Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Har kört Mavericks på VMware ett tag, och har nu uppgraderat till Yosemite. Tyvärr så verkar inte VMware Tools vara kompatibelt med det nya operativsystemet. Finns det någon fix för detta?

Du får införskaffa nya VMWare Fusion 7 som har officiellt stöd för Yosemite. Tyvärr följer VMWare OS X med uppdateringar så varje gång man får en gratis uppgradering av OS X så får man snällt betala för en ny VMWare Fusion-licens...

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Har kört Mavericks på VMware ett tag, och har nu uppgraderat till Yosemite. Tyvärr så verkar inte VMware Tools vara kompatibelt med det nya operativsystemet. Finns det någon fix för detta?

Vmware fusion 7 fungerar alldeles utmärkt med Yosemite

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Skippar att uppdatera då mitt parallells inte kommer funka på yosemite utan att jag pungar upp 500+ spänn (för programmet) för ett OS jag inte ens tycker ser bra ut..
Nej, jag är nöjd med Mavericks

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem

Tyckte det var rätt så coolt igår när det ringde på datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Tyckte det var rätt så coolt igår när det ringde på datorn

Ja jag blev rätt förvånad också. Trodde inte det skulle fungera på min gamla macbook.

Permalänk
Medlem

Det där med att det ringer kors och tvärs är både positivt och dåligt. Jag blev tokig första dagarna när min iPad, iPhone 5 och iPhone 6 ringde alla samtidigt när någon ringde till någon av mina telefoner. Nu har jag Även datorn börjat ringa både via Zoiper och FaceTime .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Vmware fusion 7 fungerar alldeles utmärkt med Yosemite

Skrivet av b0bzor!:

Du får införskaffa nya VMWare Fusion 7 som har officiellt stöd för Yosemite. Tyvärr följer VMWare OS X med uppdateringar så varje gång man får en gratis uppgradering av OS X så får man snällt betala för en ny VMWare Fusion-licens...

Men är inte VMware fusion endast för MAC OS?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Går det att ändra utseendet så att Yosemite får samma look som Mavericks?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Men är inte VMware fusion endast för MAC OS?

Ehm jo precis. Det var ju en Mac jag antog att du hade då tråden ligger Apple Mac delen av forumet. Jag kör Windows 7 och Windows 10 samt Linux Mint via Vmware inuti OS X Yosemite på min MBP r.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiftyNips:

Går det att ändra utseendet så att Yosemite får samma look som Mavericks?

Hur menar du nu ändra ikoner och sånt eller ?

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Ehm jo precis. Det var ju en Mac jag antog att du hade då tråden ligger Apple Mac delen av forumet. Jag kör Windows 7 och Windows 10 samt Linux Mint via Vmware inuti OS X Yosemite på min MBP r.

Haha, okej Ska förtydliga: Jag har tidigare kört VMWare på min dator med Windows 8.1. Mavericks har fungerat klockrent, men nya Yosemite laggar något fruktansvärt eftersom VMware Tools inte verkar vara kompatibelt. Drag & Drop fungerar i alla fall.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Hur menar du nu ändra ikoner och sånt eller ?

Det är framförallt bryggan där nere som jag vill ha samma utseende på.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Installerade Yosemite direkt när det släpptes officiellt.

Till en början tyckte jag den nya platta designen såg lite konstig ut, men jag vande mig riktigt fort och måste säga jag skarpt gillar denna design över den gamla. Operativsystemet känns lite snabbare än innan också på min mid 2011 Mac Mini. Så här långt har jag inte stött på några direkta problem annat än att den väljer att spela ljudet från HDMI istället för via mina högtalare som är inkopplade i datorn.

Riktigt fin uppgradering överlag tyckte jag personligen, gillar som sagt den platta designen det känns mer stilrent än tidigare. Det är en välbehövlig estetisk uppgradering i mitt tyckte då den gamla började bli lite trist.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiftyNips:

Det är framförallt bryggan där nere som jag vill ha samma utseende på.

Ingen aning om detta program är bra eller ej, men gjorde en sökning och fann ett program som heter cDock. Verkar kunna göra det du är ute efter, dock vet jag ej om det är bra eller så.

http://sourceforge.net/projects/cdock/

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiftyNips:

Det är framförallt bryggan där nere som jag vill ha samma utseende på.

Tror nog bestämt att någon hann före mig där jag hitta precis samma länk till det programmet själv har jag aldrig dockan synlig. Och klickar nästan aldrig heller enda jag klick startar är VmWare och dom windows applikationer som jag kör via Vmware allt annat spotlight söker jag och startar med enter.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gröngås:

Moom heter programmet!

Tackar

Dock kostar ju programmet 75:- vilket är helt galet. Så får leta vidare

Permalänk
Medlem

Finns ett program som heter Bettersnaptool som kanske passar, 15kr.

Permalänk
Inaktiv

Tycker verkligen om Yosemites utseende

Permalänk
Medlem

Japp rent och snyggt som ett OS ska vara, ska inte vara massa 3d effekter etc. Ang ringningarna så ska det gå att ställa in.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av konig:

Finns ett program som heter Bettersnaptool som kanske passar, 15kr.

BetterTouchTool är typ samma sak fast det är gratis!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Stilrent och snabbare än Mavericks.

Enda som bråkar lite just nu är att Apogee's drivers för OS X behöver uppdateras. Får nämligen en en mic-ikon som poppar upp titt som tätt i en sekund utan att jag har någon mic inkopplad i ljudkortet.

Permalänk
Medlem

Den nya fonten ser ju bedrövlig ut

Permalänk
Medlem

Härligt nu kan jag skicka sms rakt från datorn också.

Permalänk
Medlem

Det enda jag märkt som är "sämre" är dockan som inte är stilig. Den ser omodern ut, lite som de gjorde på 90-talet.
Annars tycker jag att det är helt ok. Kör det på min mini som är kopplad till Tv:n.
Det lyckas dock inte med att få mig att byta bort min Linux-maskin som huvuddator. Till det har det en bit kvar även om de är lite lika på många punkter. Os x känns ändå lite som Linux light.

Visa signatur

///Arch

Permalänk
Medlem

Blir det något strul med bootcamp i samband med uppgradering till Yosemite?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

Blir det något strul med bootcamp i samband med uppgradering till Yosemite?

Jag har inte märkt något och jag kör framförallt Win7 på min MBP.

Permalänk
Medlem

Efter uppdateringen så försvann alla min Windows-datorer (smb-shares) under "Shared" i Finder och jag lyckas ta mig fan inte att få tillbaka dem. Någon som har en idé?

Jag vill alltså inte välja "Connect to server" och manuellt lägga till dem utan jag vill bläddra i "arbetsgruppen".

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Gillar det skarpt. Min gamla macbook pro från 2009 känns snabbare och jag gillar det nya platta utseendet. Trevligt att inkommande telefonsamtal dyker upp på datorn också. Med IOS 8.1 som kommer ikväll så ska man kunna skicka sms från dator också.

Tyvärr så är min macbook för gammal för att stödja handoff men det klarar jag mig utan.

Det gick med IOS 8.0.2 också som låg på min IP6 innan jag uppgraderade den till 8.1 idag med, och Mavericks som jag sitter på fortfarande.
Så det är ingen nyhet som följer med IOS 8.1

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Efter uppdateringen så försvann alla min Windows-datorer (smb-shares) under "Shared" i Finder och jag lyckas ta mig fan inte att få tillbaka dem. Någon som har en idé?

Jag vill alltså inte välja "Connect to server" och manuellt lägga till dem utan jag vill bläddra i "arbetsgruppen".

Det funkar hos mig så det måste vara någon inställning eller så.

Visa signatur

///Arch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Det gick med IOS 8.0.2 också som låg på min IP6 innan jag uppgraderade den till 8.1 idag med, och Mavericks som jag sitter på fortfarande.
Så det är ingen nyhet som följer med IOS 8.1

SMS Relay (forwarding) är definitivt en iOS 8.1-feature. Det fungerade på iOS8-betan men togs bort ur den officiella versionen. Du tänker kanske på vanliga iMessage?

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)