch-skruvdrag-psr-1800-li-2-mtoolbox/828605

Har ni även tips på bra borrsatser hade det varit super!

Alla tips välkomnas, tack på förhand!

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk

Det finns mara ett märke när det kommer till skruvdragare, Festool!

Permalänk
Medlem

Som hantverkare skulle jag inte rekommendera någon av Bosch maskiner tyvärr. Har bara dåliga erfarenheter av dom. Vill du ha kvalitet så kan jag rekommendera Hilti eller Makita. Har själv en Hilti dragare och den funkar hur bra som helst. Vad gäller AEG så kör Ryobi istället, det är AEG som tillverkar Ryobi men säljer dom för en billigare peng

Permalänk
Skrivet av Spille:

Tjena, som titeln säger är jag ute och letar efter en ny batteridriven skruvdragare och hoppas på att det finns några hantverkare eller annat folk med bra kunskap om dessa maskiner här Det jag vill ha är en kraftfull maskin som skall användas till att borra i mestadels metall men även trä, plast och betong m.m. Så slagfunktion är önskvärt (men inget måste, lär skaffa ordentlig slaghammare senare i livet iaf) samt att jag gärna ser att den kan dra skruvar hårt (50Nm räcker nog gott o väl). Gärna nån form av kontroll så man kan variera hur hårt den drar skruvarna beroende på material. Vill helst hålla mig under 3000kr men finns det goda skäl så kan jag gå lite högre

Har tittat på detta kit ett tag som känns rätt prisvärt med tanke på rabatten på nästan 30% just nu, men har dålig erfarenhet av bosch's äldre modeller och läst att den har lite svagt batteri och tyvärr ingen slagfunktion. Några tankar? Märken jag tittat på än så länge är AEG och Dewalt.

https://www.komplett.se/bosch-skruvdrag-psr-1800-li-2-mtoolbox/828605

Har ni även tips på bra borrsatser hade det varit super!

Alla tips välkomnas, tack på förhand!

Undvik Bosch gröna serie. Satsa på välkända märken som används inom byggbranschen.

Satsa på något från Hilti, Makita, Dewalt, Hitachi, Milwaukee eller Bosch BLÅ serie.
Köper man en ordentlig skruvdragare håller den en livstid.

Detta är mitt råd baserat på min erfarenhet som Hantverkare.

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11

Permalänk
Skrivet av blojmonster:

Det finns mara ett märke när det kommer till skruvdragare, Festool!

Jag undrar vad du baserar det på?

Finns ett stort utbud av märken som fungerar utmärkt i yrkessyfte och då säkert också privat.

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11

Permalänk

Skulle också undvika Bosch gröna serie och gå på den blåa eller något av de märkena som tidigare rekommenderats.
Hur ofta och hur mycket kommer du använda maskinen?

Permalänk
Medlem

En skruvdragare eller borrmaskin? Du är lite otydlig, är det en maskin med chuck du vill ha?

Apropå Bosch så har dom dyrare maskinerna blivit bättre på senare år. Fortfarande något av budgetmaskiner dock. Har gillat dewalt innan men dom går fan bara sönder nu för tiden.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Som tidigare hantverkare så måste även jag slänga in ett svar med liknande synvinkel, kostar det mer så håller de allt som oftast bättre. Har haft både Hitachi, Hilti samt DeWalt under åren.
Den bästa skruvdragaren var utom all konkurrens Hitachin. Visserligen så kostade den sådär tre fyra tusen men så håller sakerna med, har till och med använt lådan som pallbock under ett däckbyte. I vart fall så är det värt att köpa en med chuck och inte ett kvarttumsfäste då du även kan använda den med "vanliga" borr och liknande.

Visa signatur

Data Data

Permalänk
Medlem
Skrivet av blojmonster:

Det finns mara ett märke när det kommer till skruvdragare, Festool!

Är de ett bra märke? Aldrig hört talas om innan haha!

Skrivet av VicJoh90:

Som hantverkare skulle jag inte rekommendera någon av Bosch maskiner tyvärr. Har bara dåliga erfarenheter av dom. Vill du ha kvalitet så kan jag rekommendera Hilti eller Makita. Har själv en Hilti dragare och den funkar hur bra som helst. Vad gäller AEG så kör Ryobi istället, det är AEG som tillverkar Ryobi men säljer dom för en billigare peng

Ahaa okey, fasen Ryobi såg så plastiga ut så jag trodde de va nått halvtaskit

Skrivet av WillBjorG:

Undvik Bosch gröna serie. Satsa på välkända märken som används inom byggbranschen.

Satsa på något från Hilti, Makita, Dewalt, Hitachi, Milwaukee eller Bosch BLÅ serie.
Köper man en ordentlig skruvdragare håller den en livstid.

Detta är mitt råd baserat på min erfarenhet som Hantverkare.

Precis vad jag är ute efter, en maskin som jag kan ha länge!

Skrivet av Krasharen:

Skulle också undvika Bosch gröna serie och gå på den blåa eller något av de märkena som tidigare rekommenderats.
Hur ofta och hur mycket kommer du använda maskinen?

Verkar som jag gjorde ett bra val att inte beställa de kit'en med andra ord då! Jag lär ju inte använda maskinen dagligen, eller kanske inte äns varje månad. Men då jag väl använder den kan de bli varje dag i ett par veckor beroende på vad för projekt jag får för mig att hålla på med! Har en Dewalt hemma nu som brorsan lämna över till mig när han köpte ny, batterierna till den börjar dock bli riktigt dåliga nu. Vad jag förstått är de nya typerna av batterier mycket bättre?

Men vad säger ni om dessa skruvdragare med slagfunktion? Är de något att ha eller bättre att satsa på en ordentlig skruvdragare och en riktig slagborr?

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

Om du bara skall ha den till "hobby" bruk, det vill säga mindre jobb i och utanför hemmet så räcker den du länkat till i första inlägget hur bra som helst. Helt onödigt att gå för en dyr proffsmaskin om det inte är det verktyget du använder mest dagligen.
Har byggt en hel drös med hyllor med en Ryobi maskin och aldrig har jag känt att jag skulle behöva någon dyrare och professionell maskin.
Visst skippa de billigaste no-name skiten utan satsa på en som är lite bättre (som den du länkade).

Skrivet av Spille:

Men vad säger ni om dessa skruvdragare med slagfunktion? Är de något att ha eller bättre att satsa på en ordentlig skruvdragare och en riktig slagborr?

Skippa all form av slagborr i maskinerna, det är bara ett försäljningsknep, man inser hur kass den funktionen är efter att man har använt en riktigt borrhammare (gäller även på sladdbundna slagborrmaskiner). Och på tal om borrhammare så funkar den billigaste möjligaste hur bra som helst (typ den på Jula för 399:-), nackdelen är att de är tyngre och kan vibrera lite mer, men hål gör dem

Sen finns det ju något som kallas för slagskruvdragare, men det är något helt annat.
(en Skruvdragare som förutom skruvar in skruven så slår den även mot den för att se till att man inte tappar greppet med bitset, går dock inte att borra med vad jag vet.)

Permalänk
Medlem

Finns en uppsjö med bra märken. Alla försöker vara lika bra som de andra men utmärker sig ofta inom något eller några områden
Hilti, Hitachi, Panasonic, Makita, Dewalt, Bosch (blåa), Festool o några till är alla bra maskiner men de skiljer sig som sagt åt. Enklast är att gå ner till en järnhandel och klämma o känna själv.

Jag personligen föredrar Panasonic framför alla ovan nämnda. Knappast den starkaste maskinen men den är liten, smidig, tyst, lite vibrationer i. Den tröttar helt enkelt inte ut mig på samma sätt som de lite mindre finkänsliga Dewalt maskinerna gör. Dewalten upplever jag som rappar/starkare men också mer klumpig och inte alls lika genomtänkt.
Lite som en rå amerikansk muskelmaskin mot en japanskt ingenjörs byggd sportbil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

En skruvdragare eller borrmaskin? Du är lite otydlig, är det en maskin med chuck du vill ha?

Apropå Bosch så har dom dyrare maskinerna blivit bättre på senare år. Fortfarande något av budgetmaskiner dock. Har gillat dewalt innan men dom går fan bara sönder nu för tiden.

Helst vill jag ha en maskin som funkar bra som både skruvdragare och borrmaskin! Ja en maskin med "vanlig" snabbchuck eller vad man nu kallar det.

Skrivet av jummarn:

Som tidigare hantverkare så måste även jag slänga in ett svar med liknande synvinkel, kostar det mer så håller de allt som oftast bättre. Har haft både Hitachi, Hilti samt DeWalt under åren.
Den bästa skruvdragaren var utom all konkurrens Hitachin. Visserligen så kostade den sådär tre fyra tusen men så håller sakerna med, har till och med använt lådan som pallbock under ett däckbyte. I vart fall så är det värt att köpa en med chuck och inte ett kvarttumsfäste då du även kan använda den med "vanliga" borr och liknande.

stark låda, haha!

Har ni några tips på specifika modeller kanske? Gärna länk till vart ja kan köpa dem med

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

Ska du bara använda få gånger kan du köpa vilken skitmaskin som helst. Använder man den dagligen kan man köpa någon av ovannämnda kvalitets märkena.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WillBjorG:

Undvik Bosch gröna serie. Satsa på välkända märken som används inom byggbranschen.

Satsa på något från Hilti, Makita, Dewalt, Hitachi, Milwaukee eller Bosch BLÅ serie.
Köper man en ordentlig skruvdragare håller den en livstid.

Detta är mitt råd baserat på min erfarenhet som Hantverkare.

Hitachi är riktigt fina arbetshästar (brutal styrka) nackdelen är att man inte får använda dom för mycket i taget, blir riktigt varma annars.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Milwaukee känns som att hålla i en transformer mycket trevliga maskiner! rekommenderar.
kom över ett kit för 1800 på tools i höstas. min gamla bosch känns som en leksak i jämförelse.
även om kitet du hittade ser väldigt prisvärt ut. mycket borrar och jox till.

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WillBjorG:

Undvik Bosch gröna serie. Satsa på välkända märken som används inom byggbranschen.

Satsa på något från Hilti, Makita, Dewalt, Hitachi, Milwaukee eller Bosch BLÅ serie.
Köper man en ordentlig skruvdragare håller den en livstid.

Detta är mitt råd baserat på min erfarenhet som Hantverkare.

Aeg tillverkar Milwaukee.. Boschs blå serie har dessutom sina bottennapp...

Mitt tips; hilti eller festool om du vill slänga upp 5kkr.. Hitachi eller Panasonic snäppet under, annars AEG, Bauhaus har just nu ett erbjudande med borrmaskin och slagskruvdragare för 2400 spänn.. Helt klart svårslaget...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Jag skulle satsa på ett kit med skruvdragare/slagskruvdragare ifrån Makita, brukar finnas runt 2500:- när det är rea! 18V Maskiner då!

Fungerar riktigt bra!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

Helst vill jag ha en maskin som funkar bra som både skruvdragare och borrmaskin! Ja en maskin med "vanlig" snabbchuck eller vad man nu kallar det.

stark låda, haha!

Har ni några tips på specifika modeller kanske? Gärna länk till vart ja kan köpa dem med

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=301226
Där är modellen jag har i min ägo. Jag vet varken om det är rätt eller fel för din del, det hela handlar om hur mycket pengar du vill lägga i förhållande till hur mycket den ska användas. Jag kan bara instämma i att jag gillar den starkt, bra balans och inte så klumpig samt riktigt bra moment. Och framför allt att den laddar batterierna så snabbt som den gör.

Visa signatur

Data Data

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Om du bara skall ha den till "hobby" bruk, det vill säga mindre jobb i och utanför hemmet så räcker den du länkat till i första inlägget hur bra som helst. Helt onödigt att gå för en dyr proffsmaskin om det inte är det verktyget du använder mest dagligen.
Har byggt en hel drös med hyllor med en Ryobi maskin och aldrig har jag känt att jag skulle behöva någon dyrare och professionell maskin.
Visst skippa de billigaste no-name skiten utan satsa på en som är lite bättre (som den du länkade).

Skippa all form av slagborr i maskinerna, det är bara ett försäljningsknep, man inser hur kass den funktionen är efter att man har använt en riktigt borrhammare (gäller även på sladdbundna slagborrmaskiner). Och på tal om borrhammare så funkar den billigaste möjligaste hur bra som helst (typ den på Jula för 399:-), nackdelen är att de är tyngre och kan vibrera lite mer, men hål gör dem

Sen finns det ju något som kallas för slagskruvdragare, men det är något helt annat.
(en Skruvdragare som förutom skruvar in skruven så slår den även mot den för att se till att man inte tappar greppet med bitset, går dock inte att borra med vad jag vet.)

Skrivet av Triton242:

Finns en uppsjö med bra märken. Alla försöker vara lika bra som de andra men utmärker sig ofta inom något eller några områden
Hilti, Hitachi, Panasonic, Makita, Dewalt, Bosch (blåa), Festool o några till är alla bra maskiner men de skiljer sig som sagt åt. Enklast är att gå ner till en järnhandel och klämma o känna själv.

Jag personligen föredrar Panasonic framför alla ovan nämnda. Knappast den starkaste maskinen men den är liten, smidig, tyst, lite vibrationer i. Den tröttar helt enkelt inte ut mig på samma sätt som de lite mindre finkänsliga Dewalt maskinerna gör. Dewalten upplever jag som rappar/starkare men också mer klumpig och inte alls lika genomtänkt.
Lite som en rå amerikansk muskelmaskin mot en japanskt ingenjörs byggd sportbil.

Skrivet av Rally_:

Ska du bara använda få gånger kan du köpa vilken skitmaskin som helst. Använder man den dagligen kan man köpa någon av ovannämnda kvalitets märkena.

Skrivet av Broken-arrow:

Hitachi är riktigt fina arbetshästar (brutal styrka) nackdelen är att man inte får använda dom för mycket i taget, blir riktigt varma annars.

Skrivet av Emrik:

Milwaukee känns som att hålla i en transformer mycket trevliga maskiner! rekommenderar.
kom över ett kit för 1800 på tools i höstas. min gamla bosch känns som en leksak i jämförelse.
även om kitet du hittade ser väldigt prisvärt ut. mycket borrar och jox till.

Visst man kan kall de som att det är mest "hobby" bruk jag kommer använda maskinen till. Men knappast att borra och skruva i lite MDF, trä och sånt... Jag har tröttat ut min nuvarande Dewalt genom väldigt mycket borrande i aluminium t.ex.. Men den har många år på nacken så inte alls konstigt egentligen och brorsan använde den väldigt väl när han byggde sitt hus innan han köpte en ännu bättre maskin.

Ah misstänkte att den slagfunktionen var just ett försäljningsknep.. typ som denna AEG maskin

Vill verkligen inte ha något skräp även om jag inte kommer använda den dagligen.. den ska vara pålitlig och funka utan bekymmer i många år framåt!

Är absolut ingen omöjlighet att jag kommer använda maskinen till att borra i centimeter tjocka aluminium och stålbitar och då kommer en billig maskin inte överleva särskilt länge.. Har t.ex planer på att bygga en egen cnc-fräs och kommer bygga mycket prototyp grejer innan jag tar konceptet till ett företag som kan tillverka delarna med bättre precision!

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

skulle satsa på dewalt/makita/hitachi av egen erfarenhet

Visa signatur

CPU: i7 14700K MOBO: ASUS ROG Strix Z790-A Gaming WIFI II
GPU: 1080TI Aero RAM: 64GB Corsair Dominator platinum 5600MHz
SSD: Samsung 990 PRO M.2 1TB + WD Black SN850X 4TB
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic PSU: Seasonic Prime GX 1300W
Kylning: Custom loop, 3x360 rads

Permalänk
Permalänk

En dewalt och sedan en bitskast från bacho är mitt tips

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Aeg tillverkar Milwaukee.. Boschs blå serie har dessutom sina bottennapp...

Mitt tips; hilti eller festool om du vill slänga upp 5kkr.. Hitachi eller Panasonic snäppet under, annars AEG, Bauhaus har just nu ett erbjudande med borrmaskin och slagskruvdragare för 2400 spänn.. Helt klart svårslaget...

Skickades från m.sweclockers.com

Detta erbjudande antar jag? Ser helt klart värt ut! Tack för tipset

Skrivet av jummarn:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=301226
Där är modellen jag har i min ägo. Jag vet varken om det är rätt eller fel för din del, det hela handlar om hur mycket pengar du vill lägga i förhållande till hur mycket den ska användas. Jag kan bara instämma i att jag gillar den starkt, bra balans och inte så klumpig samt riktigt bra moment. Och framför allt att den laddar batterierna så snabbt som den gör.

Den är absolut också ett alternativ!

Vad säger ni om maskinerna jag länka från Bauhaus?

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Hitachi är riktigt fina arbetshästar (brutal styrka) nackdelen är att man inte får använda dom för mycket i taget, blir riktigt varma annars.

Jag måste nog motsätta mig ditt påstående lite Använde en Hitachi på förra jobbet att blanda Epoxisand med (Som att blanda betong fast segare) Den blev lite varm men tuffade på utan problem. Gick nästan nonstop en hel dag.

Som du förstår så håller jag inte riktigt med dig

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11

Permalänk
Skrivet av VicJoh90:

Som hantverkare skulle jag inte rekommendera någon av Bosch maskiner tyvärr. Har bara dåliga erfarenheter av dom. Vill du ha kvalitet så kan jag rekommendera Hilti eller Makita. Har själv en Hilti dragare och den funkar hur bra som helst. Vad gäller AEG så kör Ryobi istället, det är AEG som tillverkar Ryobi men säljer dom för en billigare peng

ja har en Ryobi 12V ena batteriet dog efter nåt år. knappast använt heller, ibland finns ju dewalt på rea för samma pris som Ryobi.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Tackar! Hittade även denna Milwaukee maskin där nu.. Ser också rätt prisvärd ut!

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av WillBjorG:

Jag måste nog motsätta mig ditt påstående lite Använde en Hitachi på förra jobbet att blanda Epoxisand med (Som att blanda betong fast segare) Den blev lite varm men tuffade på utan problem. Gick nästan nonstop en hel dag.

Som du förstår så håller jag inte riktigt med dig

Jo jo det var inget krav heller (är ju inte Sveriges diktator så).

Dom två som vi har på vårat jobb blir brännheta går inte ta i dom efter borrat i 5/10 minuter genom stål/plåt eller liknande. Om man håller där uppe som stöd (vid ventilationen).

Men annars så är det klockrena maskiner.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Jag kör med Blåa bosch 18V och dom är riktigt bra, i alla fall 4 amperes batterierna. Har även en 36V/4Amp slagborr som är grymt bra. Vet att i nyheterna har det även kommit trådlös laddning så man ställer bara skruvdragaren på plattan så laddas den.
Har du en budget på runt 3000:- så kör på BRA kvalite, personligen hade det blivit blåa bosch eller Festool.

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk

Jag jobbar med makita 18v och även mindre versioner. Sjukt bra grejer! sviker aldrig.

Visa signatur

4590K @ 4.4 - EVGA 980ti - ASUS Z97-A - 8GB Kingston Hyper X Fury - Samsung 950 PRO M.2 256GB - Samsung 850 EVO 128GB - 500GB Seagate HDD - EVGA Supernova G2 750w
ASUS ROG SWIFT PG278Q - Logitech Z-5500 - Logitech G930 - Filco Majestouch TKL Ninja Cherry MX Blue - Razer Manticor - QPAD 8K Optical
ASUS RT-ACC66U - ASUS PCE-AC68

Permalänk
Hedersmedlem

Jag hade satsat på Makita 18V, finns sjukt mycket verktyg som ingår i deras LXT-serie (häcksax, dammsugare, "multimaster", vinkelslip, you name it). Man kan dessutom göra riktigt bra fynd på "nakna" maskiner på bl.a. Tradera, prishammeren.dk, ebay, axminster.co.uk.
http://www.makita.com/en-us/Modules/Tools/LXTBrushless/toolco...

Betong: Billigare borrhammare fungerar oftast helt ok, men se till att den har mjukstart/reglerbart varvtal.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...