Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Jag testade för en stund sedan och det funkade. :/ Är det "nord_snoopy_1.1" du har?

Förstod inte riktigt men har du lagt banan här: C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\assettocorsa\content\tracks?

De patchade spelet typ 30 min efter min post. Tack för tipset med rätt path, fick mig att leta i steam mappen, hade lagd det i mappen av ett gammalt install.

Permalänk
Medlem

Tjena allihopa!

Har lirat Assetto ett ganska bra tag nu och älskar det!
min fps har alltid legat på ~120 fps, men har sedan några månader droppat till 20-40, jävligt frustrerande. Detta på maxade grafikinställningar, med en dator som helt o hållet är byggd för detta med massa kräm i.
Hur som helst så har jag provat allt nu. Ominstallerat spelet, uppdaterat varenda drivrutin i världen, provat att inaktivera SLI:n mellan grafikkorten (gtx580 x2) osv, men inget funkar.
Någon som har en idé om vad det kan vara, eller som har vart med om nåt liknande?

Grymt tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceteal:

Tjena allihopa!

Har lirat Assetto ett ganska bra tag nu och älskar det!
min fps har alltid legat på ~120 fps, men har sedan några månader droppat till 20-40, jävligt frustrerande. Detta på maxade grafikinställningar, med en dator som helt o hållet är byggd för detta med massa kräm i.
Hur som helst så har jag provat allt nu. Ominstallerat spelet, uppdaterat varenda drivrutin i världen, provat att inaktivera SLI:n mellan grafikkorten (gtx580 x2) osv, men inget funkar.
Någon som har en idé om vad det kan vara, eller som har vart med om nåt liknande?

Grymt tacksam för svar.

Tjenare,

Jag hade samma problem märkte att det är något skummt med reflections, med reflections aktiverade får jag ~40fps och grafikkorten går på 60%. Med reflections helt avstängt går grafikkorten på 98% och jag får över 120 fps.

Visa signatur

Intel i5 4670K, GTX 1070, 8gb 1600Mhz, Corsair hx 650.

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni nu efter 1.0 om att pro faktiskt har tc/abs på bilar som har det på riktigt så att säga? Jag har kört pro sedan nåndag tillbaka och det känns som jag spelar bättre utan traction control i alla fall. Utan ABS är det ju ändå rätt lätt att inte låsa däcken men jag trodde speciellt TC skulle göra det otroligt mycket lättare att få bra tider. Jag har inte riktigt bestämt mig om jag ska fortsätta köra "gamla" pro utan tc eller "nya", hur gör ni?

f.ö är ferrari 458 gt2 min nya kärlek.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Jag testade för en stund sedan och det funkade. :/ Är det "nord_snoopy_1.1" du har?

Förstod inte riktigt men har du lagt banan här: C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\assettocorsa\content\tracks?

Jag tror de ändrade mappstrukturen i RC, tracks/cars ligger numera direkt i assettocorsa. Är dock på jobb så kan inte verifiera.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Måste dela med mig av detta. Hittade detta i en tråd om assetto corsa 1.0.

För er som inte förstår så har Project Cars blivit försenat till Mars 2015.

Här är för övrigt vad dom 2 senaste uppdateringarna gjort:

Citat:

1.0.3 RC
- Triple screen rendering fixes
- Launcher default theme: server listing behavior change on server selection
- Launcher default theme: list now scrolls to selected server when server name clicked in detail panel
- updated Fmod 1.05.03 (some volume / fading sound issues may occur. Feedback is appreciated)
- fixed audio.ini missing opponents volume value
- fixed opponents volume and attenuation
- reworked distance attenuation management
- tweaked exterior reverb
- fixed wind volume curve
- fixed interior sounds spatial position (for surround configurations)
- fixed exterior sounds envelopment
- fixed surfaces sounds envelopment
- tweaked overall throttle crossfading
- fixed SLS idle sound and some crossfades
- overall volume balancing

1.0.2 RC
- Corrected KTM X BOW factory ABS setting to non enabled.
- Corrected fuel tank placement for Alfa Romeo Giulietta Q.V. 2013
- Corrected setup options for Alfa Romeo Giulietta Q.V. 2013
- Corrected Gearbox ratios for Alfa Romeo Giulietta Q.V. 2013
- Corrected flames position for Mercedes SLS AMG GT3

Dold text
Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

haha, epic... men tycker det e bra att det blir fördröjt... då har vi tid att lira alla andra lir så länge

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Började nästan gråta förut när jag körde på nordschleife med ferrari 458 gt2. Varvet gick helt underbart och efter den sista raksträckan - backen och kurvan och innan "rondellen" (kan inte namnen) tryckte jag ner bromsen lite för mycket och däcken låste sig så biljäveln kraschade in i väggen och hela varvet var åt helvete. Inte nog med det, jag körde om och hade då ett helt okej varv efter ett par rundor och insåg att jag körde practice.

edit: Medans man satt och skrev detta kom det en update. Undrar vad den innehåller.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Nån som har tips på banor/bilar att ladda ner som inte är skräp?

Skulle upskattas enormt.

edit: En sak till, i 0.2 versionerna tidigare (eller vilken det var) så kunde man få fram så man kunde justera displayen med mätare osv.. Hur får man fram den nu i 1.x? Har tryckt på allt möjligt men inget dyker upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Nån som har tips på banor/bilar att ladda ner som inte är skräp?

Skulle upskattas enormt.

edit: En sak till, i 0.2 versionerna tidigare (eller vilken det var) så kunde man få fram så man kunde justera displayen med mätare osv.. Hur får man fram den nu i 1.x? Har tryckt på allt möjligt men inget dyker upp.

http://www.assettocorsa.net/forum/index.php?threads/lake-loui...
http://www.assettocorsa.net/forum/index.php?threads/nordschle...
http://www.assettocorsa.net/forum/index.php?threads/petersber...
http://www.assettocorsa.net/forum/index.php?threads/transfaga...
http://www.assettocorsa.net/forum/index.php?threads/salzburgr...

Bilar är lite svårt nu eftersom moddare måste uppdatera motorljuden sedan 1.0.
Förstår inte riktigt vad du menar.. är det när du för musen längst till höger inne i spelet och får massa val?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Vad tycker ni nu efter 1.0 om att pro faktiskt har tc/abs på bilar som har det på riktigt så att säga? Jag har kört pro sedan nåndag tillbaka och det känns som jag spelar bättre utan traction control i alla fall. Utan ABS är det ju ändå rätt lätt att inte låsa däcken men jag trodde speciellt TC skulle göra det otroligt mycket lättare att få bra tider. Jag har inte riktigt bestämt mig om jag ska fortsätta köra "gamla" pro utan tc eller "nya", hur gör ni?

f.ö är ferrari 458 gt2 min nya kärlek.

Kör alltid med alla assists av, givetvis. Jag kör inte en sim för att bli handhållen runt banan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Kör alltid med alla assists av, givetvis. Jag kör inte en sim för att bli handhållen runt banan

Skickades från m.sweclockers.com

Kör man inte ett sim för det ska simulera verkligheten i den mån det går?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Tack, ska kolla in länkarna.
Ah, så kanske det var, det är nog det jag menade, får prova senare idag, tack!

Skrivet av kevve1:

Kör man inte ett sim för det ska simulera verkligheten i den mån det går?

Håller med, så försöker jag få till det iallafall.

Permalänk
Medlem

Har inte riktigt testat factory läget än, men har en känsla av att jag kommer fortsätta köra pro.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Kör man inte ett sim för det ska simulera verkligheten i den mån det går?

Det går att stänga av assists i verkligheten också, så vad är poängen?
Det är fysiken som är viktig att den simuleras rätt, inte huruvida man har på eller av ABS eller antispinn.

Jag gillar att köra utan ABS, även om en bil har det, då det är mer utmanande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Har inte riktigt testat factory läget än, men har en känsla av att jag kommer fortsätta köra pro.

Pro är numera med factory vilket ger bilen ABS/TC ifall bilen har det i verkligheten.

Skrivet av hoski:

Det går att stänga av assists i verkligheten också, så vad är poängen?
Jag gillar att köra utan ABS, även om en bil har det, då det är mer utmanande.

Skickades från m.sweclockers.com

Poängen är att dom inte kör utan ABS ifall det finns. Förstår om du bara vill ha det så utmanande som möjligt. Det är rätt jobbigt när man kört ett par timmar i en bil som inte har ABS och sen i en som har det, det blir att man inte utnyttjar ABS'en då ändå. Så har du alltid kört utan ABS måste du ju känna det som insidan på din hand (är det så man säger?)

Jag är rätt nyfiken på detta med TC.. ctrl+t så kommer det ju upp olika inställningar, t.ex mellan 1-12. Det känns som 12 borde ge högst men jag är fan osäker alltså. Är det någon som vet SÄKERT? Jag har helt ärligt svårt att säga en skillnad ifall jag kör med TC av, 1-12 t,ex. Kanske inte pressar bilen tillräckligt i kurvan? En sak är dock att kör du ut ur en kurva känns det som det går snabbare om du tagit kurvan bra, utan TC.

laferrari är däremot en bil det märks tydligt om man har TC eller inte.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Är det nu möjligt att kunna navigera i menyerna även med handkontroll?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Är det nu möjligt att kunna navigera i menyerna även med handkontroll?

Inte vad jag märkt, det vore trevligt om det gick så man slapp släppa händerna från ratten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Jag är rätt nyfiken på detta med TC.. ctrl+t så kommer det ju upp olika inställningar, t.ex mellan 1-12. Det känns som 12 borde ge högst men jag är fan osäker alltså. Är det någon som vet SÄKERT? Jag har helt ärligt svårt att säga en skillnad ifall jag kör med TC av, 1-12 t,ex. Kanske inte pressar bilen tillräckligt i kurvan? En sak är dock att kör du ut ur en kurva känns det som det går snabbare om du tagit kurvan bra, utan TC.

Det finns ju en app man kan aktivera som visar när assists kickar in...minns inte vad den heter, electronics har jag för mig.
Bara att slå igång den och dra till lämplig plats på skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Det finns ju en app man kan aktivera som visar när assists kickar in...minns inte vad den heter, electronics har jag för mig.
Bara att slå igång den och dra till lämplig plats på skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, ska testa sedan. Tycker det är lite dåligt av Kunos att inte berätta hur det faktiskt ligger till, om olika bilar har olika TC när man kör factory osv osv.
Såg i en tråd på AC forumet där folk skrev att TC inte kickar in alls lika mycket på factory som när man sätter på 1-12 (t.ex). Dom behöver inte förklara ingående ifall dom inte kan bespara oss spelare dom 10 minutrarna det kan ta att förklara men ett 2 minuters inlägg så man iaf vet lite mer.

Har du själv testat TC på factory och kan du i så fall säga någon märkbar skillnad?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Japp, ska testa sedan. Tycker det är lite dåligt av Kunos att inte berätta hur det faktiskt ligger till, om olika bilar har olika TC när man kör factory osv osv.
Såg i en tråd på AC forumet där folk skrev att TC inte kickar in alls lika mycket på factory som när man sätter på 1-12 (t.ex). Dom behöver inte förklara ingående ifall dom inte kan bespara oss spelare dom 10 minutrarna det kan ta att förklara men ett 2 minuters inlägg så man iaf vet lite mer.

Har du själv testat TC på factory och kan du i så fall säga någon märkbar skillnad?

har inte testat, men kan göra efter jobbet för att se om jag märker nån skillnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

hmmm .... måste fan skruva upp ratten å spaken snart .... börjar bli lite sugen igen

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

Har de tagit bort appen som visar split tiderna? Eller är det bara jag som har blivit blind

Visa signatur

Intel i5 4670K, GTX 1070, 8gb 1600Mhz, Corsair hx 650.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragevo:

Har de tagit bort appen som visar split tiderna? Eller är det bara jag som har blivit blind

För mig är både appen som visar split tiderna och photo mode borttagna.

Förövrigt hoppas jag att dom lägger till att bromsskivorna blir röda när man bromsar hårt/länge till nästa update.

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EMM386:

Förövrigt hoppas jag att dom lägger till att bromsskivorna blir röda när man bromsar hårt/länge till nästa update.

För man ser dom så ofta?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

För man ser dom så ofta?

Skickades från m.sweclockers.com

Beror väl på om man kollar på replay, eller vill titta? Det är ju ändå en simulator och då ska det vara realistiskt enligt mig.

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EMM386:

Beror väl på om man kollar på replay, eller vill titta? Det är ju ändå en simulator och då ska det vara realistiskt enligt mig.

I simulatorer går alltid fysiksimuleringen och simuleringen av system i första hand. Det är där det är viktigt att det är realistiskt.
Grafiska petitesser, som att bromsskivorna ändrar färg efter temperatur, ligger långt ner på priolistan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

I simulatorer går alltid fysiksimuleringen och simuleringen av system i första hand. Det är där det är viktigt att det är realistiskt.
Grafiska petitesser, som att bromsskivorna ändrar färg efter temperatur, ligger långt ner på priolistan.

Skickades från m.sweclockers.com

Då hade de ju kunnat skippa det grafiska från senaste patchen också då och lagt mer tid på de fysiska faktorerna.

Men ja annars är det rätt, de får väl lägga på "grafiska petitesser" efterhand som spelet utvecklas. Om de nu lägger tid på grafik vs fysik får vi se de närmaste uppdateringarna.

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk

Ikväll blir det race kl. 20:00! Server och lösen hittar ni på vår assetto corsa sverige grupp här: https://www.facebook.com/groups/530951250348899/

Hoppas vi syns, blir GT2 bilar runt Mugello

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filip_Ovik:

Ikväll blir det race kl. 20:00! Server och lösen hittar ni på vår assetto corsa sverige grupp här: https://www.facebook.com/groups/530951250348899/

Hoppas vi syns, blir GT2 bilar runt Mugello

Jag och min polare kommer nog in!

Visa signatur

CPU: Intel I5 4690k OC: 4.6 GHz
GPU: AMD sapphire TRI-X 290 4GB 3 st Benq monitors i Eyeinfinity
Moderkort: MSI Z97m
Ram: 8GB corsair 2133Mhz
SSD: Intel 520 240GB