Civilization: Beyond Earth

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merak:

har många köpt från green gaming? har inte hört nått om dem förut?

Har förbokat där utan problem, alltid fått koden dagen innan/släppningsdagen som senast.

Permalänk
Medlem

perfekt då blir det ett köp därifrån då

Permalänk

Nu är jag ju lite sent ute, men någon som vet om rabattkoden för Green gaming fortfarande fungerar?

Permalänk
Medlem

Det finns en 25% kod på hemsidan som gäller till imorgon...

Permalänk
Medlem

Ser fram emot detta lir

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Bara några dagar kvar nu innan spelet släpps, men jag måste vänta till löningen innan jag kan köpa det

Menmen, är la snart dags för den sedvanliga höstförkylningen, så då kan man sitta och spela

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Kan inte bli fel med en Civilization-variant, lite omväxling istället för Civilization 6 direkt. Håller tummarna för ett bra spel.

Kommer nog välja att jobba mot Supremacy som Affinity. Alla börjar human, men sen utvecklas man mot en av tre beroende på vilka techval man gör.
http://www.civilization.com/en/news/the-affinities-of-civiliz...

Permalänk
Medlem

jag har beställt på GMG men inte fått koden än så jag kan inte förladda.

Förladdningen började igår men är tydligen väldigt liten.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merak:

har många köpt från green gaming? har inte hört nått om dem förut?

Har köpt ett 20-tal spel från GMG, alltid fungerat klockrent. Kan starkt rekommendera!

Men ja, nu är det bara att vänta på att GMG själva får sina koder så att de kan skicka ut de också. Jobbigt med tentamen veckan efter släppet.... =(

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Beställde precis mitt på GMG och fick ju koden direkt? Skumt att ni inte fått era redan.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Skrivet av Zodiam:

Beställde precis mitt på GMG och fick ju koden direkt? Skumt att ni inte fått era redan.

What?? Beställde därifrån 2månader sedan...

Citat:

Sid Meier's Civilization®: Beyond Earth™ No keys available for this game.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

What?? Beställde därifrån 2månader sedan...

Fick koden direkt på sidan och i mailen så fort jag lagt betalningen, min preload är färdig:

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zodiam:

Fick koden direkt på sidan och i mailen så fort jag lagt betalningen, min preload är färdig:

http://i.gyazo.com/66fd112146cecc87f098fdaeb404d80a.png

Men, men. Va fan. Beställde ju för länge sen. Nu blir jag lite ledsen på dem. Kollade senast igår och då fanns det ingen kod att lämna ut.

Edit: Kollade igen, fortfarande inget.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Men, men. Va fan. Beställde ju för länge sen. Nu blir jag lite ledsen på dem. Kollade senast igår och då fanns det ingen kod att lämna ut.

Edit: Kollade igen, fortfarande inget.

Då bör du nog ta o kolla upp det med dem, jag gjorde som du och köpte för ett bra tag sen och fick min nyckel igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Men, men. Va fan. Beställde ju för länge sen. Nu blir jag lite ledsen på dem. Kollade senast igår och då fanns det ingen kod att lämna ut.

Edit: Kollade igen, fortfarande inget.

Köpte också för över en månad sen från GMG, inte fått nån nyckel och på "orders" så står det "No key available for this game". Hoppas det fixar sig snart (eller ja före släppet i alla fall :-/ )

Permalänk
Medlem

Spel beställt.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk

Enda anledningen till att vi inte fått nycklarna än som jag kan tänka mig att dom måste manuellt köra något script/program som skickar ut keys till folk som köpte före dom lade in nycklarna i systemet. Vore ju extremt dåligt om dom väntar med våra keys till releasedagen...

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Fick nyss min nyckel från GMG! Bara 2.7 GB att ladda ner så det borde inte direkt vara något problem för folk även med dåligt internet om de får det lite senare.

Edit; beställde den 18e Oktober.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk

Har fått min key nu, om det är Beyond Earth eller nya Borderlands vet jag inte

För den som inte vet så har de skickat fel nycklar till massor av personer: https://forums.playfire.com/gmg/thread/122441?page=2

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Ett tips till er som likt mig inte orkar vänta tills på Fredag:

Spelet släpps imorgon Torsdag kl 5 PM UTC tid i Nya Zealand, Australien, Indien och Japan, så min plan är likt många tidigare spelreleases att låsa upp spelat vid kl 19 imorgon svensk tid via VPN till ett av dessa länder.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zodiam:

Ett tips till er som likt mig inte orkar vänta tills på Fredag:

Spelet släpps imorgon Torsdag kl 5 PM UTC tid i Nya Zealand, Australien, Indien och Japan, så min plan är likt många tidigare spelreleases att låsa upp spelat vid kl 19 imorgon svensk tid via VPN till ett av dessa länder.

Lägg upp en guide eller länka till en när hittar en, vore trevligt!

Ingen som har förbeställt via fast2play.se och fått nyckeln i förväg? Står på deras sida att de släpper nyckeln den 24:e, om det stämmer vilket det troligtvis gör så kommer jag inte förbeställa via dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Lägg upp en guide eller länka till en när hittar en, vore trevligt!

Det är inte så jäkla avancerat

Det som krävs är följande:

Anslut med valfri VPN-tjänst för att få en IP-Adress i ett av länderna ovan.

Starta Steam och tryck på Play/unlock på spelet, om det är mer som behövs laddas ner än preloaden så brukar man kunna stänga av VPNen såfort nedladdningen startat och därmed få tillbaka ordentlig hastighet.

Spela och se glad ut.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Skrivet av Zodiam:

Det är inte så jäkla avancerat

Det som krävs är följande:

Anslut med valfri VPN-tjänst för att få en IP-Adress i ett av länderna ovan.

Starta Steam och tryck på Play/unlock på spelet, om det är mer som behövs laddas ner än preloaden så brukar man kunna stänga av VPNen såfort nedladdningen startat och därmed få tillbaka ordentlig hastighet.

Spela och se glad ut.

Har gjort detta med Origin förut och funkat ok. Men Steam har jag varit lite rädd eftersom dom möjligtvis bannar kontot, har det hänt någon gång?
Tips på bra VPN-program?

EDIT: http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=296459... vågar man verkligen då om man har lagt över 10k på ett Steam konto?

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Har gjort detta med Origin förut och funkat ok. Men Steam har jag varit lite rädd eftersom dom möjligtvis bannar kontot, har det hänt någon gång?
Tips på bra VPN-program?

EDIT: http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=296459... vågar man verkligen då om man har lagt över 10k på ett Steam konto?

Så om jag är ute och reser och vill titta på mitt steamkonto eller spela när jag är i en annan världsdel så kommer det bli bannat, du hör juh själv hur det låter. Självklart inte!

Permalänk
Entusiast

Varför är spelet bara 2,7GB, är det hela, uppackat? Lite orolig att det är en snabb cash-grab innan Civ VI, också orolig då vi inte sett några recensioner än.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Varför är spelet bara 2,7GB, är det hela, uppackat? Lite orolig att det är en snabb cash-grab innan Civ VI, också orolig då vi inte sett några recensioner än.

Sant, man kanske skall avvakta 1 eller 2 dagar efter release för att se var det hamnar bland folket.
Annars brukar jag vara het och köpa (förboka) och då gått på nitar, även med AAA titlar.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av dabman:

Sant, man kanske skall avvakta 1 eller 2 dagar efter release för att se var det hamnar bland folket.
Annars brukar jag vara het och köpa (förboka) och då gått på nitar, även med AAA titlar.

Brukade alltid förboka spel förut, nu gör jag det aldrig då man ofta blir besviken. Bättre att hålla i slantarna och rösta med plånboken. Köper oftast några månader efter release till rabatterat pris och efter lite patcher och liknande.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Har gjort detta med Origin förut och funkat ok. Men Steam har jag varit lite rädd eftersom dom möjligtvis bannar kontot, har det hänt någon gång?
Tips på bra VPN-program?

EDIT: http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=296459... vågar man verkligen då om man har lagt över 10k på ett Steam konto?

Har aldrig hört eller ens sett en forumpost/liknande om att nån som låst upp spel tidigt via VPN blivit bannad, däremot om du använder VPN för att köpa spel billigare tex från ryska Steam så kan du åka dit ordentligt vilket är förståeligt.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem

Kan jag börja spela 00:01?

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlockreN:

Kan jag börja spela 00:01?

Jag spelar redan.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift